Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Gefeliciteerd Miss_Lovely

Spannend Kaatje! Hier zijn vorige week de foto's gemaakt en hebben net de concept brochure gekregen. Hier en daar nog een tekst aanpassing.

Alleen, staat er op een foto onder een kast een doosje, deze is te zien.. Zal je je als kijker op funda er aan storen? Anders Photoshop ik het even weg.

Stom, ik baal een beetje dat het doosje te zien is .
Bij mij was het binnen 6 weken rond, dit was een paar maanden geleden.
Wij hebben vanaf nu nog 12/13 weken de tijd tot de sleuteloverdracht, dus met onze vakantie er vanaf en een week voor de feestdagen houden we nog ruim 8 weken over. Ik maak me er eigenlijk geen zorgen om . Bedankt voor de info in ieder geval!
Jaaaa! Huis staat sinds vandaag op Funda en nu al een bezichtiging voor volgende week! ik ben blij.. nu hopen dat alles een beetje in de smaak valt
Gefeliciteerd miss Lovely!

Klaproos! Wat snel zeg! Fijn! laat je weten hoe het is gegaan?

De makelaar is gister bij ons geweest om alles op te meten: blijkt dat het huis groter is dan we dachten, dat is altijd fijn

Volgende week worden de foto's bij ons gemaakt. Zo te lezen staat het daarna vrij snel op funda of niet?

Ik zie trouwens net dat een ander huis bij ons in de straat 20.000 in prijs is gedaald. Laten we hopen dat ons huis beter in de smaakt valt.
Thanks kaatje, bij ons duurde het een week ongeveer, na goedkeuring e.d

spannend hoor!

Zorg dat je huis clean is qua prul op de foto's dan kijken mensen makkelijker hun eigen spullen erin, opgeruimde foto's scheelt een hoop! Succes met opruimen en al die gekkegeit
Bedankt voor de felicitaties allemaal!

Ik heb alleen nog steeds geen (voorlopig) koopcontract getekend; de verkopende partij neemt overal ruim de tijd voor krijg ik het idee! Hoe snel ging dat bij jullie, nadat jullie het eens waren over de prijs? Misschien ben ik wel gewoon een beetje ongeduldig door m'n enthousiasme

Klaproos; wat fijn dat je al zo snel een bezichtiging krijgt! Ik hoop ook voor je dat ze enthousiast zijn.

Atelier_madame; jullie ook gefeliciteerd met de aankoop!
Bij ons duurde het nogal lang.. Denk 2 weken.
Wij hebben m nu net binnen concept per mail, dinsdag was de prijs overeen gekomen.
Whoehoe! Vandaag zijn de foto's gemaakt en volgende week staat alles op funda.. Wat gaat het dan ineens hard he!

maandenlang gesproken en voorbereidingen en dan is het niet meer in onze handen

En hoe gaat het met de rest qua (ver) kopen?
Alles ligt bij de bank! Akte getekend. Afwachten dus
Na de open huizen route is hier alles raar verlopen/

7 kijkers tijdens de open huizen route, 1 die daarvan het huis nogmaals ging bekijken en het uiteindelijk kocht voor 2500 onder de vraagprijs.

Koopcontract getekend beide kanten, bedenktijd koper was voorbij.

Toen ging het hele feest niet door omdat de koper ontslagen was.

Enorme domper, huis weer te koop gezet. Binnen een paar dagen 2 kijkers en dezelfde dag weer verkocht voor de koopprijs.

Dingen kunnen raar lopen, ik maak me nu geen illusies meer totdat ik de sleutel heb overhandigd bij de notaris.
Mirri29 pfff. Denk je het verkocht te hebben.. Gelukkig snel een andere koper!
Jeetje Mirri, wat n pech én geluk in een week....

Madame: hoe staat het er voor?

Ons huis staat vanaf vandaag op funda!!
2 weken geleden is de boel aangevraagd bij de bank, als het goed is hebben we maandag afspraak om die te tekenen. Dan nogprecies 2,5 week om alles officieel rond te krijgen voor de ontbindende voorwaarden verlopen. Ti's heel strak qua planning hoop echt dat we het halen. Moeten de gezondheidsverklaring nog invullen voor de overlijdensrisicoverzekering.

Taxatie is iig al gedaan, 5000 euro meer getaxeerd dan wat wij ervoor betalen.

Even spannende weken dus!
Spannend inderdaad!

Ik ben nu de aantal keren dat het huis op funda is bekeken aan het bijhouden.... Hoeveel keer was dat bij jullie gemiddeld?
pff kaatje veels te weinig, in het begin veel..maar later 9huis stond 10 maanden te koop) echt soms helemaal niet en dan weer eens 10 x
Elize, maar het is nu wel verkocht?

Ik ben misschien ongeduldig hoor, maar ik word er niet vrolijk van als ik zie dat er op een dag maar 25 hits zijn geweest :(
Ja, maar door middel van huizenruil. Dus dat was geluk hebben!
Kaatje, wij staan ook op funda. We hebben een huis in de hoofdstad en worden meestal tussen de 30-50 keer bekeken en komen ongeveer 200-250 keer per dag in zoekresultaten terecht (gemiddeld 1 op de 5-6 klikt dus door naar ons huis). Rondom de open huizen routes is dat meer (tussen 60-100 per dag) en meestal als er weer een bezichtiging aankomt ook.

Bedoel je met 25 hits dat je huis 25 keer bekeken is of dat je 25 keer in zoekresultaten terecht komt? En waar staat jullie huis? Want we hebben vrij veel bezichtigingen (in 2 maanden 25) maar staan ook in de stad waar veel aanbod is en mensen dus vaak ook gemiddeld veel huizen bezichtigen voor ze een keer gaan kopen.
Jeeh, de sleutel gekregen en nu officieel huiseigenaar!

Even voor de andere huizenzoekers onder ons over hoelang alles heeft geduurd.

- Bod akkoord tot voorlopige koopovereenkomst - 2,5 weken

- Offerteaanvraag en akkoord hypotheek - 1 week (!!)

- Alle stukken naar notaris en tekenen + sleutel - 1,5 week

Het kan dus wel snel gegaan. Moet zeggen dat ik het moment van voorlopige koopovereenkomst tot afgelopen vrijdag -sleuteloverdracht- zenuwslopend vond. Mijn werkgever geeft namelijk geen intentieverklaringen meer sinds 2 weken, was bang dat de notaris nog een wilde hebben! Dan was het mooi niet door gegaan, want we hebben op 1,1 salaris gekocht waarbij de eerste 1 van mij is
Gefeliiciteerd Witteschrijver!

Wij hebben een huis in omgeving Nijmegen Anna,. Om een idee te geven

dag gev. bekeken

Wo.27-11 224 9

Di.26-11 392 23

Ma.25-11 401 26

Zo.24-11 428 62

Za.23-11 382 29

Niet best he

Wij willen hier weg. Niet dat we haast hebben qua zwangerschap, maar we hebben het wel een beetje gezien hier en zijn toe aan een huis.

Wat fijn dat jullie al zoveel bezichtingen hebben... is er al zicht op een verkoop?
nou, er waren van het weekend mensen extreem geinteresseerd maar ze waren pas net op de koopmarkt aan het kijken en willen eerst meer huizen zien voor ze een bod uitbrengen (zeggen ze zelf). We moeten dus nog even geduld hebben. Ze waren wel echt een beetje verliefd op het huis, dus ik heb de moed nog niet opgegeven.

Ik vind dat inderdaad wat weinig mensen doorklikken als ze jullie huis in de resultaten zien staan... Maar die hoeveelheid hits van zondag 24 is toch echt wel goed? Dat er zoveel meer mensen doorklikken lijkt me dat misschien een kijker wel veel vaker jullie huis bekeken heeft (de ratio is anders dan de andere dagen). Bij ons is dat vaak een voorbode van een bezichtiging... En hebben jullie wel heel goede foto's? (dat hebben wij wel, professionele fotograaf en extreem goed opgeruimd, dus de presentatie is echt zo goed als ie wordt). Is daar nog iets aan te verbeteren?
Ha iedereen!

Het huis (maisonnette uit 2009 in de omgeving van de randstad) van ex en mij staat nu zo'n 7 maanden te koop. Kwam dit topic per toeval tegen. Ook bij ons zijn de statistieken niets om feest over te vieren. In die 7 maanden tijd nu 5 bezichtigingen gehad, concurreren helaas met nieuwbouw. Zelfde woningen, zelfde prijs, alleen dan V.O.N. en nog naar smaak een keuken en badkamer uit te zoeken via de bouwer.

Di.26-11 88 16

Ma.25-11 118 38

Zo.24-11 135 24

Za.23-11 97 15

Vr.22-11 114 27

Do.21-11 109 16

Wo.20-11 98 17

Di.19-11 112 34

Ma.18-11 125 69

Van de nieuwbouw stonden er begin oktober nog 2 te koop, ben daarom bang dat het nog wel even kan duren. We zijn tevreden over de makelaar, beste man doet altijd na +/- twee weken navraag bij kijkers wat de uitslag is en waarom ze er niet voor gaan. Koppelt deze feedback ook naar ons terug. Tot nu toe zijn het punten geweest waar wij als verkopende partij niet zoveel mee kunnen (geen tuin, nieuwbouw gunstiger qua prijs, kan toch geen hypotheek krijgen). Ik vraag me af wat we nog meer kunnen doen om het huis aantrekkelijker te maken voor kopers. Zakken met de prijs is iig geen optie meer, zijn nu zo'n 12.000 euro gezakt en bevinden ons al op de bodem.

@Witteschrijver, gefeliciteerd!

@Atelier_Madame, spannend!

@Kaatje, statistieken toegevoegd!
Dayy, lastig hoor. Als het punten zijn waar je verder niets mee kunt dan lijkt het enige dat je aan kunt passen de prijs. Woon jij of woont je ex nog in het huis? (dat kan wat uitmaken qua presentatie maar het kan ook je financiele plaatje beinvloeden)

Ons huis staat enorm onder water maar we gaan toch verkopen (en lossen in de tussentijd als een tierelier af) om verschillende redenen (w.o. dat we een nieuw, groter huis ook goedkoper kopen en we gewoon dit huis uitgroeien). Toen we alles doorberekenden was het toch gunstiger om met restschuld te verkopen dan om nog een paar jaar te blijven zitten. Zit er qua prijs echt geen ruimte in?

En is je huis echt optimaal gepresenteerd (heeft bv binnen verven nog zin oid)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven