Geld & Recht alle pijlers

Waterverbruik

23-10-2013 09:32 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort verhuizen en ik vroeg me af hoe het dan met het waterverbruik zit.

Wordt dat geschat op basis van de vorige bewoners (2 personen)? Zij betalen EUR 22.00 gaven ze mij aan. Ik ga alleen wonen en verbruik minder. Heb geen droger, geen vaatwasser en douche 1 keer per dag 5 minuten.

Ik sluit me overigens aan bij Brabant Water. Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat?
quote:Naara schreef op 23 oktober 2013 @ 10:59:

[...]

Voor zover ik weet betaal je heffingen altijd buiten de verbruiksrekening om. (zoals waterschapsbelasting, enz)Ff mn rekeningen nagekeken en de betalingen aan het waterschap gingen eerst via Brabant Water hier en nu dus niet meer. Sinds dit jaar.
quote:goudenmeid schreef op 23 oktober 2013 @ 11:05:

[...]

Ik zal de woningbouw eens bellen want het lijkt me niet dat ze de ketel 10 jaar niet onderhouden.Volgens mij hoeft dat niet per se. Bij mij wordt het onderhoud bijgehouden op een kaart die bij de ketel ligt. Mss is die kaart zoek?
Dank voor je antwoord, Wapiti.

Ik heb de woningbouw gebeld en in juni 2013 is de ketel voor het laatst gecontroleerd en zijn er wat dingen vervangen. Zij laten de ketel elke 2 jaar nakijken.

Heb het onderhoudsbedrijf nog gebeld en dit stond inderdaad geregistreerd, er stond bij dat de monteur geen stickers bij zich had.
`bedoelen ze niet 22 euro per kwartaal?
quote:mariap schreef op 23 oktober 2013 @ 10:10:

Hier 149 m3 water verbruikt afgelopen jaar met gezin van 2 volw. en 2 kinderen van 6 en 8. Voorschot blijft 24 euro per maand.

Best wel hoog verbruik wij gezin met 4 kinderen verbruiken nu al jaren 58 m3

Valt nog veel te besparen dus
Ik vraag me af hoe je dat doet slobberbone met 2 kinderen. Ik weet dat ik vaak was dus daar komt een deel vandaan + pubers zullen onder de douche misschien langer blijven staan dan kleinere kinderen ( al roepen we wel geregeld dat het wel lang genoeg is ) maar jullie verbruiken bijna de helft van ons en ik vind mezelf wel zuinig met water.
quote:love2dance schreef op 24 oktober 2013 @ 09:06:

Ik vraag me af hoe je dat doet slobberbone met 2 kinderen. Ik weet dat ik vaak was dus daar komt een deel vandaan + pubers zullen onder de douche misschien langer blijven staan dan kleinere kinderen ( al roepen we wel geregeld dat het wel lang genoeg is ) maar jullie verbruiken bijna de helft van ons en ik vind mezelf wel zuinig met water.

Euh we hebben nog steeds 4 kids

Waterbesparende douchekop en niet langer douchen dan nodig maar meeste bespaar je door toilet echt door te spoelen waar nodig dus geen 9 liter bij een plasje zonde :(
Huh, vergeleken met onze vrienden gebruiken wij juist minder water!. Ik snap het niet slobberbone dat jullie zo weinig verbruiken.

Wij (volw.) douchen iedere dag. Kids ongeveer 5x per week (hebben niet altijd zin).

Ik was wel heel veel omdat we allemaal veel sporten, zwemles en ook nog wel eens wat klus/tuinwerk kleding in de was gaat.

Douchen doen we niet lang vind ik. We hebben een ligbad, maar dat wordt misschien 10x per jaar gebruikt...

Wie wil nog meer zijn verbruik plaatsen? Ik ben benieuwd of wij echt zo buitensporig veel gebruiken.
WC doortrekken let ik ook altijd heel erg op. Doen we dus ook niet iedere plas......
quote:mariap schreef op 24 oktober 2013 @ 17:01:

Huh, vergeleken met onze vrienden gebruiken wij juist minder water!. Ik snap het niet slobberbone dat jullie zo weinig verbruiken.

Wij (volw.) douchen iedere dag. Kids ongeveer 5x per week (hebben niet altijd zin).

Ik was wel heel veel omdat we allemaal veel sporten, zwemles en ook nog wel eens wat klus/tuinwerk kleding in de was gaat.

Douchen doen we niet lang vind ik. We hebben een ligbad, maar dat wordt misschien 10x per jaar gebruikt...

Wie wil nog meer zijn verbruik plaatsen? Ik ben benieuwd of wij echt zo buitensporig veel gebruiken.Kan nog minder want zowel vaatwasser als afwasmachine zijn ook niet van de zuinigste soort qua water en er wordt ook 3x dit jaar een zwembad gevuld dat is ook zo,n 1500 liter water totaal maar voor de rest letten we gewoon beetje op in 2 minuutjes kun je goed douchen je wordt echt niet schoner en hier draaien we 4 wassen in 5kg machine en wassen dus echt wat moet en vuil is
Ik heb afgelopen jaar (okt-okt) 69m3 verbruikt en een jaar ervoor was dat 48m3 (eenpersoonshuishouden). Verschil komt wrs omdat ik het afgelopen jaar werkloos was en dus meer thuis was. Bovendien deed ik eerst altijd met de hand de afwas.
Slobberbone, 4 wassen per week bedoel je?? Dat is wel heul weinig met een gezin van 6! Ik verschoon ons bed 1x per week en de kinderbedden 1x per 2 weken. Met 4 kids zou dat dus al 2 wasmachines vol zijn per week (2 bedden per machine). Dan in ieder geval nog eentje met handdoeken. dat zijn er al 3 en dan heb ik nog geen kledingstuk gewassen.

Ik let bij kleding best wel op, of het al in de was moet of dat we het nog een dag aankunnen. Ook hang ik heel veel te luchten voor het open raam ipv te wassen. Maar een paar machines in de week vol haal ik toch nog wel hoor. Maar ja, man sport 4x, zoon 2x voetballen, 2x gym op school en zwemles,dochter 1x sport en 2x gym op school, ikzelf 2x sporten. Alleen al de sportkleding is al een hele berg!

daar zit hem dus het verschil denk ik!
Hier ook brabant water. 2 personen ¤9 per maand. En dan hebben we het voorschot hoger staan omdat ik geen zin heb om aan het eind van het jaar bij te betalen. En ik moet eerlijk bekennen dat ik niet bewust zuinig om ga.
quote:mariap schreef op 27 oktober 2013 @ 10:35:

Slobberbone, 4 wassen per week bedoel je?? Dat is wel heul weinig met een gezin van 6! Ik verschoon ons bed 1x per week en de kinderbedden 1x per 2 weken. Met 4 kids zou dat dus al 2 wasmachines vol zijn per week (2 bedden per machine). Dan in ieder geval nog eentje met handdoeken. dat zijn er al 3 en dan heb ik nog geen kledingstuk gewassen.

Ik let bij kleding best wel op, of het al in de was moet of dat we het nog een dag aankunnen. Ook hang ik heel veel te luchten voor het open raam ipv te wassen. Maar een paar machines in de week vol haal ik toch nog wel hoor. Maar ja, man sport 4x, zoon 2x voetballen, 2x gym op school en zwemles,dochter 1x sport en 2x gym op school, ikzelf 2x sporten. Alleen al de sportkleding is al een hele berg!

daar zit hem dus het verschil denk ik!Zit daar het verschil ? hier wordt ook veel gesport ikzelf 6x per week maar spoel het gewoon ff af onder douche klaar.
slobberbone, spoel je je sportkleding uit onder de douche? Mijn spinningpakje en doorweekte handdoek moeten echt in de was
Wij zijn met 3 volwassenen en hebben 102 m3 verbruikt,.
Sorry 4 kids @ slobberbone :-)

Ik denk dat het dan aan de was ligt@ mariap. Ik was nl ook best veel. Als ik sport gaan de kleren gewoon in de was . Een broek kan ïk nog wel eens keer aantrekken maar ligt aan mate van training. Heb al 2 handdoek wassen per week denk ik.

Bedden goed 3 x 2 persoons bedden

Werkkleding van de kinderen , gewone kleding. Ik red het niet met 10 wasseN per week. Maar eerlijk gezegd betaal ik dan liever wat meer dan dat ik daar op beknibbel. Let wel op met doortrekken wc , hergebruik droger water ( als ik het niet op kan hangen) niet laten lopen van kranen ....
Love2dance: hoe hergebruik jij het water van je droger? Ook voor je stoomtlstrijkijzer of anders? Ik gooi dat nu weg nl.
Ja, dat wil ik ook graag weten: hoe kun je droger water hergebruiken?

Ik heb er weleens over gedacht om het koude water op te vangen dat eerst uit de douche komt voordat hij warm wordt. Maar ja, dan zit dat in een emmer.... en wat doe je er dan vervolgens weer mee?

Iemand tips?
Wij verbruiken 51 m3 per jaar aan water. Draaien +- 3 wassen per week, douchen om de dag en hebben n vaatwasser. Betalen als voorschot 55 euro per kwartaal. Mag aannemen dat dit straks nog omlaag kan
quote:mariap schreef op 29 oktober 2013 @ 10:09:

Ja, dat wil ik ook graag weten: hoe kun je droger water hergebruiken?

Ik heb er weleens over gedacht om het koude water op te vangen dat eerst uit de douche komt voordat hij warm wordt. Maar ja, dan zit dat in een emmer.... en wat doe je er dan vervolgens weer mee?

Iemand tips?Emmer naast het toilet en het toilet ermee doorspoelen? (Dan doen de ouders van een vriendin van mij: echte vrekken overigens )
quote:love2dance schreef op 28 oktober 2013 @ 21:59:

Sorry 4 kids @ slobberbone :-)

Ik denk dat het dan aan de was ligt@ mariap. Ik was nl ook best veel. Als ik sport gaan de kleren gewoon in de was . Een broek kan ïk nog wel eens keer aantrekken maar ligt aan mate van training. Heb al 2 handdoek wassen per week denk ik.

Bedden goed 3 x 2 persoons bedden

Werkkleding van de kinderen , gewone kleding. Ik red het niet met 10 wasseN per week. Maar eerlijk gezegd betaal ik dan liever wat meer dan dat ik daar op beknibbel. Let wel op met doortrekken wc , hergebruik droger water ( als ik het niet op kan hangen) niet laten lopen van kranen ....

Een handdoek kan je best 3 keer gebruiken voor het afdrogen dan heb wij er geen half machine vol per week, en het is de trend van de afgelopen 30 jaar minder grote gezinnen maar wel meer wassen.

En werkkleding hoef ook niet iedere dag verschoon worden, ach en veel energie bespaar wij ook niet want we hebben de meest energiezuinig machine ter wereld maar wat niet gewassen hoeft te worden scheelt ook weer werk en tijd
quote:slobberbone schreef op 23 oktober 2013 @ 23:01:

[...]

Best wel hoog verbruik wij gezin met 4 kinderen verbruiken nu al jaren 58 m3

Valt nog veel te besparen dus Oh, dat vind ik best netjes, wij hebben voor een gezin met 3 66m2 per jaar, daar betaal ik dan wel 22 euro per maand voor.... duur water hier.
Wij zitten al jaren rond de 100 kuub.

De jaren dat we mer 5 personen waren iets er boven, nu met 3 personen iets er onder.

Hebben een ligbad, vaatwasser, sproeien de tuin zomers.

Ik vind sommige verbruiken hier wel heel erg laag.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Wij zijn met twee volwassenen en verbruiken jaarlijks zo'n 55-60 m3. Dat is inclusief dagelijks een halve emmer om de konijnenren te schrobben, en in droge zomers het sproeien van de tuin. We hebben een zuinige douchekop, wassen met de hand af en draaien meestal twee wassen per week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven