Gaat mijn vriend vreemd?
woensdag 30 oktober 2013 om 20:46
Beste allemaal,
Ik zit met het volgende: ik heb een vriend, we hebben 4 jaar een relatie. We wonen niet samen, maar hebben best een goed relatie. Nu zit het zo: zijn beste vriend is ongeneselijk ziek. Hij is getrouwd en heeft 2 kinderen. Mijn vriend wil graag zijn vriend en gezien helpen waar mogelijk. Hij heeft veel contact met zijn vrouw, veel bellen, komt daar vaak over de vloer, brengt haar aar het ziekenhuis etc.
Dit gaat ook ten koste van onze afspraken, dat gezin heeft voorrang. Ik probeer dat te begrijpen maar heb er onwijs veel moeite mee dit vanwege het close contact met die vrouw omdat ik het gevoel heb dat er meer speelt. Wat denken jullie? Ben ik gewoon jaloers en hoort hij er gewoon voor hun te zijn? We heb en vaak erover gesproken en hij zegt dat er niets is behalve dat dit allemaal doet voor zijn vriend, hij kent hem zijn leven lang. Hij zegt dat hij van mij houdt. Wat denken jullie?
Hoop op jullie reacties!
Ik zit met het volgende: ik heb een vriend, we hebben 4 jaar een relatie. We wonen niet samen, maar hebben best een goed relatie. Nu zit het zo: zijn beste vriend is ongeneselijk ziek. Hij is getrouwd en heeft 2 kinderen. Mijn vriend wil graag zijn vriend en gezien helpen waar mogelijk. Hij heeft veel contact met zijn vrouw, veel bellen, komt daar vaak over de vloer, brengt haar aar het ziekenhuis etc.
Dit gaat ook ten koste van onze afspraken, dat gezin heeft voorrang. Ik probeer dat te begrijpen maar heb er onwijs veel moeite mee dit vanwege het close contact met die vrouw omdat ik het gevoel heb dat er meer speelt. Wat denken jullie? Ben ik gewoon jaloers en hoort hij er gewoon voor hun te zijn? We heb en vaak erover gesproken en hij zegt dat er niets is behalve dat dit allemaal doet voor zijn vriend, hij kent hem zijn leven lang. Hij zegt dat hij van mij houdt. Wat denken jullie?
Hoop op jullie reacties!
woensdag 30 oktober 2013 om 21:16
quote:anoniemtje5 schreef op 30 oktober 2013 @ 21:05:
Nu ik erover nadenk en jullie reacties lees schaam ik mij ontzettend Ik ben vreselijk en moet ook eerlijk toegeven dat ik een ontzettend jaloerse type ben. Ik ga eraan werken en mijn gedrag veranderen. Mijn de vriend de ruimte geven om hen te helpen waar nodig. Mijn vriend zegt zelf ook dat ik bezig ben onze relatie te verzieken. Ik ben een vreselijk mens, sorry mensen! Voel me wel erg kut door mijn bericht
(Je bent niet vreselijk, je was veel te jaloers. Je bent tot inzicht gekomen en gaat je gedrag verbeteren. Dus, vanaf nu stop je met zeuren en ga je je 100% inzetten voor je vriend.
Nu ik erover nadenk en jullie reacties lees schaam ik mij ontzettend Ik ben vreselijk en moet ook eerlijk toegeven dat ik een ontzettend jaloerse type ben. Ik ga eraan werken en mijn gedrag veranderen. Mijn de vriend de ruimte geven om hen te helpen waar nodig. Mijn vriend zegt zelf ook dat ik bezig ben onze relatie te verzieken. Ik ben een vreselijk mens, sorry mensen! Voel me wel erg kut door mijn bericht
woensdag 30 oktober 2013 om 21:20
Hoe verder je je vent van je af duwt ( door te zeuren, door te drammen, door te beschuldigen, door boos te zijn ) , hoe groter de kans is dat hij aan een ander blijft hangen.
Met overdreven jaloezie is de kans nou eenmaal groot dat er juist gebeurt waar je zo bang voor bent.
Met overdreven jaloezie is de kans nou eenmaal groot dat er juist gebeurt waar je zo bang voor bent.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 30 oktober 2013 om 21:20
woensdag 30 oktober 2013 om 21:21
quote:roosje1976 schreef op 30 oktober 2013 @ 21:16:
Ik vind iedereen wel erg kort door de bocht!
Tuurlijk is haar vriend/man erg met zijn vriend bezig. Dat is ook heel normaal als er zoiets afschuwelijks aan de hand is. Maar hij heeft ook zijn leven met zijn vrouw.
Ik snap jou wel anoniempje! Ik wil je niet onzeker maken en misschien zit je er ook wel helemaal naast maar luister goed naar je gevoel.
Sterkte met alles
Mee eens
zo ondenkbaar is het overigens niet
Ik vind iedereen wel erg kort door de bocht!
Tuurlijk is haar vriend/man erg met zijn vriend bezig. Dat is ook heel normaal als er zoiets afschuwelijks aan de hand is. Maar hij heeft ook zijn leven met zijn vrouw.
Ik snap jou wel anoniempje! Ik wil je niet onzeker maken en misschien zit je er ook wel helemaal naast maar luister goed naar je gevoel.
Sterkte met alles
Mee eens
zo ondenkbaar is het overigens niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 30 oktober 2013 om 21:22
quote:anoniemtje5, 14 minuten geleden
(
En terecht dat jij je nu kut voelt.
Ga iets nuttigs doen om ze te helpen. Neem haar wat huishoudelijke taken uit handen, ze kan nu haar tijd wel beter besteden.
En terecht dat jij je nu kut voelt.
Ga iets nuttigs doen om ze te helpen. Neem haar wat huishoudelijke taken uit handen, ze kan nu haar tijd wel beter besteden.
You know how I know? Because I reeaally think so!
woensdag 30 oktober 2013 om 21:23
Nou,.................
de toon is gezet, hoor.
Vriend gaat hoogst waarschijnlijk vreemd en TO heeft alle reden de hulp die haar vriend aan dat gezin geeft te verbieden.
Stomme vriendschappen ook; nergens voor nodig.
Met een beetje mazzel gaat het allemaal snel en heb je je vent weer voor jezelf, TO.
de toon is gezet, hoor.
Vriend gaat hoogst waarschijnlijk vreemd en TO heeft alle reden de hulp die haar vriend aan dat gezin geeft te verbieden.
Stomme vriendschappen ook; nergens voor nodig.
Met een beetje mazzel gaat het allemaal snel en heb je je vent weer voor jezelf, TO.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 30 oktober 2013 om 21:28
Ik zou tegen je vriend zeggen dat het je spijt dat je hem wantrouwt terwijl hij je steun zo hard kan gebruiken. Dat het je onzeker maakte dat de vrouw van zijn beste vriend en hij naar elkaar toe lijken te groeien omdat ze samen dit verdriet delen. Misschien niet heel mooi maar wel heel menselijk hoor...
Ik denk dat je je er vooral buiten voelt staan, klopt dat? En dat kun je aangeven... vragen of je iets kunt doen of zelf initiatief nemen. Inderdaad door op de kinderen te passen als je vriend en de vrouw van zijn vriend naar het ziekenhuis zijn?
Ik denk dat je je er vooral buiten voelt staan, klopt dat? En dat kun je aangeven... vragen of je iets kunt doen of zelf initiatief nemen. Inderdaad door op de kinderen te passen als je vriend en de vrouw van zijn vriend naar het ziekenhuis zijn?
woensdag 30 oktober 2013 om 21:43
Dank jullie wel voor jullie reacties. Nogmaals voel me kut door mijn bericht. Heb het zo vaak met mijn vriend ero e gehad, ruziegemaakt, hij dreigde te stoppen met onze relatie. Ik zeurde zoveel omdat hij alle berichtenwisseling met haar direct ging wissen zodat ik het niet kon lezen, nu laat hij ze staan en lees ik ze( erg he om mijn vriend dit te verplichten)
Ook komt hij bij haar thuis als ze alleen is, doet eigenlijk alleswat zij vraagt zodat zij een beetje haar dingen kan kon en niet alleen voor haar man zorgen. Voelde mij niet meer belangrijk en overheerste mijn jaloezie, ik ga eraan werken, mijn jaloezie ondercontrole houden, anders raak ik hem kwijt. het zijn wel de dingen die mijn vriend gelukkig maken: anderen helpen met alles! En dat moet ik hem laten doen en hem hierin steunen. Nogmaals dank jullie wel voor jullie reacties
Ook komt hij bij haar thuis als ze alleen is, doet eigenlijk alleswat zij vraagt zodat zij een beetje haar dingen kan kon en niet alleen voor haar man zorgen. Voelde mij niet meer belangrijk en overheerste mijn jaloezie, ik ga eraan werken, mijn jaloezie ondercontrole houden, anders raak ik hem kwijt. het zijn wel de dingen die mijn vriend gelukkig maken: anderen helpen met alles! En dat moet ik hem laten doen en hem hierin steunen. Nogmaals dank jullie wel voor jullie reacties
woensdag 30 oktober 2013 om 21:53
Jaloezie is killing maar geef ze de kost waar het mis gaat.
Die vrouw is in haar verdriet misschien wel toegankelijk voor genegenheid.
"Overspel in de liefde" ooit gezien?
Er is ook altijd nog je eigen meisje, ondanks dat de situatie nu vast heel erg dubbel is voor haar vriend.
Je mening geven mag maar wat een reacties hier zeg... een vriendin van mij heeft nog niet zo lang geleden kantje boord gelegen tijdens en net na haar bevalling, op dat moment had vriend lief iets beters te doen, namelijk haar beste vriendin.
Situaties zeggen dus helemaal niets.
Die vrouw is in haar verdriet misschien wel toegankelijk voor genegenheid.
"Overspel in de liefde" ooit gezien?
Er is ook altijd nog je eigen meisje, ondanks dat de situatie nu vast heel erg dubbel is voor haar vriend.
Je mening geven mag maar wat een reacties hier zeg... een vriendin van mij heeft nog niet zo lang geleden kantje boord gelegen tijdens en net na haar bevalling, op dat moment had vriend lief iets beters te doen, namelijk haar beste vriendin.
Situaties zeggen dus helemaal niets.
woensdag 30 oktober 2013 om 22:54
En er is helemaal niemand anders die dat gezin kan bijstaan????
Mij zou het ook niet lekker zitten. Zijn vriend is belangrijk en die moet hij bijstaan. Maar ik zie niet in waarom hij taxichauffeur moet spelen voor die vrouw, de gezelschapsheer moet uithangen bij haar, terwijl hij óók een vriendin heeft waar hij tijd en aandacht aan behoort te geven.
Hij doet ook geen moeite om zijn vriendin waar hij al 4 jaar mee is, bij de situatie te betrekken. Dus zet ik sowieso mijn vraagtekens. Als na 4 jaar de levens en vrienden nog zo gescheiden zijn, is dat nauwelijks een relatie te noemen.
Maarja. Alles moet maar kunnen tegenwoordig.
Mij zou het ook niet lekker zitten. Zijn vriend is belangrijk en die moet hij bijstaan. Maar ik zie niet in waarom hij taxichauffeur moet spelen voor die vrouw, de gezelschapsheer moet uithangen bij haar, terwijl hij óók een vriendin heeft waar hij tijd en aandacht aan behoort te geven.
Hij doet ook geen moeite om zijn vriendin waar hij al 4 jaar mee is, bij de situatie te betrekken. Dus zet ik sowieso mijn vraagtekens. Als na 4 jaar de levens en vrienden nog zo gescheiden zijn, is dat nauwelijks een relatie te noemen.
woensdag 30 oktober 2013 om 23:40
quote:Mopsie41 schreef op 30 oktober 2013 @ 22:54:
Jeetje ik moet er echt niet aan denken dat jij de vriendin van de beste vriend van mijn partner zou zijn. Wat een achterdocht en argwaan en jaloezie bezit jij zeg.
Jeetje ik moet er echt niet aan denken dat jij de vriendin van de beste vriend van mijn partner zou zijn. Wat een achterdocht en argwaan en jaloezie bezit jij zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 31 oktober 2013 om 05:42
Je spoort niet, de vrouw van je vriend's vriendin heeft nu wel andere dingen aan haar hoofd. Jouw vriend heeft jouw steun nu nodig. Als je nu op de jaloerse vriendinnenkoers gaat, steun je hem niet, maar val je hem af. Daarmee breng je zelf je relatie in gevaar. Schop voor je kont, wees er voor je vriend en hou op je zelf zielig te vinden. Jouw vriend is een kanjer dat hij dit doet, je zou trots op hem moeten zijn.
donderdag 31 oktober 2013 om 06:16
Wat een vreemde reakties.....ik heb het van heel dichtbij meegemaakt.
Man was ook erg ziek.....zijn vrouw kreeg steun van zijn vriend.
In die periode groeien ze ze echt naar elkaar toe. Ook hij had een relatie. Vrouw lag regelmatig in zijn armen. Man gaat dood....en die 2 kregen binnen 2 weken een relatie.
Dus het kan wel zeker,en de rekaties van de de omgeving was ook heel begripvol. Ze snapten wel als je een half jaar zo close bent dat er iets gaat ontstaan.
Mijn advies.......als jij voelt er is iets.....hou je ogen open!
Man was ook erg ziek.....zijn vrouw kreeg steun van zijn vriend.
In die periode groeien ze ze echt naar elkaar toe. Ook hij had een relatie. Vrouw lag regelmatig in zijn armen. Man gaat dood....en die 2 kregen binnen 2 weken een relatie.
Dus het kan wel zeker,en de rekaties van de de omgeving was ook heel begripvol. Ze snapten wel als je een half jaar zo close bent dat er iets gaat ontstaan.
Mijn advies.......als jij voelt er is iets.....hou je ogen open!
donderdag 31 oktober 2013 om 09:12
Ik ken zo'n zelfde verhaal van dichtbij.. en daar ging uit eindelijke de man wel verder met de weduwe.
Sta je daar met je goede gedrag en je 1 jarige zoon.
Waarom ga je niet mee helpen? Doe je ook iets goeds en kan je de boel overzien.
Is er niks aan de hand help je iemand die het echt kan gebruiken en kan je meteen dat rare idee uitbannen.
En anders kan je het misschien een beetje de kop indrukken.
Sta je daar met je goede gedrag en je 1 jarige zoon.
Waarom ga je niet mee helpen? Doe je ook iets goeds en kan je de boel overzien.
Is er niks aan de hand help je iemand die het echt kan gebruiken en kan je meteen dat rare idee uitbannen.
En anders kan je het misschien een beetje de kop indrukken.
donderdag 31 oktober 2013 om 09:15
Eh..het is een bekend gegeven dat mensen een uitlaatklep kunnen zoeken in seks (leven) als ze geconfronteerd worden met de dood. Dus da's helemaal niet gek hoor, als zoiets gebeurt.
Maar dat geldt uiteraard niet voor iedereen. Grote kans dat jij je buitengesloten voelt TO en dat is wel iets voor je vriend om rekening mee te houden. Het gezin van z'n vriend steunen betekent niet automatisch jou verwaarlozen. Aan de andere kant kan jij je wat begripvoller opstellen, ze zitten geen feestje te bouwen als hij daar is.
Sterkte!
Maar dat geldt uiteraard niet voor iedereen. Grote kans dat jij je buitengesloten voelt TO en dat is wel iets voor je vriend om rekening mee te houden. Het gezin van z'n vriend steunen betekent niet automatisch jou verwaarlozen. Aan de andere kant kan jij je wat begripvoller opstellen, ze zitten geen feestje te bouwen als hij daar is.
Sterkte!
donderdag 31 oktober 2013 om 09:42