Nachtje scriptie
maandag 11 november 2013 om 02:15
Ik ben momenteel bezig met de laatste loodjes van mijn scriptie en die wegen erg zwaar. Ik wil vannacht hopelijk de laatste versie naar de docent sturen, morgenmiddag heb ik een afspraak en dan hoop ik dat hij alles heeft gelezen. Het probleem, ik kan me er echt niet mee toe aanzetten. Ik wil wel heel graag, maar ben snel afgeleid. Is er nog iemand wakker die me digitaal wil motiveren zodat ik toch aan de gang blijf?
maandag 11 november 2013 om 16:49
quote:Doreia schreef op 11 november 2013 @ 16:45:
Tja, ergens vind IK het dan weer raar dat je genoegen neemt met iemand die je scriptie in een ochtendje effe wil lezen...
Ondanks dat hij afwezig was, had hij vorige week misschien wel tijd gehad om het te lezen en zodoende je scriptie in zich om kunnen laten gaan en vanmiddag het gesprek kunnen doen. Ik vind het juist wel netjes dat hij de afspraak naar donderdag verzet zodat hij gedegen heeft gelezen en je werkelijk iets hebt aan de afspraak...Ben ik met je eens. Vooral gezien die docent je soms ook nog weleens kan helpen wanneer een tweede beoordelaar lastige vragen gaat stellen. Wanneer hij helemaal in de stof zit en het dus goed gelezen heeft, kan hij jou a.h.w. beter verdedigen mocht het nodig zijn!
Tja, ergens vind IK het dan weer raar dat je genoegen neemt met iemand die je scriptie in een ochtendje effe wil lezen...
Ondanks dat hij afwezig was, had hij vorige week misschien wel tijd gehad om het te lezen en zodoende je scriptie in zich om kunnen laten gaan en vanmiddag het gesprek kunnen doen. Ik vind het juist wel netjes dat hij de afspraak naar donderdag verzet zodat hij gedegen heeft gelezen en je werkelijk iets hebt aan de afspraak...Ben ik met je eens. Vooral gezien die docent je soms ook nog weleens kan helpen wanneer een tweede beoordelaar lastige vragen gaat stellen. Wanneer hij helemaal in de stof zit en het dus goed gelezen heeft, kan hij jou a.h.w. beter verdedigen mocht het nodig zijn!
maandag 11 november 2013 om 16:51
Eens met doreia. Een scriptie is doorgaans een aardig pakket om te lezen. Dat moet je als begeleider niet zomaar "ff" in een ochtendje doen. Een scriptie moet je deep reading op doen en dat ook nog even laten bezinken en erover nadenken om tot een goed en eerlijk cijfer te kunnen komen. En dan uiteraard nog het overleg met de tweede begeleider. Liever een 7.5 dan dat hij denkt "het zal wel", er een 7 op kalkt en klaar.
maandag 11 november 2013 om 16:52
Als iemand je toezegt dat hij het binnen dezelfde dag leest, is het niet raar om er van uit te gaan dat hij die tijd er ook voor neemt toch? Lijkt me gewoon een afspraak je op dat moment met elkaar maakt.
Bovendien heeft de docent de scriptie nu ook al meerdere keren afgekeurd, de tweede lezer ook gelezen en afgekeurd. Het is dus ook niet zo dat dit de eerste keer is dat de docent de scriptie ziet en ook al niet dat hij de scriptie niet heeft gelezen voor een afspraak
Bovendien heeft de docent de scriptie nu ook al meerdere keren afgekeurd, de tweede lezer ook gelezen en afgekeurd. Het is dus ook niet zo dat dit de eerste keer is dat de docent de scriptie ziet en ook al niet dat hij de scriptie niet heeft gelezen voor een afspraak
maandag 11 november 2013 om 16:54
Je scriptie is al meerdere keren door meer mensen afgekeurd en jij bent nu verongelijkt dat hij het niet in een ochtendje wil lezen? Tja, veel vertrouwen zal hij misschien niet meer hebben in je verbeteringen en zal dus nog altijd kritisch willen lezen wat je hebt geschreven. En dat gaat nu eenmaal niet in een ochtendje...
maandag 11 november 2013 om 16:55
quote:delmikra schreef op 11 november 2013 @ 16:52:
Als iemand je toezegt dat hij het binnen dezelfde dag leest, is het niet raar om er van uit te gaan dat hij die tijd er ook voor neemt toch? Lijkt me gewoon een afspraak je op dat moment met elkaar maakt.
Als hij het al meerdere keren afgekeurd heeft heeft hij dus des te meer reden om er meer dan 1 ochtendje voor te willen nemen. Die van mij had mijn eerste versie eigenlijk al goedgekeurd maar me tips gegeven om er een beter cijfer uit te slepen en had vervolgens alsnog 2 dagen nodig om met de tweede lezer tot een goed cijfer te komen.
Ik vind eigenlijk dat het een beetje onrealistisch is om te verwachten dat hij in 1 ochtend een "probleemscriptie" die al meerdere keren afgekeurd is zomaar ff gaat lezen en goedkeuren. Beetje jammer alleen dat hij blijkbaar wel die verwachtingen bij jou gewekt heeft. Maar dat is het recht van de docent dan weer. Wat zegt je examenregeling over de tijd waarin het nagekeken moet worden? Dat is het enige waarop je terug kunt vallen, maar bij mij was dat een periode van 2 weken.
Als hij het al meerdere keren afgekeurd heeft heeft hij dus des te meer reden om er meer dan 1 ochtendje voor te willen nemen. Die van mij had mijn eerste versie eigenlijk al goedgekeurd maar me tips gegeven om er een beter cijfer uit te slepen en had vervolgens alsnog 2 dagen nodig om met de tweede lezer tot een goed cijfer te komen.
Ik vind eigenlijk dat het een beetje onrealistisch is om te verwachten dat hij in 1 ochtend een "probleemscriptie" die al meerdere keren afgekeurd is zomaar ff gaat lezen en goedkeuren. Beetje jammer alleen dat hij blijkbaar wel die verwachtingen bij jou gewekt heeft. Maar dat is het recht van de docent dan weer. Wat zegt je examenregeling over de tijd waarin het nagekeken moet worden? Dat is het enige waarop je terug kunt vallen, maar bij mij was dat een periode van 2 weken.
maandag 11 november 2013 om 16:55
Lastig delmikra, maar op dit moment ben je toch afhankelijk van je docent. Als hij zegt dat hij meer tijd nodig heeft, dan moet je hem die tijd geven. Ertegenin gaan heeft geen zin, want de macht ligt op dit moment toch bij hem...
Rot voor je zeg, dat het al meerdere keren door verschillende lezers is afgekeurd. Hoe gaat dat dan bij jou als ik vragen mag?
Toen ik mijn masterscriptie inleverde (ruim 2 maanden geleden), moest mijn begeleider (de 1e lezer dus) hem eerst goedkeuren voordat mijn tweede lezer 'm überhaupt te zien kreeg!
Rot voor je zeg, dat het al meerdere keren door verschillende lezers is afgekeurd. Hoe gaat dat dan bij jou als ik vragen mag?
Toen ik mijn masterscriptie inleverde (ruim 2 maanden geleden), moest mijn begeleider (de 1e lezer dus) hem eerst goedkeuren voordat mijn tweede lezer 'm überhaupt te zien kreeg!
maandag 11 november 2013 om 16:56
Maar dan had hij alsnog niet moeten zeggen dat hij het WEL binnen een dag leest?
Overigens vind ik je reactie flauw, je weet niet waarom mijn scriptie is afgekeurd en je stelt dat hij mogelijk geen vertrouwen meer heeft in mijn scriptie? Ik ben niet verongelijkt dat hij het niet wil lezen, ik ben geïrriteerd omdat de docent zijn afspraken niet nakomt.
Overigens vind ik je reactie flauw, je weet niet waarom mijn scriptie is afgekeurd en je stelt dat hij mogelijk geen vertrouwen meer heeft in mijn scriptie? Ik ben niet verongelijkt dat hij het niet wil lezen, ik ben geïrriteerd omdat de docent zijn afspraken niet nakomt.
maandag 11 november 2013 om 16:58
maandag 11 november 2013 om 16:58
quote:delmikra schreef op 11 november 2013 @ 16:56:
Maar dan had hij alsnog niet moeten zeggen dat hij het WEL binnen een dag leest?
Overigens vind ik je reactie flauw, je weet niet waarom mijn scriptie is afgekeurd en je stelt dat hij mogelijk geen vertrouwen meer heeft in mijn scriptie? Ik ben niet verongelijkt dat hij het niet wil lezen, ik ben geïrriteerd omdat de docent zijn afspraken niet nakomt.Nou dat lijkt mij niet heel onwaarschijnlijk als je scriptie al MEERDERE keren is afgekeurd zou ik als begeleider ook denken "eerst zien, dan geloven". Je examenregelement zegt iets over wanneer hij het nagekeken moet hebben. Het is niet netjes van je docent dat hij heeft gezegd het in een dag na te kijken maar het is zijn goed recht om daar op terug te komen.
Overigens vind ik je reactie flauw, je weet niet waarom mijn scriptie is afgekeurd en je stelt dat hij mogelijk geen vertrouwen meer heeft in mijn scriptie? Ik ben niet verongelijkt dat hij het niet wil lezen, ik ben geïrriteerd omdat de docent zijn afspraken niet nakomt.Nou dat lijkt mij niet heel onwaarschijnlijk als je scriptie al MEERDERE keren is afgekeurd zou ik als begeleider ook denken "eerst zien, dan geloven". Je examenregelement zegt iets over wanneer hij het nagekeken moet hebben. Het is niet netjes van je docent dat hij heeft gezegd het in een dag na te kijken maar het is zijn goed recht om daar op terug te komen.
maandag 11 november 2013 om 17:00
Examenregelement zegt wat betreft mijn masterscriptie niets. En de docent wist in oktober toch ook al dat hij de scriptie had afgekeurd? Dus hij had toen ook kunnen zeggen dat hij het niet binnen een dag zou lezen. Mijn punt is dat hij zei: dan lees ik het die dag dat we de afspraak hebben, maar vervolgens doet hij het niet. Misschien is het zijn goed recht, maar dat wil niet zeggen dat ik er minder geïrriteerd door ben (en dat is mijn goed recht!)
maandag 11 november 2013 om 17:01
Het spijt me delmikra, maar je hebt nu toch donderdag het gesprek? Binnen deze week? Dat zijn toch 3 dagen meer? En dan moet hij nog (bij goedkeuring) naar de tweede beoordelaar, dus alle andere redenen die jij aan je docent kenbaar hebt gemaakt (en wat ik vind getuigen van een zwaktebod) over extra studiegeld en geen inkomsten en dergelijke gaan hierin niet op.
maandag 11 november 2013 om 17:04
Ik weet hoe de situatie is en het verhaal erachter. Ik ben al sinds juli bezig met het goedgekeurd krijgen van mijn scriptie. Deze situatie van deze week is misschien maar 3 dagen, maar ondertussen is het wel zo dat ik al 3 maanden uit ben gelopen, mede doordat de docent bepaalde afspraken niet is nagekomen. En dan is het collegegeld wat ik moet betalen en inkomsten die ik nu misloop wat mij betreft echt geen zwaktebod.
Verder ga ik er niet meer op in.
Verder ga ik er niet meer op in.
maandag 11 november 2013 om 17:18
Lieve Delmikra, ik herken je situatie. Ik ben nu bijna een jaar bezig met afstuderen en het is nog niet gelukt. Afspraken maken met mijn eerste begeleider is ook nog maar lastig. Ik heb mijn scriptie laatst ingeleverd maar deze was niet voldoende om op eindgesprek te mogen. Maar om tijdig een afspraak met mijn docent te maken ho maar, eerst herfstvakantie. Dus het kwam er op neer dat ik maar twee weken moet wachten voor ik feedback krijg. Nu ik dat gekregen heb, heb ik nog maar weinig tijd om het allemaal te verbeteren. Het werkt allemaal wel heel demotiverend. Je bent soms heel tevreden over hetgeen dat je geschreven hebt en wanneer je feedback krijgt van je docent staan de tranen in je ogen omdat zij het helemaal de grond in praten.
maandag 11 november 2013 om 18:10
@Hannah, ik herken het gevoel dat jij beschrijft inderdaad heel erg. Heel demotiverend, je hebt echt het idee dat er op een gegeven moment een stuk ligt wat naar de mond van de docent is geschreven en waar je zelf niet achter staat. Maar kop op, ook gewoon blijven volhouden! Uiteindelijk studeren we vast wel af
@Doreia, waar staat dat ik de docent de schuld geef dat ik nog geen voldoende heb voor mijn scriptie?
@Galileo, ik doe sociologie. Het onderwerp is ook zeker interessant! Vind het echt leuk om met een dergelijk onderwerp bezig te zijn.
@matroesjka, bedankt voor de tip. Al moet ik zeggen dat ik het moeilijk vind om nu nog naar de examencommissie te gaan. Ik zal eerst donderdag afwachten en dan de feedback van de docent aanpassen, want ik ga er van uit dat hij weer iets vindt. Mijn angst voor de examencommissie is dat het 't proces alleen nog maar meer gaat vertragen en mijn docent zegt al 2 maanden dat het einde nu echt in zicht is... Daar gaan we dan maar van uit toch?
@Doreia, waar staat dat ik de docent de schuld geef dat ik nog geen voldoende heb voor mijn scriptie?
@Galileo, ik doe sociologie. Het onderwerp is ook zeker interessant! Vind het echt leuk om met een dergelijk onderwerp bezig te zijn.
@matroesjka, bedankt voor de tip. Al moet ik zeggen dat ik het moeilijk vind om nu nog naar de examencommissie te gaan. Ik zal eerst donderdag afwachten en dan de feedback van de docent aanpassen, want ik ga er van uit dat hij weer iets vindt. Mijn angst voor de examencommissie is dat het 't proces alleen nog maar meer gaat vertragen en mijn docent zegt al 2 maanden dat het einde nu echt in zicht is... Daar gaan we dan maar van uit toch?
maandag 11 november 2013 om 18:14
Je reacties dat de docent dit en de docent dat en hij had dit en dat beloofd en ik ben al vanaf juli bezig dat hij de scriptie goed keurt en hij stelt dingen uit en, en, en
Dit maakt dat ik me afvraag waarom je de schuld voor vertraging en extra studiegeld en gebrek aan inkomsten telkens bij hem neerlegt. Als jij gedegen bezig bent met je scriptie dan moet het toch niet van de docent afhangen? Je scriptie is al meerdere malen afgewezen en door meer dan 1 persoon. De docent heeft dus niet de pik op je, want er zijn meer die de visie delen dat het niet voldoende is. En het einde is inderdaad in zicht, hopelijk is het donderdag zodanig goedgekeurd dat het naar de 2e beoordelaar mag!
Dit maakt dat ik me afvraag waarom je de schuld voor vertraging en extra studiegeld en gebrek aan inkomsten telkens bij hem neerlegt. Als jij gedegen bezig bent met je scriptie dan moet het toch niet van de docent afhangen? Je scriptie is al meerdere malen afgewezen en door meer dan 1 persoon. De docent heeft dus niet de pik op je, want er zijn meer die de visie delen dat het niet voldoende is. En het einde is inderdaad in zicht, hopelijk is het donderdag zodanig goedgekeurd dat het naar de 2e beoordelaar mag!
maandag 11 november 2013 om 18:20
Ik zeg alleen dat de docent er ook voor heeft gezorgd dat het proces nu zo vertraagd is, mede doordat hij de afspraken niet nakomt. Ik vind het niet erg om feedback aan te passen, maar zoals ik al eerder zei, als 4 weken lang de resultaten goed worden gekeurd en dan vervolgens niet goed zijn, kan je toch wel degelijk vraagtekens neerzetten bij de docent? Dat staat naar mijn idee los van of ik gedegen werk. De docent had wat mij betreft ook 4 weken eerder kunnen laten weten dat de resultaten niet goed waren beschreven, zodat ik dat in 1x met de andere feedback aan had kunnen passen.
Dat de scriptie is afgekeurd door meer dan 1 persoon is ook niet geheel vreemd. De tweede lezer die ik heb staat bekend als kritisch en keurt een scriptie nooit binnen 1x goed. Kortom, hij heeft hem 1x afgekeurd en de versie die er nu ligt moet nog naar de tweede lezer.
Dat de scriptie is afgekeurd door meer dan 1 persoon is ook niet geheel vreemd. De tweede lezer die ik heb staat bekend als kritisch en keurt een scriptie nooit binnen 1x goed. Kortom, hij heeft hem 1x afgekeurd en de versie die er nu ligt moet nog naar de tweede lezer.