Het nieuwe werken
vrijdag 15 november 2013 om 22:50
Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die moeten gaan meedraaien in het nieuwe werken. Dus geen vaste werkplaats meer, maar iedere dag ergens anders zitten. Geen bureau met laden en kastjes waar je je dossiers in bewaard, maar alles digitaal. Daarnaast is ons eens zo gezellige kantoor opnieuw ingedeeld, aparte werkkamers zijn verdwenen en we zitten nu met z'n allen in een grote ruimte. Omdat er veel telefoonverkeer is, is het vaak een onbeschrijfelijke herrie. Een vaste computer hebben we niet meer, iedereen heeft een laptop die iedere avond moet worden opgeborgen in een speciaal kastje, evenals eventuele paperassen. De bureaus moeten iedere avond leeg zijn. Veel werknemers werken daarom meer en meer vanuit huis. Die mogelijkheid heb ik echter niet. Ik voel me ontheemd en diep ongelukkig. Iedere dag zit ik weer naast andere collega's en het contact wordt daarom minder. Niet dat ik de hele dag zit te kletsen natuurlijk maar het vaste clubje collega's is uiteengevallen. Ik heb dit alles aangegeven bij de manager maar die halt z'n schouders op en vind me een zeur, ben ik dat. Of zijn er onder jullie meer die zich hierin herkennen?
zaterdag 16 november 2013 om 15:29
Wij (gemeente) hebben sinds ook het nieuwe werken. Eén grote ruimte waar iedereen moet zitten, wel per cluster een beetje van elkaar afgeschermd door middel van kasten.
Vanaf dag 1 zit iedereen elke dag op dezelfde plek. De meesten werken gewoon fulltime, en we hebben genoeg werkplekken. Waarom zou je dan krampachtig elke dag ergens anders gaan zitten? Wij hebben met ons cluster (6 mensen) gewoon de plekken verdeeld, en daar zit iedereen nu. Ik zie ook bij de andere clusters dat iedereen gewoon een eigen plek heeft.
Wel hebben we nu stiltewerkplekken gekregen, soms is dat wel fijn. Ook zijn er sta-tafels voor kort overleg, zodat je niet bij iemands bureau hoeft te staan. Alleen staan die tafels zo dicht bij de bureaus dat alsnog iedereen er last van heeft.
Niet zo'n succes dus bij ons, en ik vind het ook zo geforceerd allemaal.
Vanaf dag 1 zit iedereen elke dag op dezelfde plek. De meesten werken gewoon fulltime, en we hebben genoeg werkplekken. Waarom zou je dan krampachtig elke dag ergens anders gaan zitten? Wij hebben met ons cluster (6 mensen) gewoon de plekken verdeeld, en daar zit iedereen nu. Ik zie ook bij de andere clusters dat iedereen gewoon een eigen plek heeft.
Wel hebben we nu stiltewerkplekken gekregen, soms is dat wel fijn. Ook zijn er sta-tafels voor kort overleg, zodat je niet bij iemands bureau hoeft te staan. Alleen staan die tafels zo dicht bij de bureaus dat alsnog iedereen er last van heeft.
Niet zo'n succes dus bij ons, en ik vind het ook zo geforceerd allemaal.
zondag 17 november 2013 om 11:39
Heel veel slechte ervaringen gaan hier volgens mij alleen maar over de werkplek waar je zit. Maar ik hoor maar weinig over alle zaken die wat mij betreft ook bij het nieuwe werken horen, namelijk resultaat gericht werken, nieuwe samenwerkingsverbanden zoeken dat soort zaken. Terwijl dat voor mij ook het nieuwe werken is en het juist zo aantrekkelijk maakt.
Volgens mij werken jullie allemaal op werkplekken waar ze flexibele werkplekken hebben ingevoerd en niet waar ze het nieuwe werken hebben ingevoerd.
Volgens mij werken jullie allemaal op werkplekken waar ze flexibele werkplekken hebben ingevoerd en niet waar ze het nieuwe werken hebben ingevoerd.