Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Dus, zoniet.. jij suggereert dat iemand van 22 of 25 niet volwassen is? Sorry, dit schiet mij echt even in het verkeerde keelgat!
quote:zoniet_dantoch schreef op 08 november 2013 @ 11:16:

Vruchtbaarheid is inderdaad ook niet relevant nog, dus waarom benoem je dat dan?

Ehm, omdat je daar zelf nogal over uitwijdt in je postst hiervoor? Dat je bang bent dat je te makkelijk babies gaat krijgen of zoiets.. Ik vroeg me al af waarom je dat erbij haalt en de behoefte hebt om hier uitgebreid te schrijven hoe snel iedereen van je familie wel niet zwanger was.

Dank voor de verder uitleg van de situatie. Weet je joh, als jullie alles zo geweldig voor elkaar hebben en je denkt dat het goed is, dan zou ik lekker voor dat kind gaan.. Ik snap ook niet waarom je vriend dan nog zo rationeel bedenkt dat jullie beter kunnen wachten, gaan met die banaan, toch?!
quote:wijnkonijn schreef op 08 november 2013 @ 11:21:

Dus, zoniet.. jij suggereert dat iemand van 22 of 25 niet volwassen is? Sorry, dit schiet mij echt even in het verkeerde keelgat!Zo bedoel ik dat niet, excuus. Was bedoelt om mijn bericht kracht bij te zetten. Niet om iemand tegen het hoofd te stoten.
@ leeftijd: Voor mijn 32 ste verjaardag moeder worden gaat niet meer lukken (of ik moet nu zwanger worden). Ik hoop wel dat het lukt voor ik 33 ben. Ik vind het eigenlijk al een beetje oud en was graag voor ik 30 werd moeder geworden, maar ja zo is het niet gelopen.

@ Ukkie: Ik zal voor je duimen!

@ Flora: Alles buiten de randstad is achter de krant volgens mijn moeder . Ik ben zelf naar de provincie verhuist en zo anders is het niet hoor. Alleen is het risico om onder een tram te komen heel veel kleiner . Veel plezier dit weekend!

Gisteren waren vriend en ik nog even lekker aan het rammelen samen. We waren namelijk aan het bedenken waar de schoenen gezet zou moeten worden in ons huis. Ik ben voor de gang, want toen ik klein was kwam piet ook door de brievenbus. Vriend vond op zolder op de wasmachine een beter idee, want dan kan piet door het zolder raampje komen. We kijken iedergeval al erg uit naar het sinterklaas liedjes zingen voor het naar bed gaan. We vonden dat zelf als kind zo leuk.
Ik dacht dat we hier ons hart konden luchten en onze frustraties konden uiten en daarbij steun bij elkaar konden vinden. Is voor mij niet echt van toepassing geloof ik. Jammer...
Je zei het daarvoor ook al, dus je meent volgens mij zeker wel dat vrouwen die jonger zijn dan 25 nog niet volwassen genoeg zijn. Ik begin hier echt het gevoel te krijgen dat ik mezelf moet gaan verdedigen, omdat ik 'nog maar' 22 ben. Maar dat ga ik niet doen.
Ik snap dat het vervelend is dat je vriend er zo anders tegenaan kijkt dan jij Zoniet. Toch snap ik hem wel. Onzekerheid is erg vervelend, zeker als het om werk aankomt. En natuurlijk kun je met spaargeld het een tijd uitzitten, maar dat kan een keer opraken. Ik weet niet welke diploma's jullie hebben en hoe zeker de branch en het land is waar je vriend werkt. Ik snap het alleen wel, de financien op de rit hebben en een baan hebben, waar je in ieder geval ( schijn) zekerheid uit kunt halen.

En natuurlijk hebben expats kinderen, niets is zeker, maar juist zo'n stap kan zoveel verschil maken in je leven.

En je begon natuurlijk zelf over vruchtbaarheid in je familie en dat je nog niet kon stoppen, omdat je vriend bang was voor een onverwachte zwangerschap. Ik heb daar zelf ook op gereageerd. Zo heel vreemd vond ik dat niet van Ukkie

Hier schrijven ook vrouwen mee die jonger zijn dan 25 en toch wel volwassen zijn en ook toewerken naar een volgende stap. Volwassenheid zit niet altijd in iemands leeftijd.
Zijn wij inderdaad ook voor, maar je moet ook tegen kritiek kunnen.
Ik vind het prima dat je je hart komt luchten hier, helemaal goed. Maar wat ik minder tof vind is dat anderen hierdoor gekwetst worden. Dat moet niet de bedoeling zijn, denk ik..
forumfout
@zo_niet_dan_toch. Wat wijnkonijn zeg.. Ja, we steunen elkaar hier, maar we zijn ook realistisch en kritisch.. Vanuit dat opzicht heb ik in mijn reacties op jouw twee dingen willen zeggen:

1) Dat de vruchtbaarheid van je familie niet relevant is voor jouw vruchtbaarheid, dat ik niet zo goed snapte waarom wij hier op het topic het over het 'superzaad' (wat een term ) van je broer moeten hebben. Dus dat het nogal raar is om 'omdat je bang bent dat je te snel zwanger wordt' nog maar niet te beginnen.

2) Dat ik je vriend heel goed begrijp dat hij nog even niet aan kinderen wil denken in jullie situatie, zeker met het oog op het einde van zijn contract in juni. Maar dat is misschien niet wat jij wilt horen, want als daar iets over gezegd wordt heb ik het niet goed begrepen (Ik ga gewoon uit van wat ik hier op het forum heb gelezen, kan daarmee natuurlijk ook niet jullie hele situatie overzien) en ga je uitleggen hoe geweldig julllie alles voor elkaar hebben.

Prima verder, maar dit is niet een forum waar iedereen maar met je meepraat en alleen maar roept hoe vervelend en naar het is.

Ik vind het oprecht vervelend dat je moet wachten op je vriend omdat hij er nog niet klaar voor is. Sterker nog, die situatie ken ik en nee, het is niet altijd makkelijk om daar mee om te gaan. Maar ik zie ook in mijn eigen situatie dat het gewoon rationeel gezien een stuk verstandiger is om te wachten. Klaar. En ik denk dat dat in jullie situatie ook zo is.
Wijnkonijn je bent nog 'maar' 22. Dan ben je emotioneel nog niet wijsgenoeg, dan voel je je nou eenmaal snel gekwetst.
Chan, haal je ff een naam weg.
Wat uk zegt, vind ik ook. Verder ben ik ff te ziek om veel te reageren.
Gefixt Hop. Dank voor het goede opletten-;)
Het forum is ook te ziek om te reageren..
Hahahaha sorry voor het gebruiken van je wijze woorden.
Guys,

ik denk niet dat Zoniet het zo bedoelde. Ik snap de reacties, ik vind het namelijk ook niet ok. Maar laten we er niet zo venijnig op reageren. Daar worden we allemaal niet blijer van.

@Zoniet,

Ik denk dat je inmiddels zelf ook wel door hebt dat dat niet zo verstandig was om te zeggen. Ik vind het fijn voor je dat je het gevoel hebt dat het allemaal goed in elkaar zit met jullie 2, maar ook een break heb je natuurlijk niet zomaar. Fijn natuurlijk dat jullie daar goed uit zijn gekomen, maar het is niet erg om het dan even rustig aan te doen, toch? Een kindje gewenst door beide ouders op dat moment is veel beter.

Daarnaast schrok ik ook best wel toen wijn vertelde dat ze "nog maar" 22 is. Niet omdat ik dat per definitie te jong vind (wat voor sommige 22 jarigen wel zo is) maar júist omdat ze zo volwassen is en er emotioneel echt klaar voor is. Ik neem aan dat je dat zelf hier ook gemerkt hebt. Dan is het dus echt niet okay om te zeggen dat jullie er meer klaar voor zijn omdat je immers geen 22 of 25 meer bent.

@ Vruchtbaarheid,

Volgens mij is het zo dat vruchtbaarheidsproblemen idd erfelijk kunnen zijn. Goede vruchtbaarheid is volgens mij niet op dezelfde manier erfelijk. Mede omdat tijdens het leven ook dingen kunnen gebeuren waardoor de vruchtbaarheid wellicht verminderd is. In principe, als alles er op en er aan zit, en alles werkt, is de kans op zwangerschap ruim genomen per cyclus +/- 30% tussen het 20e en 30e levensjaar.
@ de hele discussie: Ik merk dat ik het lastig vind een standpunt in aan te nemen. Geschreven berichten kan je natuurlijk op allerlei manieren lezen. Wat ik voor mezelf vasthou: als ik me rot voel, probeer ik niet te snel een emotionele reactie te geven (bijv op whatsapp naar vrienden) omdat ik weet dat ze het misschien niet zo rot bedoelden als ik het op dat moment door mijn eigen stemming ervaar.

Ik kan me zomaar voorstellen dat zoniet zich al niet ok voelde (volgens mij las ik dat dit zo was) en de feedback op dit topic er ff niet bij kon gebruiken...

Ik persoonlijk vind het juist erg fijn dat de dames hier kritisch meedenken, dus raak dat vooral niet kwijt meiden!

Ben het wel eens met wat de dames zeggen over dat leeftijd niets maar dan ook niets zegt over klaar zijn voor een kindje.

@ schoen zetten: leuk onderwerp! Daar had ik nog niet over gefantaseerd. Wij hadden vroeger een openhaard, dus dat was makkelijk. Later toen we ergens anders gingen wonen plaatsten we ons schoentje bij de verwarming in de hal: want zwarte piet heeft een sleutel die op alle deuren past! Onder het dakraam op zolder vind ik ook een leuke!

Beterschap hop!
Ephina, mat heeft al bijna alles gezegd wat ik ook wilde schrijven. Wat ik nog wel even wilde benadrukken is dat jij nu al heel bewust bezig ben want hoe je dingen (niet) wil doen. Dat betekent dat kinderen krijgen een bewuste en weloverwogen keuze is en dat je stilstaat bij je eigen rol als moeder en bereid bent te refelcteren. Alleen al daarom denk ik dat jee een goede moeder wordt, niet perfect, dat is niemand. Maar wel een moeder die bewust stilstaat bij haar acties en opvoeding en dat is denk ik het belangrijkste.

Ik heb ook heel lang gedacht dat ik geen kinderen wilde omdat ik perse niet zo wilde zijn als mijn moeder. Maar toen besefte ik me door juist erover na te denken, dat ik niet zo ga worden. Voor mijn moeder stonden nooit wij, maar juist haar werk op 1 en dan gevoel wil ik mijn kinderen nooit geven.En ik wil ook neit zo gruwelijk veel werken als zij heeft gedaan, want ze was er nooit voor ons. Aan de andere kant wilde mijn moeder niet zo zijn als mijn oma die altijd thuis was.

@zoniet dan toch: Ik vind heel eerlijk gezegd je vrend wel verstandig in deze. Een emigratie is niet niks, dat kost echt heel veel energie en het is toch ook wel een aanrader om iig 1 baan met enige zekerheid te hebben. En persoonlijk zou ik toch iig 2 jaar samen willen zijn na de break om zeker te weten dat die break wat tijdelijks was.

@leeftijd: Ik was op mijn 22ste nog een dronken losbol, maar zoals ik ik wijnkonijn ken en lees is zij en haar man er ontzettend aan toe. Ik heb ook vriendinnen die er met 36 nog niet aan toe zijn, maar wel moeten vanwege de leeftijd. Ik ben er pas echt klaar voor sinds ik mijn vriend heb leren kennen en we een rustig en stabiel leven hebben. Ik MOEST echt de wereld over reizen en heel veel dingen zien om uiteindelijk in wenen terecht te komen en daar mijn rust te vinden. Maar als je geen onrust in je kont hebt, denk ik dat je er al veel eerder klaar voor kunt zijn.
Ik vind het wel zo eerlijk dat als mensen kritisch zijn op zoniet dat zij ook haar mening mag geven en in dit geval was dit geen directe mening naar bijvoorbeeld wijn. Er mag wel gezegd worden dat 34 oud is volgens sommige en dat is dan ok omdat hier niemand van 34 schrijft?

Zoniet, je bent wat onhandig in je schrijven en je voelde je aangevallen, dat snap ik ook wel want je bent nieuw net als ik en een grote groep kent elkaar al heel lang.
Mag ik daar wel een kanttekening bij zetten chocolatechip?

1. Er zijn hier wel degelijk een paar die misschien tegen de 34 aan zullen lopen als ze hun eerste kind krijgen.

2. Ik vind dat aan de late kant voor mezelf. Maar dat is ten eerste persoonlijk en ten tweede is het iets wat betrekking heeft op fysieke aspecten. Terwijl 22 te jong vinden betrekking heeft op psychologische en emotionele aspecten en impliceert dat wijnkonijn te jong zou zijn om succesvol het ouderschap aan te gaan en ik snap best dat dat haar een beetje in het verkeerde keelgat schiet.
dubbel
Ik wil het hier op het topic ook graag gezellig houden

@zo_niet: Het was verder absoluut niet mijn intentie om je aan te vallen op iets, ik heb alleen wat kritische vragen gesteld en geschreven dat ik er in jouw situatie nog niet aan zou beginnen. Maar dat is MIJN mening. En ik vroeg me af wat al die vruchtbaarheidsverhalen ermee te maken hadden, maar dat vroeg je je later zelf ook af blijkbaar.

@leeftijden (en daar iets over zeggen): Ik heb hier ook wel eens geschreven dat ik het wel moeilijk vond om van anderen te lezen dat ze toch absoluut voor hun 30e een kind wilden, want anders ben je wel erg oud, dat raakte mij ook, juist omdat ik zelf gewoon door omstandigheden (nou ja, geen partner op dat moment) niet zelf de keuze had om eerder aan kinderen te beginnen. Ik vind het dus ook niet gek dat wijnkonijn ook geraakt is door een opmerking over op jonge leeftijd zwanger worden, maar ik denk/hoop dat @zo_niet niet bedoelde dat iedereen op zijn 22e te jong is om zwanger te worden, maar dat ze zelf vond dat ze er op die leeftijd nog niet klaar voor was.

@_22_zijn: Toen zat ik zelf in een andere relatie en ik ben heel blij dat ik met die jongen geen kinderen heb gekregen.. Haha, dat ligt nu dus al weer tien jaar achter mij

Ik vind het mooi hoe jullie schrijven over het invullen van een moederrol, juist als je eigen moeder het in jouw ogen niet zo goed heeft gedaan. Ik hoop zelf dat ik wat praktischer kan zijn dan mijn moeder, zij is in mijn ogen vaak te onzeker en te perfectionistisch, waardoor er juist soms meer spanningen ontstaan. Dat ik dan denk "Haal desnoods gewoon je kerstdiner van de chinees en dat het dan leuk en gezellig is in plaats van dat wij op onze woorden moeten passen omdat ma zo gestressd is omdat ze zo nodig zelf een kerstdiner moet bereiden". Om een voorbeeld te noemen. Ik hoop dus dat ik daar makkelijker in ben, maar eigenlijk ben ik dat ook in de praktijk nu al..
Volgens mij heeft zoniet voor die opmerking over leeftijd al haar excuus aangeboden. Niet heel handig die opmerking van haar: maar kan me voorstellen dat als je al niet lekker in je vel voelt er zoiets "uitgooit" zonder er goed over na te denken..nouja aansluitend op mijn vorige post dus.

Ik klets mezelf soms in het echt ook weleens voorbij in een emotionele bui.. altijd spijt van! Op een forum blijft alles natuurlijk lekker lang staan en is leesbaar En dan heb je ook nog eens als nieuweling te maken met tig intelligente en verbaal/schriftelijk sterke topic-genoten.

Nou ik weet een oplossing: zullen we het maar weer over babys hebben Merk dat ik toch beetje positief het weekend in wil gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven