Gezondheid alle pijlers

Menstruatie vraag

25-10-2013 20:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn heftigste dag van de menstruatie en die is altijd best pittig. Ik was vanmiddag de hele middag in de buis en heb dus lekker gezeten. Vanavond ging ik naar toilet en verloor opeens echt veel bloed met stolsels, schrok er van! Onder de douche gaan staan en nu lijkt het minder, kent iemand dit? En kan het komen doordat ik de hele middag heb gezeten? Of is dat een gekke vraag?
Ja, dat kan zeker.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nee, is geen gekke vraag. En ja, dat heb ik ook wel eens als ik de hele dag gezeten heb. Ik heb sowieso veel bloedverlies tijdens de menstruatie, compleet met stolsels tijdens de heftigste drie dagen. Maar zolang ik niet flauwval en zo maak ik me er niet zo druk om, en buikpijn heb ik dan gelukkig weer nooit.
Wat vind jij veel bloedverlies? Ik vraag me wel eens af of ik meer dan gemiddeld ongesteld ben, maar als ik dan weer de verhalen van anderen hoor, twijfel ik. Ik hen het 1,5 dag erg en dan bedoel ik veel bloed, stolsels en om de 1,5 a 2 uur verschonen.
quote:jacky74 schreef op 25 oktober 2013 @ 20:26:

Wat vind jij veel bloedverlies? Ik vraag me wel eens af of ik meer dan gemiddeld ongesteld ben, maar als ik dan weer de verhalen van anderen hoor, twijfel ik. Ik hen het 1,5 dag erg en dan bedoel ik veel bloed, stolsels en om de 1,5 a 2 uur verschonen.

Ik ben zeven dagen ongesteld, waarvan drie dagen een beetje zoals jij het beschrijft met veel bloed, stolsels en driedubbele beveiliging (tampon en twee nachtverbanden) die ik om de 2 uur moet vervangen. Als ik 's morgens opsta is het helemaal feest, dan kan ik meteen in bad .

Ik vind het veel bloedverlies in vergelijking met wat ik had voor mijn laatste bevalling, toen kon ik het ook niet af met een minitampon maar het was allemaal niet zo overdreven als de laatste jaren.
Inderdaad vergelijkbaar Lady-voldemort, bij mij ook na mijn laatste bevalling zo geworden. Ik vind het heel vervelend, drie dubbele bescherming heb ik niet nodig. Ik kan het af met long maandverband.

Hoe zou het kunnen dat het zo verandert na een bevalling?
Wat heftig zeg! Ik heb geen idee wat gemiddeld is, maar voor mij was 1 tampon voor 's nachts en 2 light tampons voor overdag eigenlijk standaard. En dan 's avonds alleen maandverband, maar dat bleef meestal schoon. De enige keren die erg zijn geweest, waren vlak voor ik in de overgang kwam. Maar dan heb ik het ook echt over het allerlaatste jaar.
Geen idee. Mijn moeder had het ook, dus ik was niet echt verbaasd of zo. Het schijnt wel gebruikelijk te zijn dat je na een bevalling heviger menstrueert, je hebt immers meer baarmoederslijmvlies af te voeren. En leeftijd schijnt ook een rol te spelen (ik ben 44). Dus ik zal wel tot één van de mazzelkonten behoren die van het postnatale gedoe naadloos is overgegaan in het pre-overgang gedoe .
Oei dat belooft dan nog wat voor mij. Ik vind dat ik nu al veel bloed verlies (ik slik de pil, zonder de pil vloeide ik nog erger). Ik ben 6 -7 dagen ongesteld, waarvan 3 dagen heftig en 2 dagen normaal en 1 tot 2 dagen licht. Ik gebruik standaard 'nacht' maandverband met vleugels. En heb helaas de eerste paar dagen last van krampen en hoofdpijn.

Edit; ik verlies dus ook wel eens stolsels, maar daar maak ik me niet zo druk om.
quote:Lady-Voldemort schreef op 25 oktober 2013 @ 20:31:

[...]

Ik ben zeven dagen ongesteld, waarvan drie dagen een beetje zoals jij het beschrijft met veel bloed, stolsels en driedubbele beveiliging (tampon en twee nachtverbanden) die ik om de 2 uur moet vervangen. Als ik 's morgens opsta is het helemaal feest, dan kan ik meteen in bad .

Ik vind het veel bloedverlies in vergelijking met wat ik had voor mijn laatste bevalling, toen kon ik het ook niet af met een minitampon maar het was allemaal niet zo overdreven als de laatste jaren.

Herkenbaar. Tijd voor een Mirena. Van jouw beschrijving naar 2 tampons voor de hele menstruatie. Nouja, dat is een beetje overdreven want niet erg hygienisch. Maar om je een idee te geven .

Het zetten kon ik niet waarderen. Maar de voordelen die je er vervolgens ruim 5 jaar lang van hebt wegen niet op tegen een halve middag buikpijn.
Ja dat kan. Ben zelf heel erg licht ongesteld, maar als ik een tijd gezeten heb loopt het meeste er wel uit als ik ineens ga staan en ga lopen. Stolsels en zo had ik wel, maar dat was allemaal voordat ik de pil slikte. Nu is het er bijna niet.

Sinds ik aan de pil ben kan ik het waarschijnlijk af met 1 minitampon per 2 á 3 dagen of maar 1 maandverbandje, maar dat vind ik niet fris. Verschoon mij alleen maar om hygiënische reden.

Heb wel een menstruatiecup geprobeerd, maar die blijft lekken. Geen idee wat ik verkeerd doe helaas.
Ik had zelf ook heftige menstruaties en lang en frequent (om de 14 dagen brrrr) ik heb sinds kort een Mirena laten plaatsen. Het plaatsen stelde bij mij niks voor maar dat schijnt te zijn omdat ik al bevallen ben.

Over een maand of 5 weet ik pas echt of het geholpen heeft.
Heb jij de heftige menstruatie ook na het krijgen van kinderen gekregen pasta??
Ijzertekort zorgt ook voor een zware menstruatie.

Wellicht kun je een keer bloed laten prikken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven