Aangifte smaad?
donderdag 24 oktober 2013 om 16:59
Ik vraag me af of aangiften wegens smaad daadwerkelijk zin heeft?
Een tijd geleden ben ik een jongen tegengekomen die op het eerste gezicht een leuke jongen leek.
Al snel merkte ik dat hij vrij bezitterig is en vooral op gevoelens inspeelt.
Hierdoor heb ik hem verteld dat een relatie tussen hem en mij niet zou werken en dat het beter is om geen contact meer te hebben.
Een dag later kreeg ik dat zijn neef in coma lag en hij me nodig had.
Ik heb hem toen verteld dat ik er gerust voor hem wou zijn als een gewone vriendin maar hij er voor de rest ook geen hoop uit moet halen.
Nu was ik vanmiddag bij een vriend waarvan hij wist dat ik daar veel mee omging, en heeft hij foto's van mijn auto en kenteken voor zijn huis gemaakt en deze op facebook gezet met mijn voor en achternaam, met erbij dat ik vreemdga enzovoort..
Het probleem is echter dat ik helemaal niet vreemdgegaan ben en hij wist dat ik geen relatie meer wou.
Natuurlijk weet ik dit zelf als beste en de mensen die mij echt kennen ook, maar toch zit het me behoorlijk dwars. juist omdat andere mensen zijn verhaal wel geloven.
En ik niet weet wat ik ermee moet doen.
Een tijd geleden ben ik een jongen tegengekomen die op het eerste gezicht een leuke jongen leek.
Al snel merkte ik dat hij vrij bezitterig is en vooral op gevoelens inspeelt.
Hierdoor heb ik hem verteld dat een relatie tussen hem en mij niet zou werken en dat het beter is om geen contact meer te hebben.
Een dag later kreeg ik dat zijn neef in coma lag en hij me nodig had.
Ik heb hem toen verteld dat ik er gerust voor hem wou zijn als een gewone vriendin maar hij er voor de rest ook geen hoop uit moet halen.
Nu was ik vanmiddag bij een vriend waarvan hij wist dat ik daar veel mee omging, en heeft hij foto's van mijn auto en kenteken voor zijn huis gemaakt en deze op facebook gezet met mijn voor en achternaam, met erbij dat ik vreemdga enzovoort..
Het probleem is echter dat ik helemaal niet vreemdgegaan ben en hij wist dat ik geen relatie meer wou.
Natuurlijk weet ik dit zelf als beste en de mensen die mij echt kennen ook, maar toch zit het me behoorlijk dwars. juist omdat andere mensen zijn verhaal wel geloven.
En ik niet weet wat ik ermee moet doen.
it's just a bad day not a bad live
donderdag 24 oktober 2013 om 17:08
donderdag 24 oktober 2013 om 17:22
donderdag 24 oktober 2013 om 17:26
quote:heaven89 schreef op 24 oktober 2013 @ 17:22:
Het ergste is ik had nog niet eens een relatie met hem we konden elkaar 5 weken.
Ja natuurlijk is negeren het beste wat ik kan doen, maar het idee dat nu zoveel mensen zo over mij denken doet me gewoon wat.
Want iedereen kent hem?
Maak je niet druk joh.
Het ergste is ik had nog niet eens een relatie met hem we konden elkaar 5 weken.
Ja natuurlijk is negeren het beste wat ik kan doen, maar het idee dat nu zoveel mensen zo over mij denken doet me gewoon wat.
Want iedereen kent hem?
Maak je niet druk joh.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 24 oktober 2013 om 17:32
quote:boerderijgeit028 schreef op 24 oktober 2013 @ 17:07:
Niet teveel aandacht aan besteden, maak hem niet belangrijker dan hij is en anders post je als reactie: niet zo gek he met zo'n klein lulletje
Beter: negeren. Elke actie van TO kan een reactie van hem uitlokken.
Wel alles bewaren ( screenshots, sms etc). Voor het geval dat.
Maar de politie gaat hier nu niets tegen doen. Bij smaad denk ik meer bij het hebben van een eigen zaak en iemand probeert dat kapot te maken. Maar ik kan het mis hebben.
Voor nu negeren, diep ademhalen, negeren en af en toe een zucht
Niet teveel aandacht aan besteden, maak hem niet belangrijker dan hij is en anders post je als reactie: niet zo gek he met zo'n klein lulletje
Beter: negeren. Elke actie van TO kan een reactie van hem uitlokken.
Wel alles bewaren ( screenshots, sms etc). Voor het geval dat.
Maar de politie gaat hier nu niets tegen doen. Bij smaad denk ik meer bij het hebben van een eigen zaak en iemand probeert dat kapot te maken. Maar ik kan het mis hebben.
Voor nu negeren, diep ademhalen, negeren en af en toe een zucht
Je bent zelf een theepot
donderdag 24 oktober 2013 om 23:19
Je bedoelt waarschijnlijk laster ipv smaad.
Smaad is als iemand je probeert te schaden door verspreiding van een feit wat ook echt waar is.(bv. vreemdgaan)
Laster is is als iemand je probeert te schaden met verspreiding van verhalen die niet waar zijn.(bv. vertellen dat je vreemdgaat terwijl dat niet zo is)
En lekker negeren die kerel.
Smaad is als iemand je probeert te schaden door verspreiding van een feit wat ook echt waar is.(bv. vreemdgaan)
Laster is is als iemand je probeert te schaden met verspreiding van verhalen die niet waar zijn.(bv. vertellen dat je vreemdgaat terwijl dat niet zo is)
En lekker negeren die kerel.
donderdag 24 oktober 2013 om 23:27
Nu is het voor mensen die je kennen een raar berichtje op Facebook. Zijn ze over twee weken weer vergeten. Als jij er een aangifte van maakt, het gesprek met hem aangaat, erop gaat reageren op Facebook of wat dan ook, dan wordt het opeens een interessant verhaal. Bovendien moedig je hem daarmee aan door te gaan: hij merkt dat hij je raakt.
Negeren is de beste tactiek om er zo snel mogelijk vanaf te zijn. Een screenshot is inderdaad wel verstandig mocht hij onverhoopt een stalker blijken te zijn.
Negeren is de beste tactiek om er zo snel mogelijk vanaf te zijn. Een screenshot is inderdaad wel verstandig mocht hij onverhoopt een stalker blijken te zijn.
Ga in therapie!
vrijdag 25 oktober 2013 om 07:39
vrijdag 25 oktober 2013 om 12:59