Madeleine Mccan

15-10-2013 16:56 2278 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zaak Madeleine McCann is weer geopend en lijkt nieuw leven ingeblazen. Zal er nu eindelijk duidelijkheid komen? Zou het meisje ooit nog gevonden worden? Op de een of andere manier houdt deze zaak me altijd erg bezig. Misschien fijn om met elkaar hier de ontwikkelingen te volgen omtrent Maddie MccCann..
quote:waarbij schreef op 22 oktober 2013 @ 18:19:

[...]

De politie heeft pa en ma McCann juist afgeraden om een foto met deze pupil-afwijking die zo duidelijk zichtbaar was openbaar te maken. Juist omdat het zo'n zeldzame afwijking was, was de politie bang dat met het bekend maken van deze details, ze de dader/daders op zouden jagen omdat deze bang zouden zijn eerder herkend te worden met een kleuter met een dergelijke afwijking

De politie heeft meermaals gezegd deze foto's niet te gebruiken en de afwijking niet openbaar te maken. Tegen deze adviezen in hebben pa en ma het toch openbaar gemaakt, wetende dat ze hun dochter hier mee meer in gevaar konden brengen.

Ok, dat wist ik niet, ik ging ervan uit dat ze de meest scherpe en gedetailleerde foto gebruikten.

Maar welke foto heeft de politie in de politieberichten dan gebruikt? Dat was toch dezelfde?
In the hypothesis of an abduction, we might imagine that the abductor has tried to modify the child's appearance to more easily pass unnoticed. So, we create portraits of the little girl, modifying the colour and style of her hair.

Dit zegt Amaral in zijn boek.
quote:Debora schreef op 22 oktober 2013 @ 16:18:

[...]

Ergo: De Portugese politie was totaal niet geschikt voor haar taak. Serieus, een simpel, niet invasief onderzoek niet uitvoeren uit piëteit met de ouders. Als we het nu hebben over urenlange, nachtelijke verhoren. Taps merken ze niks van...Ook de Portugese politie heeft fouten gemaakt maar waar baseer je op dat de Portugezen "totaal niet geschikt waren voor hun taak"

Het probleem was dat er geen protocol was voor vermiste kinderen, dat kan je een organisatorisch fout noemen inderdaad maar "totaal niet geschikt" inmiddels kunnen we concluderen dat van de 2 politie teams (Engels en Portugees) alleen de Engelse aan een tunnelvisie leed.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2013 @ 19:34:

[...]

Ook de Portugese politie heeft fouten gemaakt maar waar baseer je op dat de Portugezen "totaal niet geschikt waren voor hun taak"

Het probleem was dat er geen protocol was voor vermiste kinderen, dat kan je een organisatorisch fout noemen inderdaad maar "totaal niet geschikt" inmiddels kunnen we concluderen dat van de 2 politie teams (Engels en Portugees) alleen de Engelse aan een tunnelvisie leed.Blij dat je dit zegt Gijs. Heb het gehad met alle kritiek op de PT politie.
quote:Diztel schreef op 22 oktober 2013 @ 18:15:

200 succesverhalen van de speurhonden Eddie en Keela is mooi maar waarom verzwijgt Amaral dat deze honden ook wel eens geblunderd hebben?

Amaral schrijft zijn boek in 2008 en als ik het zo lees is deze informatie van latere datum.

Verder is het de Britse politie die met tromgeroffel de honden presenteert en er een curriculum vitae bij doet van 200 opgeloste zaken.

Waarom zou Armaral daar aan twijfelen?

Overigens lijkt het me onwaarschijnlijk dat de lijkhond op 2 locaties faalt, maar goed het kan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
http://voiceforchildren.b ... of-eddie-cadaver-dog.html

Dit stukje gast over het onderzoek in Haut de la Garenne.

Had Eddie het dan zo fout?
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2013 @ 19:52:

[...]

Amaral schrijft zijn boek in 2008 en als ik het zo lees is deze informatie van latere datum.

Verder is het de Britse politie die met tromgeroffel de honden presenteert en er een curriculum vitae bij doet van 200 opgeloste zaken.

Waarom zou Armaral daar aan twijfelen?

Overigens lijkt het me onwaarschijnlijk dat de lijkhond op 2 locaties faalt, maar goed het kan.Het boek heb ik niet gelezen ik ging af van het youtubefilmpje wat hier was geplaatst in een aantal delen waar werd verteld dat de honden 200 successen op hun naam hadden, maar deze blunder werd verzwegen. Ik zeg daarmee niet dat de honden hebben gefaald in de zaak van Madeleine McCann want ik zou ook niet weten wat er daadwerkelijk is gebeurd, maar toch vind ik het dan niet fair het publiek te doen voorkomen dat deze honden feilloos zijn.
quote:Emma95 schreef op 22 oktober 2013 @ 20:11:

http://voiceforchildren.b ... of-eddie-cadaver-dog.html

Dit stukje gast over het onderzoek in Haut de la Garenne.

Had Eddie het dan zo fout?

Zo te lezen wel, er zijn wel melktandjes (op natuurlijke wijze gewisseld) gevonden. Geen lijken.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... dered.html
quote:Diztel schreef op 22 oktober 2013 @ 20:21:

[...]

. Ik zeg daarmee niet dat de honden hebben gefaald in de zaak van Madeleine McCann want ik zou ook niet weten wat er daadwerkelijk is gebeurd, maar toch vind ik het dan niet fair het publiek te doen voorkomen dat deze honden feilloos zijn.

Dat komt toch echt uit de koker van de Engelse politie die de honden aanbood aan de Portugese politie.

Want laten we even terug gaan naar juli 2007

De Britse politie vliegt met een vlucht van British Airways 2 speurhonden in samen met hun begeleider Martine Grime een zeer ervaren trainer en begeleider van politiehonden.

Niet zomaar 2 honden maar honden met een indrukwekkende staat van dienst, volgens opgave van de Engelse politie waren ze ingezet bij meer dan tweehonderd forensische moordonderzoeken.

Een van die zaken was de moord op Attracta Harron

Ik citeer:

On 5th April, 2004, police using specially trained sniffer dogs recovered Attracta's body from a shallow grave beside a stream outside Sion Mills.

Bron

Ze werden in 2007 door de Engelse politie gepresenteerd als "top speurhonden" ik zie in oktober 2013 geen redenen om aan hun prestaties te twijfelen.

Maar nogmaals, de twijfels over de rol van de Mccans is niet alleen gebaseerd op de honden, dat zou wat mager zijn.

Het is gewoon de hele reeks aan "opmerkelijkheden" en dan nog blijf ik zeggen ze zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is maar hebben wel de schijn tegen.
Nou, dan moet je het stukje nog maar een keer goed lezen.

En niet afgaan op stukjes uit de krant.
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2013 @ 21:12:

[...]

Dat komt toch echt uit de koker van de Engelse politie die de honden aanbood aan de Portugese politie.

Want laten we even terug gaan naar juli 2007

De Britse politie vliegt met een vlucht van British Airways 2 speurhonden in samen met hun begeleider Martine Grime een zeer ervaren trainer en begeleider van politiehonden.

Niet zomaar 2 honden maar honden met een indrukwekkende staat van dienst, volgens opgave van de Engelse politie waren ze ingezet bij meer dan tweehonderd forensische moordonderzoeken.

Een van die zaken was de moord op Attracta Harron

Ik citeer:

On 5th April, 2004, police using specially trained sniffer dogs recovered Attracta's body from a shallow grave beside a stream outside Sion Mills.

Bron

Ze werden in 2007 door de Engelse politie gepresenteerd als "top speurhonden" ik zie in oktober 2013 geen redenen om aan hun prestaties te twijfelen.

Maar nogmaals, de twijfels over de rol van de Mccans is niet alleen gebaseerd op de honden, dat zou wat mager zijn.

Het is gewoon de hele reeks aan "opmerkelijkheden" en dan nog blijf ik zeggen ze zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is maar hebben wel de schijn tegen.

Ik heb nog een artikel gevonden over kritiek op speurhonden waaronder Eddie.

snifferdogs can hinder policework

Ze ruiken ook kadaverlucht wat niet gerelateerd is aan de zaak waar ze aan meewerken.
quote:Emma95 schreef op 22 oktober 2013 @ 21:17:

Nou, dan moet je het stukje nog maar een keer goed lezen.

En niet afgaan op stukjes uit de krant.

Waarom?

Er staat toch dat de politie heeft verklaard niets te hebben gevonden?
In de zaak van Madeleine was er nooit iemand in het appartement overleden. Dat is uitgezocht. En meerdere doden in de kofferbak lijkt me ook sterk.
quote:Emma95 schreef op 22 oktober 2013 @ 21:37:

In de zaak van Madeleine was er nooit iemand in het appartement overleden. Dat is uitgezocht. En meerdere doden in de kofferbak lijkt me ook sterk.

In de link staat dat lijkhonden een uiterst gevoelig reukvermogen hebben en zelfs de lijkgeur nog ruiken van tweedehandsmeubelen waarvan de eigenaar is gestorven. Wie weet blijft die geur ook aan tassen kleven en als zo'n tas in de kofferbak wordt gezet kan de kofferbak ook besmet zijn?

Ik heb werkelijk geen idee. De ouders zijn waren beiden arts, en misschien ook wel in aanraking geweest met overleden mensen.
quote:Diztel schreef op 22 oktober 2013 @ 21:46:

[...]

In de link staat dat lijkhonden een uiterst gevoelig reukvermogen hebben en zelfs de lijkgeur nog ruiken van tweedehandsmeubelen waarvan de eigenaar is gestorven. Wie weet blijft die geur ook aan tassen kleven en als zo'n tas in de kofferbak wordt gezet kan de kofferbak ook besmet zijn?

Ik heb werkelijk geen idee. De ouders zijn waren beiden arts, en misschien ook wel in aanraking geweest met overleden mensen.

Ach, in 200 zaken zijn het "tophonden" en nu deugen ze niet.

Maar zoals ik al schreef, als de honden de enige aanwijzing was dat het verhaal "opmerkelijk" was er iets voor te zeggen geweest.

Maar een compleet boek vol zaken die minimaal opmerkelijk zijn en ik voel me toch vrij te twijfelen aan de ontvoerings- theorie.

Uiteraard staat het je volkomen vrij hier wel in te geloven.

In ieder geval de familie Mccan en de Tapas seven delen je mening, in ieder geval in het openbaar.

quote:Diztel schreef op 22 oktober 2013 @ 21:30:

[...]

Ik heb nog een artikel gevonden over kritiek op speurhonden waaronder Eddie.

snifferdogs can hinder policework

Ze ruiken ook kadaverlucht wat niet gerelateerd is aan de zaak waar ze aan meewerken.Erg gemakkelijk, de boodschappers afzeiken bij gebrek aan goede tegen argumenten.
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2013 @ 22:16:

[...]

Ach, in 200 zaken zijn het "tophonden" en nu deugen ze niet.

Maar zoals ik al schreef, als de honden de enige aanwijzing was dat het verhaal "opmerkelijk" was er iets voor te zeggen geweest.

Maar een compleet boek vol zaken die minimaal opmerkelijk zijn en ik voel me toch vrij te twijfelen aan de ontvoerings- theorie.

Uiteraard staat het je volkomen vrij hier wel in te geloven.

In ieder geval de familie Mccan en de Tapas seven delen je mening, in ieder geval in het openbaar.

[...]

Erg gemakkelijk, de boodschappers afzeiken bij gebrek aan goede tegen argumenten.

Dat heb ik niet geschreven, je vat het verkeerd op, ik schreef dat de honden niet feilloos zijn gebleken, 200 zaken succesvol opgelost, dat is natuurlijk hartstikke goed, maar ze zijn niet 100% betrouwbaar in dit soort zaken, vandaar de link naar hoe speurdershonden werken en de kritiek daarop.

Veel eerder heb ik dat ook al geschreven in dit topic, ze zijn prima in het vinden van lijken maar als er geen lijk is kun je er eigenlijk niet 100% op vertrouwen.
quote:Diztel schreef op 22 oktober 2013 @ 20:21:

[...]

Het boek heb ik niet gelezen ik ging af van het youtubefilmpje wat hier was geplaatst in een aantal delen waar werd verteld dat de honden 200 successen op hun naam hadden, maar deze blunder werd verzwegen. Ik zeg daarmee niet dat de honden hebben gefaald in de zaak van Madeleine McCann want ik zou ook niet weten wat er daadwerkelijk is gebeurd, maar toch vind ik het dan niet fair het publiek te doen voorkomen dat deze honden feilloos zijn.wat het verhaal van die honden sterk maakt is dat ze, onafhankelijk van elkaar op dezelfde specifieke lokaties aansloegen en op dezelfde lokaties niet.
Als de ouders haar hebben laten verdwijnen (dit wordt voor mij steeds aannemelijker) lijkt het me zo onwerkelijk dat haar lichaam nog ergens in Portugal is en zij daar nooit (?) meer naartoe kunnen. Zijn ze eigenlijk nog in Portugal geweest nadat ze in Engeland waren? Als zij bekennen, worden ze dan berecht volgens de Portugese of de Engelse wet?
quote:Diztel schreef op 22 oktober 2013 @ 21:46:

[...]

de honden zijn over het hele park geweest, in alle appartementen van de Tapasclub en in het appartement van die andere verdachte.

Ze sloegen alleen aan in het appartement van de McCanns (die andere vrienden waren volgens mij ook arts) Waarom zouden ze aanslaan bij de knuffel van Maddy? En waarom in een parkeergarage vol met auto's bij de auto van de Mc Canns?
quote:Murron77 schreef op 22 oktober 2013 @ 22:36:

Als de ouders haar hebben laten verdwijnen (dit wordt voor mij steeds aannemelijker) lijkt het me zo onwerkelijk dat haar lichaam nog ergens in Portugal is en zij daar nooit (?) meer naartoe kunnen. Zijn ze eigenlijk nog in Portugal geweest nadat ze in Engeland waren? Als zij bekennen, worden ze dan berecht volgens de Portugese of de Engelse wet?Ze zijn teruggeweest voor verhoor. Ze hebben altijd beweerd in Portugal te willen blijven totdat Maddy terecht was. Zo gauw ze echter verdacht bleken te zijn vertrokken ze naar Engeland.
@Ditzel

Stel dat een van de ouders onlangs als arts in aanraking is geweest met een overledene. Als hij/zij als gevolg daarvan per ongeluk al een lijklucht bij zich zou dragen zouden er meer dingen "besmet" moeten zijn in de buurt/in hun appartement? De honden sloegen alleen aan achter de bank, in een kast en bij Madeleine's knuffel dacht ik.
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 oktober 2013 @ 22:34:

[...]

wat het verhaal van die honden sterk maakt is dat ze, onafhankelijk van elkaar op dezelfde specifieke lokaties aansloegen en op dezelfde lokaties niet.

Ja, maar in de link over hoe speurdershonden werken zijn ze zo gevoelig voor de specifieke geur dan ze zelfs de "overdraagbare" geur herkennen en aanslaan.

Dat hebben mensen met de geur van sigaretten, dat ruik je ook bij de passieve roker terwijl die niet gerookt heeft.

Hangt zo'n passieve roker zijn/haar jas aan de kapstok blijft de geur in de gang hangen, hangt hij/zij die jas ongewassen in een kast, blijft die geur daar hangen.

Maar hij of zij is niet de roker.
quote:Murron77 schreef op 22 oktober 2013 @ 22:36:

Als de ouders haar hebben laten verdwijnen (dit wordt voor mij steeds aannemelijker) lijkt het me zo onwerkelijk dat haar lichaam nog ergens in Portugal is en zij daar nooit (?) meer naartoe kunnen. Zijn ze eigenlijk nog in Portugal geweest nadat ze in Engeland waren? Als zij bekennen, worden ze dan berecht volgens de Portugese of de Engelse wet?

Afgelopen september nog.

http://www.dailymail.co.u ... ves-Portuguese-trial.html

Als ze bekennen kan Portugal hun uitlevering vragen voor het laten verdwijnen van een lijk.

Engeland levert, net als Nederland, geen onderdanen uit dus dan

is er juridisch weinig meer mogelijk.
En als Eddie de speurhond melktandjes heeft gevonden heeft hij zijn werk toch goed gedaan? Melktanden zullen misschien nog een heel klein beetje menselijk materiaal bevatten en als dat gaat ontbinden gaat dat stinken. Hij is er toch op getraind menselijke ontbindingsgeur te vinden ongeacht van wie als het maar menselijk is?;)
quote:Diztel schreef op 22 oktober 2013 @ 22:43:

[...]

Ja, maar in de link over hoe speurdershonden werken zijn ze zo gevoelig voor de specifieke geur dan ze zelfs de "overdraagbare" geur herkennen en aanslaan.

Dat hebben mensen met de geur van sigaretten, dat ruik je ook bij de passieve roker terwijl die niet gerookt heeft.

Hangt zo'n passieve roker zijn/haar jas aan de kapstok blijft de geur in de gang hangen, hangt hij/zij die jas ongewassen in een kast, blijft die geur daar hangen.

Maar hij of zij is niet de roker.maar waarom zou er alleen bij de mc canns overdraagbare geuren zijn waargenomen en bij de andere artsen niet. Sterker nog, op het hele terrein niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven