Het nieuwe werken
vrijdag 15 november 2013 om 22:50
Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die moeten gaan meedraaien in het nieuwe werken. Dus geen vaste werkplaats meer, maar iedere dag ergens anders zitten. Geen bureau met laden en kastjes waar je je dossiers in bewaard, maar alles digitaal. Daarnaast is ons eens zo gezellige kantoor opnieuw ingedeeld, aparte werkkamers zijn verdwenen en we zitten nu met z'n allen in een grote ruimte. Omdat er veel telefoonverkeer is, is het vaak een onbeschrijfelijke herrie. Een vaste computer hebben we niet meer, iedereen heeft een laptop die iedere avond moet worden opgeborgen in een speciaal kastje, evenals eventuele paperassen. De bureaus moeten iedere avond leeg zijn. Veel werknemers werken daarom meer en meer vanuit huis. Die mogelijkheid heb ik echter niet. Ik voel me ontheemd en diep ongelukkig. Iedere dag zit ik weer naast andere collega's en het contact wordt daarom minder. Niet dat ik de hele dag zit te kletsen natuurlijk maar het vaste clubje collega's is uiteengevallen. Ik heb dit alles aangegeven bij de manager maar die halt z'n schouders op en vind me een zeur, ben ik dat. Of zijn er onder jullie meer die zich hierin herkennen?
vrijdag 15 november 2013 om 22:56
Uk vond het ook vreselijk, en onhandig. Even naar een collega lopen om wat te vragen werd nu een tocht over 3 verdiepingen en verschillende kantoortuinen. Dan maar alles via de telefoon of Lync. Ik was blij dat ons onderdeel naar een oud pand in de binnenstad ging. Die kou 's winters en de brandende zo'n zomers nam ik heel graag voor lief.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 15 november 2013 om 23:00
Ik word doodongelukkig van vaste werktijden en verplichte aanwezigheid op kantoor. Dit was voor mij de belangrijkste reden om bij mijn oude werkgever weg te gaan. Ik werk regelmatig lekker rustig thuis en als ik een deadline heb werk ik 's avonds en in het weekend wat extra om die te halen. En als ik heel erg moe ben slaap ik 's ochtends wat langer door en ga ik een uurtje later naar mijn werk. Heerlijk.
vrijdag 15 november 2013 om 23:01
Ik werk op meerdere locaties en altijd zit ik in een " kantoortuin" op een locatie heb ik bergruimte. De rest sleep ik mee van hot naar her. Heb weer een etui, net zoals op de middelbare school en een tas wat ik amper kan dragen.
Soms heb ik pech, en is er na een overleg geen werkplek meer vrij en trek als een nomade door het gebouw. Soms wel 3 verschillende werkplekken op een dag, de receptie zoekt zich rot waar iedereen nu weer uithangt.
Neen echt blij ben ik er niet mee, ik moet veel bellen en stoor dus anderen hiermee. Ik heb wel geleerd om mij compleet af te sluiten voor omgevingsgeluiden, anders krijg ik niets meer gedaan.
Collega's in dezelfde functie zie ik sowieso amper, soms 2 weken niet, dat is niet anders geworden. Vind het soms wel leuk om nu ook met andere diciplines samen te zitten. Zo leer ik ze wel beter kennen.
Soms heb ik pech, en is er na een overleg geen werkplek meer vrij en trek als een nomade door het gebouw. Soms wel 3 verschillende werkplekken op een dag, de receptie zoekt zich rot waar iedereen nu weer uithangt.
Neen echt blij ben ik er niet mee, ik moet veel bellen en stoor dus anderen hiermee. Ik heb wel geleerd om mij compleet af te sluiten voor omgevingsgeluiden, anders krijg ik niets meer gedaan.
Collega's in dezelfde functie zie ik sowieso amper, soms 2 weken niet, dat is niet anders geworden. Vind het soms wel leuk om nu ook met andere diciplines samen te zitten. Zo leer ik ze wel beter kennen.
vrijdag 15 november 2013 om 23:02
quote:goldenoldie schreef op 15 november 2013 @ 22:50:
we zitten nu met z'n allen in een grote ruimte. Omdat er veel telefoonverkeer is, is het vaak een onbeschrijfelijke herrie.
Dit herken ik, ik heb er ook wel last van!
Dit efficientieverlies wordt onderschat, denk ik.
De rest stoort me niet echt.
Dankzij de laptop vergaderen we zoveel efficienter!
Dankzij wifi hoeven we ook niet altijd een vergaderzaal te vinden / reserveren.
En dankzij je laptop kan je je ook isoleren en dan heb je weer geen last van het omgevingslawaai!
we zitten nu met z'n allen in een grote ruimte. Omdat er veel telefoonverkeer is, is het vaak een onbeschrijfelijke herrie.
Dit herken ik, ik heb er ook wel last van!
Dit efficientieverlies wordt onderschat, denk ik.
De rest stoort me niet echt.
Dankzij de laptop vergaderen we zoveel efficienter!
Dankzij wifi hoeven we ook niet altijd een vergaderzaal te vinden / reserveren.
En dankzij je laptop kan je je ook isoleren en dan heb je weer geen last van het omgevingslawaai!
vrijdag 15 november 2013 om 23:04
quote:sorrell schreef op 15 november 2013 @ 23:01:
Ik werk op meerdere locaties en altijd zit ik in een " kantoortuin" op een locatie heb ik bergruimte. De rest sleep ik mee van hot naar her. Heb weer een etui, net zoals op de middelbare school en een tas wat ik amper kan dragen.
Neen echt blij ben ik er niet mee, ik moet veel bellen en stoor dus anderen hiermee.
dit dus
en ik merk dat ik veel moet doen via de mail, want waar ik ben is zelden degene die ik nodig heb......
Ik heb wel geleerd om mij compleet af te sluiten voor omgevingsgeluiden, anders krijg ik niets meer gedaan. ik zou willen dat ik het kon......
nee, voor mij werkt het absoluut niet en helaas is thuis werken geen optie die regelmatig lukt omdat ik daar te veel papieren zooi voor nodig heb
Neen echt blij ben ik er niet mee, ik moet veel bellen en stoor dus anderen hiermee.
dit dus
en ik merk dat ik veel moet doen via de mail, want waar ik ben is zelden degene die ik nodig heb......
Ik heb wel geleerd om mij compleet af te sluiten voor omgevingsgeluiden, anders krijg ik niets meer gedaan. ik zou willen dat ik het kon......
nee, voor mij werkt het absoluut niet en helaas is thuis werken geen optie die regelmatig lukt omdat ik daar te veel papieren zooi voor nodig heb
vrijdag 15 november 2013 om 23:10
vrijdag 15 november 2013 om 23:19
Het Nieuwe Werken vergt aanpassing. Zowel van werkgever als werknemer. Mensen die jarenlang gewend zijn aan hun vaste collega's moeten hier vaak erg aan wennen. Bij ons zien we dat het vooral "de oude garde" betreft die wat meer moeite heeft met de veranderingen. De jonkies maken de overstap wat makkelijker. Maarrrr... er is duidelijk een verschil tussen het mooie theorie verhaal en de praktijk. Bij ons op kantoor werd berekend dat er 60% personeelsbezetting per dag zou zijn, de rest zou thuis werken of vrij zijn. Hierop zijn dan ook de werkruimtes gemaakt. De praktijk is dat er dagelijks bijna 80% personeel aanwezig is en dat men dus vaak geen werkplek kan vinden. Men zit dan maar in de gang, in het restaurant of in de binnentuin. Op vrijdag is er dan weer bijna niemand aanwezig. Hier komt nog bij dat veel collega's niet goed met een laptop overweg kunnen en er veel verstoring is. Omdat wij nu ook met alleen mobiele telefoons werken, komen we er achter dat de dekking in het gebouw niet optimaal is en regelmatig de verbinding verbroken wordt. En dan nog de collega's die een aangepaste stoel gebruiken en die soms het hele gebouw door moeten slepen (met laptop, tas, papieren) naar een leeg bureau. Tot slot is het zeker moeilijker om even snel je collega's te kunnen spreken voor kort overleg. Waar je voorheen je stoel omdraaide en een vraag kon stellen aan je collega, moet je nu bellen of mailen of naar je collega op zoek in het gebouw. Het Nieuwe Werken kan dus voordelen hebben, maar zeker ook nadelen.
vrijdag 15 november 2013 om 23:29
Ik hoor soms ook teveel en bij rumoerigheid loop ik altijd weg als ik een telefoontje krijg want anders kan ik diegene gewoon echt niet goed verstaan. Wij werken in twee blokken van 8 verdeeld met halfhoge kasten in het midden van de ruimte.
Wat ik wel een groot voordeel vind is dat ik, wanneer zoon bijv. ziek is, ik gewoon thuis kan werken zonder dat ik er een vrije dag voor hoef op te nemen. Ik kan overal digitaal bij en zonodig ook voorbereiden om de dag erna te printen.
Dat is niet het enige uiteraard. Ik ben nog steeds net zo bereikbaar als wanneer ik op kantoor werk.
Ondanks dat ons bedrijf ook het nieuwe werken stimuleert, merk ik ook dat ik zoiets niet 5 dagen zou willen doen. Ik merk dat ik toch nog wel behoefte heb aan het zien van mijn collega's, weer even bijpraten, kort overleggen.
Wat ik wel een groot voordeel vind is dat ik, wanneer zoon bijv. ziek is, ik gewoon thuis kan werken zonder dat ik er een vrije dag voor hoef op te nemen. Ik kan overal digitaal bij en zonodig ook voorbereiden om de dag erna te printen.
Dat is niet het enige uiteraard. Ik ben nog steeds net zo bereikbaar als wanneer ik op kantoor werk.
Ondanks dat ons bedrijf ook het nieuwe werken stimuleert, merk ik ook dat ik zoiets niet 5 dagen zou willen doen. Ik merk dat ik toch nog wel behoefte heb aan het zien van mijn collega's, weer even bijpraten, kort overleggen.
Krijg motto niet verwijderd :-)
vrijdag 15 november 2013 om 23:32
Ik ben van de oude stempel, ik mis mijn kantoor. Ik kon feilloos de juiste papieren in de ogenschijnlijke chaos vinden. Mijn make-up lag in de lade mij pumps stonden in de kast. Binnen 3 tellen was ik klaar voor een presentatie.
Had m'n eigen systeem in mijn eigen wereld gecreëerd, ja na 3 jaar mis het nog steeds..
Had m'n eigen systeem in mijn eigen wereld gecreëerd, ja na 3 jaar mis het nog steeds..
zaterdag 16 november 2013 om 00:01
Ik heb er niet mee te maken (werk voor mezelf) maar als ik dit zo lees... wat is er in godsnaam handig en fijn aan het nieuwe werken behalve dat je een keer van huis uit kunt werken??!? Ik zie het namelijk niet. Zou gek worden van alle lawaai en onrust om me heen.
Wat ik me ook afvraag: gaat men toch niet weer 'vaste' plekken reserveren?
Wat ik me ook afvraag: gaat men toch niet weer 'vaste' plekken reserveren?
zaterdag 16 november 2013 om 10:23
I love het nieuwe werken.
Ik doe alles digitaal, heb dus helemaal geen papieren meer nodig voor mijn werk. Ik bekijk aan het eind van de dag wat ik de volgende dag ga doen, waar ik wil zitten en bij wie ik in de buurt wil zitten. Ik heb een koptelefoon voor als ik me moet concentreren.
Het voordeel vind ik dat ik heel flexibel ben, als ik een uurtje uit wil slapen kan dat, als het even niet meer wil ga ik wat anders doen en niemand valt me lastig met hoe laat ik er ben. Herken het wel dat ik best veel werk, ook op mijn vrije dagen snap.
Ik doe alles digitaal, heb dus helemaal geen papieren meer nodig voor mijn werk. Ik bekijk aan het eind van de dag wat ik de volgende dag ga doen, waar ik wil zitten en bij wie ik in de buurt wil zitten. Ik heb een koptelefoon voor als ik me moet concentreren.
Het voordeel vind ik dat ik heel flexibel ben, als ik een uurtje uit wil slapen kan dat, als het even niet meer wil ga ik wat anders doen en niemand valt me lastig met hoe laat ik er ben. Herken het wel dat ik best veel werk, ook op mijn vrije dagen snap.
zaterdag 16 november 2013 om 10:35
Bij ons op kantoor hebben we nog niet thee nieuwe werken, ikzelf doe er wel aan
.
Ik heb projecten door het hele land heen, dus reis veel en werk ook op verschillende kantoren van ons bedrijf. Mijn auto is een half kantoor, er liggen altijd wel mappen en andere spullen in.
Ook werk ik veel thuis, ben ik het pruductiefste.
Alleen vindt mijn leidinggevende deze manier van werken maar niets. Hij wil het liefste dat iedereen om 8 uur begint en om 5 uur weer naar huis gaat.
Ik heb projecten door het hele land heen, dus reis veel en werk ook op verschillende kantoren van ons bedrijf. Mijn auto is een half kantoor, er liggen altijd wel mappen en andere spullen in.
Ook werk ik veel thuis, ben ik het pruductiefste.
Alleen vindt mijn leidinggevende deze manier van werken maar niets. Hij wil het liefste dat iedereen om 8 uur begint en om 5 uur weer naar huis gaat.
zaterdag 16 november 2013 om 10:36
Ik ben erg voor plaats- en tijdonafhankelijk werken, zeker in combinatie met een jong gezin is het ideaal vind ik. Maar ik moet toegeven dat ik wel een kast/bureau mis hoor. Ik ben jurist en ik heb daarom vaak veel paperassen, naslagwerken etc. We hebben voor dat laatste nu iets georganiseerd, onze eigen afdelingsbibliotheek maar voor mijn eigen dossiers heb ik maar 2 meter kastruimte. Gevolg is dat ik alle lopende zaken constant meesjouw. Ik heb nu wel verschillende tassen, voor verschillende projecten. Dan kan ik per dag een beetje bekijken wat ik meeneem en hoef ik niet constant alles in- en uit te pakken.
Ik zit eigenlijk te wachten op een goede tablet, maar die worden nog niet verstrekt. Schijnt er wel aan te komen en als het te lang duurt schaf ik er zelf wel een aan. Lijkt me ideaal.
Oja in ons hoofdkantoor hebben we zowel 1 persoonskamers, 2 persoons, 4 persoons en kantoortuin achtige opstellingen met 2x 8 bureau's. En op elke verdieping 1 grote en 2 kleine spreekkamers. Alleen kantoortuinen zou ik wel heel onhandig/ongezellig vinden.
Ik zit eigenlijk te wachten op een goede tablet, maar die worden nog niet verstrekt. Schijnt er wel aan te komen en als het te lang duurt schaf ik er zelf wel een aan. Lijkt me ideaal.
Oja in ons hoofdkantoor hebben we zowel 1 persoonskamers, 2 persoons, 4 persoons en kantoortuin achtige opstellingen met 2x 8 bureau's. En op elke verdieping 1 grote en 2 kleine spreekkamers. Alleen kantoortuinen zou ik wel heel onhandig/ongezellig vinden.
if we all light up, we can scare away the dark...
zaterdag 16 november 2013 om 10:47
Ik vind het nieuwe werken heerlijk! Bij ons op kantoor zijn bijvoorbeeld regels over bellen, dat doe je in een speciale belzone. Voor functies waarin je echt veel moet bellen zijn speciale delen van het pand gereserveerd.
Waar ik me wel aan erger zijn collega's die inmiddels vaste thuiswerkdagen claimen. Dit maakt het soms onmogelijk afspraken te plannen waarbij fysieke aanwezigheid gewenst is.
En bij sommige collega's is het zo dat als je ze belt op zo'n vaste thuiswerkdag dan hoor je de kinderen schreeuwen op de achtergrond. Naar mijn idee kun je niet goed thuiswerken en tegelijk voor je (vaak kleine) kinderen zorgen.
Waar ik me wel aan erger zijn collega's die inmiddels vaste thuiswerkdagen claimen. Dit maakt het soms onmogelijk afspraken te plannen waarbij fysieke aanwezigheid gewenst is.
En bij sommige collega's is het zo dat als je ze belt op zo'n vaste thuiswerkdag dan hoor je de kinderen schreeuwen op de achtergrond. Naar mijn idee kun je niet goed thuiswerken en tegelijk voor je (vaak kleine) kinderen zorgen.
zaterdag 16 november 2013 om 13:29
Ik heb echt een voorliefde voor Het Nieuwe Werken. Het Nieuwe Werken was bij de organisatie waar ik werkte dan ook niet alleen 'geen eigen bureau meer hebben'. Het was ook werken op resultaat ipv inspanning (geen uren meer tellen, maar de afgesproken doelstellingen halen), bewust je werk doen, bewust samenwerken, talenten benutten, transparantie en nog zoveel meer
Maar goed, het past bij mij als persoon. Ik ben wars van status en hiërarchie, dus heerlijk dat niemand meer een eigen kantoor heeft. Iedereen wordt gedwongen om veel harder te werken aan de gezamenlijke doelen, eigen agenda's worden veel lastiger, transparantie waardoor je veel beter snapt wat collega's doen. En dan ben ik ook nog niet zo sociaal, dus fijn dat je regelmatig verschillende collega's treft op de werkplekken.
Ik zie wel de worsteling met het invoeren van HNW. Het is niet voor alle functies geschikt denk ik. En soms gaat het oude denken door...kwamen ze binnen met grote posters met regels per werkplek. Goed bedoeld waarschijnlijk maar zo niet HNW
Maar goed, het past bij mij als persoon. Ik ben wars van status en hiërarchie, dus heerlijk dat niemand meer een eigen kantoor heeft. Iedereen wordt gedwongen om veel harder te werken aan de gezamenlijke doelen, eigen agenda's worden veel lastiger, transparantie waardoor je veel beter snapt wat collega's doen. En dan ben ik ook nog niet zo sociaal, dus fijn dat je regelmatig verschillende collega's treft op de werkplekken.
Ik zie wel de worsteling met het invoeren van HNW. Het is niet voor alle functies geschikt denk ik. En soms gaat het oude denken door...kwamen ze binnen met grote posters met regels per werkplek. Goed bedoeld waarschijnlijk maar zo niet HNW
Verstuurd vanaf mijn Ipad
zaterdag 16 november 2013 om 13:36
quote:noniempje schreef op 16 november 2013 @ 13:29:
Ik heb echt een voorliefde voor Het Nieuwe Werken. Het Nieuwe Werken was bij de organisatie waar ik werkte dan ook niet alleen 'geen eigen bureau meer hebben'. Het was ook werken op resultaat ipv inspanning (geen uren meer tellen, maar de afgesproken doelstellingen halen), bewust je werk doen, bewust samenwerken, talenten benutten, transparantie en nog zoveel meer
1000% mee eens
1000% mee eens
zaterdag 16 november 2013 om 13:39
Ik begrijp niet waarom flexibele werktijden, eigen verantwoordelijkheid etc zo vaak gepaard moet gaan met kantoortuinen. Een eigen werkplek hoef ik niet, en ik heb nauwelijks papier, maar ik zit wel graag in een ruimte met zo'n 5-7 collega's en niet met 50-75. In de kantoortuin verdwijnt het klankborden, samenwerken, een grapje tussendoor etc. met collega's in mijn ervaring volledig, en ik kan me niet concentreren. Ik kan wel de hele dag in de isoleer gaan zitten, maar daar word ik ook niet productiever van.
Wat me ook verbaast is dat alles en iedereen zèlf moet kunnen bepalen waar je zit, wat je werktijden zijn, maar dat de keuze om gewoon van 9-17 op dezelfde plek zitten elke dag niet meetelt. Vooral oudere collega's hebben dat liever. Dat moet dan toch ook kunnen?
Kortom: groot fan van het Nieuwe Werken, maar NIET van de kantoortuin, en niet van managers die het interpreteren als 'iedereen altijd de hele tijd flexibel'.
Wat me ook verbaast is dat alles en iedereen zèlf moet kunnen bepalen waar je zit, wat je werktijden zijn, maar dat de keuze om gewoon van 9-17 op dezelfde plek zitten elke dag niet meetelt. Vooral oudere collega's hebben dat liever. Dat moet dan toch ook kunnen?
Kortom: groot fan van het Nieuwe Werken, maar NIET van de kantoortuin, en niet van managers die het interpreteren als 'iedereen altijd de hele tijd flexibel'.
zaterdag 16 november 2013 om 14:26
zaterdag 16 november 2013 om 14:44
Omdat we nou eenmaal allemaal verschillend zijn en verschillende karakter en voorkeuren hebben.
Sommige mensen werken het best buiten conventionele kantoortijden en varen dus wel bij flexibele uren.
Ik ben persoonlijk erg gehecht aan vastigheid en heb licht autistische trekken. Dit zorgt ervoor dat ik het beste werk en me het prettigst voel bij elke dag op hetzelfde tijdstip beginnen en een vaste plek hebben met mn eigen spulletjes om me heen.
Een werkgever zou toch rekening moeten houden met verschillende mensen en verschillende voorkeuren?
Gelukkig is bij ons het nieuwe werken nog niet ingevoerd, maar er zijn wel een aantal mensen die geen vaste plek hebben en gaan zitten waar plek is. En ik merk van mezelf dat ik toch altijd een beetje chagerijnig wordt als er dus iemand op 'mijn' plek zit.
Maar dat komt ook omdat ik behoorlijk wat eigen spullen heb. Ik heb zelf een pennenbakje met gekleurde stabilo pennen op mn bureau staan, mijn eigen stapels aantekeningen, mijn lievelingsthee in de bureaula, etc. En dan voelt het toch stom als iemand anders mijn pennen gebruikt en mijn thee op drinkt.
Sommige mensen werken het best buiten conventionele kantoortijden en varen dus wel bij flexibele uren.
Ik ben persoonlijk erg gehecht aan vastigheid en heb licht autistische trekken. Dit zorgt ervoor dat ik het beste werk en me het prettigst voel bij elke dag op hetzelfde tijdstip beginnen en een vaste plek hebben met mn eigen spulletjes om me heen.
Een werkgever zou toch rekening moeten houden met verschillende mensen en verschillende voorkeuren?
Gelukkig is bij ons het nieuwe werken nog niet ingevoerd, maar er zijn wel een aantal mensen die geen vaste plek hebben en gaan zitten waar plek is. En ik merk van mezelf dat ik toch altijd een beetje chagerijnig wordt als er dus iemand op 'mijn' plek zit.
Maar dat komt ook omdat ik behoorlijk wat eigen spullen heb. Ik heb zelf een pennenbakje met gekleurde stabilo pennen op mn bureau staan, mijn eigen stapels aantekeningen, mijn lievelingsthee in de bureaula, etc. En dan voelt het toch stom als iemand anders mijn pennen gebruikt en mijn thee op drinkt.
zaterdag 16 november 2013 om 14:58
Oh, nog een aanvulling met een paar voorbeelden hoe het ook kan.
Waar ik werkte waren ook wel uitzonderingen op flexen. Bijvoorbeeld één bijna gepensioneerde man die nog twee dagen per week werkte. Hij hield een eigen plek (bureau en stoel mocht je niet verstellen) en zijn oude pc ipv nieuwe laptop. Wel maakte hij geen probleem van het flexibel inzetten van de andere werkplek in dat kantoortje en hij ruimde zijn bureau altijd leeg. Dat was dus drie dagen een prima werkplek om even een uurtje te mailen oid. Iedereen blij.
Plekken reserveren, daar deden we niet aan. Maar als een collega aangaf dat hij vanaf 9.00 een andere collega verwachte om de hele dag mee samen te werken... Prima, dan zoek ik een ander plekje. Juist door de plekken niet te reserveren, is er plek zat. Sowieso begonnen de vele vergaderingen vanaf 9.00, dus dan had je de werkplekken voor het uitkiezen.
Als ik een kwartiertje over had tussen twee vergaderingen in, bleef ik dat kwartiertje daar zitten werken. Laptop of Ipad openklappen en mailen/ intranet lezen/ stukken schrijven. Heen en weer lopen naar je vaste bureau/pc was veel inefficiënter.
Lekker rustig shoppen op een dinsdagochtend zonder werkafspraken, niemand die je raar aankijkt als je om 11.00 binnenvalt. Iedereen vertrouwt er op dat je je werk wel doet, waar en wanneer maakt niet uit.
Ik mis die organisatie nog
Waar ik werkte waren ook wel uitzonderingen op flexen. Bijvoorbeeld één bijna gepensioneerde man die nog twee dagen per week werkte. Hij hield een eigen plek (bureau en stoel mocht je niet verstellen) en zijn oude pc ipv nieuwe laptop. Wel maakte hij geen probleem van het flexibel inzetten van de andere werkplek in dat kantoortje en hij ruimde zijn bureau altijd leeg. Dat was dus drie dagen een prima werkplek om even een uurtje te mailen oid. Iedereen blij.
Plekken reserveren, daar deden we niet aan. Maar als een collega aangaf dat hij vanaf 9.00 een andere collega verwachte om de hele dag mee samen te werken... Prima, dan zoek ik een ander plekje. Juist door de plekken niet te reserveren, is er plek zat. Sowieso begonnen de vele vergaderingen vanaf 9.00, dus dan had je de werkplekken voor het uitkiezen.
Als ik een kwartiertje over had tussen twee vergaderingen in, bleef ik dat kwartiertje daar zitten werken. Laptop of Ipad openklappen en mailen/ intranet lezen/ stukken schrijven. Heen en weer lopen naar je vaste bureau/pc was veel inefficiënter.
Lekker rustig shoppen op een dinsdagochtend zonder werkafspraken, niemand die je raar aankijkt als je om 11.00 binnenvalt. Iedereen vertrouwt er op dat je je werk wel doet, waar en wanneer maakt niet uit.
Ik mis die organisatie nog
Verstuurd vanaf mijn Ipad