Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
mooie dag, Bentetje, zowel juffendag als eten

Ik heb al m'n eten op en nog een snickers in de tas. Tijd om sterk te zijn .. heel veel trek in en collega wil 'm niet hebben (de rottert)

O: 2 br met pindakaas

T: 1 br met kruidensmeerkaas, appel

T: cup a soup

L: 2 br met pindakaas

T: 1 banaan

zometeen vast nog chips ofzo

A: .. ohja, ik zou op zoek naar vegetarische lasagne!

Later is nu
O: muesli met melk

T: niets

L: 2 volkoren broodjes met halvajam en ham met een beetje mosterd

T: halve komkommer

D: we gaan gourmetten dus ik zal veel sla eten en vlees

T: niets denk ik

Waneer komt er een nieuwe schema???
Hier al twee dagen ziek, griep ofzo. Keelpijn, hoofdpijn, koorts, spierpijn... nouja, en ik ben echt nooit ziek, dit is al de derde keer binnen een halfjaar!

Eettechnisch is dat best goed, maar dit is niet de manier geloof ik...

gisteren:

O: niets

T: nectarine

L: bak havermoutpap

T: bak yoghurt met muesli en wat cranberries

A: zalm/spinazielasagne

Vandaag:

O: bak havermoutpap

T: 2 kiwi's

L: bak yoghurt met cranberries

T: peer in stukjes met beetje yoghurt en een waterijsje

A: zalm en aardappeltjes uit de oven en komkommer erbij, bakje vanillevla als toetje

Zometeen nog een PCMmetje en een waterijsje en dan naar bed...
Queenfan, kun je ook iets meer schrijven dan alleen een lijstje en de vraag wanneer er een nieuw schema komt? Zou ik best gezellig vinden.

Hier vandaag niet zo'n heel goede dag. Tenminste, tot het avondeten ging het perfect. Alleen mijn ouders hebben ons meegenomen naar het pannenkoekenrestaurant en nu heb ik een foute pannenkoek (nou ja, 3/4) op en een halve Dame Blanche.

Beterschap Meis!!!

Dream, waarom zit er in hemelsnaam een snickers in je tas???

Qua bewegen ging het wel aardig deze week. Woensdag naar de sportschool geweest, drie dagen op de fiets naar mijn werk en dan woensdag nog die barre fietstocht met de kinderen.
Hahah, Groningse zuinigheid Meave.. ik haalde gisteren een zakje chips uit een automaat, die geen geld wisselde. Ik vond 1 euro teveel voor zo'n rottig klein zakje chips en had net genoeg gepast kleingeld om aan te vullen tot het bedrag van een snickers.. erg he

Queenfan, sorry, maar ik zat nog te wachten op het gewicht dat Meis me zou geven, een dagje ná woensdag, wegens zoute hapjes op de dinsdag. Maar helaas, Meis ziek, dus geen gewicht gekomen. Jammer. Nu heb ik er ook even geen zin in, morgen misschien, maar wel drukke dag.

ohja, we hebben lasagna gegeten vanavond. Hebben tevens dr. Phil gezien (stukje) over enorm dikke kinderen.. en ik voelde me meteen superslank. LD ook. haha. Maar zet bij de kinderen even weer het besef neer waarom ze niet de hele dag koekjes en chips mogen eten van mama en papa. Nou was bij LE de laatste tijd het probleem dat hij te weinig at (bang om dik te worden? hij is een gespierde spijker! ) dat is na een goed gesprek kennelijk weer opgelost, gelukkig.

En bij mij kwam motivatie ook wat terug.. leek het. Heb trouwens vanmiddag wel bier gehad. 2. Had geen zin in wéér een glas water.

Tot later
Later is nu
O sorry Dreamer, het was mijn bedoeling dat je mijn gewicht van vorige week maar zou laten staan...had me niet gerealiseerd dat je op mij zat te wachten! Voel me vandaag wat beter maar nog niet zoals het hoort, en ondanks ziek zijn natuurlijk wel elke dag gewogen en vandaag was het 73.0 hoera! (sorry, was niet ziek genoeg zeker!)

Meave, ik dacht het, jij schreef het...

Wat is er trouwens van die Snickers geworden? Ik wist nog wel meteen waar ie van was haha!

Ik lees trouwens maar heel af en toe mee met jullie andere topic, heb het van de week wel even opgezocht om te kijken waardoor jullie zo verdrietig waren. Ik ga daar niet inbreken maar wil hier wel even zeggen dat ik bewondering heb voor hoe jullie met elkaar omgaan en hoe jullie over elkaar schrijven. MEN wat een prachtige teksten! Heel veel sterkte voor jullie allemaal.
Haihai

Ik heb vandaag eindelijk een jurkje gevonden. Twee zelfs! Ik heb toch maar een (ruime) maat 40 genomen. Ze waren niet duur en deze zomer zullen die me nog niet (te) los gaan zitten, denk ik. Met jurken heb ik sowieso liever dat ze wat losser zitten

Lekker vanmiddag met dochter door de stad geslenterd.

Vandaag gegeten:

O: 2 br met kruidensmeerkaas

T: 1 banaan

L: tosti alleen kaas (op terrasje )

T: olijven.. we mochten proeven bij een kraampje, allemaal lekker!

T: met dochter ga ik aan het stokbrood met kruidengeitenkaas en olijven van bovenstaand kraampje

Geen idee wat we vanavond eten, volgens mij zit ik dan al vol
Later is nu
Hier is de zon al ff weg hoor,wel jammer maar koud is het lang niet.

Zoonlief heeft afgezwommen voor diploma C en wilde daarna meteen blijven voor vrijzwemmen en die zit daar dus nu al uren.

Als hij thuiskomt wacht er een verrassing: pannekoeken, die bak ik zo ong 1 x in de twee jaar, weet ook niet waarom zo weinig, manlief wilde graag tjaptjoy eten en ik ga een ovenschotel met 400 gram div groentesoorten maken, gehakt er door in een ovenschaal doen en deze overgieten met 8 eieren en met geraspte kaas bestrooien, 30 minuten in de oven en ik heb weer voor het hele weekend avondeten.

Niet gruwelen hoor Dreamer hihi.

En ik de koelkast staat een flesje droge witte wijn koud te worden, of ik daar aan toe kom weet ik nog niet.
Dus je kookt in 3-en Sandra? djeez wat een werk...

Gefeliciteerd met je aankoop Dreamer! Daar was je allang naar op zoek!

Lijstje van vandaag:

O: bak havermoutpap

T: 2 schijven verse ananas

L: 2 boterhammen met pindakaas en hagelslag

T: festini aardbeien en 5 aardbeien

A: stamppot andijvie met spekjes en als toetje vlaflip

Normaal gesproken allemaal lekker, maar het smaakte me nog niet zo als het hoort vandaag. Ben echter de dag koortsvrij door gekomen zonder paracetamol dus heb goede hoop voor morgen. Dan wil ik eigenlijk ook weer gaan body balancen, is rustig tempo dus zou moeten kunnen...

L: 2 volkoren broodjes met halvajam en rookvlees

D: een groot bord vol salade met als toetje een manderijn en appel

T: een paar worteltjes en 3 blokjes kaas en heel stout een bakje chips

Vandaag heb ik ook 2 x een half uur gefietst wat geen straf is met dit weer

Morgen een dagje cultureel Amsterdam met als afsluiter een etentje bij de Griek
Wel een mager lijstje Queenfan?

Lekker dat je nu koortsvrij bent, Meis.. jammer dat het aardbeienijsje met aardbeien na (stond zo leuk naast elkaar) niet smaakte.

Ik heb inderdaad een stuk stokbrood met geitenkruidenkaas (écht lekker, dochter lust nooit geitenkaas, deze wel) gehad en olijven. Als avondeten kerrierijst met pinda's.

Vanavond nog een appel bij de thee. Dat mis ik wel van m'n suikerloze eten, dat ik nooit eens een koekje ofzo bij de thee kan nemen.

Ik was inderdaad al lang op zoek naar een jurk.. Elvis vond vooral één van de 2 heeul erg mooi
Later is nu
haha Dreamer, dan heeft er in elk geval iemand een leuke avond/nacht voor de boeg!!

(mijn vent kijkt voetbal in de kroeg, die verwacht ik voorlopig nog niet terug, en dan al helemaal niet in staat tot actie haha!)
Mijn vent is niet thuis.. moet optreden.. daarom keek ik voetbal, met een nu zeeeeer teleurgestelde zoon. Sneu

ben wel blij dat ik geen oranje versierselen in en om het huis heb, eerlijk gezegd
Later is nu
Dreamer, de natuurvoedingswinkel heeft heerlijke koekjes zonder suiker.
Ahja, natuurlijk!

heb vanmorgen muffins gemaakt en me even afgevraagd waarom ik daar geen zoetstof doorheen zou doen. Maar ik weet de hoeveelheden dan niet, dat is wel lastig. Nouja een appel is ook lekker hoor, bij de thee.

(en de muffins ruiken gewoon té lekker.. )
Later is nu
wat stom he van voetbal!!! Ik heb nauwelijks iets gezien helaa,s moets werken en was juist tussen 20 en 21.45 erg druk...Jammer hoor. Ik heb eettechnisch geen goede avond gehad, maar het was erg gezellig en lekker, dat dan weer wel!

O:2 crackers, banaan. melk

L: 2 grote bollen, 1 met gekookt ei, 1 met roquefort

D: stokbrood, brie, 4 kipkluifjes, slaatje, 3 olijven, champignonsoep

T: oranjetompouce, paprikachips, klein stukje notenkoek, 3 gehaktballetjes, 1 wijn

Vanavond weer werken, gene idee wat er voor eten is.

O: 1/3 croissant, bruine boterham 20+kaas, maisboterham vruchtenhagel, 1 abrikoos, 1 wilde perzik (plat model), 1 kiwi, melk, glas jus dòrange
Dreamer, als ik iets bak of kook waar suiker door moet vervang ik nog wel eens de helft van de suiker door zoetstof. Omdat zoetstof veel lichter is dan suiker moet je dan het volume nemen zeg maar. Dus drie lepels suiker=drie lepels zoetstof. Ook al weegt dat maar 10% ofzo van de suiker.. light=licht???

Vandaag:

O: 1 nectarine en 3 aardbeien met yoghurt

T/L: 2 schijven verse ananas, 1 verwenbroodje en 1 pindakaas/banaan tosti

T: ???

A: Pannekoek!!

(oja, en ik weet dat het komt doordat ik ziek was enzo, maar toch was het leuk vanmorgen de 72.0 te zien op de weegschaal!)
(lekker Meis, toch maar mooi te zien )

Vandaag..

hm

O: 2 br met geitenkruidenkaas

T: 2 muffins + appel

L: courgette + wortelensoep met kaas

A: pizza besteld. Lekker!!
Later is nu
O. flan

bakje creme fraiche

noten

Was een laat ontbijt, daarna tub aangestoken en daar diverse malen ingezeten, flesje wijn opengetrokken en kennelijk heb ik dan helemaal geen trek meer, de rest wel natuurlijk. Maar ik duik zo heerlijk onder de wol.
Slechte dag voor Moppetoet, maar lékker !!!!

Mijn vader heeft nieuwe aardappeltjes in de tuin, opgebakken in de schil, ohgodsgruwelijkzalig !!!!

Twee uur later had ik een enorme geilhonger, die ik probeerde te negeren, totdat Moppeman begon rond te struunen in alle kasten, op zoek naar "slik". Zijn eerste voorstel was om nog even langs de Griek te gaan, het compromis is een blikje ragout met een pasteitje geworden...

zwak zwak zwak......................................................

Bijna net zo zwak als de prestaties van Nederland tegen Rusland. Zijn de fans inmiddels over de grootste teleurstelling heen ?

@Dreamer, had je die geitenkruidenkaas van de Wegafarm ? Die vind ik mega-lekker.

@Sandra, je hebt dus lekker een middagje getubt ? Weer op 42 graden, of nu wat menseljker temperaturen ?

Het was zó benauwd vandaag, het voelde gewoon tropisch aan. Eerst nog naar dat beroerd warme overdekte zwembad geweest voor Moppekinds' zwemlessen, alleen door daar achter het kijkraam te zitten word je al gaar gesudderd. Vervolgens naar mijn ouders toe, en daar dus heel erg verkeerd gegeten.

Er staat hier ook nog een hele puut verse aardappeltjes te wachten, en eerlijk gezegd, wil ik ze schrobben, voorkoken in de schil en dan bakken of de oven in, met knoflook.

Dan maar eeuwig in de Atkins-SouthBeach-hel branden, dit is gewoon té lekker.

stoutstoutstoutstoutstoutstoutstout......

T: manderijn

L: macdonalds aj

D: carpaccio daarna een zeeduivel met spinazie en noorse garnalen

T: 3 tiktaks

Het was een heerlijk dagje uit in amsterdam desondanks de slechte voorspelling hebben we de hele dag zon gehad..

Ik blijf op de weegschaal op en neer gaan van 62,6 naar 63.3 het scheelt niet zo veel maar wel als je weet dat ik 900 gram ben afgevallen

@moppetoet lekker he die aardappeltjes met schil
Oooh, Moppentoet, zijn dat van die kleine aardappeltjes? JA? Mag ik alsjeblieeeeft wat??

Wij noemen dat 'bröderdes" (geen idee hoe je het zou schrijven, is van Deventer) en kookten niet voor, gewoon lekker bakken in schil. Sinds mijn opa en oma overleden zijn, heb ik ze eigenlijk nooit meer gehad.

Queenfan, hoe kun je het, 3 tictacs, dat zijn nou van die snoepjes waar ik in doorat. Vréselijk!

De geitenkaas was trouwens van een kraampje op de markt, zaterdag, van 2 leuke Italiaans aandoende gozers met heeeerlijke olijven en kruidengeitenkaas dus (zou ook best kunnen dat daar nog olijven doorzitten)

Mijn lijstje vandaag:

O: brinta

T: yoghurt en appel

L: 3 boterhammen (ben broodje voor vanmorgen vergeten, eet tussen de middag thuis en weet nu al dat ik dan wel 3 opkan ) met kaas en jam, denk ik zo

T: weer appel, 't fruit is verder op

A: rodekoolschotel
Later is nu
Temp. lang tussen de 38 en 40 graden Moppetoet, heeeeeeeeerlijk, doordeweek doen we dit eigenlijk nooit de tub aansteken, dus dit was weer een lekker dagje uit in eigen tuin.

Tja, lekker heur die eerappels, maarja ik kom er nu gewoon niet aan.

Wel heb ik mezelf voorgenomen om heel af en toe bij dat restaurantje mechoui te gaan eten, ik ben nl. gek op Marokkaans eten, vooral gerechten met verse koriander (harera soep) en met linzen en kikkererwten. Dat is mijn enige zonde dus.

Waarom schrijven jullie trouwens geilhonger? Tis nl. geihonger

hahahahaha, jaja, waar het hart vol van is zeker.

Die ovenschotel van zaterdag die ik gemaakt had: niet te vreten zo goor!!! Ik zat na drie happen al barstensvol, 8 eieren was mss wel een beetje erg veel, maar het was ook loei en loeivet.

Lijstje:

O. flan (zometeen)

L. casselerrib en een handvol gebrande amandelen.

T. bakje creme fraiche (200 ml)

A. Varkenssnitzel + boelkool met een klont roomboter
anoniem_18317 wijzigde dit bericht op 23-06-2008 09:15
Reden: Stukje vergeten
% gewijzigd
Mijn lijstje voor vandaag

T: manderijn en slaatje

L: broodjes met halva jam en kalkoenfilet

T: een paar worteltjes

D: biefstuk met gebakken aardappelen en sla

T: raketje

Ook al 2 x een half uur gefietst en vanmiddag mag ik nog 2 x een kwartier fietsen, we hebben savonds nog een stukje gewandeld lekker met dit weer!!

Ik blijf op de weegschaal op en neer gaan van 62,6 naar 63.3 en vandaag zelfs 63,5(start gewicht) het schiet niet echt op :(

Mischien zijn het spieren ?????
geihonger, geilhonger....beiden nooit van gehoord!

Gisterenavond 1 broodje kroket, broodje smeerkaas light en een soep en slade gegeten. Viel mee dus. Wel `s avonds nog 1 handje borrelnootjes.

Vandaag weer werken, maar nu neem ik eten mee, dus ik weet mijn menu al helemaal.

O: 2 crackers, 1 abrikoos, 1 kiwi, karnemelk

T: niets (gesport)

L: 3 boterhammen met filet americain, karnemélk

T: wortels

D: pasta met tomaten basilicumsaus en italiaanse gehaktballetjes, komkommer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven