Het is de 20ste, het is de 20ste, het is de 20ste!!

20-11-2013 07:30 181 berichten
Goedemorgen ladies,

Jaja ladies, als een voetbalhooligan scandeer ik de titel. Het is weer zo ver, na de stoomboot, nu ons cruiseschip dat op het punt staat om aan te meren. En nee, voor ons geen chocolademunten, nee nee!!

Ik heb sterk het gevoel dat deze maand heel lang heeft geduurd, alsof deze uit 60 dagen heeft bestaan. Maar goed, het is dan eindelijk zover en de grote feestdag is aangevangen. Trek je galajurk aan, steek je haar op, schuif je pumps aan en vervoeg je hier, waar het allemaal staat te gebeuren.

Welkom, welkom.
Alle reacties Link kopieren
esjas, ik vind het helemaal geweldig dat jullie van de belastingdienst mij elke maand geld lenen.

en dat zonder rente te berekenen.

maar kan je het voor mij regelen dat ik het in februari weer terugstort?

nu is het altijd voor 28 december, maar dat vind ik zo,n rotperiode.
wij slapen nooit.
Bellen of brief schrijven, regeling treffen kan altijd valentinemaria.

Rabo betaald 40% uit tot drie uur vanmiddag, statistieken.
Amsterdams en lekker plat
ik ben al 8 jaar aan het bellen en schrijven.
wij slapen nooit.
in november schrijven ze altijd terug.
wij slapen nooit.
Gezinsituatie en gemeentelijke inschrijving alles kopieren en een ultimatum stellen of naar het juridische loket gaan. 8 Jaar is overdreven lang zeg!quote:valentinamaria schreef op 20 november 2013 @ 11:57:

ik ben al 8 jaar aan het bellen en schrijven.
gezinssituatie kopieren?

die weten ze toch zeker wel?
wij slapen nooit.
Zal het even duidelijker toelichten.

Waar je de afgelopen 8 jaar hebt gewoond, met of zonder partner, met kinderen, zonder, met de vader, zonder de vader enz. Duidelijk overzicht
Geen dorpsbank en om 11 uur zorgtoeslag binnen

Whoehoe
Be the change you want to see in the world
Kan iemand mij uitleggen wat er zo belangrijk is aan zorgtoeslag?

geen sarcastische ondertoon want ik weet echt he le maal niets
quote:badmeester schreef op 20 november 2013 @ 12:45:

Kan iemand mij uitleggen wat er zo belangrijk is aan zorgtoeslag?

geen sarcastische ondertoon want ik weet echt he le maal nietsZorgtoeslag is geld wat op de rekening komt, waarna je weer verder kunt met boodschappen doen
Jahaa dat snap ik ook wel
That's it

Ik ben daar echt blij mee, dat ik dat krijg.
Jaha maar waarom krijg je dan zorgtoeslag?
quote:badmeester schreef op 20 november 2013 @ 13:24:

Jaha maar waarom krijg je dan zorgtoeslag?Heel simpel: omdat ons verzamelinkomen onder de toeslagengrens ligt. Dat betekent dat ons inkomen niet boven de 42.438 ligt.
Serieus bootje ik snap er nog steeds geen reet van.

Wat is een toeslagengrens? En waarom krijg ik dan bv geen zorgtoeslag (niet bedoeld alsof ik het wil hebben).

Ik werk gewoon en ik betaal belasting en dat vind ik prima en daar houdt mijn kennis eigenlijk op.
quote:badmeester schreef op 20 november 2013 @ 13:37:

Serieus bootje ik snap er nog steeds geen reet van.

Wat is een toeslagengrens? En waarom krijg ik dan bv geen zorgtoeslag (niet bedoeld alsof ik het wil hebben).

Ik werk gewoon en ik betaal belasting en dat vind ik prima en daar houdt mijn kennis eigenlijk op.

Er is een compensatieregeling voor mensen met een laag inkomen, omdat het kabinet vond dat die onevenredig getroffen werden bij de invoering van het zorgstelsel in 2006 en door latere bezuinigingen. Die mensen krijgen elke maand wat geld in de vorm van zorg- of huurtoeslag (of allebei). Die compensatie wordt maar uitgekeerd tot een bepaalde inkomensgrens, anders zou meneer de miljonair ook nog kunnen claimen bij wijze van.

De reden dat jij niets krijgt is omdat je inkomen boven die grens ligt. Je verdient dus teveel om compensatie van de overheid te krijgen.
Zorgtoeslag krijg je als je onder een bepaalde inkomensgrens zit. Het is een maandelijkse bijdrage om je zorgverzekering te kunnen betalen, omdat dat lastig kan zijn om zelf te betalen met een laag inkomen.

Hetzelfde geldt voor huurtoeslag, maar dat is dan weer afhankelijk van de hoogte van je huur.

Zo duidelijk?

Ik had het trouwens al om 12:15, hartstikke vroeg! (Rabobank.)
Ik heb vandaag een klapper aan toeslag gekregen en mocht dat direct weer terug overboeken. Man en ik zijn nu opeens wel toeslagpartner (dit jaar tot huwelijk niet, vorig jaar hele jaar wel), de belastingdienst snapt er niets meer van en we krijgen nu de hele tijd brieven, waarin hij van alles moet terugbetalen (vanaf de gezamenlijke rekening) en ik van alles krijg (op diezelfde gezamenlijke rekening). Onder de streep betekent het dat we precies krijgen wat we al kregen, en dat de BD er een lading administratie bij heeft .
Badmeester, zou het niet kunnen zijn dat de verkoper de restschuld gewoon no way op kan hoesten en voor hem dus de enige opties zijn 'verkopen voor 3 ton' of 'niet verkopen'? Wij hebben dat in onze huizenzoektocht een paar keer meegemaakt (en waren dus erg blij toen bleek dat de eigenaars van ons droomhuis inmiddels zelf verhuisd waren naar een huis dat nog eens twee keer zo veel kostte, want we gingen er vanuit dat ze wel wat geld te makken hadden op die manier )
quote:Kastanjez schreef op 20 november 2013 @ 14:06:

Badmeester, zou het niet kunnen zijn dat de verkoper de restschuld gewoon no way op kan hoesten en voor hem dus de enige opties zijn 'verkopen voor 3 ton' of 'niet verkopen'? Wij hebben dat in onze huizenzoektocht een paar keer meegemaakt (en waren dus erg blij toen bleek dat de eigenaars van ons droomhuis inmiddels zelf verhuisd waren naar een huis dat nog eens twee keer zo veel kostte, want we gingen er vanuit dat ze wel wat geld te makken hadden op die manier )Nou volgens mij woont ie er al meer dan 20 jaar dus zoveel hypotheek hoeft ie niet meer af te betalen lijkt me. Maar het zou kunnen, ik kan niet in zijn portemonnaie kijken.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 20 november 2013 @ 13:47:

[...]

Er is een compensatieregeling voor mensen met een laag inkomen, omdat het kabinet vond dat die onevenredig getroffen werden bij de invoering van het zorgstelsel in 2006 en door latere bezuinigingen. Die mensen krijgen elke maand wat geld in de vorm van zorg- of huurtoeslag (of allebei). Die compensatie wordt maar uitgekeerd tot een bepaalde inkomensgrens, anders zou meneer de miljonair ook nog kunnen claimen bij wijze van.

De reden dat jij niets krijgt is omdat je inkomen boven die grens ligt. Je verdient dus teveel om compensatie van de overheid te krijgen.Nu ik snap, dat krijgt mijn moeder dus ook. Maar dat wil ik niet weten: ik maak gewoon dat geld over.
Dat zal ik over een paar jaar ook wel moeten doen voor mijn ouders. Met liefde overigens
Jooehoe!!! Alles is binnen. Wat zijn ze vlug deze maand. Ik neem ht maar als excuus van de BD omdat een medewerker van hun mij voor van alles uitmaakt op internet.
Ik doe het al 20 jaar (en ik ben in de dertig dus ga maar na)
[....]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 20-11-2013 15:03
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven