HELP!!! Een Bosnische bruiloft

06-11-2013 21:20 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Aanstaande vrijdag heb ik een Bosnische bruiloft van een vriendin van mij. Nu heb ik op internet gezocht naar gebruiken om te vergelijken of dit "anders" is als bij een hollandse bruiloft en hoe dit precies gaat maar ik kan hier helaas niets over vinden. Ik mag heel de dag aanwezig zijn. We gaan vanuit haar huis met heel de familie naar het gemeentehuis en daarna is er feest in een zaal met eten. Ik wil graag weten wat de gebruiken zijn op zo'n dag binnen deze cultuur en wat voor kleding gepast is. Het zou lullig zijn om daar underdressed of overdressed te verschijnen! Ook met de omgang weet ik niet hoe dit zit. Is er iemand die me hier wat over kan vertellen?

Hopelijk is er iemand die me kan helpen.
misschien aan je vriendin vragen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Nou die zal het druk hebben met dr eigen dingen op dit moment. Heb het al gevraagd aan haar zus maar misschien heeft hier iemand ook wat tips.
Ik heb wel gehoord over het " stelen" van een schoen van de bruid, degene die hem heeft is de volgende die trouwt, net zoiets als het gooien van het bruidsboeket.
verba volant, scripta manent.
hahaha nou MarianneDavids dat wordt dan het hoogtepunt van mijn avond daar!! De bruidsschoenen jacht
Lekker op tijd ben je... Morgen heel de dag tijd om te shoppen?
Nee joh! hoef toch niet te gaan shoppen. Kan vast wel iets toepasselijks vinden in mijn kast maar de vraag is wat. Want je ziet ook vaak op foto's mensen in een cocktail jurkje. Maar ja of dat ook voor dan gepast is. Het is mijn eerste echte bruiloft sinds heel veel jaar dus ben er zoiezo even helemaal uit.
Maak je niet druk. Een cocktailjurkje is idd wat de meeste vrouwen aanhebben (behalve als ze in erg gelovige kringen verkeren), het is gewoonte om geld als huwelijkscadeau te geven en voor de rest zal er weinig gebeuren wat echt heel gek zal zijn voor je.
Je bent daggast en hebt wel wat in je kast hangen? Ook al is het je eerste bruiloft in jaren?
quote:pimpelmeesje67 schreef op 06 november 2013 @ 22:04:

Je bent daggast en hebt wel wat in je kast hangen? Ook al is het je eerste bruiloft in jaren?Bosniers doen meestal niet aan dag- en avondgasten. Je mag komen of niet.
Er zal geen verschil zijn in daggasten en avondgasten.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 06 november 2013 @ 22:04:

Je bent daggast en hebt wel wat in je kast hangen? Ook al is het je eerste bruiloft in jaren?Tenzij het tegenwoordig stijl is om ook in een bruidsjurk te komen... anders wel ja
Bedankt sitka en matroesjka! zie hun zelf indd regelmatig op feest foto's in cocktail jurkjes dus dan zat ik gelukkig toch een beetje in de goede richting.
Ik zou toch even informeren. Vriendin van mij is bosnische,, normaal ook vrij westers gekleed, maar getrouwd in lang gewaad met hoofddoek. Dus ik zou gtoch kijken of je haar kunt bereiken en vragen of een jurkje we in goede aarde valt/
Ik vind dat je dit pas erg laat bedenkt, bel haar op en vraag het even. Kost vijf minuten en je weet het.
TO een vriend van mij is een 'Joego' , ik kan het wel even aan hem vragen mocht je hier nog komen (anders heeft het uiteraard geen zin meer...)

Je kan het ook gewoon over je heen laten komen. Denk niet dat de wereld daarvan vergaat...
Eet smakelijk in ieder geval! Ik hoop Voor jou op burek en pita.
hahaha ach sommige mensen hebben veel aan hun hoofd zullen we zeggen ey maar goed dat ter zeide. Ben al op de hoogte gebracht bedankt voor de nuttige, leuke reacties en ook bedankt voor t grote sarcasme van velen hoop dat jullie snel een leven vinden ipv misselijk en domme opmerkingen te geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven