Geld & Recht alle pijlers

#HELP HELP HELP!

02-12-2013 12:54 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een studente van 20 en zit met een probleem. Ik moet tot de 25ste van de maand rondkomen met 10 euro. (Alleen eten en drinken)

Kan van niemand wat lenen. Wat raden jullie me aan om te kopen dat lang meegaat en goed vult?
Kun je ook niet mee eten met iemand? Vrienden/ouders? Ik zou altijd aan kunnen schuiven hoor.

tot de 25ste met 10 euro, gaat je denk sowieso niet lukken want is vandaag pas de 2e
.
Grote pan macaroni maken? Dat kost bijna niets en dan invriezen... maar moet wel een hele grote pan zijn wil je daar lang van eten. Pannenkoeken mix halen en pannenkoeken bakken? Goedkope blikken soep?
.
Kan je niks verkopen op marktplaats? Misschien toch maar bij iemand aankloppen om evt. wat te lenen of in ieder geval ergens soms te eten. Dit is idd wel erg weinig.

Ziet je normale financiële situatie er wel beter uit?

Ow en je topictitel, tja je zal er nog wel wat over lezen
En drinken zou ik water doen en water koken, dan heb je een lekker kop thee. Kost je alleen theezakjes
.
Hey Isa,

Mijn ouders wonen in het buitenland en heb geen familie hier. Bij vrienden zou het wel kunnen, maar dat is ook maar 2 a 3 keer in deze 3/4 weken.quote:isa__88 schreef op 02 december 2013 @ 12:56:

Kun je ook niet mee eten met iemand? Vrienden/ouders? Ik zou altijd aan kunnen schuiven hoor.

tot de 25ste met 10 euro, gaat je denk sowieso niet lukken want is vandaag pas de 2e
Ja, normaal gesproken kom ik wel rond, maar deze maand gingen er kosten (eigen risico) voor de tandarts / lesgeld / zorgpremie / boekengeld van af, dus daarom zit ik nu zo erg krap.
Tien euro is wel weinig, hoe krijg je het voor elkaar. Dat wordt alleen water drinken dus. Havermout is goedkoop en voedzaam en kan je ook met water klaarmaken, diepvriesgroente per kilo ook is ook goedkoop en voedzaam, net zoals rijst en verder eieren voor bron van eiwitten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
werken? Hoewel je dan ook niet direct je geld hebt. Uitzendbureau's betalen per week uit. Dus als je deze week wat werkt heb je eind volgende week wat extra's.
Geen lege flessen ook thuis staan, die je in kan leveren?
.
Aanmaaklimonade, water, theezakjes. Groot pak aardappelpuree, blikjes groente, macaroni zonder vlees.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Wat spullen op Marktplaats zetten en anders koop 10 pakken crackers en 10 potjes smeerkaas.
Vraag je ouders of ze wat geld naar je over willen maken. Ze laten je in de decembermaand toch niet zonder zitten?
Waar woon je? Als het in de buurt is mag je wel wat uit mijn voorraadkast...
Kun je rood staan?
Limonade lijkt me wel een goed idee met water. Gaat macaroni wel zo lang mee, of moet ik het per week doen ofzo?
Verder idd alleen maar water drinken, rijst en pasta groot inslaan van euroshopper of lidl. Paar blikken gezeefde tomaten. Paar pakken bloem en een bus poedersuiker (pannenkoeken). Dan maar een maandje geen groente.
quote:pareltje93 schreef op 02 december 2013 @ 13:04:

Limonade lijkt me wel een goed idee met water. Gaat macaroni wel zo lang mee, of moet ik het per week doen ofzo?Invriezen.
@Lila mijn ouders hebben het ook niet echt breed, daarom dat ik niks van ze kan lenen.
quote:mali30 schreef op 02 december 2013 @ 13:02:

Aanmaaklimonade, water, theezakjes. Groot pak aardappelpuree, blikjes groente, macaroni zonder vlees.

Als je met 10 euro nog iets meer dan 3 weken moet doen dan kunnen aanmaaklimonade en theezakjes er ook niet meer van af.

Water is gratis en dan lijkt eten mij belangrijker dan "luxe"' drinken.

Ze zal niet eens elke dag kunnen eten van dit geld.

To kunnen je ouders geen geld over maken vanuit het buitenland?

Heb je je vrienden verteld dat je echt geen eten kunt kopen? Ik snap dat ze er absoluut niet op zitten te wachten dat jij elke dag komt eten maar als ze weten dat jij anders helemaal niet kan eten dan denken ze er waarschijnlijk anders over en mag je toch mee eten.
Je krijgt deze maand eerder stufi, de 21e als ik me niet vergis.
Kunnen je ouders niet wat extra geld overmaken/lenen? Met 20 Euro zou je al erg geholpen zijn, lijkt me?
Ook geen vriendinnen die even een 10tje willen lenen?
.
Je kent echt niemand die een paar weken 20 euro kan missen??? Met 30 red je het namelijk relatief makkelijk.
Ik zou 2 pakjes sigaretten kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven