Moderator Relaties

26-05-2008 20:06 1888 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,

vanwege de nieuwe pijlerverdeling onder de Angels (zie vivapijler), hierbij een nieuw modtopic voor jullie, zodat jullie weten welke Angel nu bij welke pijler hoort!

Dit topic is voor al je verzoekjes, vragen en opmerkingen mbt de relatiepijler. Wil je liever iets per mail vragen, dan ben ik mailbaar via vivaangel5@gmail.com

Forum ze!

Groeten, Angel 5
quote:yasmijn schreef op 18 juni 2008 @ 22:10:

[...]

Oke, dan ga ik maar Als je het maar laat, dan zit ik er mee! Iemand moet ze in toom houden
quote:Omen schreef op 18 juni 2008 @ 22:06:

Ik zie wel dat sommigen hier heel vriendelijk en beschermend zijn als het om haar gaat, maar ik zie toch vooral dat zij manipuleert, en speelt met die reacties en er gebruik van maakt waar het haar uitkomt. .Volgens mij ziet iedereen dat ze manipuleert, maar hoe je daarmee omgaat of op ingaat verschilt per forummer.

Digitalis roept bij mij bepaald geen moederlijke of anderszins kloekende gevoelens op, juist omdat zij zo koketteert met haar problemen en de semi-drama's waarin zij deze laat ontsporen. Ik geloof oprecht niet dat zij het ooit zo ver zal laten komen dat het daadwerkelijk mis gaat. Daarvoor is zij te selfcentered.

Ik zie wel dat sommigen hier heel vriendelijk en beschermend zijn als het om haar gaat, maar ik zie toch vooral dat zij manipuleert, en speelt met die reacties en er gebruik van maakt waar het haar uitkomt.

Enfin. Het sop is de kool niet waard.Had het niet beter kunnen zeggen.
Am Yisrael Chai!
Even advocaat van de duivel spelen. In dít topic heeft Digi nooit gedreigt met zelfmoord en od's en zelfverminking. Dat is er door anderen bijgehaald. Correct me if I'm wrong. Hier maakt Digi van één probleem geen probleem. Zie niet wat daar zo mis aan is dat het topic verwijderd zou moeten worden. Lees het nog maar eens zorgvuldig na Angels. Voorheen zou Digi inderdaad zulke dingen geroepen hebben, ik ga snijden, snuiven, slikken, drinken, zelfmoord plegen. Dat heb ik nu nergens gezien. Dat dat jullie angst is kun je niet projecteren op een ander. Dan zouden er meerdere forummers geband/verwijderd moeten worden. Ik snap alle reacties, de lieve en de minder lieve. That's life. Ik ben er de voorgaande keer ook bij geweest. Heb ook in de rats gezeten. Heb ook politie e.d. gebeld. Tip van de therapeuten van mijn zoon; leg de verantwoordelijkheid waar die hoort, bij Digi. Maak je er niet van af door het topic te verwijderen (de verantwoordelijkheid bij een ander forum te leggen). Wij kennen Digi, wij weten hoe zij is. Ja, wat FV en Lindy zeggen is helemaal waar, maar wat Roos en Yas zeggen ook. En ik heb het idee dat Digi dat onderscheidt ondertussen wel kan maken, weet met wie ze van doen heeft. En neemt misschien niet nu, maar t.z.t. alle reacties ten harte.
FV heeft volkomen gelijk. Een en andere gebeurde op de minst voor de hand liggende topics, en meerdere malen. Dat geeft als mede-forummer geen pretttig gevoel en dat is wel het minste.

Maar goed, ik hoop dat de Angels en mod zich hierover bezinnen. Ik sluit mij geheel bij Minny aan, ook de forummers mogen wel eens gevrijwaard worden van die terugkerende drama's.
quote:prada schreef op 18 juni 2008 @ 22:12:

Even advocaat van de duivel spelen. In dít topic heeft Digi nooit gedreigt met zelfmoord en od's en zelfverminking. Dat is er door anderen bijgehaald. Correct me if I'm wrong. Hier maakt Digi van één probleem geen probleem. Zie niet wat daar zo mis aan is dat het topic verwijderd zou moeten worden. Lees het nog maar eens zorgvuldig na Angels. Voorheen zou Digi inderdaad zulke dingen geroepen hebben, ik ga snijden, snuiven, slikken, drinken, zelfmoord plegen. Dat heb ik nu nergens gezien. Dat dat jullie angst is kun je niet projecteren op een ander. Dan zouden er meerdere forummers geband/verwijderd moeten worden. Ik snap alle reacties, de lieve en de minder lieve. That's life. Ik ben er de voorgaande keer ook bij geweest. Heb ook in de rats gezeten. Heb ook politie e.d. gebeld. Tip van de therapeuten van mijn zoon; leg de verantwoordelijkheid waar die hoort, bij Digi. Maak je er niet van af door het topic te verwijderen (de verantwoordelijkheid bij een ander forum te leggen). Wij kennen Digi, wij weten hoe zij is. Ja, wat FV en Lindy zeggen is helemaal waar, maar wat Roos en Yas zeggen ook. En ik heb het idee dat Digi dat onderscheidt ondertussen wel kan maken, weet met wie ze van doen heeft. En neemt misschien niet nu, maar t.z.t. alle reacties ten harte.Mooi gezegd, helemaal mee eens.
quote:Soundpost schreef op 18 juni 2008 @ 22:11:

[...]

Volgens mij ziet iedereen dat ze manipuleert, maar hoe je daarmee omgaat of op ingaat verschilt per forummer.Ik denk dat er genoeg forummers hier zijn die dat dus niet zien, niet iedereen loopt al een aantal jaar mee. En tja...daar zitten ook forummers tussen die wat minder stevig in hun schoenen staan.
Mooi gesproken door Prada.

En even voor de goede orde, ik laat me niet manipuleren.

Nog niet misschien.
Geen bijzonderheden
quote:minny schreef op 18 juni 2008 @ 22:15:

[...]

Ik denk dat er genoeg forummers hier zijn die dat dus niet zien, niet iedereen loopt al een aantal jaar mee. En tja...daar zitten ook forummers tussen die wat minder stevig in hun schoenen staan.

Dat zou kunnen. Ik vergat overigens erbij te zeggen dat ik haar manipulatieve gedrag de laatste tijd wel mee vind vallen, (een vooruitgang binnen haar probleemgedrag als het ware ) en dat is waarschijnlijk niet voor iedereen duidelijk. Mag je ook niet verwachten inderdaad.

Ik heb misschien ook wat topics gemist, of het gaat nu over de topics die de aanloop waren naar het gedoe van ca een half jaar geleden. Toen zijn in elk geval die waarschuwingen mbt dreigingen en permban wel ontstaan.
Prada, ik weet dat je er de vorige keer bij was, je hebt me zelfs nog gemaild

Ik zal dit topic in elk geval ook bij het overleg gooien en jullie zsm laten weten wat we besloten hebben. Tot zover alvast bedankt voor de input, ook jullie kijk op dit gebeuren zal helpen qua beslissingen nemen

Digitalis roept bij mij bepaald geen moederlijke of anderszins kloekende gevoelens op, juist omdat zij zo koketteert met haar problemen en de semi-drama's waarin zij deze laat ontsporen. Ik geloof oprecht niet dat zij het ooit zo ver zal laten komen dat het daadwerkelijk mis gaat. Daarvoor is zij te selfcentered.

Ik zie wel dat sommigen hier heel vriendelijk en beschermend zijn als het om haar gaat, maar ik zie toch vooral dat zij manipuleert, en speelt met die reacties en er gebruik van maakt waar het haar uitkomt.

Enfin. Het sop is de kool niet waard.Amen Omen.
Eindelijk bijgelezen...en eens met Fash en Minny.

De aandacht die Digi hier vraagt en krijgt, zorgt ervoor dat ze juist niet constructief aan haar problemen hoeft te werken. Komt haar prima uit, want volgens mij durft ze er niet aan. Dan liever hier even vrijblijvend de ergste stress van je af lullen. Dat er steeds weer mensen zijn die denken dat we vanachter de pc iemand met problemen van dit kaliber zouden kunnen helpen, vind ik nogal naïef. Ze heeft niet ons, maar professionele hulp nodig. Alle goedbedoelde energie (en ook de minder goed bedoelde) die men er hier insteekt, vertraagt de gang naar echte oplossingen. En da's best triest.
Ik moet zeggen dat ik het wel heel prettig vind dat we niet direct gecommandeerd worden het Mod topic niet te bevuilen, maar dat het zelfs gewaardeerd wordt dat er meegedacht wordt.

Chapeau.
Prada,

Je hebt inderdaad gelijk, dit topic was zoals Celeone al opmerkte opvallend "weary", zo van "och ja, heb je haar weer, gaaaaan we weer" en zelf was ze ook wat minder hartstochtelijk in het opruien.

Dus dat zou je een verbetering kunnen noemen. En tja, ik ben net als Omen sowieso niet bang dat ze zichzelf iets aandoet, ook nooit geweest trouwens, maar ik vind het wel vervelend om zoveel aardige mensen zich zo te zien zorgen maken. Dus hoewel ik er zelf geen "last" van heb kan ik me voorstellen dat het voor Viva als bedrijf zelf en voor een heleboel forummers wel goed zou zijn als ze gewoon niet meer terugkwam.
Am Yisrael Chai!
Ik denk dat er ook niet voorbij gegaan moet worden aan het effect dat een dergelijke dreiging heeft gehad op sommige andere forummers. In de eerste plaats de forummers die zich gruwelijk zorgen hebben gemaakt en erg geschrokken zijn, maar ook de forummers die zelf met dergelijke gedachten rondlopen of die het in hun nabije omgeving meegemaakt hebben. Zulke dreigingen kunnen voor anderen een trigger zijn, dat is niet iets wat onderschat mag worden. Door de naweeën hiervan en de dreigingen tot snijden blijft de aanwezigheid van Digi trigger na trigger veroorzaken. Voor haarzelf en voor anderen.
Helaas zijn topics van Digi's hand voorspelbaar. En voordat het verder uit de hand loopt is het niet gek dat dit topic even stil is gelegd. Gezien de geschiedenis van Digi en de uitwerking op het hele forum en diens bezoekers is dat ook het beste wat gedaan kan worden. Tot er beslist is wat er verder mee gaat gebeuren. Wie weet kan het in afgeslankte versie doorgaan. Wie weet toch niet. Dat moet viva en de angels maar beslissen. Ik hoop dat Digi ooit gaat inzien dat haar acties reacties uitlokken. Zowel irl als op het forum. Die hulp die ze gaat zoeken zal ze nodig blijven houden wil ze op de rails blijven. Ik wens haar daar sterkte bij.
quote:yette schreef op 18 juni 2008 @ 22:22:

Eindelijk bijgelezen...en eens met Fash en Minny.

De aandacht die Digi hier vraagt en krijgt, zorgt ervoor dat ze juist niet constructief aan haar problemen hoeft te werken. Komt haar prima uit, want volgens mij durft ze er niet aan. Dan liever hier even vrijblijvend de ergste stress van je af lullen. Dat er steeds weer mensen zijn die denken dat we vanachter de pc iemand met problemen van dit kaliber zouden kunnen helpen, vind ik nogal naïef. Ze heeft niet ons, maar professionele hulp nodig. Alle goedbedoelde energie (en ook de minder goed bedoelde) die men er hier insteekt, vertraagt de gang naar echte oplossingen. En da's best triest.

Natuurlijk kunnen wij haar niet helpen, maar als the going heel erg tough is dan wil je wel een luisterend oor zijn, absoluut.

Dat doe je toch ook met je vriendinnen IRL? En dan zeggen dat ze zo rap mogelijk bij de psych moeten zitten, want jij bent een leek.

Stel dat ik ooit zo diep kom en ik kan bij niemand terecht, lekker dan.
Geen bijzonderheden
quote:Evidenza schreef op 18 juni 2008 @ 22:23:

Ik moet zeggen dat ik het wel heel prettig vind dat we niet direct gecommandeerd worden het Mod topic niet te bevuilen, maar dat het zelfs gewaardeerd wordt dat er meegedacht wordt.

Chapeau.Daar sluit ik me graag bij aan, vind sowieso dat je het goed oppikt, Angel! Dat mag ook wel eens gezegd worden inderdaad, na alle kritiek die jullie engeltjes vaak genoeg - ook van mij - krijgen.
Am Yisrael Chai!
quote:minny schreef op 18 juni 2008 @ 22:25:

Ik denk dat er ook niet voorbij gegaan moet worden aan het effect dat een dergelijke dreiging heeft gehad op sommige andere forummers. In de eerste plaats de forummers die zich gruwelijk zorgen hebben gemaakt en erg geschrokken zijn, maar ook de forummers die zelf met dergelijke gedachten rondlopen of die het in hun nabije omgeving meegemaakt hebben. Zulke dreigingen kunnen voor anderen een trigger zijn, dat is niet iets wat onderschat mag worden. Door de naweeën hiervan en de dreigingen tot snijden blijft de aanwezigheid van Digi trigger na trigger veroorzaken. Voor haarzelf en voor anderen.Een forumtrauma dus.
Omen goed geschreven daarstraks. Sluit me erbij aan.
En ik laat me ook niet manipuleren. Zie precies wat Digi doet. Zie het precies.Daarom ben ik het ook met FV en Lindy eens. Maar ook met Yas en Roos.
quote:Evidenza schreef op 18 juni 2008 @ 22:23:

Chapeau.Vind ik ook!
Eh...hebben we nu een collectief trauma?

Zelf heb ik voornamelijk de aanloop en de naweeën meegepikt, maar dat was al genoeg....
Eensch met Evidenza.

Yas, als jij ooit zo diep gaat moet je een crisislijn bellen, naar je huisarts gaan, you name it. Een forum is niet de plek voor dit soort zaken. Al helemáál het Viva forum niet.
Ook ik ben erg blij met de ruimte die we bij deze krijgen om onze visie te geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven