Babies juni 2013

13-08-2013 19:23 939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Dit is ons nieuwe topic, met een algemeen account zodat meerdere mensen het tabelletje kunnen aanpassen.

Ik heb een aantal gegevens kunnen 'achterhalen' uit het topic maar vul het gerust aan. In een PB-tje ontvangen jullie de inlog gegevens!

Hopelijk staan hier bijzonder snel allemaal poppetjes

NaamNODRondeBijzonderhedenHartje0414/029e ronde1 ste kindje

Zwangeren

NaamZwangerEchoUitgerekendBijzonderhedenMissjs 08-11-'1327-03-'141 ste kindjeFramboos 03-09-'1309-04-'141ste kindjeSam 02-10-'1325-04-'142de kindjePippeleurtje 29/1117-06-'141 ste kindjeBentbootje??1 ste kindjeBiessie4 dec23-07-'142e kindjeSkylar15-01-1404-09-142e kindjeTinus3 febr20-09-'144e kindjeElsy08-03-201412-10-20141ste kindjeCinnamon08-04-1418-11-141ste kindje
Gefeliciteerd Bentbootje!

Gaat snel opeens, super leuk! Weer een zwangere erbij!

Dubbeltje, hopelijk blijf je inderdaad een beetje gelijk lopen met je cyclussen. En inderdaad, telkens zo'n witte test is helemaal niet leuk! Op een gegeven moment kreeg ik er ook echt de balen van. Ik gun je echt een positieve test hihi!

Elsy, hopelijk komt je droom uit! Ik had ook ruim voor mijn NOD een hele heldere zwangere droom en het bleek ook zo te zijn!

Skylar

Ook voor Enya ook dikke knuffel!

Cinn, hele fijne vakantie! En ben benieuwd naar hoe je ouders reageren!

Zelf hebben we het nieuws al verteld aan onze ouders, wilde eigenlijk wachten tot de eerste echo. Maar we bleven maar smoesjes verzinnen voor sommige dingen (uitstapjes), dat we het leuker vonden om gewoon de waarheid te vertellen.

Mijn ouders wisten het al gelijk, ze hadden het al aan me gezien zeiden ze haha! En zijn super blij! Ze hebben al grootste plannen in de zin van: een schommel, wip, zandbak, etc etc haha! Schoonouders waren helemaal verrast, hadden het niet zien aankomen maar vinden het erg leuk. Hadden sowieso niet verwacht nog ooit opa en oma te worden, waarschijnlijk dachten ze dat hun kinderen allemaal zelf geen kindjes willen.

Over 2 weekjes hebben we een afspraak bij de verloskundige. Hopelijk is alles goed en kunnen we het nieuws ook vertellen aan onze broers/zussen. Duim duim duim!
Bentbootje GEFLICITEERD ZEG

voor ons zo out of the blue!! STOER!

Pip jij ook lekker bezig dus. Leuk he dat vertellen.

Bij mijn zoon had ik gewoon verteld. Maar ga nu een originele manier verzinnen.

Mooie taart maken bijvoorbeeld, met marsepein of icing er over en dan 2 kleuren cake (roze en blauw) daar onder. Met een lekkere vulling ofcourse.

voorbeeld taart, alleen dan 2 kleuren in 1

Thanks voor de knuffels……….. had ik even nodig 

Elsy, nou bij mijn eerste kuur heb ik op dag 4 (vd 5) de hele ochtend zitten janken en het hield niet op. Hou onwijs veel vocht vast (de selderij stengels liggen volop in de koelkast nu), ik ben niet om uit te staan en de koppijn is niet om te harden! Vervolgens had ik ongelooflijke pijnlijke eisprong. Gewoon geen druk kunnen geven tijdens het plassen, anders vlieg ik tegen het plafond. En dat had ik vannacht met mijn ongi ook.

Dusssssssss. Hopelijk snel raak. Want ben er nu al weer klaar mee!

jij nog een weekje wachten. Wel leuk zulke dromen.

Had ik bij nr 1 ook heel sterk. Nu is snachts saaie bedoeling met dromen Dat verklaart alles, dat snap je.

Dubbeltje, voor jou ook balen zeg.

Bah. Idd op naar de volgende ronde. Als het niet zo is, dan maar gewoon door ook!

Ik test in principe ook niet hoor op mijn nod zelf. Wacht eerst 5 dagen. Sowieso in het weekend testen vind ik leuker

Nog even en er zijn meer zwangeren dan niet zwangeren

Niw, ik nog even wat doen hier
@Pippeleurtje weetje dat ik nu al van veel mensen gehoord heb dat ze zo'n soort droom hadden en zwanger bleken te zijn. Je zou er bijna iets van gaan denken

Spannend hoor naar de verloskundige! En heerlijk het kunnen delen met je famlie. Gek dat je dat dan toch al aan je kunnen zien, alsof ze het kunnen "ruiken". Heerlijk geniet er maar lekker van!

@ Skylar oh bah wat een bijwerkingen dat is zeker niet leuk. Kan me voorstellen dat je daar heel snel vanaf wil zijn. Gelukkig wel een duidelijke eisprong gevoeld en gehad dat maakt jullie kansen wel misschien 'beter'? Ik hoop voor je dat dit de laatste Clomid kuur voor je is en je daarna lekker zwangerschapskwaaltjes krijgt ipv bijwerkingen van medicatie!
Hallo dames!

Hier even een berichtje van mij, we hebben gisteren mijn schoonouders op de hoogte gesteld, die hadden heeeelemaal niets door, ook omdat ik al een tijdje last heb van mijn schildklier, dachten ze dat 't nu gewoon even niet kon, dus die waren erg verbaasd, maar wel echt superblij! allebei in tranen, hahaha! Over een paar dagen gaan we naar mijn ouders toe, en daar volgt vast hetzelfde verhaal, ben erg benieuwd hoe ze reageren!!!! Verder alles goed, ben de laatste paar dagen ineens erg misselijk, niet 's ochtends, maar meer zo tussen 10 en 2 uur, zit er terwijl ik dit typ dus middenin, haha maar heb gelukkig nog niet overgegeven dus beetje misselijkheid kan ik wel hebben hoor! En 't is voor een goed doel, dus geen probleem!

Bentbootje, wat een goed nieuws, gefeliciteerd zeg! Wanneer ben je ongeveer uitgerekend? volgens mij zitten we erg dicht bij elkaar dan, spannend hoor! weet je al hoe en wanneer je het je famile gaat vertellen? En hoe voel je je nu? Ik hoop dat alles goed met je gaat!

Pippeleurtje, ik zag jouw uitgerekende datum op 17 juni staan, dat is ook erg dicht bij mij in de buurt! Leuk leuk leuk! Ik hoop dat we hier nog veel ervaringen kunnen delen! wat leuk dat je (schoon)ouders zo goed reageerden, zeker als je schoonouders 't niet hadden verwacht is het extra leuk! En natuurlijk ook fijn dat je ouders het al aan je gezien hadden, kennen je toch het beste dan he! Spannend naar de verloskundige over 2 weken!

Dubbeltje, wat jammer dat je ongesteld bent geworden! Ik heb nog aan je gedacht de afgelopen dagen, had zo leuk geweest als het raak was, maar helaas... wel apart dat je met zo'n lange cyclus zit! Ik weet niet of je al aan 't temperaturen bent oid, 't lijkt me namelijk erg lastig om te bepalen wanneer je eisprong is zo! Als ik terugreken naar wanneer wij sex hebben gehad, was mijn eisprong zo rond de 10 dagen, terwijl mijn cyclus wel gewoon 28 dagen heeft. De dagen erna (waarin ik dacht dat ik m'n eisprong zou hebben) hadden man en ik 't allebei erg druk, toen heb ik naar m'n man toe zelfs het geintje gemaakt dat als ik nu niet zwanger zou zijn, het zijn schuld zou zijn en toen was 't ineens raak, terwijl we er eigenlijk niet op rekenden... ik weet 't niet, misschien dat 't jou ook helpt?

Skylar, wat een gedoe voor jou zeg, die clomid klinkt niet erg gezellig! Wel goed dat je er zo positief in blijft staan, gave taartideeen hoor! gewoon idd maar vooruitkijken en door blijven gaan, maar als je er ff doorheen zit kan je hier altijd komen spuien hoor!

en je vertelde dat er twee vakanties in het vooruitzicht staan, dus dan heb je in ieder geval fijne afleiding (Florence is mooooooooi!!!!) en wie weet doet het magische woord *vakantie* voor jou ook wel wonderen...

Erg apart van die dromen trouwens, ik heb nog helemaal geen zwangere dromen gehad (of niet onthouden) maar als zoveel 't wel hebben, ben ik vast de uitzondering

Elsy, Ik hoop dat dit voor jou een teken is dat 't raak is, het klinkt wel positief wat je vertelt, dat je lichaam anders reageert, zou zomaar kunnen... ik duim voor je de komende dagen!

Fijn weekend allemaal!
Even snel een klein berichtje van mij tussen het harde werken door. Ik zal weten dat ik vakantie heb gehad haha.

Bentbootje van harte gefeliciteerd!!!! Wauw weer eentje zwanger. Hopelijk nog geen last van kwaaltjes.

Ik heb een brief gekregen van de gyn en ik/wij kan/kunnen pas 18 november terecht! Dat duurt nog lang maar ja komt goed,

Mijn nod is de 15e dus ik hoop dat ik af kan bellen omdat het dan niet meer nodig is en dat ik de afspraak dan om kan zetten in een afspraak voor een echo.

Sorry dat ik even op de rest niet reageer maar ik heb het erg druk.
Bentbootje, ik heb je overgezet naar het zwangeren tabelletje, als je je uitgerekende datum en een echo datum weet kun je hem aanpassen of melden dan past iemand hem aan.
Bentbootje, gefeliiciteerd!

Cinnemon. Leuk de reactie van je schoonouders! Spannend dat je bijna naar je ouders gaat! Waar woon je precies in het buitenland?

Over dromen gesproken, ik droom constant dat ik zwanger ben hahaha maar helaas nog niks hoor

Tinus, fijn dat jullie een afspraak bij de gyn hebben. Ik weet alleen even niet waarvoor. Waarschijnlijk heb je het al gezegd, sorry daarvoor vast! Hoop inderdaad dat de afspraak een andere reden gaat krijgen voor jullie. Onze nod ligt weer dicht bij elkaar!!

@skylar, leuke taartideeen!! Wat vervelend dat je je zo rot voelt! Ik moest even opzoeken wat clomid precies was! Vervelend dat je daaraan moet beginnen! Maar ik hoop dat jet werkt.

Elsy, jou nod komt dichtbij! Hoe is het met je?

Hier net terug van een weekje zon! Heerlijk gehad. Vruchtbare dagen zitten er weer aan te komen! Hopen dat ronde 6 raak is!
@ Hartje hier alles goed heb altijd wat last van winter/zomer tijd veranderingen en met die storm erbij gaat dat behoorlijk ten koste van m'n nachtrust. Ik moet wel zeggen ik voel een heleboel en dat vind ik irritant omdat ik niet weet of het tussen m'n oren zit. Steken in m'n liezen, strakke zware onderbuik. Soms een naar gevoel. Ik voel het liever eigenlijk allemaal niet. Terwijl ik vorige cyclussen helemaal niets voelde. Nog een aantal dagen te gaan, wil niet voor zaterdag testen. Tot nu toe steeds op m'n NOD getest en in de loop van de dag ongesteld geworden. Beetje zonde van de testjes.

Succes met de vruchtbare dagen hopelijk zijn ze succesvol
Goedemorgen

Zo ik heb even tijd om te reageren. Ik heb een paar hele drukke dagen achter de rug met werken en met allerlei andere leuke dingen.

Cinnamon wat leuk dat je schoonouders zo blij verrast waren. Heb je het ondertussen ook al tegen je ouders verteld? En hoe reageerde die? Ben je nog misselijk? En hoe vind je het om weer even in NL te zijn?

Skylar jeetje zeg ook jij weer ongesteld geworden. Hopelijk vallen bij deze ronde de bijwerkingen van de clomid een beetje mee.

Wat een lekker vooruitzicht je weekendjes weg. Wij proberen ook altijd 1 weekend per jaar samen weg te gaan.

Mag ik vragen hoe je het hebt ingesteld dat je mail krijgt als er iets gepost is. Ik heb al gekeken maar ik kan het nergens zien. Want dat is idd wel erg makkelijk.

Wat leuk dat je zoon ook van shoppen houdt. Hier is het een drama met de mannen. Zolang ik door de winkelstraat loop gaat het goed maar als ik dan ook maar 1 voet over de drempel zet van een winkel begint het gezeur haha.

Ik vind van je meidennamen Skylar en Megan het leukste. Zelf houd ik niet zo van echte engelse namen. Meer van hebreeuwse of Scandinavische namen en de naam moet niet te vaak voorkomen.

Onze jongens heten M.icah, I.lya en B.oaz

Elsy bij jou begint het alweer spannend te worden. Merk je verschil? Ik ga heel hard voor je duimen.

Hopelijk blijkt voor jou ook dat je droom echt werkelijkheid is en je lekker tegen iedereen kunt zeggen dat je in verwachting bent.

Dubbeltje jij ook alweer ongesteld geworden. Het zit ons niet echt mee allemaal. Worden je cyclussen steeds langer of zit er wel een regelmaat in?

Pippeleurtje wat leuk dat jullie het tegen de familie gezegd hebben. En wat een leuke reacties.

Wanneer hebben jullie precies de eerste echo? En hoe gaat het met de kwaaltjes?

Hartje waar ben je naar toe geweest op vakantie? En ook jullie weer in de vruchtbare periode. Succes deze ronde!

Bij onze 1e duurde het 18 maanden voordat ik zwanger was en hebben we hulp gehad van het zkh omdat bij mij de zuurgraad niet goed was. Bij de 2e duurde het 9 maanden en bleek het zaad van mijn man niet helemaal goed te zijn. Met die geschiedenis in mijn achterhoofd heb ik me door laten verwijzen. Want zeker als het het eerste weer zou zijn dan kunnen we proberen tot dat ik een ons weeg maar dan gaat het niet vanzelf lukken. Maar het kan hier ook goed gaan want van de 3e was ik meteen in 1 keer zwanger.

Wat betreft de onderzoeken die gaan komen. De eerste afspraak is alleen een intake gesprek. Wij hebben beide een vragenlijst thuis gestuurd gekregen die we in moeten vullen. Die zal dan doorgenomen worden. Daarna zal er op de 3e dag van de cyclus bloed geprikt gaan worden. Dan zal er dmv inwendige echo’s (om de 2-3 dagen) de cyclus in de gaten gehouden gaan worden, dan kijken ze dus hoe de eitjes groeien en of en wanneer er een eisprong aan zit te komen zodat je weet wanneer je het beste seks kunt hebben. Ook zullen ze een samenlevingstest gaan doen. Dat houdt in dat je 2 tot 10 uur voor de afspraak seks moet hebben en dan halen ze een kweekje uit de vagina en kijken ze onder de microscoop hoeveel zwemmende zaadjes erin zitten en of het slijmvlies dik genoeg is. Ook kijken ze dan of de zuurgraad goed is. Ook moet mijn man dan een potje zaad in gaan leveren en dan kijken ze ook hoe het met zijn zaad gesteld is. En een week na de eisprong moet ik dan weer bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong is geweest.

Ik hoop dat ze dat dus allemaal meteen de eerste keer kunnen plannen als we daar zijn. Het gunstig is als we daar naar toe moeten dat het dan als het goed is cyclusdag 3 is dus dan zouden we in principe kunnen starten met bloedprikken.

Als al deze onderzoeken geweest zijn dat weten we al heel veel meer en misschien is er dan ook een oplossing. Zo niet dan zal er verder gekeken gaan worden.

Bovenstaande hebben we dus bij de 1e en 2e ook doorlopen. Het lijkt allemaal veel maar in mijn beleving viel het wel mee. Ja je moet vaak naar het zkh maar toch gaf het mij toen heel veel rust omdat ik wist wat het probleem was en wat er aan gedaan kun worden. Maar ook dat je cyclus heel goed gevolgd wordt en je dus precies weet wanneer je de meeste kans hebt om zwanger te worden.

Nou het is een heel verhaal geworden maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Zo niet dan moeten jullie het maar vragen/zeggen.

Fijne dag allemaal!
Hoi ladies,

Ook weer even een berichtje van mij na lange tijd

Ik lees af en toe wel mee, maar via de telefoon is het dan niet makkelijk reageren.. Een telefoon vriendelijk forum zou nog wel eens een uitkomst zijn

Wat fijn dat ik nog meer poppetjes zie!

Cinnamon en Bentboontje van harte gefeliciteerd!

Hoe voelen jullie je?

Jammer dat het bij de rest nog niet is gelukt zeg.. Wat een gedoe met cyclussen enzo ;(

@ Framboos, ik zie dat jij hier ook niet zoveel meer bent, maar ik was wel even benieuwd hoe het bij jou gaat! heb je nog kwaaltjes ofzo? En heb je al spullen gekocht voor de babykamer of kleertjes?

Ik heb volgende week mijn 20 weken echo! Wel heel erg spannend! Wij weten nog niet wat het wordt.. heel misschien gaan we er om vragen bij de echo. Echt veel spulletjes heb ik nog niet gekocht.. maar ik krijg wel af en toe cadeautjes van vriendinnen en familie. Mijn buik is al behoorlijk dik voor een 1e! Niemand kan er in ieder geval meer om heen
Vandaag NOD maar nog niks te bekennen. Ik had me zo voorbereid op een teleurstelling dat ik nu eigenlijk niet meer zo goed weet wat ik moet verwachten...
@ elsy, morgen testen dan?
@ Enya mijn langste cyclus is 33 dagen geweest, dus ik wil eigenlijk 33 dagen afwachten. Geloof dat ik mezelf een beetje probeer te beschermen.
Welke dag ben je nu dan? Ik ben niet helemaal op de hoogte meer....
31 en de laatste twee rondes was het 31 dagen. Daarom hou ik die aan.
Spannend zeg Elsy. Wanneer ga je testen?
Ooh Elsy wat spannend! Hoop zo voor je dat het raak is!

Hier druk druk druk. Vooral op het werk. Veel veranderingen en gedoe met collega's. Niet persoonlijk met mij gelukkig, maar de sfeer is niet helemaal oké. Hier bovenop vond ik een cliënt in de gang die gevallen was. Moest vroege dienst doen, in mijn eentje beginnen. Deed de deur open en daar lag hij, in een grote plas bloed. Dacht eerst dat hij dood was maar dat viel mee. Bloed kwam van grote hoofdwond. Gelijk ambu laten komen en collega's, rest van de dag in het ziekenhuis doorgebracht :( hoofd gehecht en een gebroken been geopereerd. De nachtdienst schijnt niets gehoord te hebben. Was er een paar dagen door van de kaart...

Ik heb weer plaatsgenomen op het wachtbankje. Ik ben heel benieuwd. Het mag nu wel eens raak zijn

Mocht het niet raak zijn deze keer, dan ga ik een ronde ovulatietesten doen... Kijken wanneer nu precies mijn eisprong is.
Helaas ik ga op voor de volgende ronde
Spannend elsy

Ff snel online vanuit Florence
Shit zeg!!!

Bah
Oh Elsy, jammer zeg!
Hoi hoi, hier ook weer even tijd na een hels drukke week!

Ahhh Elsy, echt superjammer. Ben je ook ongesteld geworden inmiddels?

Biessie, heftig die gebeurtenis op je werk! Hopelijk ben je weer een beetje bijgekomen. Succes op het wachtbankje, ik duim!

Tinus, misschien heb ik er overheen gelezen, maar hebben jullie nu al een afspraak staan? Er komt een hoop op je af als ik dat zo lees, als je het medische circuit in gaat. Op zich wel fijn dat jullie een beetje weten wat je te wachten staat.

Hier niet veel nieuws hoor, net als Elsy ben ik aan het wennen aan dat het nu echt 'full blown' herfst is, en natuurlijk de wintertijd. Jakkie bah, ben er geen fan van. En november/december zijn altijd van die krankzinnig drukke maanden, op werk en daarbuiten, terwijl ik eigenlijk liefst een winterslaapje zou willen doen . Gelukkig zijn er ook nog genoeg leuke dingen, zoals kaarsen, pompoensoep, warme chocolademelk en boswandelingen.

Voor de rest ben ik inmiddels niet meer ongesteld en zijn wij ons weer aan het opwarmen voor een nieuwe ronde, hihi. Vind het wel even slikken dat we de grens van een half jaar alweer gepasseerd zijn eigenlijk, maar wie weet. November lijkt me een mooie maand om een baby te maken in elk geval dus daar ligt het niet aan
Hier vrijdag op zaterdagnacht een paar druppels bloed verloren en vandaag de hele dag niets. Dus geen menstruatie zo lijkt. Ik ben het spoor een beetje bijster eerlijk gezegd.
Toch testen dan maar of is t inmiddels toch doorgezet?
Het is nog niet doorgezet, ik heb nog een mogelijkheid bedacht vaak lijkt het erop dat mijn eisprong later in m'n cyclus plaats vind. Dan zou het kunnen da vrijdag een innesteling zijn. Dan kan ik nu wel testen maar dat zou te vroeg zijn. Dus ik wacht het nog even af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven