angorawol
woensdag 27 november 2013 om 10:58
Wie heeft deze uitzending gezien?
http://www.trosradar.nl/u ... ing/25-11-2013/angorawol/
het is zo verschrikkelijk wat die beesten ondergaan. Te gruwelijk voor woorden.
Waar ik heen wil met dit topic? Euuh, wil het gewoon delen en hopelijk zijn er mensen die deze wolsoort vervolgens niet meer kopen. Al zijn er zeker ook genoeg die er gewoon niet naar kijken.
http://www.trosradar.nl/u ... ing/25-11-2013/angorawol/
het is zo verschrikkelijk wat die beesten ondergaan. Te gruwelijk voor woorden.
Waar ik heen wil met dit topic? Euuh, wil het gewoon delen en hopelijk zijn er mensen die deze wolsoort vervolgens niet meer kopen. Al zijn er zeker ook genoeg die er gewoon niet naar kijken.
woensdag 27 november 2013 om 15:20
quote:nina1966 schreef op 27 november 2013 @ 13:23:
Voor degene die verder kijken dan hun neus lang is en de sensatie zucht van de programma maker
http://www.despinkamer.nl/angorakonijnen.php
Niet eng, niet smerig.Sorry hoor maar dit is echt je kop in het zand steken, jij denkt dat die dierenmarteling in China niet bestaat en dat angorawol op de manier zoals op deze website beschreven is verkregen wordt?
Voor degene die verder kijken dan hun neus lang is en de sensatie zucht van de programma maker
http://www.despinkamer.nl/angorakonijnen.php
Niet eng, niet smerig.Sorry hoor maar dit is echt je kop in het zand steken, jij denkt dat die dierenmarteling in China niet bestaat en dat angorawol op de manier zoals op deze website beschreven is verkregen wordt?
woensdag 27 november 2013 om 15:27
Maandag een klein stukje gezien van de uitzending, gelukkig niet helemaal. Echt walgelijk! Zo zielig.
Ik heb gelukkig niets van deze wol en ga er ook echt NOOIT iets van kopen!
Als je in de winkel een kledingstuk ziet waar wol in verwerkt is, kan je er dan vanuit gaan
dat dit schapenwol is? Of is dit niet zo vanzelfsprekend?
En weet iemand of schapenwol wel altijd op een diervriendelijke manier geschoren wordt?
Ik heb gelukkig niets van deze wol en ga er ook echt NOOIT iets van kopen!
Als je in de winkel een kledingstuk ziet waar wol in verwerkt is, kan je er dan vanuit gaan
dat dit schapenwol is? Of is dit niet zo vanzelfsprekend?
En weet iemand of schapenwol wel altijd op een diervriendelijke manier geschoren wordt?
woensdag 27 november 2013 om 15:35
Op de site van wakker dier staan ook gruwelijke beelden hoe kuikens en ganzen vetgemest etc worden ik vegrijp niet echt dat mebsen nu opeens wakker geschud worden... ben je bewust van wat je eet want een heleboel mensen weten niet eens waar hun eitje vandaan komt en welk leed een dier hiervoor heeft moeten lijden...
woensdag 27 november 2013 om 15:38
quote:sunny87 schreef op 27 november 2013 @ 15:35:
Op de site van wakker dier staan ook gruwelijke beelden hoe kuikens en ganzen vetgemest etc worden ik vegrijp niet echt dat mebsen nu opeens wakker geschud worden... ben je bewust van wat je eet want een heleboel mensen weten niet eens waar hun eitje vandaan komt en welk leed een dier hiervoor heeft moeten lijden...
Ik weet niet welke mensen jij bedoelt, maar ik was al jaren wakker geschud.
Gewoon verbieden ook de invoer en wetten opstellen met duidelijke verboden en geboden voor dit soort dingen.
Ik weet niet welke mensen jij bedoelt, maar ik was al jaren wakker geschud.
Gewoon verbieden ook de invoer en wetten opstellen met duidelijke verboden en geboden voor dit soort dingen.
woensdag 27 november 2013 om 15:42
woensdag 27 november 2013 om 15:46
quote:annapalona schreef op 27 november 2013 @ 15:07:
[...]
Ik neem aan dat als konijn niet sterft van dat levend villen er nog meer wol komt?
En wat is er mis met scheren ipv dood maken??
Dit is geen villen, maar plukken. De haren worden uitgetrokken , het konijn heeft veel pijn, maar daar niet dood van.
Volgens PETA herhaalt deze marteling zich elke 70 tot 75 dagen. 60 procent van de konijnen met dit lot, wordt niet ouder dan één of twee jaar.
[...]
Ik neem aan dat als konijn niet sterft van dat levend villen er nog meer wol komt?
En wat is er mis met scheren ipv dood maken??
Dit is geen villen, maar plukken. De haren worden uitgetrokken , het konijn heeft veel pijn, maar daar niet dood van.
Volgens PETA herhaalt deze marteling zich elke 70 tot 75 dagen. 60 procent van de konijnen met dit lot, wordt niet ouder dan één of twee jaar.
woensdag 27 november 2013 om 15:53
Echt afgrijselijk. Ga de beelden niet kijken want die raak ik nooit meer kwijt. Ooit een filmpje gezien waarin wasbeerhonden levend werden gevild en dan nog (amper) levend op een hoop werden gegooid.
Maak ze dan eerst dood voordat je dit doet echt heel erg zielig...
Kijk op site tegen bont. Heb ik me ingelezen waardoor je veel beter weet waar bont in zit en waar niet. Al die goedkope bontjes zijn konijnen (levend gevild.) en alle kragen aan jassen zijn wasbeerhonden (levend gevild.)
Collega kon ik vertellen dat zij echt bont aan haar jas had hangen. Ze deed net of ze me niet hoorde. Dit ook naar haar benoemd: " Kan wel doen of je me niet hoort, maar je wilt het gewoon niet horen, waarom koop je dan zo'n jas"?
Kijk op site tegen bont. Heb ik me ingelezen waardoor je veel beter weet waar bont in zit en waar niet. Al die goedkope bontjes zijn konijnen (levend gevild.) en alle kragen aan jassen zijn wasbeerhonden (levend gevild.)
Collega kon ik vertellen dat zij echt bont aan haar jas had hangen. Ze deed net of ze me niet hoorde. Dit ook naar haar benoemd: " Kan wel doen of je me niet hoort, maar je wilt het gewoon niet horen, waarom koop je dan zo'n jas"?
woensdag 27 november 2013 om 16:48
quote:Melpomene schreef op 27 november 2013 @ 15:46:
[...]
Volgens PETA herhaalt deze marteling zich elke 70 tot 75 dagen. 60 procent van de konijnen met dit lot, wordt niet ouder dan één of twee jaar.Het is gewoon onnodig inderdaad en er dienen gewoon wetten tegen komen, ook tegen het invoeren ..mag alleen als je kan aantonen dat je al je dieren scheert ipv plukt. BAH!
[...]
Volgens PETA herhaalt deze marteling zich elke 70 tot 75 dagen. 60 procent van de konijnen met dit lot, wordt niet ouder dan één of twee jaar.Het is gewoon onnodig inderdaad en er dienen gewoon wetten tegen komen, ook tegen het invoeren ..mag alleen als je kan aantonen dat je al je dieren scheert ipv plukt. BAH!
woensdag 27 november 2013 om 16:50
quote:mabelle schreef op 27 november 2013 @ 15:53:
Echt afgrijselijk. Ga de beelden niet kijken want die raak ik nooit meer kwijt. Ooit een filmpje gezien waarin wasbeerhonden levend werden gevild en dan nog (amper) levend op een hoop werden gegooid.
Collega kon ik vertellen dat zij echt bont aan haar jas had hangen. Ze deed net of ze me niet hoorde. Dit ook naar haar benoemd: " Kan wel doen of je me niet hoort, maar je wilt het gewoon niet horen, waarom koop je dan zo'n jas"?Er zijn ook echte nepbont kraagjes...maar vaak ook niet inderdaad en het erge is ook nog dat er vaak niet eens op het label staat waar dat kraagje uit bestaat... moeilijk te checken soms ook.
Collega kon ik vertellen dat zij echt bont aan haar jas had hangen. Ze deed net of ze me niet hoorde. Dit ook naar haar benoemd: " Kan wel doen of je me niet hoort, maar je wilt het gewoon niet horen, waarom koop je dan zo'n jas"?Er zijn ook echte nepbont kraagjes...maar vaak ook niet inderdaad en het erge is ook nog dat er vaak niet eens op het label staat waar dat kraagje uit bestaat... moeilijk te checken soms ook.
woensdag 27 november 2013 om 18:00
Ik schrok laatst van een lijstje met merken die bont in hun kleding verwerken, ik heb een jas van een merk uit die lijst. In de jas stond dat de kraag inderdaad nepbont is. Gelukkig! Zoals ik al dacht. Blijkbaar verkopen die merken dus misschien ook nepbont, en dat kan heel veel op echt bont lijken. Ik ging gewoon twijfelen door dat lijstje! Betreft trouwens Gaastra, maar geldt misschien ook voor andere merken.
Moet er niet aan denken dat ik per ongeluk wel bont gekocht had, voortaan ga ik ALTIJD alles controleren en nooit meer zomaar aannemen dat het nep zal zijn.
Moet er niet aan denken dat ik per ongeluk wel bont gekocht had, voortaan ga ik ALTIJD alles controleren en nooit meer zomaar aannemen dat het nep zal zijn.
donderdag 28 november 2013 om 01:51
Ik hoop dat deze oproep mag van de beheerder van het forum.
Ik zou jullie allemaal willen vragen om via de website van 'de partij voor de dieren' een protestmail te sturen aan 4 winkelbedrijven met nederlandse vestigingen. Deze winkelbedrijven verkopen kleding waarin angorawol is verwerkt.
De mail stuur je via 'de partij' en dan 'emailacties'.
Ik hoop dat iedereen deze actie steunt, dit dierenleed is te afschuwelijk voor woorden.
Alvast heel hartelijk bedankt.
Titia.
Ik zou jullie allemaal willen vragen om via de website van 'de partij voor de dieren' een protestmail te sturen aan 4 winkelbedrijven met nederlandse vestigingen. Deze winkelbedrijven verkopen kleding waarin angorawol is verwerkt.
Ik hoop dat iedereen deze actie steunt, dit dierenleed is te afschuwelijk voor woorden.
Titia.
donderdag 28 november 2013 om 15:49
He bah, het was net bij het nieuws op de radio.
En dat arme beestje schreeuwde.
Ik dacht ook dat het altijd gewoon geschoren werd, net als bij schapen.
Hebzucht is zo'n lelijk iets.
Strenge wetgeving en handhaving is het enige dat dan helpt, maar of dat er ooit komt...
En dat arme beestje schreeuwde.
Ik dacht ook dat het altijd gewoon geschoren werd, net als bij schapen.
Hebzucht is zo'n lelijk iets.
Strenge wetgeving en handhaving is het enige dat dan helpt, maar of dat er ooit komt...
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
donderdag 28 november 2013 om 19:05
Ooooo bah ik heb het filmpje niet gezien, want daar ben ik dagen ziek van. Bij mij komt er geen enkel bontje in, geen flauw benul dat deze wol ook zo 'gewonnen' werd (gelukkig ook geen angorawol in de kast hangen).
Misschien een beetje dramatisch, maar ik vraag me op dit soort momenten altijd af waar we als mensen mee bezig zijn. Hoe kan het dat we geen enkel respect meer lijken te hebben voor andere levende wezens als we meer winst kunnen halen? Triest...
Misschien een beetje dramatisch, maar ik vraag me op dit soort momenten altijd af waar we als mensen mee bezig zijn. Hoe kan het dat we geen enkel respect meer lijken te hebben voor andere levende wezens als we meer winst kunnen halen? Triest...
donderdag 28 november 2013 om 19:07
quote:titiag schreef op donderdag 28 november 2013 01:51 Ik hoop dat deze oproep mag van de beheerder van het forum.
Titia. Geen idee of dit oproepje mag, maar ik ga dit wel doen.
Titia. Geen idee of dit oproepje mag, maar ik ga dit wel doen.
donderdag 28 november 2013 om 19:10
Kwam deze laatst al tegen op change.org, gelukkig geen filmpje maar wel screenshots waarbij ze de arme beesten op vreselijke manier vasthouden/vastbinden en plukken.
Gelijk getekend natuurlijk, filmpje ga ik niet kijken, heb bij voorbaat al een trauma.
Mijn angoratrui gaat in het poezenmandje voor de buurtkat die altijd op bezoek komt, kan ik toch iets terugdoen voor een dier op die manier.
Gelijk getekend natuurlijk, filmpje ga ik niet kijken, heb bij voorbaat al een trauma.
Mijn angoratrui gaat in het poezenmandje voor de buurtkat die altijd op bezoek komt, kan ik toch iets terugdoen voor een dier op die manier.
dinsdag 17 december 2013 om 09:01
Ik wilde nog even hier inhaken. Ik dacht dat h&m ging stoppen met de verkoop van angorawol... Maar ik sta gisteren in mijn eigen vertrouwde h&m in Scandinavië en daar lagen de angoratruien meteen voorin de winkel. Gaat deze actie dan alleen voor de landen die erachter zijn dat angorawol op zo'n vreselijke manier wordt gewonnen? Hoe moet ik dit zien?
woensdag 18 december 2013 om 21:45