Zwanger worden vanaf december 2013

24-11-2013 20:46 346 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik zag nog geen zwanger worden in december topic en het leek me wel leuk om samen te praten over het bezig zijn.

: Gezellig in de tabel.

: ZWANGER!!

De meiden;

Weekend 24 jaar 2e kindje.

Sneeuwwitje123 25 jaar 1e kindje.

Tralala29 27 jaar 1e kindje.

Wateencoolenaam2 25 jaar 1e kindje.

Roosje5 24 jaar 1e kindje.

Amereeh01 2e kindje.

Nicole30 30 jaar 1e kindje.

Gis 32 jaar 2e kindje

Droom1 28 jaar 1e kindje.

Lilo13 30 jaar 1e kindje.

Desilicious 27 jaar 1e kindje.

Flamingo35 41 jaar 3e kindje.

Blondie22 29 jaar 1e kindje.

Awv 29 jaar 1e kindje.

Lizamarie 23 jaar 1e kindje.

Itsbliss 24 jaar 1e kindje.

Gabi 1e kindje

Primmetje 33 jaar 1e kindje
De groep word al mooi groot zo! Leuk !

@sneeuwwitje: je eisprong is altijd 14 dagen voordat je menstruatie is of je deze verwacht, dus bij een langere cyclus of als je wacht op je eerste menstruatie na je ontrekkingsbloeding kan dit dus later zijn ja!
Leuk allemaal nieuwe schrijfsters erbij! Ik reageer morgen uitgebreider ben nu op mobiel. Dan zal ik ook een tabel maken in de openings post
Hallo allemaal

Zou ik ook mee mogen schrijven ?

Ik zal me eerst voorstellen ik ben 29 en me man 28.

Ik ben sinds deze maand gestopt met de pil. Niet omdat ik nu gelijk aan de kinderen wilde beginnen maar omdat ik na steeds andere pillen geslikt te hebben nog steeds tussentijdse bloedingen kreeg. Nou daar was ik zo klaar mee dat ik besloot ermee te stoppen. Me man daarin tegen is er al helemaal klaar voor die denkt ook dat ik nu zwanger zou zijn.

Maar ik hou het eerst nog maar op ontpillen. Denk dat ik 1,5 week geleden me eisprong heb gehad ( sorry voor de details ) me afscheiding was in eens zoals eiwit. Toevallig ook seks gehad dus ja er is een kans maar goed.

Ik zit nu dus al een week met grotere borsten ze zitten me echt in de weg. Wat me vandaag op viel is dat er een hele vieze ader over heen loopt :( is normaal ? Krampen dacht gister dat ik er eindelijk vanaf was maar helaas surprise daar is het weer :( ben almaar moe. Rugpijn pfff Mag van mij snel weekend zijn dan weten we meer ik verwacht me nod zondag

Fijne avond iedereen
Klinkt goed awv! Aderen zijn een symptoom en grotere borsten had ik bij de eerste ook 😜 ben benieuwd!!

Hier vandaag eisprong. Altijd duidelijk herkenbaar. Heb ook een app waar ik t bijhoud, wel handig! Gisteren seks gehad dus ben benieuwd!
quote:Weekend schreef op 27 november 2013 @ 21:17:

Klinkt goed awv! Aderen zijn een symptoom en grotere borsten had ik bij de eerste ook 😜 ben benieuwd!!

Hier vandaag eisprong. Altijd duidelijk herkenbaar. Heb ook een app waar ik t bijhoud, wel handig! Gisteren seks gehad dus ben benieuwd!

Dat lijkt me zo ideaal dat je dit duidelijk merkt! :-) wat zijn bij jou de signalen? Ik ben mijn lijf in dat opzicht echt nog aan het verkennen dus hoop dat er snel een 2e ronde aanbreekt zodat ik het een beetje kan vergelijken. Nu is alles nog nieuw en anders :-)

Populair topic geopend, thanks!
@ sneeuwwitje: ik voel me dan altijd misselijk emotioneel en buikpijn, en soort alsof ik ongesteld ben maar dan 1 dag. En beetje vies maar in plaats van afscheiding heb ik draden 😓 een soort ei wit achtige vloeistof, zoals awv ook omschreef.

Het komt bij mij ook echt 2 weken na m'n eerste ongesteldheids dag.
Pff spannend allemaal zeg voor iedereen. Echt super leuk om er met anderen over te kunnen praten! Thanx! Lekker mn 'ei' kwijt.
quote:roosje5 schreef op 27 november 2013 @ 21:00:

De groep word al mooi groot zo! Leuk !

@sneeuwwitje: je eisprong is altijd 14 dagen voordat je menstruatie is of je deze verwacht, dus bij een langere cyclus of als je wacht op je eerste menstruatie na je ontrekkingsbloeding kan dit dus later zijn ja!Thanks! Nooit gedacht op m'n 11e toen ik ongesteld werd ooit nog eens zo uit te kijken naar mijn menstruatie
Dag Ladies, mag ik ook nog meeschrijven?

Ik(23) en mijn man (25) zijn nu 5 jaar samen en afgelopen jaar getrouwd. Na heerlijk te hebben gereisd in Amerika en Australië zijn wij beide klaar voor onze eerste kindje.

Oktober ben ik gestopt met de pil en moet deze week ongesteld worden. ik had altijd een cyclus van 29 dagen, nu even ontdekken wat het nu weer is.

Nou ben benieuwd bij wie van ons alle het als eerste raak is en natuurlijk leuk die mix van leeftijden en kindje.
Pas ik er ook nog bij??
@ flamingo… Het is toch mooi?! Hoe het leven op iets latere leeftijd een onverwachte en gelukkige wending kan nemen

@ awn Het kan twee kanten op. Spannend, joh. Keep us updated!

@ primmetje Hoe meer zielen, hoe meer vreugde… Vertel, vertel!

@ lilo Nu ik het zo lees… Het lijkt me inderdaad zeer verstandig jouw keuze. Ik zou bijna het zelfde doen, maar ik kan gewoon niet meer wachten nu :P Oh en ik moet naar de gyn, omdat mijn HA de mirena spiraal niet zelf plaatst, maar ook niet zelf wil verwijderen.

Dames mag ik even de zweverige en zoetsappige uithangen?

Gisteren had ik de gehele dag een onbestemd gevoel. Ik heb normaal een enorme afkeer voor de winter (om geen hekel te zeggen). Maar gisteren liep ik buiten en ik voelde me net zo geweldig en in vrede als ik me in de zomer voel. Tegelijkertijd voelde ik ook een spanning. Het is niet niks zo een keuze. Ik ben er klaar voor, dat zeker! I have so much love to give. Maar waar ben ik klaar voor, wat staat me te wachten, oef…

Het grappige was het moment toen ik mijn hond ging uitlaten. Ik loop naar buiten en mijn vriend komt net iets eerder thuis. Hij besloot mee te gaan wandelen. Mijn vriend is van de praktische, realistische en praat normaal heel weinig over gevoelens. Hij vertelde dat hij vandaag ook een onbestemd gevoel had. Maar ik merkte ook aan hem dat hij blij en excited was.

Is dit typerend voor mensen die voor een eerste kind kiezen? Hoe voelen jullie je, nu jullie voor een eerste/nog een kind gaan? Vertel, hou je niet in!
Grappig bij mij thuis is het juist omgedraaid.

Ik ben er bang voor hoe ga je het doen en denk er te veel over na terwijl me man juist hyper is die denkt nu ook dat ik gelijk zwanger zou zijn. Dus om voor hem de teleurstelling niet te groot krijgen als dus blijkt dat ik niet zwanger ben ( die kans is natuurlijk heel groot) vertel ik hem nu ook dat het heel goed kan zijn dat ik aan het ontpillen ben. Alhoewel ik me symptomen wel erg vaag vind vooral me borsten die zijn nu zo anders en dan met name me tepels ( net van die doppen ) ziet er niet heel mooi uit hahaha

Daardoor vind ik het ook wel spannend hoor even het weekend afwachten en dan weten we wat er aan de hand is hahah nou meiden nu maar weer afwachten en ons niet te gek laten maken hahah

Fijne dag vandaag
@wateencoolenaam wow! Wat een mooi verhaal. Ja het kan niet anders dan dat jullie er helemaal klaar voor zijn! Ik heb dat ook altijd gedacht, gewoon, dat je een keer op een ochtend wakker wordt en allebei voelt, ja we willen een kindje! Geniet van dit mooie en fijne gevoel samen!

Zelf ben ik op dit moment met niets anders bezig dan aan kindjes denken. Mijn vriend heeft jan/feb in zijn hoofd en kan dat ook heel goed uitschakelen. Ik dus niet.... Een van de grote verschillen tussen ons. Haha. Eerst mijn lichaam op orde en dan weer verder. De bloedtest op hiv en heb b en c waren iig schoon. Nu nog wachten op de glamydia test.

Zijn jullie eigenlijk al begonnen met foliumzuur slikken?
Spannend om zo mee te schrijven, dat maakt het helemaal echt. We zijn 33 en 34, 6 jaar samen. We vonden kinderen altijd iets voor "later als we groot zijn". We hebben dus niet super de babykriebels, maar wel het gevoel dat een gezin ons erg leuk lijkt.
Oh en slik wel al een jaar foliumzuur, omdat mijn multivitaminepillen op waren en toevallig de multivitamine voor aankomend zwangeren in de aanbieding was. Kan geen kwaad toch voor niet zwangeren??
@wateencoolenaam: super leuk!! Ik vind dat fantaseren samen zo leuk...wat voor een papa hij denkt te zijn en hoe speciaal omdat ooit een keer aan je ouders en schoonouders te mogen vertellen... Heeeerlijk periode is aangebroken!

@lilo: wat fijn dat de eersten testen goed waren, de laatste vast ook :-) Ik ben nadat ik met de pil gestopt ben eind oktober gestart met foliumzuur. Ik las ergens dat je het beste een x aantal weken moet opbouwen liefst voordat je zwanger wordt.
@ Primmetje: Leuk dat je ook meeschrijft! Als je het opschrijft, lijkt het opeens echter he Alsof het niet alleen meer in je hoofd zit, maar ' echt' geworden is. Ik slik zelf vitamine B, daar zit ook foliumzuur in. Kan ik het potje tenminste gewoon laten slingeren, zonder dat ik daar nieuwsgierige vragen over krijg van vrienden/familie.

@ Sneeuwwitje: zo herkenbaar, kan niet wachten tot ik ongesteld wordt :P

@ Lilo/ Wateencoolenaam: Heel herkenbaar. Hier ook druk met zwanger worden in m'n hoofd. Heel rationeel weet ik wel dat ik gewoon geduldig moet zijn enzo, maar mijn gevoel wil niets liever dan zo snel mogelijk zwanger zijn! Mijn vriend is heel nuchter, maar ik merk aan hem dat hij er ook steeds over nadenkt...Hij moest natuurlijk ook wel even geduld hebben voordat ik ook aan kinderen toe was. In ieder een leuke, spannende nieuwe periode :-)
@ lilo Thanx gaan we doen. En toch maar een felicitatie voor de schone SOA test. Die ga ik a.s. dinsdag ook aanvragen. Wat ben jij eigenlijk een verstandige vrouw, eh (Wat ik tot nu toe van je lees :P)

@ awn ga je binnenkort testen? Zoals je het beschrijft klinkt het wel spannend hoor!

@ primmetje geef es een beetje van jouw nuchterheid

Maar even over de vitaminen. Als je een kinderwens hebt is het verstandig om 4 weken van tevoren te starten met Foliumzuur tot 10-12 zws. Je kan dan kiezen voor multivitaminen voor zwangere vrouwen waar het ook in zit. Waar je mee op moet letten is het overmatig gebruik van vitaminen. Daar dat de vitaminen die niet met water maar vetten oplossen kunnen gaan opstappelen. Bijv: Vit A (in vet oplosbaar) kan bij overmatig gebruik opstapelen. Vit. C (in water oplosbaar) bij overmatig gebruik plas je het teveel aan Vit. C uit. Dat is waarom er zwangerenvitaminen bestaan, deze houden rekening dat de zwangere bijv. niet teveel vit A binnen krijgt. Daarom mag je in de zwangerschap niet teveel leverproducten eten. Dus het lijkt mij niet erg dat je al een jaar multivitamine voor de zwangere gebruikt
Huisarts gebeld. Ook geen glamydia dus helemaal schoon!
Dat is erg fijn lilo.

En coolnaam, zo nuchter ben ik ook weer niet hoor. Maar wel met beide benen op de grond.
Fijn lilo!! Altijd fijn om te weten!

Primmetje: kan geen kwaad hoor, maar werd hierboven al goed uitgelegd! Ik ben ook al begonnen.

Klaar voor n kindje: na de geboorte van m'n dochtertje wou ik echt geen kinderen meer! En m'n man vond t wel prima zo. Tot ik na een jaar kriebels kreeg, en m'n man niet. Dus toen voelde ik me een beetje 'alleen' in m'n gevoel. Telkens meer over gehad, de voordelen de nadelen. En sinds al onze vrienden voor n tweede gaan is hij ook om. Hij wou graag 2 kids maar 1 bleek best heftig te zijn, maar nu ben ik super gelukkig.

Hij heeft het er ook telkens over, is nog wel wat huiverig voor de financiën maar dat komt altijd wel goed is onze ervaring.
Hoi

Ik ben ook begonnen met de zwanger worden vitaminen....

ik vind het maar wat spannend....ik voel van alles....maar ja dat is altijd zo als je iets heel graag wil hahahha

want zeg nou zelf we willen allemaal wel gelijk de de eerste keer zwanger zijn toch? ahhahah

maar goed....gister een enorme steken in mijn zij...kon bijna niet lopen....ging wat zoeken op internet en kwam dar tegen dat het iets met innesteling kan zijn....ook wat menstruatiegevoel etc.....ik zie het wel.....tel de dagen af dat ik mag testen.....e

gr maartje
@Lili, fijn nieuws dat jullie 'schoon' zijn. Nu kunnen jullie er helemaal voor gaan.

@ Nieuwe dames, welkom bij de groep

@ coolnaam, het idee dat er strax een klein wondertje in je buik groeit kan je echt gelukkig maken.

Ikzelf slik sinds aug al vitamine pillen voor zwangere vrouwen of vrouwen die graag zwanger willen worden.
Volgens mij is deze week een goede week (wel een beetje gegokt), maar nu kwam mijn man net met het "blijde" nieuws dat hij toch nog even een tijdje met condooms wil, om nog even aan het idee te wennen....
Jammer, of niet primmetje? Hopelijk voor jou wil hij niet te lang wennen aan het idee. Maar jullie moeten er natuurlijk wel allebei echt achterstaan! Kun je nu mooi uitzoeken hoe je cyclus precies is, gaat het misschien wel sneller als jullie er wel beiden voor willen gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven