Kosten implantaat

woensdag 20 november 2013 om 22:13
Mijn vriend wil graag een implantaat laten plaatsen. Nu kwam hij op groupon de volgende aanbieding tegen:
Klik
Is dit een goede aanbieding? Is de kwaliteit gelijk aan wat je krijgt als je normaal betaalt?
Hij heeft al flink wat gegoogled, maar krijgt niet echt een duidelijk beeld van de kosten. Wat zijn die normaal gesproken?
Bedankt alvast!
Klik
Is dit een goede aanbieding? Is de kwaliteit gelijk aan wat je krijgt als je normaal betaalt?
Hij heeft al flink wat gegoogled, maar krijgt niet echt een duidelijk beeld van de kosten. Wat zijn die normaal gesproken?
Bedankt alvast!

woensdag 20 november 2013 om 22:43
quote:Superhuisvrouw schreef op 20 november 2013 @ 22:35:
Voor een implantaat ben je ongeveer 1000 euro kwijt.
En je denkt niet dat daar verder dan geen kroon op moet?
Istar, reken op ongeveer ¤1800 - ¤2000
Als je wilt kan ik je morgen wel even een begroting sturen wat wij rekenen.
Het prijsverschil in implantaten zit hem vooral in de techniek en materiaal kosten.
De tarieven voor de tandarts zijn allemaal vastgelegd (UPT codes)
Naast het implantaat moet er een overzichtsfoto gemaakt worden.
En hou er rekening mee dat je een paar maanden bezig bent.
Implantaat in de bovenkaak is: plaatsen implantaat, 6 maanden wachten, eventueel de tweede fase en het prepareren van de kroon
Implantaat in de onderkaak is: plaatsen implantaat, 3 maanden wachten, eventueel tweede fase en prepareren van de kroon
Voor een implantaat ben je ongeveer 1000 euro kwijt.
En je denkt niet dat daar verder dan geen kroon op moet?
Istar, reken op ongeveer ¤1800 - ¤2000
Als je wilt kan ik je morgen wel even een begroting sturen wat wij rekenen.
Het prijsverschil in implantaten zit hem vooral in de techniek en materiaal kosten.
De tarieven voor de tandarts zijn allemaal vastgelegd (UPT codes)
Naast het implantaat moet er een overzichtsfoto gemaakt worden.
En hou er rekening mee dat je een paar maanden bezig bent.
Implantaat in de bovenkaak is: plaatsen implantaat, 6 maanden wachten, eventueel de tweede fase en het prepareren van de kroon
Implantaat in de onderkaak is: plaatsen implantaat, 3 maanden wachten, eventueel tweede fase en prepareren van de kroon
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

woensdag 20 november 2013 om 22:48
quote:Istar_ schreef op 20 november 2013 @ 22:47:
Bedankt Sum!
Denk je dat die groupondeal te vertrouwen is of zit er een addertje onder het gras?
Het gaat trouwens om een implantaat in de bovenkaak.
Mijn idee zou het niet zijn.
Doet zijn eigen tandarts het niet, of verwijst hij niet naar een praktijk waar het wel gebeurd?
Bedankt Sum!
Denk je dat die groupondeal te vertrouwen is of zit er een addertje onder het gras?
Het gaat trouwens om een implantaat in de bovenkaak.
Mijn idee zou het niet zijn.
Doet zijn eigen tandarts het niet, of verwijst hij niet naar een praktijk waar het wel gebeurd?

woensdag 20 november 2013 om 22:50
woensdag 20 november 2013 om 22:52
quote:Istar_ schreef op 20 november 2013 @ 22:49:
[...]
Jawel, maar geen 2000 euro over. 1000 wel.
Mijn advies?
Even door sparen nog
Of....maar dat ga je nu niet meer redden
Het implantaat laten plaatsen aan het einde van het jaar, de kroon plaatsen in het begin van het volgende jaar
Dan splits je de kosten en als hij een goeie tandartsverzekering heeft heb je kans dat ze wel iets vergoeden van de kroon
[...]
Jawel, maar geen 2000 euro over. 1000 wel.
Mijn advies?
Even door sparen nog
Of....maar dat ga je nu niet meer redden
Het implantaat laten plaatsen aan het einde van het jaar, de kroon plaatsen in het begin van het volgende jaar
Dan splits je de kosten en als hij een goeie tandartsverzekering heeft heb je kans dat ze wel iets vergoeden van de kroon

woensdag 20 november 2013 om 22:59
Dan vliegt ie terug SD.
Dat risico is ingecalculeerd.
Hier zijn gebit doen kost meer dan 10.000 ( om en nabij, de behandelplannen liggen op kantoor)
Een retourticket 125,-
En dan logeert hij lekker een nachtje ( week) bij zijn moeder.
Of niet, eigenlijk is de hulp over het algemeen daar beter en vooral ook sneller dan hier.
Mijn ervaring iig.
Hier zijn gebit doen kost meer dan 10.000 ( om en nabij, de behandelplannen liggen op kantoor)
Een retourticket 125,-
Of niet, eigenlijk is de hulp over het algemeen daar beter en vooral ook sneller dan hier.
Mijn ervaring iig.
woensdag 20 november 2013 om 23:03
quote:Zusenzoo schreef op 20 november 2013 @ 22:59:
Dan vliegt ie terug SD.
Een retourticket 125,-
Mijn ervaring iig.
Keurige oplossing, kan niet anders zeggen
Ik vraag het omdat wij nogal eens klachten krijgen van buitenlandse behandelingen, niet alleen implantaten hoor
En dan moeten we de patienten vertellen dat er dus weer hoge kosten bijkomen
Terwijl als ze de behandeling bij ons hadden laten doen dat uiteraard onder de nazorg/garantie valt mocht het onverhoopt misgaan
Dan vliegt ie terug SD.
Een retourticket 125,-
Mijn ervaring iig.
Keurige oplossing, kan niet anders zeggen
Ik vraag het omdat wij nogal eens klachten krijgen van buitenlandse behandelingen, niet alleen implantaten hoor
En dan moeten we de patienten vertellen dat er dus weer hoge kosten bijkomen
Terwijl als ze de behandeling bij ons hadden laten doen dat uiteraard onder de nazorg/garantie valt mocht het onverhoopt misgaan

woensdag 20 november 2013 om 23:45

donderdag 21 november 2013 om 00:04

donderdag 21 november 2013 om 00:54
quote:Zusenzoo schreef op 20 november 2013 @ 22:52:
Istar, man doet het in het buitenland, maar alleen omdat hij daar toch al een Paar keer per jaar moet zijn.
Hij betaalt voor twee implantaten en een brug met geloof ik 6 tanden, voortanden etc. Rond de 2000.-
En het is gewoon bij een privé kliniek, dus als je vriend nog op vakantie wil Ben wel benieuwd waar dit dan is..? Ik verwacht,binnen een paar jaar, mijn brug van 6 tanden te moeten vervangen. Zit er inmiddels 15 jaar in en ik kreeg bij plaatsing mee dat de 'levensverwachting' 15 tot 20 jaar is. Kostte toen al ruim 2000 gulden bij mijn eigen tandarts.
Istar, man doet het in het buitenland, maar alleen omdat hij daar toch al een Paar keer per jaar moet zijn.
Hij betaalt voor twee implantaten en een brug met geloof ik 6 tanden, voortanden etc. Rond de 2000.-
En het is gewoon bij een privé kliniek, dus als je vriend nog op vakantie wil Ben wel benieuwd waar dit dan is..? Ik verwacht,binnen een paar jaar, mijn brug van 6 tanden te moeten vervangen. Zit er inmiddels 15 jaar in en ik kreeg bij plaatsing mee dat de 'levensverwachting' 15 tot 20 jaar is. Kostte toen al ruim 2000 gulden bij mijn eigen tandarts.
donderdag 21 november 2013 om 10:25
quote:iamalady schreef op 21 november 2013 @ 00:54:
[...]
Ben wel benieuwd waar dit dan is..? Ik verwacht,binnen een paar jaar, mijn brug van 6 tanden te moeten vervangen. Zit er inmiddels 15 jaar in en ik kreeg bij plaatsing mee dat de 'levensverwachting' 15 tot 20 jaar is. Kostte toen al ruim 2000 gulden bij mijn eigen tandarts.In Turkije.
[...]
Ben wel benieuwd waar dit dan is..? Ik verwacht,binnen een paar jaar, mijn brug van 6 tanden te moeten vervangen. Zit er inmiddels 15 jaar in en ik kreeg bij plaatsing mee dat de 'levensverwachting' 15 tot 20 jaar is. Kostte toen al ruim 2000 gulden bij mijn eigen tandarts.In Turkije.