Werk & Studie alle pijlers

Motivatie

11-11-2013 13:32 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een vacature bij het uitzendbureau moet ik een motivatie sturen inclusief cv naar het uitzendbureau. Vind het moeilijk om te zien wat ze precies bedoelen. Graag zie ik jullie visie tegemoet. Het is een klein tekstveldje met een maximaal aantal tekens. Is nog wel veel trouwens.

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de vacature ........medewerker op uw site reageer ik.

Graag kom ik in aanmerking voor deze functie omdat ik dit werk al jaren met veel plezier en toewijding doe.

Heb veel ervaring met de door u gevraagde werkzaamheden zoals

.............

Heb geen ervaring met het programma ....

Ik zal echter geen probleem hebben met het programma daar ik dat snel onder de knie zal hebben.

Ben per direct fulltime beschikbaar. Harde werker. Geen 9 tot 5 mentaliteit. Doorzetter en ook zeer flexibel.

Graag kom ik bij u langs voor een persoonlijk gesprek om een en ander toe te lichten.

Met vriendelijke groet,
Is dit te overdreven voor een motivatie of juist veel te summier?
Hoe weet je dat je dat programma snel onder de knie zult hebben? Waaruit blijkt dat?

Ik vind het allemaal nogal kort en weinig informatie geven.

Maak ook complete zinnen en schrijf niet alleen kernwoorden (dus zinnen met onderwerp, persoonsvorm etc).

En 'een en ander' zou ik vervangen door iets als 'mijn motivatie en curriculum vitae'.
Je hebt helemaal niet uitgelegd waarom je juist bbij dat bedrijf wil werken. En hoe weet je dat je dat programma snel onder de knie krijgt? Je kent het toch niet?
quote:Margheritaa schreef op 11 november 2013 @ 13:34:

Is dit te overdreven voor een motivatie of juist veel te summier?

Een motivatie moet je zien als een sollicitatiebrief.

Zoek even op internet welke onderdelen een brief hoort te bevatten.

Heb je al contact gehad met het uitzendbureau? Vermeldt dit dan in je brief.

Waarom solliciteer je? Je zegt dezelfde functie nu al met plezier te doen. Waarom dan een nieuwe baan? Wat spreekt je aan? Waarom dit bedrijf?

Waarom ben juist jij geschikt?
Ik weet verder niets van dat bedrijf. Enige wat je weet is dat het een logistiek bedrijf is. Kan daar dus niet inhoudelijk op ingaan.
Je weet ook de naam niet?
Nee helemaal niets. Vacature staat op de site van het uitzendbureau. Staan geen bedrijfsgegevens bij.
Ben nu trouwens werkloos vandaar een nieuwe baan.
Wat een raar uitzendbureau...
Dit betreft gewoon Randstad uitzendbureau. Staat wel vaker niet vermeld.
Houd het dan breed, dus iets als: ik werk graag in de logistieke sector omdat...

En schrijf dat je snel leert en graag nieuwe vaardigheden ontwikkelt (als dat zo is natuurlijk) ipv te schrijven dat je dat programma snel doorhebt. Dat weet je namelijk nog helemaal niet.
Ik zou wat meer vertellen over waarom logistiek dan zo goed bij je past (en deze werkzaamheden). Dus dat stukje in ieder geval uitbreiden.

Over de werkzaamheden: ik zou hier wat duidelijker bij vertellen wat jouw prestaties/resultaten dan geweest zijn. Wordt het meteen ook wat uitgebreider.

'k Zou zeker niet vertellen wat ik niet kan. Dat kan later nog altijd. Ook niet liegen dat je het wel kan, vanzelfsprekend.

En over jezelf: dit vind ik best goed, maar het kan ook wel ietsje persoonlijker, bv. door hele zinnen te maken ("Ik ben..."). Ben je ook niet service-gericht en een betrokken werknemer, toevallig? want het komt nu een beetje droog over. En verder zou ik hier 'snel van begrip ' bij zetten (want dat schreef je eerder bij dat nieuwe programma)

Succes!
uitzendbureau's vermelden vaak geen gegevens van het bedrijf er bij. Dit om te verkomen dat jij direct de werkgever gaat benaderen.

Je zou het uitzendbureau kunnen bellen voor meer informatie.

Uitzendbureau's laten vaak gevulde functies open staan om te kijken of er nog geschikte kandidaten op reageren voor hun database. Je hebt dus ook een grote kans dat de vacature is vervult.

Bel gewoon even, vertel wat over jezelf. Vaak word je dan uitgenodig voor een orientatie gesprek en hoef je geen brief te sturen.
Oh.. en als je dit werk al jaren met toewijding doet.. waarom zoek je dan een nieuwe job?
Bedankt voor jullie antwoorden. Heb gebeld met het uitzendbureau.

Juiste contactpersoon niet aanwezig. Afpsraak kon daarom niet gemaakt worden. Moet mijn motivatie en cv wel even doorgeven.

Hoeft geen solliciatiebrief te zijn met aanhef enzo,. Er moet echter wel naar voren komen waarom je die baan graag wilt en je ervaring met de gevraagde werkzaamheden. Wat jullie al zeiden natuurlijk Ga nu mezelf duidelijker in kaart brengen bij de motiviatie.

Elika: Ik ben werkloos vandaar een nieuwe job.
Weet je de aard van de werkzaamheden? Ik zou dan vertellen over een vorige functie die je had waarin je dezelfde werkzaamheden deed. Dus: ik mijn vorige functie van ... heb ik al veel ervaring opgedaan in ... Ik heb daar deze werkzaamheden gedaan (en vul de werkzaamheden in) en werkte er met computersysteem ... . Het computersysteem die voor de functie gebruikt wordt, daar heb ik geen ervaring mee maar ik zet me volledig in dit zo spoedig mogelijk onder de knie te krijgen.
Vraag even om een mailadres. Zn tekstvak is maar beperkt te gebruiken en vaak komt je tekst aan hun kant in 1 bestand zonder alinea's er uit rollen.

Als je mailt kun je de opmaak van je brief + CV ook netjes houden (altijd een pdf sturen), staat net even wat professioneler.

Dit stukje Ben per direct fulltime beschikbaar. Harde werker. Geen 9 tot 5 mentaliteit. Doorzetter en ook zeer flexibel kan je ook veel mooier omschrijven, niet deze losse kreten zo opschrijven. Nog mooier zou zijn als je een kopje vaardigheden en competenties toevoegt aan je CV.
quote:Margheritaa schreef op 11 november 2013 @ 13:50:

Dit betreft gewoon Randstad uitzendbureau. Staat wel vaker niet vermeld.Bij de meeste UZB's niet. bedrijven geven het juist uit handen om zelf niet lastiggevallen te worden met allerlei vragen dus die blijven liever anoniem. kwam mij altijd wel goed uit, geen motivatie verzinnen voor een bepaald bedrijf. Ik wilde gewoon werk, want was werkloos en maakte mij niet uit of dat nu bij bedrijf X Y of Z was.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je motivatie komt vrij klinisch over, iets wat iedereen zou kunnen schrijven. Ik zou het als werkgever liever veel persoonlijker zien, en inderdaad benoemen waar je goed in bent, wat je kwaliteiten zijn en hoe je die inzet.
Heb mijn motiviatie klaar. Heb alles veel duidelijker verwoord. Ga de juiste hier niet neerzetten i.v.m. herkenbaarheid. Ik moet ook een salarisindicatie opgeven.

Kan ik gewoon het bruto uurloon van mijn vorige werk vermelden?

Dit valt iets hoger uit als de salarisindicatie die het bedrijf geeft.

Bedankt voor alle reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven