angorawol
woensdag 27 november 2013 om 10:58
Wie heeft deze uitzending gezien?
http://www.trosradar.nl/u ... ing/25-11-2013/angorawol/
het is zo verschrikkelijk wat die beesten ondergaan. Te gruwelijk voor woorden.
Waar ik heen wil met dit topic? Euuh, wil het gewoon delen en hopelijk zijn er mensen die deze wolsoort vervolgens niet meer kopen. Al zijn er zeker ook genoeg die er gewoon niet naar kijken.
http://www.trosradar.nl/u ... ing/25-11-2013/angorawol/
het is zo verschrikkelijk wat die beesten ondergaan. Te gruwelijk voor woorden.
Waar ik heen wil met dit topic? Euuh, wil het gewoon delen en hopelijk zijn er mensen die deze wolsoort vervolgens niet meer kopen. Al zijn er zeker ook genoeg die er gewoon niet naar kijken.
woensdag 27 november 2013 om 11:08
woensdag 27 november 2013 om 11:12
woensdag 27 november 2013 om 11:20
@moonlight, het is afschuwelijk wat er met de angorakonijnen gebeurd.
Goed dat je het onder de aandacht brengt.
Het feit dat sommige verkopers al niet eens weten wat ze verkopen, zegt ook al heel wat.
Ik denk dan ook dat vele dragers ook niet weten wat ze dragen.
(hetzelfde geldt voor dons, dat mensen dat willen dragen en dat mensen daar onder kunnen slapen)
Goed dat je het onder de aandacht brengt.
Het feit dat sommige verkopers al niet eens weten wat ze verkopen, zegt ook al heel wat.
Ik denk dan ook dat vele dragers ook niet weten wat ze dragen.
(hetzelfde geldt voor dons, dat mensen dat willen dragen en dat mensen daar onder kunnen slapen)
woensdag 27 november 2013 om 11:43
Ik zag een voorstukje voor het nieuws en ik raakte er echt overstuur van. Ik hoor dat konijn nu nog. Echt afschuwelijk.
Ik ben net begonnen met haken en ik weet dus wat ik nooit NOOIT zal kopen.
Nou vind ik schapen scheren ook niet al te vriendelijk gaan, maar dit...
ik denk maar dat ik naar de niet dierlijke soorten garen ga.
Ik ben net begonnen met haken en ik weet dus wat ik nooit NOOIT zal kopen.
Nou vind ik schapen scheren ook niet al te vriendelijk gaan, maar dit...
ik denk maar dat ik naar de niet dierlijke soorten garen ga.
Het Viva forum is papaja.
woensdag 27 november 2013 om 11:44
woensdag 27 november 2013 om 11:54
Al eens gelezen dat je ook op een diervriendelijke wijze echte bontjassen kunt produceren. Gewoon dieren die een natuurlijke dood gestorven zijn de vacht van gebruiken. Oke ik snap dat als er veel vraag naar is je daar niet op kunt wachten maar maak ze dan nog duurder en schaf die pijnlijke doodknuppel acties en levend villen gewoon af.
woensdag 27 november 2013 om 11:55
Wij thuis stonden ook met verbazing te kijken. Mijn vader zei dat hij het niet kan snappen wat voor moeite het zou kosten ze te scheren. Had laatst een angora sok gekocht.... Wilde meteen janke voel me zo schuldig, dacht dat ze werden geschoren. KOOP DIE DINGEN NOOIT MEER.
Hoop dat er een soort van diervriendelijk keurmerk komt voor dit soort "wol".
Hoop dat er een soort van diervriendelijk keurmerk komt voor dit soort "wol".
woensdag 27 november 2013 om 12:00
quote:moonlight schreef op 27 november 2013 @ 11:54:
Al eens gelezen dat je ook op een diervriendelijke wijze echte bontjassen kunt produceren. Gewoon dieren die een natuurlijke dood gestorven zijn de vacht van gebruiken. Oke ik snap dat als er veel vraag naar is je daar niet op kunt wachten maar maak ze dan nog duurder en schaf die pijnlijke doodknuppel acties en levend villen gewoon af.
Ik vind dat al het dierlijk eten en stoffen op een diervriendelijkere manier kan.
Dat er vlees word gegeten en dat er bont en leer is alla, maar niet levend villen of dieren in hokjes forcefeeden enz, huisvesten met te veel op een klein stukje, transporten waarbij 1/3e van de dieren overlijdt enz... is nergens voor nodig.
Ik wil ook best meer betalen als ik dan ook echt de garantie krijg dat de dieren beter behandeld zijn, daar ligt de wetgeving aan ten grondslag..
Als er geen kiloknallers zijn kan niemand ze ook kopen en zal vanzelf ons eet patroon daar in veranderen.
En als angora truien niet meer voor 10 euro maar voor 15 euro bij de H&M liggen kan je dus die goedkope en dier onvriendelijke truien niet kopen...
Ik vind dat al het dierlijk eten en stoffen op een diervriendelijkere manier kan.
Dat er vlees word gegeten en dat er bont en leer is alla, maar niet levend villen of dieren in hokjes forcefeeden enz, huisvesten met te veel op een klein stukje, transporten waarbij 1/3e van de dieren overlijdt enz... is nergens voor nodig.
Ik wil ook best meer betalen als ik dan ook echt de garantie krijg dat de dieren beter behandeld zijn, daar ligt de wetgeving aan ten grondslag..
Als er geen kiloknallers zijn kan niemand ze ook kopen en zal vanzelf ons eet patroon daar in veranderen.
En als angora truien niet meer voor 10 euro maar voor 15 euro bij de H&M liggen kan je dus die goedkope en dier onvriendelijke truien niet kopen...
woensdag 27 november 2013 om 12:07
Wat er in ons vlees zit weten we vaak niet eens. Feit is dat het vroeger beter smaakte.
Ze spuiten er nu namelijk water in zodat ze er een hogere prijs voor kunnen vragen. Dat is een feit.
Ze mengen het met paardenvlees, bedorven vlees, en weet ik veel wat nog meer. En als een dier veel stress heeft gehad en goed is vetgemest smaakt het ook minder goed dan een dier die een fijn leven heeft gehad.
die koeien die ieder jaar worden losgelaten uit de stallen... die zie je helemaal van blijdschap rondspringen en doen.. dan maak je mij niet wijs dat dieren het niet erg vinden nooit buiten te zijn.
Ze spuiten er nu namelijk water in zodat ze er een hogere prijs voor kunnen vragen. Dat is een feit.
Ze mengen het met paardenvlees, bedorven vlees, en weet ik veel wat nog meer. En als een dier veel stress heeft gehad en goed is vetgemest smaakt het ook minder goed dan een dier die een fijn leven heeft gehad.
die koeien die ieder jaar worden losgelaten uit de stallen... die zie je helemaal van blijdschap rondspringen en doen.. dan maak je mij niet wijs dat dieren het niet erg vinden nooit buiten te zijn.
woensdag 27 november 2013 om 13:23
Voor degene die verder kijken dan hun neus lang is en de sensatie zucht van de programma maker
http://www.despinkamer.nl/angorakonijnen.php
Niet eng, niet smerig.
Niet eng, niet smerig.
woensdag 27 november 2013 om 13:51
Dankjewel TO, voor het delen. Hoop dat het veel mensen de ogen zal openen over de gruwelijke manier waarop veel dieren worden behandeld, voor iets waarven wij dachten -de wol- dat het onschuldig was.
En wisten jullie dat veel van het bont dat je helaas over ziet; bontkraagjes, verwerkt in sieraden en kleding etc. uit China komt?
en van langharige katten afkomt?
Te walgelijk voor woorden.
Begrijp niet dat een weldenkend mens zoiets wil dragen.
En wisten jullie dat veel van het bont dat je helaas over ziet; bontkraagjes, verwerkt in sieraden en kleding etc. uit China komt?
en van langharige katten afkomt?
Te walgelijk voor woorden.
Begrijp niet dat een weldenkend mens zoiets wil dragen.
woensdag 27 november 2013 om 13:56
quote:nina1966 schreef op 27 november 2013 @ 13:23:
Voor degene die verder kijken dan hun neus lang is en de sensatie zucht van de programma maker
Niet eng, niet smerig.
Wat bedoel je nu precies?
Die opbrengst bij deze manier van angorakonijnen houden en behandelen is veel lager begreep ik, en dan truien zijn dan veel duurder. Het is heel erg lastig om te weten waar de angorawol vandaan komt en hoe hij verkregen is, omdat de wol naar grote veilingen gaat. Er hoeft dus niet 'herkomst China' o.i.d. op te staan om zeker te weten dat hij niet-diervriendelijk is verkregen.
Bij de goedkope truien gaat het zéker om wol uit China, bij duurdere truien kun je dus ook niet echt weten waar de grondstof vandaan komt.
Niet eng, niet smerig.
Wat bedoel je nu precies?
Die opbrengst bij deze manier van angorakonijnen houden en behandelen is veel lager begreep ik, en dan truien zijn dan veel duurder. Het is heel erg lastig om te weten waar de angorawol vandaan komt en hoe hij verkregen is, omdat de wol naar grote veilingen gaat. Er hoeft dus niet 'herkomst China' o.i.d. op te staan om zeker te weten dat hij niet-diervriendelijk is verkregen.
Bij de goedkope truien gaat het zéker om wol uit China, bij duurdere truien kun je dus ook niet echt weten waar de grondstof vandaan komt.
woensdag 27 november 2013 om 15:07
quote:beetjegek schreef op 27 november 2013 @ 14:46:
Waarom moet dit op z'on pijnlijke manier gebeuren?
Dat levend villen, waar is dat goed voor? Kan dat niet als hrt beest dood is? ( niet dat dat leuk is...)
Ik neem aan dat als konijn niet sterft van dat levend villen er nog meer wol komt?
En wat is er mis met scheren ipv dood maken??
Waarom moet dit op z'on pijnlijke manier gebeuren?
Dat levend villen, waar is dat goed voor? Kan dat niet als hrt beest dood is? ( niet dat dat leuk is...)
Ik neem aan dat als konijn niet sterft van dat levend villen er nog meer wol komt?
woensdag 27 november 2013 om 15:10
quote:annapalona schreef op 27 november 2013 @ 15:07:
[...]
Inderdaad. Een vrouw in die uitzending knipte haar konijnen gewoon. Ze lagen dan heel rustig en zij kon er dan zo wol afknippen zonder hem pijn te doen. Dieptriest dat die dieren zoveel pijn moeten lijden om er nog net dat beetje extra wol af te krijgen.
Ik kocht het al nooit, maar dat gaat nu zéker niet meer gebeuren!
[...]
Inderdaad. Een vrouw in die uitzending knipte haar konijnen gewoon. Ze lagen dan heel rustig en zij kon er dan zo wol afknippen zonder hem pijn te doen. Dieptriest dat die dieren zoveel pijn moeten lijden om er nog net dat beetje extra wol af te krijgen.
Ik kocht het al nooit, maar dat gaat nu zéker niet meer gebeuren!