Gezondheid alle pijlers

Gratis Hiv-test

19-11-2013 12:02 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf volgende week kun je je in verschillende regio's gratis laten testen op Hiv (en soms ook op andere soa's). Dit in het kader van Wereld aids dag.

Ga jij van de gelegenheid gebruik maken? Ik denk dat ik me ga lat testen.

Het gaat d.m.v een sneltest. Zijn deze betrouwbaar genoeg?
Ik laat me sowieso voor elke nieuwe relatie testen. Bij de Ggd of huisarts.
quote:Nemesis. schreef op 19 november 2013 @ 12:03:

Ik laat me sowieso voor elke nieuwe relatie testen. Bij de Ggd of huisarts.idem. Heb inmiddels alweer 2 jaar een vaste relatie dus ik zal er nu geen gebruik van maken. Overigens wel een heel goed initiatief.
Ik vind die hiv test overigens niet heel erg spannend. Ik maak me eerder druk om de meest voorkomende soa's als chlamydia e.d.

Wat niet wil zeggen dat we hier in NL geen risico lopen voor hiv, integendeel, daarom laat ik mezelf altijd op alles testen.
Mijn ervaring is dat ze bij de GGD niet meer iedereen toelaten. Zeker niet voor een Hiv test. Daar zijn wat strengere criteria voor gekomen. Vind dit ook een goed initiatief. Er zullen zeker mensen zijn die niet meteen naar de huisarts durven.
Nee, geen behoefte aan. Heb me ook nooit laten testen omdat het niet nodig is.
Ik heb een man met ingevroren zaad en een kind. Ik heb geen hiv.
Nou ja, wat is niet nodig? Een vriendin van me had een soa omdat haar ex, bleek achteraf, er meer vriendinnetjes op na hield. Zo kan ik wel meer verhalen noemen uit mijn omgeving.
Misschien is Bootje al sinds haar geboorte celibatair?
Natuurlijk hoeft het niet zo te zijn. Maar ik heb helaas vaker gehoord dat mensen denken soa vrij te zijn en dat het anders blijkt. Nu heeft dat wellicht ook te maken met mijn leeftijdscategorie (midden-eind 20).
De test week wordt toch uitgevoerd door de GGD. Zij hebben richtlijnen waar ze zich aan moeten houden en zullen dus ook een betrouwbare sneltest gebruiken. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Het enige is: "een hiv-test is pas zinvol drie maanden na een onveilg contact. Anti-stoffen tegen het hiv-virus zijn pas na een langere tijd aantoonbaar. Omdat de antistoffen na drie maanden bij iedereen aantoonbaar zijn, wordt deze periode geadviseerd."

Maar als je denkt dat je risico hebt gelopen, gewoon laten testen, dan weet je het tenminste.
Moet je de reden van aanmelding ook noemen dan? Dat moet bij een gewone SOAtest bij de GGD wel.. op basis daarvan stellen ze of je in aanmerking komt voor de SOAtest
Ik ben getest toen ik zwanger was. Verder loop ik weinig risico, dus nee.
juudt, je hoeft tijdens de testweek niet te zeggen wat je reden is, en het is anoniem. Om testen onder de aandacht te brengen.
Het is via de huisarts toch ook gratis? Of is dat inmiddels veranderd?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bij de HA betaal je wel je eigen risico meen ik me te herinneren.
quote:alysha00 schreef op 19 november 2013 @ 12:39:

Misschien is Bootje al sinds haar geboorte celibatair?

Of ze is bloeddonor en wordt al gratis getest. Wie weet....

Ik ga ook niet. Heb een vaste relatie en vertrouw hem volledig.

Als mijn relatie uit gaat zou ik mij wel laten testen voordat ik aan een nieuwe begin, maar dat is meer voor het idee dan dat ik denk dat er echt iets aan de hand is.
Mooie gelegenheid om je te laten testen, zou ik zeggen. Zelf laat ik me niet testen omdat ik een vaste partner heb en bloeddonor ben.
Ik ga het niet doen. Ben getest toen we onze hypotheek afsloten en nu nog steeds met dezelfde man dus zie geen noodzaak.
Ik heb vijf kinderen en ben elke zwangerschap gecontroleerd ;) Dus nee en stel dat mijn man buiten de pot zou pissen dat weet ik zeker dat hij dat met een regenjas aan zou doen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Paar maanden terug nog getest wegens nieuwe relatie. En van plan om het vanaf nu elk half jaar te doen ivm open relatie, ook al is dat uiteraard gewoon met condoom. Better safe then sorry. maar voor hiv ben ik niet zo bang ,eerder chlamydia enzo.
Ik ben al meerdere malen getest tijdens de zwangerschappen, en over een paar weken weer denk ik.
Nee, ik laat me niet testen, ik weet gewoon zeker dat ik geen HIV kan hebben, dusss.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 19 november 2013 @ 12:29:

Nee, geen behoefte aan. Heb me ook nooit laten testen omdat het niet nodig is.

Hier hetzelfde, nooit van partner gewisseld.

Ik neem aan dat dat ook jouw reden is om nooit een test te hebben gedaan?
Goed initiatief. Het aantal HIV besmettingen in Nederland blijft fors toenemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven