Geld & Recht alle pijlers

Aangifte smaad?

24-10-2013 16:59 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of aangiften wegens smaad daadwerkelijk zin heeft?

Een tijd geleden ben ik een jongen tegengekomen die op het eerste gezicht een leuke jongen leek.

Al snel merkte ik dat hij vrij bezitterig is en vooral op gevoelens inspeelt.

Hierdoor heb ik hem verteld dat een relatie tussen hem en mij niet zou werken en dat het beter is om geen contact meer te hebben.

Een dag later kreeg ik dat zijn neef in coma lag en hij me nodig had.

Ik heb hem toen verteld dat ik er gerust voor hem wou zijn als een gewone vriendin maar hij er voor de rest ook geen hoop uit moet halen.

Nu was ik vanmiddag bij een vriend waarvan hij wist dat ik daar veel mee omging, en heeft hij foto's van mijn auto en kenteken voor zijn huis gemaakt en deze op facebook gezet met mijn voor en achternaam, met erbij dat ik vreemdga enzovoort..

Het probleem is echter dat ik helemaal niet vreemdgegaan ben en hij wist dat ik geen relatie meer wou.

Natuurlijk weet ik dit zelf als beste en de mensen die mij echt kennen ook, maar toch zit het me behoorlijk dwars. juist omdat andere mensen zijn verhaal wel geloven.

En ik niet weet wat ik ermee moet doen.
it's just a bad day not a bad live
Negeren
.
Inderdaad, negeren. Maar wel screenshots maken, zodat je alvast een dossier opbouwt voor als hij nog vervelender wordt en je misschien aangifte tegen hem zou willen doen in de toekomst.
Niet teveel aandacht aan besteden, maak hem niet belangrijker dan hij is en anders post je als reactie: niet zo gek he met zo'n klein lulletje
Ik zou bij hem langs gaan en hem heeeel duidelijk maken wat je er van vind. Wat is dit voor kinderachtig gedrag zeg.

En die vrienden dan, zeggen die er niks van? Lekkere lui zeg!
Ik vind het meer op stalken lijken. Hoe dan ook, ik zou hem laten weten dat hij als de sodemieter die foto's en dat commentaar weg moet halen omdat er anders aangifte gedaan gaat worden.

Volgens mij vertel je ons trouwens maar een half verhaal. Hoe lang had je een relatie met hem?
Ik zou het melden bij facebook, kan me niet voorstellen dat dit volgens de regels is.

Verder zou ik niet direct aangifte doen maar wel een dossier opbouwen. Wat hiervoor ook al wordt gezegd... voor het geval hij straks vervelender gaat doen.
Het ergste is ik had nog niet eens een relatie met hem we konden elkaar 5 weken.

Ja natuurlijk is negeren het beste wat ik kan doen, maar het idee dat nu zoveel mensen zo over mij denken doet me gewoon wat.
quote:heaven89 schreef op 24 oktober 2013 @ 17:22:

Het ergste is ik had nog niet eens een relatie met hem we konden elkaar 5 weken.

Ja natuurlijk is negeren het beste wat ik kan doen, maar het idee dat nu zoveel mensen zo over mij denken doet me gewoon wat.

Want iedereen kent hem?

Maak je niet druk joh.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:boerderijgeit028 schreef op 24 oktober 2013 @ 17:07:

Niet teveel aandacht aan besteden, maak hem niet belangrijker dan hij is en anders post je als reactie: niet zo gek he met zo'n klein lulletje

Beter: negeren. Elke actie van TO kan een reactie van hem uitlokken.

Wel alles bewaren ( screenshots, sms etc). Voor het geval dat.

Maar de politie gaat hier nu niets tegen doen. Bij smaad denk ik meer bij het hebben van een eigen zaak en iemand probeert dat kapot te maken. Maar ik kan het mis hebben.

Voor nu negeren, diep ademhalen, negeren en af en toe een zucht
Je bent zelf een theepot
Dankjulliewel voor de fijne reacties!

Het stelt me tenminste als een stuk geruster
melding bij fb maken. Ze nemen dat dan in behandeling en kunnen het verwijderen zonder jou bekend te maken
Je bedoelt waarschijnlijk laster ipv smaad.

Smaad is als iemand je probeert te schaden door verspreiding van een feit wat ook echt waar is.(bv. vreemdgaan)

Laster is is als iemand je probeert te schaden met verspreiding van verhalen die niet waar zijn.(bv. vertellen dat je vreemdgaat terwijl dat niet zo is)

En lekker negeren die kerel.
Dankjewel het is nu inderdaad van Facebook verwijdert.

En ja sorry dan bedoel ik laster haha.
Smaad en laster zijn juridische begrippen en dit moet je uiteraard niet in het juridische trekken of oplossen.
Nu is het voor mensen die je kennen een raar berichtje op Facebook. Zijn ze over twee weken weer vergeten. Als jij er een aangifte van maakt, het gesprek met hem aangaat, erop gaat reageren op Facebook of wat dan ook, dan wordt het opeens een interessant verhaal. Bovendien moedig je hem daarmee aan door te gaan: hij merkt dat hij je raakt.

Negeren is de beste tactiek om er zo snel mogelijk vanaf te zijn. Een screenshot is inderdaad wel verstandig mocht hij onverhoopt een stalker blijken te zijn.
Ga in therapie!
Ik vermoed ook dat de politie niet in actie komt voor een gekwetst ego die een sneu berichtje op facebook zet trouwens. Het is geen stalking en veel te licht voor een smaad of laster aangifte.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ja ik heb alles opgeslagen wat hij erop heeft gezet of naar mij gestuurd heeft gehad.

Voor de rest geef ik er ook geen aandacht aan, het is alleen even een rot idee dat mensen dit daadwerkelijk geloven en ik erop aangekeken word.
De mensen die het geloven zijn blijkbaar geen vrienden of mensen die je in je leven wil. Zie het als voordeel dat hij nu blijkbaar een schifting voor je maakt!
Ik krijg er een punthoofd van!
Dat is waar plokkie.

Dankjulliewel!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven