Zwanger worden vanaf december 2013

zondag 24 november 2013 om 20:46

Hallo meiden,
Ik zag nog geen zwanger worden in december topic en het leek me wel leuk om samen te praten over het bezig zijn.
: Gezellig in de tabel.
: ZWANGER!!
De meiden;
Weekend 24 jaar 2e kindje.
Sneeuwwitje123 25 jaar 1e kindje.
Tralala29 27 jaar 1e kindje.
Wateencoolenaam2 25 jaar 1e kindje.
Roosje5 24 jaar 1e kindje.
Amereeh01 2e kindje.
Nicole30 30 jaar 1e kindje.
Gis 32 jaar 2e kindje
Droom1 28 jaar 1e kindje.
Lilo13 30 jaar 1e kindje.
Desilicious 27 jaar 1e kindje.
Flamingo35 41 jaar 3e kindje.
Blondie22 29 jaar 1e kindje.
Awv 29 jaar 1e kindje.
Lizamarie 23 jaar 1e kindje.
Itsbliss 24 jaar 1e kindje.
Gabi 1e kindje
Primmetje 33 jaar 1e kindje
                    Ik zag nog geen zwanger worden in december topic en het leek me wel leuk om samen te praten over het bezig zijn.
: Gezellig in de tabel.
: ZWANGER!!
De meiden;
Weekend 24 jaar 2e kindje.
Sneeuwwitje123 25 jaar 1e kindje.
Tralala29 27 jaar 1e kindje.
Wateencoolenaam2 25 jaar 1e kindje.
Roosje5 24 jaar 1e kindje.
Amereeh01 2e kindje.
Nicole30 30 jaar 1e kindje.
Gis 32 jaar 2e kindje
Droom1 28 jaar 1e kindje.
Lilo13 30 jaar 1e kindje.
Desilicious 27 jaar 1e kindje.
Flamingo35 41 jaar 3e kindje.
Blondie22 29 jaar 1e kindje.
Awv 29 jaar 1e kindje.
Lizamarie 23 jaar 1e kindje.
Itsbliss 24 jaar 1e kindje.
Gabi 1e kindje
Primmetje 33 jaar 1e kindje

donderdag 28 november 2013 om 21:26

Zeker wel balen. We zouden eerst in augustus beginnen. Maar toen  wilde hij ook nog even wachten. Gisteren zei hij dat het hij er klaar voor is en niets ons meer in de weg staat. Vandaag begon ik er over dat het toch wel erg leuk is dat het nu eindelijk zover is. Wil hij toch nog weer wat langer...Ik vind het wel erg moeilijk.

donderdag 28 november 2013 om 21:32

Primmetje: hem onder druk zetten is niet fair en niet leuk.
Geef hem gewoon de tijd, komt vanzelf wel.
Hou bv in je hoofd dat hij het vanaf april wel wil. Dan heeft hij even ruim de tijd. En zeg nou zelf, het jaar is over een paar weken om en wat is dan 3 maanden nog? Die paar maanden maakt toch ook niets meer uit.
                    Geef hem gewoon de tijd, komt vanzelf wel.
Hou bv in je hoofd dat hij het vanaf april wel wil. Dan heeft hij even ruim de tijd. En zeg nou zelf, het jaar is over een paar weken om en wat is dan 3 maanden nog? Die paar maanden maakt toch ook niets meer uit.

donderdag 28 november 2013 om 21:36

donderdag 28 november 2013 om 21:38

Ik wil hem ook zeker niet onder druk zetten. En die paar maanden maakt natuurlijk niet superveel uit. Maar waar we hadden eerst al samen toegeleefd naar augustus, waarna hij koudwatervrees kreeg. We hebben afgesproken het even te laten rusten. Af en toe wel eens zijdelings over gehad, dus toen hij aangaf er wel weer klaar voor te zijn was ik weer helemaal blij. Ik vind dus erg jammer dat hij weer een beetje terugkrabbelt.
Hij zegt altijd dat hij kinderen fantastisch vindt en ze heel graag met mij wil. Hij twijfelt alleen wanneer.
Ik wil er natuurlijk samen voor gaan, maar ik word hier wel verdrietig van.
                    Hij zegt altijd dat hij kinderen fantastisch vindt en ze heel graag met mij wil. Hij twijfelt alleen wanneer.
Ik wil er natuurlijk samen voor gaan, maar ik word hier wel verdrietig van.

donderdag 28 november 2013 om 21:46

Dat snap ik. Jij bent er al klaar voor. Het is nog wachten tot vriendlief dat ook zo voelt. Dat is verdrietig wanneer je denkt, nu kan het en dan krijg je weer een teleurstelling. Zoals jij dat ook zegt, een paar maanden maakt zeker niets uit. Als de liefde en de wens er is dan komt het moment vanzelf. Het moment dat jullie je kindje mogen begroeten zal op een dag vast komen.

donderdag 28 november 2013 om 21:48

@gis Hij is nogal aan zijn huidige, hele vrije leven gewend. En moet nogal aan het idee wennen dat dat met een kind behoorlijk anders zal worden waarschijnlijk. Hij wil dus wel heel graag kinderen, maar twijfelt dus blijkbaar over wanneer. 
Hij hoopt op het moment dat hij wakker wordt en denkt "vandaag wil ik vader worden" Maar af en toe denkt hij dat dus en dan na nog wat langer nadenken, ok wel vader, maar misschien een andere keer..
                    Hij hoopt op het moment dat hij wakker wordt en denkt "vandaag wil ik vader worden" Maar af en toe denkt hij dat dus en dan na nog wat langer nadenken, ok wel vader, maar misschien een andere keer..

donderdag 28 november 2013 om 21:59

Dat gevoel heb ik ook ervaren toen ik zwanger was. Ik bedacht mij ineens dat ik niet meer op een zaterdagmiddag aan de wijn kan met een vriendin of lekker een weekend weg. Ik had zoiets van, Als er een baby is heb ik mijn verantwoordelijkheden. Dat gevoel beangstigde mij ook. Maar nu heb ik zoiets van, daar heb ik het zeker voor over en als ik echt een keer even eruit moet, is daar echt wel een oplossing voor. Al vraag ik mij af of ik dat gevoel daadwerkelijk ga krijgen als hij/ zij er eindelijk is    Het is een fase waar hij door heen moet. Ik hoor dat ook van anderen terug dat dat heel normaal is. Als er een kleintje komt dan veranderd er idd heel veel.

donderdag 28 november 2013 om 22:00

Het verhaal van primmetje is super herkenbaar... toen ik voor 3e x ongesteld moest worden na t stoppen met de pil... was ik n paar dagen later dan daarvoor... toch maar ff testje doen... negatief... toen zei manlief ook... is ook maar ff beter om te wachten?? Ik was zo heftig teleurgesteld dat ik niet zwanger was dat mijn kinderwens ineens nog sterker werd...vrij snel erna... toch verder proberen want zon klein lief babytje ontbreekt er nog bij ons!
Nu een paar maanden later lachen we erom wetende dat t nog wel ff kan duren... vinden jullie t plannen voor de komende maanden niet lastig.... denk aan vakanties enz? Wat als je zwanger bent.... en wellicht ook niet en ben je nog n jaar zoet?
Lieve pimmetje, ondanks dat je man wil wachten blijf er wel over praten met elkaar... laat t niet tussen jullie in komen!
Gezellig dat topic vol stroomt.... ben benieuwd wanneer eerste zwangere zich melden!
                    Nu een paar maanden later lachen we erom wetende dat t nog wel ff kan duren... vinden jullie t plannen voor de komende maanden niet lastig.... denk aan vakanties enz? Wat als je zwanger bent.... en wellicht ook niet en ben je nog n jaar zoet?
Lieve pimmetje, ondanks dat je man wil wachten blijf er wel over praten met elkaar... laat t niet tussen jullie in komen!
Gezellig dat topic vol stroomt.... ben benieuwd wanneer eerste zwangere zich melden!

donderdag 28 november 2013 om 22:02

ja het is lastig als de een sneller wil als de ander....maar idd je moet samen willen....it takes two to tango immers....ik wou ook wel eerder maar mijn vent niet..en die is al 37 hahahaha rustig gewacht....het moment komt echt wanneer hij ervoor wil gaan...ik zou wel duidelijk maken dat je erg verdrietig word van het welles nietes...dat zal hij ook begrijpen lijkt me...succes...en kop op....gr blondie22

donderdag 28 november 2013 om 22:12

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet even niet zo goed wat ik moet schrijven. Ben een teleurgesteld, boos een verdrietig. Ik hoop dat hij er binnenkort wel aan toe is, maar ja wanneer?? Die onzekerheid vind ik lastig. Toch maar afwachten. Hoewel ik er eigenlijk best nuchter insta, heb ik nu zelf even zo'n moment van, Maar ik wil het nu. Een baby! Maar ik blijf geduldig. Ik houd jullie op de hoogte.

donderdag 28 november 2013 om 22:25

Het was bij ons altijd omgekeerd.... hij is dol op kids... ik op mijn carriere en die twee pastte niet in 1 zin.... toen gebeurde er iets waardoor ik compleet veranderde.... carriere is lang niet alles... maar tja die rekeningen moeten wel betaald worden....
Nu hebben manlief en ik een geheimpje.... WIJ WILLEN ZWANGER WORDEN!
                    Nu hebben manlief en ik een geheimpje.... WIJ WILLEN ZWANGER WORDEN!

donderdag 28 november 2013 om 22:34

Ik heb al moeite met plannen maken op een korte termijn. Whahaha, hoe lastig kan je het jezelf maken. Nu ik nog niet zwanger ben, wil ik nog lekker genieten van een glas wijn, lekkere kaasjes en sushi. Elk keer als ik een eetafspraak plan moet deze wel in mijn menstruatie passen. 
Van de week kwam mijn collega op het werk. Zij is nu met zwangerschapsverlof en vond dat zij na een lange tijd weer sushi mocht. Dus wij met zijn alleen een afspraak gepland. Maar stel dat ik niet ongesteld word dan zit ik in een sushi restaurant zonder sushi op mijn bord. Hoe ga ik dat uitleggen.
                    Van de week kwam mijn collega op het werk. Zij is nu met zwangerschapsverlof en vond dat zij na een lange tijd weer sushi mocht. Dus wij met zijn alleen een afspraak gepland. Maar stel dat ik niet ongesteld word dan zit ik in een sushi restaurant zonder sushi op mijn bord. Hoe ga ik dat uitleggen.

donderdag 28 november 2013 om 22:46

Wat dacht je vd kerst!!!! Gelukkig hou ik niet van sushi maar wel carpaccio.... moesten onze keuze alvast doorgeven aan t restaurant... nou ik heb de gok genomen...verwacht dat ik nog n paar maanden mag oefenen!
Maar ja hoe doe je dat met de collegas? Oeps dubbele afspraak als blijkt dat je zwanger bent? Of uch uche griepje op komst!?
                    Maar ja hoe doe je dat met de collegas? Oeps dubbele afspraak als blijkt dat je zwanger bent? Of uch uche griepje op komst!?

donderdag 28 november 2013 om 23:07

@primmetje (en de andere natuurlijk ook) weet je wat het is, als je eenmaal die stap zet kan het nog maanden duren. Dan is het eenmaal raak zit het er nog 9 maanden. Dan ben je bijna een jaar verder en zit je in 2015 eer het kindje er is. Tijd genoeg om er aan te kunnen wennen toch?
Ik twijfel ook nog regelmatig. Ik sport elke dag en leef voor mijn vrijheid. Als ik sochtends uitslaap denk ik altijd: bah je zal er nu uitmoeten voor een kind. Maar de wens wint het toch van de twijfel en ik wil heel graag! Gewoon aan het idee gaan wennen. Daar heb je dus zowat een jaar voor! Als ik zie hoeveel er in een jaar kan veranderen. (Vriendje leren kennen in dec 2012, veel reisjes gemaakt, nu gaan samenwonen in een gloedjenieuw big appartement.) Vorig jaar had ik nog helemaal niets en nu zijn we super happy en willen zelfs een kindje! Maar al met al, voor het er eenmaal is duurt het dus nog wel ff!
                    Ik twijfel ook nog regelmatig. Ik sport elke dag en leef voor mijn vrijheid. Als ik sochtends uitslaap denk ik altijd: bah je zal er nu uitmoeten voor een kind. Maar de wens wint het toch van de twijfel en ik wil heel graag! Gewoon aan het idee gaan wennen. Daar heb je dus zowat een jaar voor! Als ik zie hoeveel er in een jaar kan veranderen. (Vriendje leren kennen in dec 2012, veel reisjes gemaakt, nu gaan samenwonen in een gloedjenieuw big appartement.) Vorig jaar had ik nog helemaal niets en nu zijn we super happy en willen zelfs een kindje! Maar al met al, voor het er eenmaal is duurt het dus nog wel ff!

vrijdag 29 november 2013 om 09:19

Hoi dames, 
Leuk, veel schrijfsters! Ik ga in het weekend uitgebreider reageren, moet zo werken.
Wat fijn Lilo, allebei schoon. Ik heb me twee jaar geleden ook laten testen, toen ik net deze relatie kreeg. Toch fijn om te weten!
Ik heb 4 jaar een Mirena gehad, die er nu een week uit is. Ik vraag me af hoe mijn cyclus nu is, heb er op gezocht op Google maar word er niet wijzer van.
Lastig, wanneer ovulatie etc. Was wel gewoon ongesteld met de mirena.
Ik denk dat er niks anders op zit dan een menstruatie af te wachten en vanaf daar te gaan tellen.
Fijne dag allemaal!
                    Leuk, veel schrijfsters! Ik ga in het weekend uitgebreider reageren, moet zo werken.
Wat fijn Lilo, allebei schoon. Ik heb me twee jaar geleden ook laten testen, toen ik net deze relatie kreeg. Toch fijn om te weten!
Ik heb 4 jaar een Mirena gehad, die er nu een week uit is. Ik vraag me af hoe mijn cyclus nu is, heb er op gezocht op Google maar word er niet wijzer van.
Lastig, wanneer ovulatie etc. Was wel gewoon ongesteld met de mirena.
Ik denk dat er niks anders op zit dan een menstruatie af te wachten en vanaf daar te gaan tellen.
Fijne dag allemaal!

vrijdag 29 november 2013 om 09:24

En over twijfelen gesproken, ik doe dat nog steeds regelmatig. Ik vind het zelf best een big deal, 41 jaar en een kinderwens. Zeker omdat ik al twee superkinderen heb. Ik weet wat het is, heb het meegemaakt en het is toch risico voller  op latere leeftijd zwanger te zijn. Heb me goed ingelezen. 
Weer 'opnieuw' beginnen, met al een druk gezin. Soms vraag ik me dan af of dit goed is om te doen. Partner wil het erg graag, heeft altijd de wens gehad maar bij hem liep het eerder niet zo.
Na een behoorlijke twijfel periode er toch voor gegaan... Spannend hoor. Wat dat betreft herken ik jullie verhalen exact, het is voor mij precies hetzelfde!
                    Weer 'opnieuw' beginnen, met al een druk gezin. Soms vraag ik me dan af of dit goed is om te doen. Partner wil het erg graag, heeft altijd de wens gehad maar bij hem liep het eerder niet zo.
Na een behoorlijke twijfel periode er toch voor gegaan... Spannend hoor. Wat dat betreft herken ik jullie verhalen exact, het is voor mij precies hetzelfde!

vrijdag 29 november 2013 om 12:01

Flamingo: heeft je partner al kinderen?
Een collega van mij was ook zwanger op haar 41-ste, dus het kan best wel.
Wat lilo zegt is wel waar, maar tegelijkertijd kan het ook "zo raak" zijn en dan ben je er binnen een jaartje...
Heb het idee dat iedereen nu wat opgefokter is en zelfs depri door het donker, kou... Een mens krijgt minder zin in dingen en dus ook zoiets.
                    Een collega van mij was ook zwanger op haar 41-ste, dus het kan best wel.
Wat lilo zegt is wel waar, maar tegelijkertijd kan het ook "zo raak" zijn en dan ben je er binnen een jaartje...
Heb het idee dat iedereen nu wat opgefokter is en zelfs depri door het donker, kou... Een mens krijgt minder zin in dingen en dus ook zoiets.

vrijdag 29 november 2013 om 15:14

Hai meiden, 
Ik wilde een nieuw groepje starten, maar zag dat jullie nog maar net begonnen zijn, dus ik hoop dat ik hier nog bij mag Leuk om alle spanning met elkaar te delen, aangezien je het voor vrienden/familie het liefst geheim wilt houden.
Mijn vriend (27) en ik (24) hebben vorige maand besloten om voor een eerste kindje te gaan. Ik ben in september (na 12 jaar) met de pil gestopt en vorige maand had ik een cyclus van 33 dagen. Ik zit nu op dag 24 en voel sinds gisteren wat pijntjes onderin m'n buik, een beetje een trekkerig gevoel. Kan van alles zijn natuurlijk, maar ik ben er ZO mee bezig dat ik elk steekje en pijntje voel
Leuke tip voor jullie: download in de appstore de gratis app: period tracker. Super handig om je cyclus in bij te houden en je kan er ook bijhouden op welke dagen je gesext hebt

Ik wilde een nieuw groepje starten, maar zag dat jullie nog maar net begonnen zijn, dus ik hoop dat ik hier nog bij mag Leuk om alle spanning met elkaar te delen, aangezien je het voor vrienden/familie het liefst geheim wilt houden.
Mijn vriend (27) en ik (24) hebben vorige maand besloten om voor een eerste kindje te gaan. Ik ben in september (na 12 jaar) met de pil gestopt en vorige maand had ik een cyclus van 33 dagen. Ik zit nu op dag 24 en voel sinds gisteren wat pijntjes onderin m'n buik, een beetje een trekkerig gevoel. Kan van alles zijn natuurlijk, maar ik ben er ZO mee bezig dat ik elk steekje en pijntje voel
Leuke tip voor jullie: download in de appstore de gratis app: period tracker. Super handig om je cyclus in bij te houden en je kan er ook bijhouden op welke dagen je gesext hebt

vrijdag 29 november 2013 om 16:24

@ Ksenija voor jou ook een vruchtbare maand   
@ Droom: kerst vier ik gelukkig met familie die alles van mij mogen weten. Wij vieren het altijd in een klein gezelschap. Ikzelf vind het fijn als iemand het weet voor het geval dat het mis gaat. Anders moet ik eerst uitleggen dat ik zwanger was en nu niet meer. Bij een eerdere vroege miskraam heb ik dat als zeer prettig ervaren.
Hoe ik dat met collega's moet oplossen, weet ik nog niet. Zij weten wel dat mijn zus binnenkort bevalt. Ik heb ze gezegd, als de baby komt dan ben ik erbij. Ik heb nog wel iets achter de hand. Maar dan moet de baby niet te lang op zich laten wachten. Whahahaa....misschien kan een afspraak maken dat de baby op die dag komt.
                    @ Droom: kerst vier ik gelukkig met familie die alles van mij mogen weten. Wij vieren het altijd in een klein gezelschap. Ikzelf vind het fijn als iemand het weet voor het geval dat het mis gaat. Anders moet ik eerst uitleggen dat ik zwanger was en nu niet meer. Bij een eerdere vroege miskraam heb ik dat als zeer prettig ervaren.
Hoe ik dat met collega's moet oplossen, weet ik nog niet. Zij weten wel dat mijn zus binnenkort bevalt. Ik heb ze gezegd, als de baby komt dan ben ik erbij. Ik heb nog wel iets achter de hand. Maar dan moet de baby niet te lang op zich laten wachten. Whahahaa....misschien kan een afspraak maken dat de baby op die dag komt.