Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Ja Bentetje dat wil ik wel, maar ik heb het niet zelf gemaakt...iemand anders kookte voor ons, maar volgens mij begon ie met een gesnipperd uitje, en flink wat knoflook te bakken in de olie, dan verse tomaten erbij en een blikje tomatenpuree en dan nog tomatensaus, staafmixer erop en dan chorizo in blokjes gesneden erin en een flinke bos verse basilicum erbij. Zoiets. Ik ga het zelf ook nog wel eens proberen!

Lijstje van vandaag:

O: yoghurt met muesli

T: laatste stuk monchoutaart (was niet de planning maar was onverwacht thuis dus tja...)

L: boterham met filet am. en bak griekse salade

T: chocolade, 2 koekjes en 2 kiwis

A: nasi met sate denk ik.

Ben wel (ivm ziek kind) 2 keer op en neer gefietst naar werk ipv 1 keer en als dat zelfde zieke kind zo nog een keer thuis komt (had ze bij de buren geparkeerd toen ze wat opgeknapt was zodat ik zelf nog even kon gaan werken, en nu is ze met hun mee naar de tandarts) dan zet ik haar in de buggy en loop ik nog even naar de winkel. Meer beweging dan normaal tot nu toe dus.
nou, dan hoor ik wel hoe jouw saus is uitgevallen!

Heb tussendoor een schaaltje yoghurt met cruesli genomen. Bij het avondeten nog een wat rauwe paprika. Toetje was een abrikoos en een halve nectarine.
Ik luid fase 3 in, ik zie dat ik toch meer mag dan ik dacht:

Toe te voegen producten in fase 3

Voorbeelden van wat je zou kunnen toevoegen (in volgorde van voorkeur):

producten uit fase 1 en 2

zaden en noten

groenten met meer zetmeel en koolhydraten

peulvruchten

fruit

granen

Voorbeelden toe te voegen voedingsmiddelen, in porties van 10 gram

1. Noten

200 gram amandelen 100 gram pijnboompitten

70 gram zonnebloemenpitten 60 gram pistachenoten

170 gram hazelnoten 120 gram walnoten

170 gram macadamia noten 100 gram pompoenpitten

240 gram pecannoten 80 gram sesamzaad

2. Zetmeelrijke groente (Hoeveelheden voor gekookte groente)

115 gram wortelen 75 gram pastinaak

115 gram doperwtjes 55 gram aardappelen

170 gram rode bieten 115 gram zoete aardappelen

3. Peulvruchten (Hoeveelheden voor gekookte peulvruchten)

60 gram linzen 60 gram witte bonen

60 gram bruine bonen 60 gram kikkererwten

60 gram kapucijners 60 gramkievitsbonen

4. Fruit

1/2 appel 1 kiwi

12 kersen 230 gram watermeloen

1 perzik 115 gram fruitcoctail

12 druiven 1 pruim

200 gram aardbeien 1/3 banaan

1/2 grapefruit 1 guave

170 gram cantaloep 1/3 mango

5. Granen (Hoeveelheden voor gekookte granen)

55 gram zilvervliesrijst 75 gram volkoren cornflakes

55 gram havermout 55 gram gerst

55 gram maiskorrels 55 gram spinaziepasta

1 snee volkorenbrood

In fase 3 val je nog maar heel langzaam af, maar dat is ook de bedoeling. Je hebt tijd nodig om te wennen aan je nieuwe levensstijl! Op een gegeven moment bereik je een grens waarboven je weer aankomt, of je oude klachten terug komen. Die grens neem je mee naar fase 4.
quote:meis73xx schreef op 16 juni 2008 @ 23:30:

Net terug van dagje efteling en daarna eten bij vrienden.

Lijstje van vandaag:

O: bak havermoutpap

T: fruitsalade met aardbeien, verse ananas en nectarine

L: 2 boterhammen met pindakaas

T: verschillende tapasgerechtjes met (teveel) brood en paar patatjes

T: ijsje met nootjes en caramelsaus

A: pasta met verse tomaat/chorizo/basilicumsaus (LEKKER!!) en als toetje stuk perenamandeltaart

T: paar handjes nootjes

Helaas mijn looptraining gemist maar overdag wel veel gelopen dus. Al met al valt het me best mee, eigenlijk...

Sandra, ook hier verbazing over je reactie op Meds' antwoord. Ik dacht echt dat je dit al wel vaker gehoord moest hebben en mede daarop je keuze bepaald had. Ook nog van harte met je trouwdag, de hoeveelste is het?

Dreamer, was de taart lekker? Aardige man!

Pfff ben bekaf, helemaal gaar van 2 uur naar huis rijden en nu ga ik pitten. Morgen weer werken.......De 7e trouwdag was het voor ons.
Ik denk dat dat een wijs besluit is, Sandra. Je lichaam heeft hoe-dan-ook koolhydraten nodig. De één kan er alleen beter over dan de ander, het is een kwestie van evenwicht vinden.

(Hoe krijgt een mens ooit 80 gram sesamzaad weg ? Volgens mij ga je dan tsjilpen als een kanariepietje )

Mijn lijstje.

O. 2 volkorenspeltboterhammen met appelstroop

T. niets

L. kaas, crème fraîche met zoetstof en kaneel

T. spekjes"chips"

A. spercieboontjes en ribkarbonade.
1-0 !!!!!!! met dank aan "Vaanhoentelaar".
Hier zelfgemaakte bami als avondeten, met paar kroepoekjes en beetje pindasaus. En ook nog drie apekoppen op. (Neehee, niet mijn kinderen, snoepjes...)
weegdag!!! ik stond vandaag weer op 62,6
Goed toch queenfan?

Ik sta op 70,8.
86,4

Straks sporten. En met een beetje geluk vanmiddag nog met de kinderen op de fiets naar massagetherapie van Mootje. 40 minuten enkele reis met twee kinderen op de fiets (Jootje en Vietje, Mootje fietst zelf...). Dan hoef ik de rest van de dag niet meer te bewegen vind ik.

Trouwens, valtaf.nl vind dat ik ongeveer 62 kg zou moeten wegen. Ik houd het voorlopig nog even op 70-75 kg en als het goed gaat 67-70.
Meave, jij gaat ook goed zeg!

En idd aan je lichaamsbeweging kom je vandaag wel weer.
Ik heb vanmorgen mijn begeleiding alweer gemaild, dat doe ik altijd op woensdag en heb het haar gevraagd hoe dat nu zit met dat ik mogelijk spierweefsel verbrandt, althans dat haal ik uit de mening van meds, verder niets dan goeds over meds, ik hecht veel waarde aan wat ze te vertellen heeft.

Mij begeleiding schreef dus dit terug:

"Het makkelijkst verbrand het snelle koolhydraten, of beter gezegd koolhydraten met een hoge glycemische waarde, gevolgd door de wat langzamere koolhydraten. Als het lichaam jarenlang alleen maar de makkelijke koolhydraten krijgt voorgeschoteld, wordt het lui en zal het niet makkelijk vetten verbranden.

Vetten verbranden moet het lichaam dan vaak weer aanleren. Hoe makkelijk dat gaat, verschilt per persoon, als je lichaam zich veel verzet, zal je dus minder energie hebben en moeier zijn als iemand die snel omgeschakeld is. Zodra het lichaam geleerd heeft vetten te verbranden heeft het een bijna onbeperkte hoeveelheid energie tot zijn beschikking.

Tenslotte kan het lichaam ook eiwitten verbranden, net als bij koolhydraten en vetten kan het dan kiezen tussen twee bronnen: het voedsel en het lichaam zelf. De voor keur gaat hierbij altijd eerst naar het voedsel zelf, als het lichaam dan in het voedsel niet (genoeg) kan vinden wat het nodig heeft gaat het pas de reserve's van het lichaam aanspreken. Het lichaam verbrandt niet graag eiwitten, eiwitten zijn bouwstoffen van het lichaam en het lichaam gebruikt de eiwitten liever als bouwstof dan als energiebron.

Dus als je lichaam geen of weinig koolhydraten krijgt, zal het vetten gaan verbranden. Eerst uit voedsel dan van je eigen lichaam. Bij Atkins eet je redelijk vetrijk, dus het kan enige tijd duren voor het vet uit het voedsel verbrand is. Daarna wordt er dus vet vanuit je eigen lichaam verbrand, per kilo overgewicht haal je hier zo'n 7000 kcal uit, genoeg energie lijkt mij.

Wanneer ga je dan toch spieren verbranden?

Als er in je voeding geen eiwitten zitten (Atkins barst van de eiwitten, je eet waarschijnlijk eerder teveel dan te weinig eiwitten bij Atkins) en je houdt dat langere tijd vol.

En er zitten ook geen koolhydraten in je voeding.

En er zitten ook geen vetten in je voeding.

En je beweegt of sport intensief, waardoor je lichaam toch een hogere eiwit behoefte heeft.

En je houdt dit levenspatroon een tijdje vol, zodat ook je eiwitreserves uitgeput raken.

Dan ga je lichaamseigen eiwitten uit spieren verbranden, maar dat heeft even veel met Atkins te maken als de mogelijkheid dat je een koolhydratenvergifting zou krijgen door een suikeroverdosis bij het volgen van de Atkins-methode.

Het laatste wat je lichaam zal doen om in zijn eigen energiebehoefte te voorzien is zijn eigen spieren verbranden, voor dat dit gebeurt duurt zelfs bij een hongerdieet heel lang, maar is bij een calorie- en eiwitrijk dieet als Atkins ONZIN!

Duursporten zijn geen probleem wanneer je het atkinsdieet volgt. Er worden zelfs betere prestaties neergezet! Moet je echter in korte tijd een enorme prestatie leveren dan kan het zijn dat je niet snel genoeg aan je energie komt. Voor je gaat sporten zou je iets extra's kunnen eten. Je kan denken aan bv 2 wasa vezelrijk met boter en kaas oid. Wát voor jou precies werkt dat zal je uit moeten proberen."

Dus????
Dus? Moet ze eerst maar eens een cursus nederlands gaan volgens. Dan komt de rest vanzelf nog wel een keertje.

Wat denk je nu zelf Sandra??
Gemakshalve vergeet ik gisteravond maar even (halve zak pepitanootjesmix leegevreten) en daarmee ook mijn weegresultaat van vanmorgen (niet representatief door vocht dankzij zout/kruiden van nootjes)

Vandaag weer helemaal netjes, kind is weer naar de creche en ik gewoon aan het werk dus:

O: bak havermoutpap

T: boterham met filet am

L: grote bak griekse salade, paar aardbeien en nectarine

T: bak yoghurt met aardbeien en indien nodig nog worteltjes om te knagen.

A: mogelijk frietjes met ? of als ik energie over heb zalm uit de oven met gebakken aardappeltjes en boontjes ofzo...

Vanavond weer rondje rennen en dan is het wel weer mooi geweest...
status quo, 95 dus. Is goed, vorige week flink afgevallen en dan nu even stilstaan om te stabiliseren, volgende weke weer eraf, deal!

Ben ook benieuwd naar wat je denkt en vindt sandra.
Tja.. ik geloof het allemaal wel wat ze schrijft, maar jullie geloven het natuurlijk niet. Toch? Maar onderbouw het dan.

Aan het is niet waar en ongezond daar kan ik toch nix mee.

Hoezo cursus Nederlands Zoy?

Morgen hoor ik de dok ook nog wel ff aan.
Het blijft preken voor eigen parochie Sandra. Bij Atkins krijg je dus teveel eiwitten binnen, waardoor je eiwitoverschotten kunt krijgen en last van je nieren. Heb ik al eens gezegd ook. Maar je begeleidster zegt van niet. Nee, want zij heeft háár informatie van de Atkinsgoeroe's. Het is niet anders. Het is een wellus/nietusspelletje zo en je gelooft wat je wilt geloven.

je mag nu van alles toe gaan voegen, lijkt me fijn. En je balans vinden, zoals Moppetoet al aangaf.

Ik was vanmorgen weer/nogsteeds 69.1 kg. Had afgelopen week ook minder bewogen (moe moe moe) en meer suiker gegeten + alcohol gedronken (daardoor moe?) Vanmorgen hele tijd in touw wegens sportdag (ochtend) van de school. Druk maar leuk.

Mijn rijtje van vandaag dan:

O: brinta

T: yoghurt en appel (geen cake genomen, zag er wel lekker uit)

L: 3 muslibollen met brie

T: wordt dit keer écht ananas (gisteren werd het grapefruit)

A: rodekoolschotel.
Later is nu
Over die eiwitten Dream, daarom moet ik ook 2,5 ltr water drinken.
Ik waag me er niet aan, dat hele Atkinsverhaal. Het lijkt me ongezond en eenzijdig. Punt. Ik heb niks met Eskimo's te maken overigens. Misschien is hun lijf door de jaren heel wel geevolueerd tot prima functionerend op alleen vis. Ons lijf niet. We zijn gewend volgens de schijf van vijf te eten en het voedingscentrum wordt niet gerund door dombo's, dus ik neem aan dat zij weten waar ze het over hebben en de adviezen steeds aanpassen aan de nieuwste inzichten.

Ik zei vanmorgen dat ik de rest van de dag niet hoef te bewegen na die fietstocht, nou, ik heb me bedacht. Ik beweeg de hele week niet meer. Het waait hard! Leuk op de heenweg, minder leuk op de terugweg. Ik heb een hoofd als een biet en voel knallende koppijn opkomen (heb ik ook na te intensief sporten, kan de warmte niet goed kwijt).

o: yoghurtbanaanshake

t: -

l: 2 krentenbollen

t: 2 liga evergreen, krentenbol, pepermuntje

a: geen idee, ik denk rijst of aardappel uit de oven met komkommertomaatsalade en een hamburger. Als ik me kan inhouden, neem ik een halve hamburger en wat extra salade.
Dat dacht ik nou vanmorgen ook nog, Meave.

Mensen zijn mensen, maar het lijkt me logisch dat mensen over alle werelddelen anders geëvolueerd zijn. Inuit leven bijna uitsluitend op vis. Als wij dat doen krijgen we scheurbuik en andere defecten, wegens vitaminegebrek.

Wij doen het weer erg goed met melk(-producten) maar mensen, die oorspronkelijk van andere werelddelen komen, weer niet. Daarom is melk niet direct slecht voor iedereen.. ons lichaam rekent op die melk.

En daarnaast wordt geschiedenis ook steeds weer anders gezien en uitgelegd: volges de raw food mensen aten we vroeger niets dan zaden/noten/wortels enz. en dus is dat het best voor ons lichaam. Maar mensen, die naar andere stukjes geschiedenis kijken zeggen weer dat ons menu vroeger voornamelijk uit vlees bestond.

Ik ga ook maar mee met de schijf van 5. In elk geval zitten daar alle producten in, waarvan bekend is dat we ze nodig hebben en waarbij je in principe dus geen extra pillen hoeft te slikken.

Ik zit nog goed op schema, trouwens, maar krijg al wel de neiging te gaan koken

Is inderdaad erge wind, trouwens. Hield mootje dat wel goed vol, Meave? En jij met 2 kinderen op de fiets.. brr.
Later is nu
Moppetoet, wat is jouw streefgewicht eigenlijk?
Later is nu
*dames, ik heb het boek 'zomerslank met Sonja' in een digitale versie, en daarnaast heb ik een bestand met een paar honderd magere SB-recepten, staan erg veel lekkere en verantwoorde dingen tussen. Ik heb er al een aantal meiden blij gemaakt, misschien heeft hier iemand er ook belang bij. Zo ja, mail me dan op viva_revival@hotmail.com en ik stuur je de bestanden toe.*
Revival, je hebt mail. (je hoeft niet te fluisteren hoor trouwens... )

Dream, Mootje heeft een goede conditie, dus dat ging prima. Ik heb nog steeds een oververhit hoofd en we zijn al een uur thuis...
MEAVE, JE HEBT MAIL TERUG!!!

Ben ik zo beter te verstaan?
Nah, dat hoeft nou ook weer niet

Thanks! Ik moet alleen even een progje downloaden om het bestand te kunnen openen, maar dat zal wel lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven