Wat onaardig!!
woensdag 13 november 2013 om 16:38
Ik ben al jarenlang meelezer en vandaag heb ik in 5 minuten vier topics geopend, en daarvan waren bij alle vier de eerste reacties zonder uitzondering onaardig en grof. En omdat ik
al langer meelees weet ik dat bij serieuze problemen altijd super aardig en goed gereageerd wordt, maar zo gauw het gaat om vreemdgaan, spelfouten of gewoon een simpele of dommige vraag komt de slechtheid in mensen hier naar boven. Wie kan mij vertellen waarom je op die manier zou reageren? Waarom dan niet gewoon niets zeggen? Reageer je in het dagelijks leven ook zo? Ik ben echt benieuwd!
al langer meelees weet ik dat bij serieuze problemen altijd super aardig en goed gereageerd wordt, maar zo gauw het gaat om vreemdgaan, spelfouten of gewoon een simpele of dommige vraag komt de slechtheid in mensen hier naar boven. Wie kan mij vertellen waarom je op die manier zou reageren? Waarom dan niet gewoon niets zeggen? Reageer je in het dagelijks leven ook zo? Ik ben echt benieuwd!
woensdag 13 november 2013 om 17:00
quote:sienna. schreef op 13 november 2013 @ 16:55:
@boerderijgeit: maar dat is in t dagelijks leven toch ook niet zo? Daar helpt iedereen elkaar meestal graag, hoe stom de vraag ook is soms.
Nou niet waar ik vandaan kom hoor.
Er zijn hier genoeg TO's die van alles wel een probleem maken en niet kunnen relativeren. Je kan van alles wel een probleem maken toch?
@boerderijgeit: maar dat is in t dagelijks leven toch ook niet zo? Daar helpt iedereen elkaar meestal graag, hoe stom de vraag ook is soms.
Nou niet waar ik vandaan kom hoor.
Er zijn hier genoeg TO's die van alles wel een probleem maken en niet kunnen relativeren. Je kan van alles wel een probleem maken toch?
woensdag 13 november 2013 om 17:04
quote:sienna. schreef op 13 november 2013 @ 16:59:
Ik weet dat het zo is maar ik ken dat soort mensen niet, en zou zelf ook niet zo willen zijn. Vraag me af.. Als je dat allemaal wel doet en leuk vindt, waarom dan? Welk gevoel geeft het?
Voor sommige mensen geeft het echt een gevoel van voldoening om anderen geheel af te branden.
Er zijn mensen die gelukkig zijn met zichzelf en die hebben de shit van een ander niet nodig om zich goed te voelen en er zijn mensen die alleen maar een beetje tevredenheid over zichzelf kunnen voelen, als zij het gevoel kunnen scoren beter te zijn dan een ander.
Tja, is van alle tijden en alle rangen en standen. Niets aan te doen.
Ik weet dat het zo is maar ik ken dat soort mensen niet, en zou zelf ook niet zo willen zijn. Vraag me af.. Als je dat allemaal wel doet en leuk vindt, waarom dan? Welk gevoel geeft het?
Voor sommige mensen geeft het echt een gevoel van voldoening om anderen geheel af te branden.
Er zijn mensen die gelukkig zijn met zichzelf en die hebben de shit van een ander niet nodig om zich goed te voelen en er zijn mensen die alleen maar een beetje tevredenheid over zichzelf kunnen voelen, als zij het gevoel kunnen scoren beter te zijn dan een ander.
Tja, is van alle tijden en alle rangen en standen. Niets aan te doen.
woensdag 13 november 2013 om 17:11
quote:Murdoch schreef op 13 november 2013 @ 17:10:
Er hangt hier inderdaad een ontzettend nare sfeer de laatste drie jaar. Jammer, want er worden juist zoveel interessante topics met goede vragen geopend.Jij bent me niet positief opgevallen, Murdochje.
Er hangt hier inderdaad een ontzettend nare sfeer de laatste drie jaar. Jammer, want er worden juist zoveel interessante topics met goede vragen geopend.Jij bent me niet positief opgevallen, Murdochje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 13 november 2013 om 17:13
quote:sienna. schreef op 13 november 2013 @ 17:02:
Ja ergens heb ik er voor gekozen te leven in een naïeve wereld blijkbaar..
Dat mag, ik zie het leven graag ook wat liever en vrolijker. Daarom heb ik met mezelf afgesproken om een week lang geen nieuws te volgen, toch alleen maar negatieve shit.
Helaas zeiken veel mensen elkaar graag af, vooral op fora.
Maar soms zijn de meest onaardige reacties de beste eye-openers.
Ja ergens heb ik er voor gekozen te leven in een naïeve wereld blijkbaar..
Dat mag, ik zie het leven graag ook wat liever en vrolijker. Daarom heb ik met mezelf afgesproken om een week lang geen nieuws te volgen, toch alleen maar negatieve shit.
Helaas zeiken veel mensen elkaar graag af, vooral op fora.
Maar soms zijn de meest onaardige reacties de beste eye-openers.
woensdag 13 november 2013 om 17:13
Niemand kan vanaf het beeldscherm zien of men te maken heeft met domheid of onwetendheid en het laatste is niet verwijtbaar, integendeel, het is juist een mogelijkheid om iemand van die onwetendheid af te helpen. Er per definitie maar vanuit gaan dat het om domheid gaat, vind ik persoonlijk weer niet al te slim.