Zwanger worden vanaf december 2013

24-11-2013 20:46 346 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik zag nog geen zwanger worden in december topic en het leek me wel leuk om samen te praten over het bezig zijn.

: Gezellig in de tabel.

: ZWANGER!!

De meiden;

Weekend 24 jaar 2e kindje.

Sneeuwwitje123 25 jaar 1e kindje.

Tralala29 27 jaar 1e kindje.

Wateencoolenaam2 25 jaar 1e kindje.

Roosje5 24 jaar 1e kindje.

Amereeh01 2e kindje.

Nicole30 30 jaar 1e kindje.

Gis 32 jaar 2e kindje

Droom1 28 jaar 1e kindje.

Lilo13 30 jaar 1e kindje.

Desilicious 27 jaar 1e kindje.

Flamingo35 41 jaar 3e kindje.

Blondie22 29 jaar 1e kindje.

Awv 29 jaar 1e kindje.

Lizamarie 23 jaar 1e kindje.

Itsbliss 24 jaar 1e kindje.

Gabi 1e kindje

Primmetje 33 jaar 1e kindje
@tralala: ik heb zelf vorige week voor de zekerheid getest, verwachte toen mijn menstruatie (28 dagen na ontrekkingsbloeding) en had enorm last van mijn borsten. Test was negatief. Waarschijnlijk door alle hormonen die mijn lijf niet meer gewend was Hopelijk is jouw cyclus ook snel op gang!
@Roosje: Wat fijn dat je cyclus is begonnen. Kunnen jullie strax voor de echie gaan. Ikzelf slik al jaren geen pil dus heb er geen ervaring mee.

@Tralala: Tot nu toe ervaar is het zwanger worden alleen als spannend. Ik zou niet weten hoe het is als het echt raak is. Ik heb mij wel voorgenomen om yoga te gaan doen mocht ik erg gespannen zijn. Ik hoop ook voor jou dat je cyclus snel op gang komt.

voor iedereen en op een fijne tijd waarin wij ervaringen met elkaar kunnen delen.
Ja leuk!

2013 wordt mijn jaar!! Dat riep ik een paar jaar geleden al. Tja, vorig jaar december leerde ik mijn vriend kennen en vanaf januari zijn wij een stel. Sinds september wonen we samen in een geweldig gloedje nieuw appartement en zijn gelukkiger dan ooit! Het is allemaal erg snel gegaan maar we voelen ons goed! Ik ben 30 geworden dit jaar en mijn vriend is 34.

Onze liefde willen we graag bezegelen met een baby! Het plan was om in januari mijn spiraal eruit te halen en vanaf daar zien we wel. Toch heb ik hem vorige week al verwijderd puur om opnieuw mijn lichaam te leren kennen. Na 3 jaar niet ongesteld zijn wil ik graag weer terug naar vrouw zijn. Nu zit ik dus te wachten op mijn eerste menstruatie. Ik wil minimaal 2 keer menstruren voor we gaan proberen. Tot die tijd maar condooms gebruiken.

Nu heb ik wel deze week een vreselijk opgezette buik. Waarschijnlijk recatie op verwijderen spiraal dus coolenaam, ben benieuwd naar jou ervaring. Wanneer ga je naar de HA?

Ik had vanmiddag een steek in mijn rechter (denk ik eileider) teken van eisprong??

Oja, en ik heb me op alles laten testen. Glamydia, hiv enz. Gewoon zeker weten dat de hele boel schoon is daar binnen aangezien we nog niet zo heel lang samen zijn. Vrijdag de uitslag.

Spannend allemaal! Lijkt me leuk om zo met elkaar er mee bezig te zijn!

Liefs van lilo!
@lilo: sorry, dat ik het vraag, maar hoe heb je dat bij de HA aangekaart over die SOA. Meer dat jij je test, zodat je weet dat hij niks heeft of zo?
@Lilo: had jij de mirena of een koper spiraaltje? Ikzelf had er één van koper. Toen deze was verwijderd heb ik heftige buikkrampen gehad. Had er ook wel mee te maken dat het vast zat en het draadje was verdwenen.

En wat goed dat jij je laat testen. Ikzelf vond het nogal gênant om er naar te vragen en spannend. Als het goed is, weet je strax dat je gezond bent. Heeft jouw vriend ook een test gedaan?
We willen gewoon zeker zijn dat we helemaal schoon zijn. Je slaat jezelf voor je kop als achteraf je iets hebt en het kindje beinvloedt terwijl je er iets aan had kunnen doen. Dus ja, mijn vriend gaat zich ook laten testen.

Vind je het een vreemd besluit?
quote:lilo13 schreef op 26 november 2013 @ 21:09:

We willen gewoon zeker zijn dat we helemaal schoon zijn. Je slaat jezelf voor je kop als achteraf je iets hebt en het kindje beinvloedt terwijl je er iets aan had kunnen doen. Dus ja, mijn vriend gaat zich ook laten testen.

Vind je het een vreemd besluit?

Ik vind het heel verstandig! Ik heb aantal jaren geleden toen ik toch bij een gynaecoloog was er ok gevraagd en toch fijn om zeker te weten dat alles schoon is :-)

Spannend joh zo'n overvol & gelukkig 2013! Succes met wachten op de menstruatie!
Ik had de mirena, ik heb verder geen klachten alleen een vreselijk dikke buik!

Ik heb echt geen idee waar ik ergens zit. Rond de eisprong, menstruatie, afwachten dat is het enige.

@sneeuwitje, ja soms vind ik het ook doodeng dat ik ineens al het geluk zo snel vind en hoe hoger je stijgt hoe dieper je kan vallen! Maar goed, we stijgen nog steeds!
@gis & roosje. Morgen ook maar even een testje doen voor de zekerheid 😊voel me niet helemaal fit, maar lijkt meer op een beginnend griepje eigenlijk. We zullen het zien!
@Lilo Mijn menstruatie cyclus is gehele vier jaar min of meer constant geweest -> gem. 31dgn. Ik voel zelf ook mijn eisprong (idd pijn boven de liezen)

Maar toevallig gisteren verwijsbrief voor de gyn opgehaald. Volgende week dinsdag 2 dec wordt de mirena spiraal verwijdert :D

Mag ik vragen waarom je eerst twee keer wilt menstrueren? Is dat meer voor jouw gevoel? Want ip laat de mirena je cyclus "met rust". Er ontstaat geen zwangerschap en bij 75% v/d vrouwen geen menstruatie, omdat er o.a. geen baarmoederslijmvlies opgebouwd wordt... Ben gewoon benieuwd, verder no judging here ;)
@wateencoolenaam2 je mag we alles vragen natuurlijk! Haha, waarom ik 2x wil menstruren. Nou, anderhalve maand geleden had ik 2 weken onwijze last van mijn borsten. Als je er naar keek deed het al zeer. Toen een week niets en toen weer anderhalve week heel pijn. (ik heb cupje A maar ze werden echt groter, dit vond mijn vriend totaal niet erg natuurlijk maar hij mocht er alleen van mij absoluut niet aanzitten. :-) )

En toen dacht ik, ik wil weer terug naar vrouw zijn. Terug naar de basis zodat ik dingen kan verklaren. (ben ik sago, moe pijn in mn buik, a, ik ben ongi. Of die steek in mijn eileider, a, dit is dit eisprong. Snapje) 3 jaar lang heb je geen idee waar je zit in je cyclus en wil gewoon graag dat mijn lichaam weer normaal functioneert. Dat voelt gewoon prettig. En daarbij, wij hadden de deal er volgend jaar jan, feb pas ermee te starten. Dat geeft mij nu dus de kans te wennen aan mijn cyclus.

Waarom moet jij naar de gyn? Ik mocht het bij het HA verwijderen...
Hallo Dames

Ik wil ook graag meeschrijven, sinds half September gestopt met de pil, en wel meteen weer normaal ongesteld geworden met een cyclus van 27/28 dagen. Eerste maand gewoon veilig gevreeen omdat we eigenlijk pas in Maart 2014 ervoor wilden gaan, maar toch maar eerder gestopt met veilig vrijen omdat je nooit weet hoelang zoiets duurt en je een kind niet echt kan plannen.

Vanmorgen toch ongesteld geworden, kleine teleurstelling maar ik snap dat de meeste niet meteen bij ronde 1 al zwanger worden. Voor ons word het een eerste kindje en ik ben 27 en mijn man 30.
Welkom desilicious,

Pfff lijkt me inderdaad een teleurstelling.... Op naar de volgende ronde!
@ Lilo, Dat snap ik helemaal hoor. Ik vind het een wijze keuze. Mijn man en ik hebben dat ook ooit gedaan voor wij 'onveilig' gingen vrijen. Je bent dan wel zeker van elkaar.

@ Tralala, begrijp ik nu dat jij een zwangerschapstest ga doen? Spannend hoor! Ik ben benieuw wat het resultaat is. Misschien ben jij de eerste van onze groep dat het positieve nieuws mag vertellen.

@ Desilicious, welkom bij de groep. Wat fijn dat je cyclus al snel op gang is gekomen. Ik hoor verschillende verhalen van 'pilgebruikers'. Bij de één gaat het heel snel terwijl de ander iets langer moet wachten. En tja...het blijft spannend, zeker wanneer je gekozen hebt om ervoor te gaan. Elke maand heb je een kleine hoop dat het raak is.

Laat de kerstman maar langskomen Het zou een mooi cadeautje zijn.
Ff een vraagje voor iedereen. Wanneer is jullie nod ( ) eigenlijk?
@delicious: negatief getest, helaas. M'n vriend maakte het nog wel even spannend, met z'n 'het lijkt wel of ik wat zie', maar dat was echt niet zo! Aangezien ik nog nooit weer ongesteld ben geweest nadat ik gestopt ben begin september. Was de kans ook wel klein, Maar voelde me wat raar, vandaar toch maar getest. Nu toch wel teleurgesteld. Wel leuk om te zien dat m'n vriend er ook wel echt mee bezig is en het heel spannend vind allemaal.

@ de nieuwe meiden, leuk dat jullie mee schrijven 😊

Kan iemand trouwens zon tabel fabriceren bovenaan? Dan houden we wat beter overzicht.
@gis

Ik ben net iets langer dan een jaar aan de pil geweest, daarvoor niks gebruikt. Had geen relatie's maar ben nu getrouwd en wilde niet meteen kinderen.

Heel spannend vind ik het, maar probeer er niet teveel mee bezig te zijn.

Mijn NOD zou 23-12 moeten zijn
@ Tralala, wat leuk dat je vriend zo betrokken is bij het testen. Ondanks dat je ergens wist dat de kans klein is, kan ik mij de teleurstelling goed voorstellen. Nu maar hopen dat je menstruatie snel doorzet.

Ik ben wel goed in schema´s maken. Dat geld wel voor meerdere denk ik. Ik weet alleen niet hoe ik deze moet introduceren. Als niemand het weet, kunnen wij het aan de andere dames vragen waar zij wel een mooie schema hebben.
@ tralala: wat jammer dat je test negatief was , ook al verwachte je geen positieve test, ik merk ook dat ik, nu ik gestopt ben met de pil, veel meer op allerlei klachtjes ga letten en dan ga je al snel twijfelen: zou het niet toch? Wij doen het nu nog veilig maar kan niet wachten om vanaf januari ervoor te gaan hopelijk komt je menstruatie snel zodat je een beetje inzicht hebt in je cyclus.

@ gis: ik heb nog geen nod, wij willen pas vanaf januari beginnen.

Zo'n tabel is wel leuk ja, en ook fijn voor het overzicht Maar geen idee hoe je dit erin kunt zetten
Hoi dames,

Mag ik ook meeschrijven?

Vorige week mijn mirena spiraal laten verwijderen, twee dagen later een flinke menstruatie gehad die een week duurde. Ik geloof dat het nu gestopt is dus ik ben er klaar voor!

Ik val qua leeftijd nogal eh, buiten de groep denk ik. Ben 41 en mijn vriend 40.

Ik heb 2 kinderen, voor mijn vriend is dit de eerste. Gevalletje van hoe het leven soms anders kan lopen....
@flamingo, leeftijd is maar een gegeven. Maar wel extra spannend denk ik. Leuk we worden al een grote groep!

Vraag anders in een andere topic met tabel hoe ze dat gedaan hebben. Ik ben er niet zo goed in....
Nee, helemaal niet. Lijkt me fijn die geruststelling. Maar dan urine, uitstrijkje en bloed en bij hem alleen urine of zo?
Dames, wat een gezellige boel inmiddels! Even snelle reactie vanaf me mobiel. Idee om de huidige aanwezigen in tabel op te nemen zodat het overzichtelijk blijft en niet te veel?

Leuk juist al die variaties in leeftijd. 1e / 2e kindjes etc :-)

Vraagje: als je na je onttrekkingsbloeding langer duurt om weer normaal ongesteld te worden, is je eisprong dan ook bijvoorbeeld pas na 3/4 weken?

Ik ben nu na 35 dagen nog niet ongesteld en dacht 15 dagen geleden eisprong gemerkt te hebben (soort slijm).
Ik weet niet hoe dat precies werkt met ontrekkingsbloeding. Toen ik stopte kwam het wel wat later dan normaal. Maar daarna kwam mijn gewone cyclus weer opgang.

Nou, ik dacht ongesteld te zijn want toen ik ma mijn toiletbezoek veegde zag ik bruine afscheiding, dat is bij mij altijd het startsein, dus vanmorgen na het douchen rond half 10 tampon erin gedaan en vanmiddag eind van de dag rond 16:00 uur bij het wisselen was hij nog zo goed als schoon. Ik voel me ook niet zo lekker en twijfel nu ontzettend!
Hoi Iedereen, zou ik ook mee mogen schrijven????

Ik ben 29 jaar, mijn vriend 37.....na wat geklets zijn we deze maand begonnen met het onveilig vrijen ahahahha dus we zien wel wat er komt.....mag nu ,,,,mag ook later ahhhaah mijn NOD is rond 7 dec....als mijn cyclus klopt ( 26 dagen) daar ben ik nog ff naar aan het kijken...niet zo goed bij gehouden zeg maar....al wel een jaar pilvrij....

en toevallig gelijk deze maand in de vruchtbare periode gevreeen...dus wie weet....ik zie het over ruim een week wel!

we hebben nog geen kinderen dus de eerste....

kennen jullie de MBK app.....super handig!!!!

Gr Blondie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven