crackers of brood

24-10-2013 13:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik werk met veel vrouwen en die eten vaak crackers als lunch. Volgens zeggen omdat dit gezonder is dan brood. Ik heb nu ook een pak volkoren crackers gehaald van bolletje ofzo en ik ben heel benieuwd of dit nu inderdaad gezonder is voor je? Met name dus als je de inname van koolhydraten wilt minderen.

Ik hoor het graag.
Er staat een koolhydratentabel op het Internet.
verba volant, scripta manent.
Ik vind volkorenbrood beter vullen dan crackers. Ik denk niet dat crackers per se gezonder is dan brood.
Het is een makkelijke manier om veel koolhydraten te vervangen door minder. Maar gezonder? Nah.
als je 1 boterham vervangt door 1 cracker krijg je natuurlijk minder binnen aan kcal en koolhydraten, maar ja, je eet omdat je eten moet en dan krijg je uiteraard honger want je halveert zo'n beetje je inname.

Crackers zijn niet 'gezonder' maar gewoon een leuke afwisseling met brood, en je bent er wat langer op aan het knagen wat wat meer voldoening geeft wellicht?
een cracker is natuurlijk niet veel anders dan een krokant getoast plakje brood
Crackers vullen bij mij veel minder goed dan gewoon twee sneden brood. Ik eet ze wel maar meer als afwisseling en omdat ik ze wel lekkerder vind dan brood.
ik vind ze opzich wel goed vullen hoor. Maar ik houd ook erg van brood. Ik wissel nu een beetje af, waar ik zin in heb. Ik ben er zo nieuwsgiering naar omdat al mijn collega's op crackers zitten te kauwen ivm hun dieet... :-)
In crackers zit meer acrylamide dan in brood en da's niet zo gezond!
Ik eet in de lunchpauze ook wel eens een cracker, maar dan heb ik wel al 3 boterhammen en yoghurt achter mijn kiezen. Als ik alleen zou moeten teren op een cracker dan zou ik denk ik heel chagerijnig worden.
Ik zou toch gaan voor brood. Dat vind ik persoonlijk lekkerder dan die droge dingen. maar als het je echt gaan om de koolhydraten dan zou ik aan de kwark gaan. Dat als vervanger voor brood en crackers.
Ik eet volkoren crackers (wasa knackebrod) als ontbijt, maar dat is meer omdat ik brood 's ochtends echt niet weg krijg.
Ik eet (2) crackers met beleg als tussendoortje. Als lunch crackers? Hoeveel dan? Als tussendoortje vind ik het lekker, ik zie het niet als maaltijd.

Gezonder weet ik ook niet. Ik denk dat je verhoudingsgewijs meer beleg doet op een cracker.
Ligt er aan wat voor crackers. Rogge crackers zijn idd beter dan brood of crackers van geraffineerde tarwe. Een cracker van tarwe meel is hetzelfde als brood.
Over het algemeen ben je met crackers vaak slechter uit dan met brood: de meeste mensen vinden het minder goed vullen dan brood, eten dan meer crackers dan boterhammen en meestal dan ook meer beleg. En laat beleg nou juist hetgene zijn waar de meeste kcal in zitten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven