Plotseling weg oversteken nieuwe trend?
maandag 18 november 2013 om 08:13
Al 2 keer meegemaakt op een vrij drukke weg, jongens die langs de kant staan en dan ineens als je aan komt rijden opzettelijk de weg op rennen. Gisterenavond in het donker. En dan juichen ze naar elkaar als het gelukt is. Niet normaal meer, als automobilist schrik je je rot! Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt? Vroeg me af of dit een nieuwe trend is.
maandag 18 november 2013 om 08:45
Ik heb het ook al meerdere keren meegemaakt. Woon op 200 meter van een middelbare school en die blagen duiken zó expres de weg op inderdaad. Wat ik altijd doe: een flinke dot gas geven (met de koppeling ingetrapt zodat ze puur schrikken van het geluid). Daarna gewoon rustig wegrijden. Je zou die geschrokken gezichten moeten zien. Snotblagen, bah.
Komt wel goed, schatje!
maandag 18 november 2013 om 09:18
maandag 18 november 2013 om 10:03
quote:MarianneDavids schreef op 18 november 2013 @ 09:59:
Ze flikken het hier ook bij de Erasmus universiteit en dat zijn echt geen pubertjes meer, gewoon de weg oplopen zonder te kijken. Je krijgt de neiging een dot gas te geven en je ruitenwissers aan te zetten.
Verschil met de pubertjes is dat die er een spelletje van maken, kijken wie het meeste lef heeft en zo laat mogelijk durft over te rennen.
Echt nieuw is het niet, zo'n 20 jaar geleden deden de jongens bij mij op school dit al.
Ze flikken het hier ook bij de Erasmus universiteit en dat zijn echt geen pubertjes meer, gewoon de weg oplopen zonder te kijken. Je krijgt de neiging een dot gas te geven en je ruitenwissers aan te zetten.
Verschil met de pubertjes is dat die er een spelletje van maken, kijken wie het meeste lef heeft en zo laat mogelijk durft over te rennen.
Echt nieuw is het niet, zo'n 20 jaar geleden deden de jongens bij mij op school dit al.
maandag 18 november 2013 om 13:12
maandag 18 november 2013 om 13:41
quote:sammoosje schreef op 18 november 2013 @ 13:12:
Heb het gemeld. Politie kan niet veel doen. Ze moeten het maar net zien maar als die lui een politie auto zien dan doen ze het natuurlijk niet. Voortaan maar (nog) beter opletten dus maar is lastig als er ineens uit het struikgewas zo'n gek voor je auto rent.Misschien een ingezonden brief sturen naar een huis-aan-huis krant uit de buurt.
Heb het gemeld. Politie kan niet veel doen. Ze moeten het maar net zien maar als die lui een politie auto zien dan doen ze het natuurlijk niet. Voortaan maar (nog) beter opletten dus maar is lastig als er ineens uit het struikgewas zo'n gek voor je auto rent.Misschien een ingezonden brief sturen naar een huis-aan-huis krant uit de buurt.