Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Julus schreef op 06 november 2013 @ 14:18:

Je hebt op zich een punt dat ie niet zomaar de handdoek in de ring gooit. Maar heeft daar dan wel al twee jaar jou bij nodig..en dat is wat ik eigenlijk bedoel. Die beslissing had dan al genomen moeten zijn, zonder jou. Of juist nu hij al twee jaar twee vrouwen heeft, had hij dat al direct moeten beslissen. Twee vrouwen bungelen aan een lijntje, omdat hij het te moeilijk vindt. Dat is ook moeilijk, keuzes maken. Maar hoe lief (devol) is het om jarenlang je twee vrouwen op een wachtbankje te plaatsen (omdat ze toch niet afhaken)..dat vind ik negatief. Of direct kiezen, of anders de keuze voor je laten maken en dat loopt meestal niet goed af. Maar misschien zijn jullie de uitzondering, ik blijf het iig volgen en duim voor je.*poef*
anoniem_182036 wijzigde dit bericht op 07-11-2013 21:12
Reden: weggehaald wegens herkenbaarheid
% gewijzigd
Iemand voor een ander verlaten is bijna nooit een heel goed plan. Wat Julus bedoelt is dat deze standvastige doorzetter voor zichzelf had mogen kiezen, voor een leven alleen dus, zonder zijn vrouw. Omdat zijn vrouw hem namelijk like shit behandelt.
*poef*
quote:jufmafkees schreef op 05 november 2013 @ 20:49:Zijn relatie thuis is over inmiddels, ze zijn alleen nog bij elkaar vanwege financiële redenen. [..] We zien elkaar veel meer de laatste tijd en het voelt geweldig samen. Ik probeer het onderwerp 'verder met elkaar' wat te vermijden en hij ook om dezelfde reden: Hij moet het eerst thuis afronden samen met haar. Ik denk dat daar veel tijd overheen zal gaan maar dat is ok. De kinderen weten het nog niet en ze doen nog even gewoon of alles goed isKortom, jij bent weer in jouw oude positie als geheime minnares en hij hoeft daardoor geen keuze te maken. Hoe lang ga jij in de verwachting leven dat hij voor jou zal kiezen, terwijl hij nu -ondanks de omstandigheden bij hem thuis- al geen keuze maakt? Ik dacht dat jij zei niks met hem te doen tot hij echt vrij was, dat jij voor jezelf koos en afstand zou bewaren? Typisch dat jij zijn vrouw beschrijft als een she-devil en hem als het onschuldige lammetje. Ben jij een gevalletje redders-syndroom?
volg je verstand, gebruik je gevoel
*poef*
anoniem_182036 wijzigde dit bericht op 09-11-2013 22:02
% gewijzigd
*poef*
anoniem_182036 wijzigde dit bericht op 09-11-2013 22:03
% gewijzigd
En nu moet ik echt werken!
quote:Rooss4 schreef op 06 november 2013 @ 14:23:

[...]

Of we hebben `m gewoon heel snel op.

Amg, je stoort niet hoor.

Ik kan echt heel hard rennen :-)

En mooi, had gekund, kom er ook maar tussendoor :-)

Ik weet niet hoeveel mannen hier meeschrijven, maar vaag gerust als er een mannelijke kijk nodig is op bepaalde situaties.
Dream like you'll live forever, live like you'll die today...
Hij gaat voor jullie allebei niet (echt). De situatie thuis is niet fijn, dat wil hij niet meer. Maar is ook niet slecht genoeg om het pand te verlaten. Wat gebeurt er als jij wél direct met hem zou willen samenwonen? Ik bedoel..stel dat dat een optie was, dan ben ik benieuwd wat hij zou gaan doen.

Highlander, dat lees je vaak. Minnares hoort zijn kant van het verhaal (in dit geval hoort JM ook de vrouw van) en de enige echte conclusie moet zijn, dat de relatie iig niet lekker loopt. Beiden zijn daar debet aan, want samen zit je in een relatie. Maar als verliefde minnares kies je partij, en komt de vrouw er niet erg goed vanaf. Totdat de minnares ooit zelf die vrouw wordt en blijkt dat er met hem niet enorm goed samen te leven valt, of de match is gewoon minder goed. Hartstikke logisch dat eenieder voor eigen belang gaat, ik begrijp dat heus. Ik begreep de vlam van mijn ex heel goed, zij was verblind, ik had hem al heel lang meegemaakt met alle downs. Maar ook zij zal hem steeds meer leren kennen met al zijn minder leuke kanten. En dan komt er een ander die weer verblind is etc. Menselijk is het, maar niet leuk.
quote:jufmafkees schreef op 06 november 2013 @ 14:05:Iets meer dan twee jaar als minnaar, jules. Mijn leven is niet afhankelijk vam hem. Ik heb het prima zoals bet is. Met hem is alleen leuker lijkt me..en dus maak ik me geen zorgen juist omdat ik mijn leven niet stil zet voor hem. Zonder man is ook goed maar ik wil veel.liever met hem in mijn leven verder.jufmafkees schreef op 06 november 2013 @ 14:50:Hoe lang ik ga wachten? Geen idee, zoals ik al zei, mijn leven gaat ook wel door zonder hem. jufmafkees schreef op 06 november 2013 @ 14:34:Dat het te maken heeft met het een willen afsluiten in het eigen tempo, los van het ander. [..] Ik zou het verschrikkelijk hebben gevonden als BV binnen een paar weken of maanden had gezegd: ik verlaat haar voor jou.jufmafkees schreef op 06 november 2013 @ 14:40:ik wil sowieso apart blijven wonen eigenlijk, in ieder geval de komende jaren, vooral met het oog op mijn kind. Die gaat voor alles. [..] Ik weet dat het heel moeilijk zal zijn met BV, zijn vrouw zal geen ideale ex zijn, hij heeft heel wat te verwerken, dus ik wil in superlangzaam tempo met hem verder.Jij schrijft alsof er voor jou maar twee mogelijke opties zijn voor de toekomst; zonder man of met deze man. Punt is dat zolang jij verwacht dat jij een leukere toekomst met deze getrouwde man in gaat plannen jij jouw hart gesloten houdt voor mannen die wel beschikbaar zijn. Jij loopt daardoor het risico dat jij de mooie jaren van jouw leven verspild aan de illusie die deze getrouwde man jou laat geloven en bedrogen uitkomt. Feit is dat hij na 24 maanden scharrelen met jou nog geen daadwerkelijke stap heeft genomen. Hij heeft kennelijk van nature al een superlangzaam tempo. Ik denk dat het realistisch is dat jij jouw hele toekomstplan voor nu echt loslaat, echt kiest voor jezelf.
quote:amg schreef op 06 november 2013 @ 15:07:

[...]

Ik weet niet hoeveel mannen hier meeschrijven, maar vaag gerust als er een mannelijke kijk nodig is op bepaalde situaties.

Mwoah, je kan toch ook zelf inspringen als een onderwerp je raakt of als je er iets over te zeggen hebt?

Doet Highlander ook bv.
Goh, bestaat er een vastgelegde termijn waarbinnen iemand zijn huwelijk verbroken moet hebben om te kiezen voor de minnaar of minnares? Dat wist ik helemaal niet joh!

Wat is die termijn dan? 24 Maanden is dus te lang. Wat telt dan nog wel?

Wat ik niet begrijp is, waarom hij in een gewelddadige relatie blijft. Want dat lijkt me De Grens van te accepteren gedrag, juist omdat er kinderen bij betrokken zijn.

Maar dan nog.. hoeveel vrouwen blijven er ook wel niet in een slechte relatie, waarin drankmisbruik of geweld orde van de dag is. Hoe triest ook, die stappen ook niet op.

Het is vanaf de buitenkant heel makkelijk om te zeggen, goh, hij of zij kan toch gewoon opstappen? Maar blijkbaar is het niet altijd zo makkelijk als het lijkt.

En ja, ik stapte ook meteen op, want ik was er helemaal klaar mee en er speelde ook een stuk emotionele - mishandeling vind ik een zwaar woord, maar het zat er in de buurt - mee. Maar ik denk dat een ander niet perse zo daadkrachtig of sterk hoeft te zijn. Vanaf de zijlijn is het lekker makkelijk oordelen.

Blijf ik wel bij mijn punt, dat ik niet begrijp waarom een ouder in een relatie blijft, waarin werkelijk geweld plaatsvindt.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Nee, er is geen vastgestelde termijn Heidi. Het verwonderd mij alleen dat Juf al bezig is met het verbeelden van hun toekomst samen en haar geheime minnaar laat doorschemeren dat zij die kans maakt terwijl hij al die tijd nog aan zijn vaste honk vastgeroest zit. Ergens vind ik dat aan het lijntje houden wreed van hem.

Kijk mijn situatie is iets anders dan die van hem, maar dan nog ga ik nu niet bij mijn minnares de suggestie wekken dat zodra de rouw voorbij is ik met haar doorga. Ik denk niet dat ik daartoe in staat zal zijn, eerst een tijd alleen voordat ik weer enigszins kan functioneren.
Hij mag dan op deze manier 'slappe hap' zijn, maar zou het dan beter zijn als hij voor elk vlindertje in zijn buik, zijn gezin achter zou laten, om een nieuw gezin te beginnen?

Weggaan thuis, of blijven, zegt niets over gevoelens die je hebt voor anderen. Of houdt hij alleen van JufMafkees als hij na 2 maanden en 4 dagen weg was gegaan? Of na 4 maanden en een halve dag? Of morgen?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Maar zegt hij dat of denkt zij dat? Heb misschien niet alles goed gelezen of onthouden, maar daar zit ook verschil in.

Ik quote even zo uit JufMafkees' werk:

Ik probeer het onderwerp 'verder met elkaar' wat te vermijden en hij ook om dezelfde reden: Hij moet het eerst thuis afronden samen met haar. Ik denk dat daar veel tijd overheen zal gaan maar dat is ok.

Ik denk dat het vooral haar invulling is. Zij wil verder met hem.
Heidi, het is heel pijnlijk voor twee partijen (de minnares en de partner) als er lang niet gekozen wordt. Een hele tijdlang in een leugen leven is verschrikkelijk, maar een hele tijdlang intensief contact hebben met je minnaar en bespreken dat je oh zo gek op elkaar bent zónder dat iemand stappen zet, lijkt mij ook erg pijnlijk.

Ondertussen heeft deze man allebei zonder dat er ook maar iets verandert. En dus zit hij erg comfortabel. Minnares kiest om te blijven wachten, bedrogen partner heeft er geen weet van, alleen hij kan iets veranderen maar doet het niet. Ik vind dat heel veelzeggend altijd. Als je doodongelukkig bent en je hebt al vervanging, waarom dan niet gewoon kiezen? Waarschijnlijk zijn er gewoon twijfels, beide scenario's zullen niet echt zijn wat hij wil. Wederom pijnlijk.
Ja, slappe hap. Als zijn huwelijk echt zo op is als Juf gelooft dan zou hij zonder invloed van een andere vrouw zijn huwelijk kunnen beëindigen. Kennelijk wil hij zeker zijn van een gespreid bed en geopende armen elders. Komt op mij over als een man zonder ballen, zeker als hij de door Juf genoemde mishandelingssituatie bij hem thuis in stand houdt door geen stappen te zetten voor zijn kinderen.
Ik noem een verhouding van twee jaar geen vlindertje Heidi. Ze willen samen verder! Maar hij zet geen stap. Dus....wat wil hij écht? Natuurlijk ga je niet zomaar je gezin inruilen voor wat vlinders, dat is inderdaad ook slappe, onbetrouwbare hap.
Exactly Heidi; is het wishfull thinking van JM, of is het echt naar elkaar uitgesproken? Bij die tweede optie blijf ik bij mijn standpunt dat je dan geen twee jaar gaat zitten dubben. Dan is er idd meer sprake van een vlindertje lijkt mij. Zij neemt het dan serieuzer dan hij. Aldus kan ze nog jaren op hem moeten wachten.

Lees de verhalen maar. Bij degenen die vrij snel een knoop doorhakten, was de relatie nog lang blijvend en succesvol. Alleen de mannen die maar niet kozen, dat liep niet zo goed af voor de minnares.
Nou ja, ik snap het wel. Dat die knoop niet altijd zo makkelijk doorgehakt is. Er zijn toch ook vrouwen die blijven bij een man met weet ik veel wat voor problemen? Niet iedereen laat een gezin zo makkelijk in de steek, en idd, voor wat.. want wie zegt dat het bij die ander dan wel beter is.

Of dat je, als je, alleen op een gehuurd kamertje of in een mini-app zit, het zoveel leuker hebt. Ik blijf er bij dat het makkelijk invullen is als je aan de zijlijn staat.

Pijnlijk heeft er niks mee te maken, want het is altijd en eeuwig pijnlijk, in welke mate dan ook.

Dus wat is dan de gewenste termijn? Als twee jaar te lang is, moet er een termijn voor staan die wel juist is.

Als het trouwens door hem uitgesproken is, vind ik het wel een ander verhaal. Dan is het wel aan het lijntje houden van een minnaar of minnares. Het warm houden, voor het geval het thuis klapt.
Julus en Heidi, als ik onderstaand citaat van Juf lees dan is het officieel doorgaan samen wel uitgesproken.quote:jufmafkees schreef op 06 november 2013 @ 00:33:Het vertellen aan haar is geen optie. Althans, nu niet. Als we officieel een relatie beginnen wil ik haar daar wel zeker persoonlijk van op de hoogte brengen en als ze vraagt of er eerder gevoel was over en weer wil ik haar dat ook best vertellen. Alleen hoever het ging...dat niet. [..] Is het de bedoeling dat we als stel verder gaan? Ja. [..] We weten van elkaar dat we een relatie willen met elkaar en dat is genoeg.
quote:Heeeidi schreef op 06 november 2013 @ 16:03:Niet iedereen laat een gezin zo makkelijk in de steek, en idd, voor wat.. want wie zegt dat het bij die ander dan wel beter is.Ik denk dat de alternatieven die hij heeft - of op zichzelf alleen of met Juf samen - op dit punt geen van beide (nog) aantrekkelijk genoeg zijn, dus laat hij alles zoals het is.

Hopelijk is Juf echt zo supergeduldig als ze hier overkomt. Of die eigenschap in haar voordeel is is twijfelachtig.
*poef*
% gewijzigd
Ik blijf er bij dat er geen vaststaande termijn voor staat, waarbinnen een keuze gemaakt moet worden. Het loopt soms zoals het loopt en het is niet dat je na 1 maand opstapt, maar waarom dan wel na een jaar, als je elkaar eigenlijk alleen kent van die geile wip en die gezellige lolbroekenmomenten die je deelt.

Je weet wat je hebt, niet wat je krijgt. Hoe naar de relatie thuis ook is.

Hier is het zelfs zo erg dat er 'voor de kinderen' een heel ongezonde relatie in stand gehouden wordt. Ik geloof niet zo in de sturende rol van JufM, alsof jij bepaalt wanneer hij wel en wanneer hij niet op de stoep staat. Of welke relatie wanneer knapt of een doorstart krijgt.

Het klinkt allemaal zo volgens een script. Jij kunt nu nog niet weg thuis, maar moet daar en daar op wachten en dat nog proberen. Dan ben ik tegen die tijd wel klaar en beschikbaar, en dan moet je het nog een keer overdenken. Maar vooral niet te vroeg weggaan thuis, want dan is je bed bij mij nog niet opgemaakt.

Dat zou dan ook weer niet zo mijn manier zijn, geloof ik.
*poef*
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven