Gezondheid alle pijlers

Altijd maar vage klachten

13-11-2013 18:43 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak pijn hier en daar. Zo heb ik bijna elke dag (spannings?)hoofdpijn en nu ineens onverwacht vage krampen in mijn zij. Tijdje terug ook ineens allemaal vage steken die door mijn maagstreek trokken.

Er zijn ook plekken vlak bij mijn borstbeen/aan de zijkanten van mijn longen die pijn doen als ik ze aandruk. De ene keer doet het meer pijn dan de andere en soms lijkt de pijn zelfs te zijn verdwenen. Komt zo in vlagen opzetten. "Verkeerde zithouding, moet rechtop zitten. Niets aan de hand", zegt de huisarts altijd. Ik ben nog jong.

Verder bijna iedere week wel buikkrampen, vaak verstoppingen. Opgezette buik.

Heb vaak ook een verstopte neus, waardoor ik moeite heb met ademhalen.

Een breed scala aan klachten en ik ben pas 27. Is dit normaal dat je vaak ergens pijn hebt? Maak ik me vaak onnodig zorgen? Naar de huisarts gaan levert nooit wat op, ben al tig keren geweest. Iedere week heb ik wat.

Voel me af en toe echt alsof ik al op leeftijd ben. Altijd maar vage klachten, sommige erg vaak, anderen eens in de zoveel tijd. En ik kan er niets mee. Wordt ook nooit wat mee gedaan. Maak me soms serieus zorgen.

Ik leef verder niet echt gezond, maar vind dat ook vrij moeilijk te veranderen zo in één keer. Ik sport niet (alleen wandelen en fiets overal naartoe), eet ook vrij ongezond. Ga vaak laat naar bed, heb ook moeite met inslapen.

Ben al aan het kijken naar een leuke sport en probeer vaker fruit te eten.
Gewoon minder naar je lichaam luisteren, van naar je lichaam luisteren word je ziek...hartstikke ongezond...meteen mee stoppen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een idee om wel gezond te gaan eten? Veel klachten kunnen daar vandaan komen.
Misschien eens bloed laten prikken.
quote:viva-amber schreef op woensdag 13 november 2013 18:53 Gewoon minder naar je lichaam luisteren, van naar je lichaam luisteren word je ziek...hartstikke ongezond...meteen mee stoppen.Is dit sarcastisch bedoeld?
Iedereen voelt wel eens wat.

Niet teveel van aantrekken, hoe meer je ""naar je lichaam luistert" hoe meer je gaat voelen.

Gewoon gezond eten en op tijd naar bed.

En niet teveel naar de dokter gaan, het zou zo maar eens kunnen, dat hij/zij je niet meer serieus gaat nemen als je de deur plat loopt.

De meeste dingen gaan vanzelf over!
Nou, gezond eten lijkt me punt 1. En dat is niet een kwestie van meer fruit eten.
Ik herken dat wel, maanden last van mn buik, dan weer periode veel hoofdpijn, nagels die opeens wit uitslaan, ontstoken navel. Ik ga niet vaak naar de huisarts maar als ik ga en dit benoem blijkt er wel een oorzaak te zijn (parasieten / pil / diepe navel / nagellak) alleen als ik me zorgen maak ga ik langs. Ik eet gezond en slaap goed verder.
quote:Koettie schreef op 13 november 2013 @ 19:02:

Nou, gezond eten lijkt me punt 1. En dat is niet een kwestie van meer fruit eten.

Dat vind ik denk het lastigst. Ik ben namelijk een zoetekauw, al kom ik gelukkig niet aan, het is nog steeds erg slecht voor je om veel te snoepen. Bij de thee wil ik altijd wel een koekje of iets lekkers en als ik film kijk moet ik er altijd wel chips bij hebben. En erger nog frisdrank, vaak cola. Frisdrank is een serieuze verslaving van mij. Ik lust echt geen gewoon water.

Ik word gek van ellende als ik daar afstand van zou moeten doen.

Zijn er gezondere alternatieven?
Oh gelukkig het ligt in ieder geval niet aan je eigen levensstijl.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 13 november 2013 @ 19:08:

Oh gelukkig het ligt in ieder geval niet aan je eigen levensstijl.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
" ik lust gewoon echt geen water"

DAAR ZIT GEEN SMAAK AAN!!

Godsamme zeg.

De realiteit haalt de werkelijkheid in
quote:alexa85 schreef op 13 november 2013 @ 19:06:

[...]

Dat vind ik denk het lastigst. Ik ben namelijk een zoetekauw, al kom ik gelukkig niet aan, het is nog steeds erg slecht voor je om veel te snoepen. Bij de thee wil ik altijd wel een koekje of iets lekkers en als ik film kijk moet ik er altijd wel chips bij hebben. En erger nog frisdrank, vaak cola. Frisdrank is een serieuze verslaving van mij. Ik lust echt geen gewoon water.

Ik word gek van ellende als ik daar afstand van zou moeten doen.

Zijn er gezondere alternatieven?Van wie moet jij chips en koekjes? Wie zet er een pistool tegen je hoofd?
Tja, de een is van stootbeton, de ander niet. Misschien wat minder focussen op je lichaam?

Ik luisterde trouwens ook geen water, ga maar eens reizen door Nederland, dan proef je overal verschil. Water heeft wel een smaak.
Misschien reageert je lichaam op al die troep van kleur- en smaakstoffen die in frisdrank en snackfood zitten. Misschien toch eens een maand proberen hoe je je voelt zonder?
Al mijn pijntje en vermoeidheid en niet aankomen (later ook afvallen) bleken te komen door coeliakie. Jaren mee rond gelopen. Te veel geluisterd naar: Niet zeuren en iedereen heeft pijntjes, niet op concentreren.
quote:laure schreef op 13 november 2013 @ 19:18:

Misschien reageert je lichaam op al die troep van kleur- en smaakstoffen die in frisdrank en snackfood zitten. Misschien toch eens een maand proberen hoe je je voelt zonder?

dat dus

verslaving aan cola levert je een week hoofdpijn op als je stopt, maar daarna heb je nergens meer last van

pas als je een tijdje zonder al die suikers en toevoegingen hebt gegeten en gedronken, merk je het verschil
Misschien moet je is stap voor stap gezonder gaan eten.

Verandering werkt beter als het geleidelijk is en kun je er aan wennen. Je merkt vanzelf of dit werkt en je klachten minder worden, als dat niet het geval is ben je iig wel gezonder gaan leven en kun je dat uitsluiten. Er zijn al hele subtiele kleine dingen die je kunt veranderen.

en als je water zo vies vind (vind ik trouwens niet raar heb ik zelf ook) zo frisdrank verslaafd ben probeer is Coca cola zero te drinken of water met limonade (met minder suiker), en doe dan 1 dag in de week dat je alleen maar thee en water drinkt, of wissel het af.
Lees dit boek eens van Bram Bakker. Veel klachten zijn levensstijl gerelateerd. Dit betekent niet eigen schuld, dikke bult. Maar wel dat je invloed kan hebben op je klachten door je levensstijl te veranderen. De keuze is aan jou!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Of water met een beetje citroensap of wat verse munt, groene thee.

Ipv chips rauwe en ongezouten noten, doppinda's.

Ipv snoep: snoep tomaatjes, wortel, soms fruit.

Maar goed dat is vies...dus blijf je lekker k.. voelen en naar de dokter rennen
Ik heb ook altijd wel wat, dan weer hoofdpijn, dan weer steken in mijn zij, dan weer duizeligheid, vaak ook moe (maar ja, twee kinderen die tussen 5.00 en 6.00 uur wakker worden), dan weer een stijve nek, er is altijd wel iets. Ik sport wel, beweeg veel en eet gezond. Ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd dat ik gewoon een beetje krakkemikkig ben en ben dan maar blij dat ik nooit ernstig ziek ben.
Er is nog nooit iemand gek geworden door het ontbreken van frisdrank. Druiven zijn ook zoet, daarbij zijn ze een stuk gezonder dan koekjes. I.p.v. chips kun je ook een handje kerstomaatjes nemen. Je kunt ook om 20.00 eten, dan heb je later op de avond minder zin om te snaaien.
verba volant, scripta manent.
leven doet pijn
Eetpatroon is zooooo belangrijk en zou je heel erg kunnen helpen.

Als je jezelf niet meer zo wilt voelen, verdiep je dan eens in gezond eten. Garanties dat het alleen eten is heb je niet maar baadt het niet....

Tot een jaar geleden dronk ik ook geen water. Zelf een paracetamol nam ik met iets zoet.

Maar ik ben mezelf gaan dwingen water te drinken. Een flesje mee naar mijn werk en mezelf gedwongen die 2x per werkdag leeg te drinken. Eerst leeg, dan naar huis.

Inmiddels, jaar later, ga ik de deur niet meer uit zonder water.

En natuurlijk drink ik weleens een glaasje fris!
Ik zou eerst proberen om gezonder te leven. Als dat niet helpt kun je bij je huisarts vragen om een algemeen bloedbed te meten dit dan incl vitamine.

Ik had zelf ook veel vage klachten en bij mij kwamen ze van een te traag werkende schildklier. Ik was door die klachten ook langzaam een ander persoon geworden.

Ik ken mensen die vage klachten hadden vanwege een b12 te kort of zoals er al een zei gluten allergie heb.

Maar eerst gezonder gaan leven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven