Plotseling weg oversteken nieuwe trend?

18-11-2013 08:13 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 2 keer meegemaakt op een vrij drukke weg, jongens die langs de kant staan en dan ineens als je aan komt rijden opzettelijk de weg op rennen. Gisterenavond in het donker. En dan juichen ze naar elkaar als het gelukt is. Niet normaal meer, als automobilist schrik je je rot! Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt? Vroeg me af of dit een nieuwe trend is.
Ik hoop het niet, wat een achterlijk 'spelletje' vandie jongens zeg.
Ik zou er melding van doen bij de politie denk ik.

Stel je voor dat je tegen iemand aan rijdt .
Weleens meegemaakt tijdens een rijles. Ik remmen, m'n instructeur zegt, nee joh gas geven haha.

Belachelijk, en als ze misstappen of iets dan heb je ze onder de auto en is het nog jouw schuld ook.
levensgevaarlijk! ik zou inderdaad even een melding doen bij de politie. Dan weten ze er tenminste van en kunnen ze extra controleren op die weg.

gekke spelletjes van tegenwoordig.
Blijkbaar nieuwe mode. Vorige week hier ook, de vrouw was zo alert de dichtstbijzijnde middelbare te bellen...
Ik heb het ook al meerdere keren meegemaakt. Woon op 200 meter van een middelbare school en die blagen duiken zó expres de weg op inderdaad. Wat ik altijd doe: een flinke dot gas geven (met de koppeling ingetrapt zodat ze puur schrikken van het geluid). Daarna gewoon rustig wegrijden. Je zou die geschrokken gezichten moeten zien. Snotblagen, bah.
Komt wel goed, schatje!
Dankzij zo'n idioot durft het dochtertje van een buurvrouw de auto niet meer in. Ze zat goed vast in haar stoeltje maar ze is zich wezenloos geschrokken door die noodstop. Het kind krijst alles bij elkaar als ze de auto in moet.
verba volant, scripta manent.
Ik heb ook een keer een aanrijding van achteren gehad door een 'schijn-' oversteker bij een zebrapad. Die kwam aan getrimd en sloeg ineens af om over te steken. De vogel was meteen gevlogen toen de schade opgenomen moest worden. Dus let goed op.
Ze flikken het hier ook bij de Erasmus universiteit en dat zijn echt geen pubertjes meer, gewoon de weg oplopen zonder te kijken. Je krijgt de neiging een dot gas te geven en je ruitenwissers aan te zetten.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 18 november 2013 @ 09:59:

Ze flikken het hier ook bij de Erasmus universiteit en dat zijn echt geen pubertjes meer, gewoon de weg oplopen zonder te kijken. Je krijgt de neiging een dot gas te geven en je ruitenwissers aan te zetten.

Verschil met de pubertjes is dat die er een spelletje van maken, kijken wie het meeste lef heeft en zo laat mogelijk durft over te rennen.

Echt nieuw is het niet, zo'n 20 jaar geleden deden de jongens bij mij op school dit al.
Geen nieuwe trend, gebeurde 25 jaar geleden al.

Tijdens het uitgaan. Wie het langst durft te wachten, dus dat je echt net voor de auto rent, die heeft gewonnen.
Vreselijk! En jij zult maar net degene zijn die zo'n idioot boven op je motorkap hebt liggen!

Moet er niet aan denken, mafkezen!
Je hebt er mafkezen bijlopen ik zou er melding van maken misschien staan desbetreffende jongeren zo wel vaker bij die weg. En kan de politie het aanpakken dit zijn geen spelletjes.
In Amerika gebeurt dat voor treinen, is niets nieuws, gebeurde 100 jaar geleden al. Levensgevaarlijk.
Heb het gemeld. Politie kan niet veel doen. Ze moeten het maar net zien maar als die lui een politie auto zien dan doen ze het natuurlijk niet. Voortaan maar (nog) beter opletten dus maar is lastig als er ineens uit het struikgewas zo'n gek voor je auto rent.
quote:sammoosje schreef op 18 november 2013 @ 13:12:

Heb het gemeld. Politie kan niet veel doen. Ze moeten het maar net zien maar als die lui een politie auto zien dan doen ze het natuurlijk niet. Voortaan maar (nog) beter opletten dus maar is lastig als er ineens uit het struikgewas zo'n gek voor je auto rent.Misschien een ingezonden brief sturen naar een huis-aan-huis krant uit de buurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven