#HELP HELP HELP!
maandag 2 december 2013 om 12:54
maandag 2 december 2013 om 19:08
Anderhalve kilo suiker kost 1,34 euro en er zitten 6000 calorieen in. Van een tientje kan je 7 pakken kopen. Dat zijn ruim voldoende calorieen voor 3 weken. Ja, verschrikkelijk ongezond en het vult voor geen meter, maar je redt het dan wel 3 weken met een tientje. Ik denk dat het zo'n beetje de goedkoopste calorieen zijn die je kan vinden. Of 1200 gram rijst voor 1,20 euro. Is lekkerder en ook een koolhydratenbom.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
maandag 2 december 2013 om 19:15
Ja, in haar omstandigheden zou ik lege flessen verzamelen, bij iemand in het huishouden werken, dieren verzorgen, een rekening storneren ofzo, desnoods bedelen of van een vreemde geld accepteren, maar als ze het per se 3 weken wil doen met een tientje, zou ik geen pot pastasaus van 70 cent kopen want dat kan je je dan niet veroorloven.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
maandag 2 december 2013 om 19:35
quote:isa__88 schreef op 02 december 2013 @ 19:00:
[...]
Ik denk dat Nina bedoelt dat ze het erg lief vind van mv. althans zo vat ik het op maar kan het mis hebben.
Ik vind het wel heel lief van mv Je vat het bijna goed op. Buiten lief vind ik het ongelofelijk dat je dat dan nog kunt missen. (wilt missen) Het is geen all you can eat buffet daar hé.
[...]
Ik denk dat Nina bedoelt dat ze het erg lief vind van mv. althans zo vat ik het op maar kan het mis hebben.
Ik vind het wel heel lief van mv Je vat het bijna goed op. Buiten lief vind ik het ongelofelijk dat je dat dan nog kunt missen. (wilt missen) Het is geen all you can eat buffet daar hé.
maandag 2 december 2013 om 20:18
maandag 2 december 2013 om 20:24
het lastige is dat je stufi deze maand eerder komt maar dat je er dus ook langer mee moet rondkomen dit keer
ik zou naar de inkomsten-uitgaven kijken
hoe rot ook, als jij nu nog 18 dagen moet rondkomen door een gift aan je ouders, klopt er iets niet hè
zij hebben het daar misschien slecht, maar jij hebt hier (blijkbaar) niemand om op terug te vallen
misschien is het goed dat je meer inkomsten genereert
een oppasgezin, een bijbaantje, hondenoppas, dat soort dingen
ik zou naar de inkomsten-uitgaven kijken
hoe rot ook, als jij nu nog 18 dagen moet rondkomen door een gift aan je ouders, klopt er iets niet hè
zij hebben het daar misschien slecht, maar jij hebt hier (blijkbaar) niemand om op terug te vallen
misschien is het goed dat je meer inkomsten genereert
een oppasgezin, een bijbaantje, hondenoppas, dat soort dingen
maandag 2 december 2013 om 20:27
quote:Moondancer schreef op 02 december 2013 @ 20:18:
Ipv een pot pastasaus kun je ook van die kleine blikjes tomatenpuree kopen en aanlengen met water om een sausje te maken. Zo'n blikje kost 10 cent.
Verder kun je ook eens kijken of je bij een boerderij of groentenzaak kunt helpen in ruil voor wat groente of aardappelen.
dat zal lastig worden ivm verzekeringen, geen boer of groenteman die problemen wil
je kan wel een hobby(volks)tuinder aanspreken, hoewel ik me afvraag of die veel te doen hebben op het moment
het onkruid groeit niet, de herfstoogst is binnen en voor de wintergroenten is het nog geen tijd
Ipv een pot pastasaus kun je ook van die kleine blikjes tomatenpuree kopen en aanlengen met water om een sausje te maken. Zo'n blikje kost 10 cent.
Verder kun je ook eens kijken of je bij een boerderij of groentenzaak kunt helpen in ruil voor wat groente of aardappelen.
dat zal lastig worden ivm verzekeringen, geen boer of groenteman die problemen wil
je kan wel een hobby(volks)tuinder aanspreken, hoewel ik me afvraag of die veel te doen hebben op het moment
het onkruid groeit niet, de herfstoogst is binnen en voor de wintergroenten is het nog geen tijd
dinsdag 3 december 2013 om 00:28
5 bananen voor 1 euro.
1 kilo yogurt 1 euro.
2 broden voor 1.50.
pot pindakaas 1.30.
1 kilo frusili pasta voor 0.80 ofzoiets.
zak rijst 0.30 ?
kilo diepries spinazie 1.50?
zak wortelen 1.30
potje opkikker (boullion) 1.29
10 eieren voor 1,29 ( las ik hier ergens )
= 11.28
Opties,
losse banaan
kommetje yogurt
Banaan met yogurt
Brood/geroosterd brood met pindakaas
Brood/geroosterd brood met gebakken Ei
Rijst met Ei en spinazie
Gebakken rijst met roerei en wortel
Frusili met spinazie en ei
Geroosterd brood dopen in Boullion
wortels om te snacken
Banaan en ei mengen dan heb je bananen pannekoekjes
omelet met spinazie
spinazie en brood in dopen
''soepje'' van boulion met frusili en wortel erin.
red je het geen 3 weken mee maar je komt wel even vooruit
1 kilo yogurt 1 euro.
2 broden voor 1.50.
pot pindakaas 1.30.
zak rijst 0.30 ?
zak wortelen 1.30
= 11.28
Opties,
losse banaan
kommetje yogurt
Banaan met yogurt
Rijst met Ei en spinazie
wortels om te snacken
omelet met spinazie
red je het geen 3 weken mee maar je komt wel even vooruit
dinsdag 3 december 2013 om 00:58
quote:shiningshadows schreef op dinsdag 03 december 2013 00:28 5 bananen voor 1 euro.
1 kilo yogurt 1 euro.
2 broden voor 1.50.
pot pindakaas 1.30.
zak rijst 0.30 ?
zak wortelen 1.30
= 11.28
Opties,
losse banaan
kommetje yogurt
Banaan met yogurt
Rijst met Ei en spinazie
wortels om te snacken
omelet met spinazie
red je het geen 3 weken mee maar je komt wel even vooruit Ook erg goed bedacht idd
1 kilo yogurt 1 euro.
2 broden voor 1.50.
pot pindakaas 1.30.
zak rijst 0.30 ?
zak wortelen 1.30
= 11.28
Opties,
losse banaan
kommetje yogurt
Banaan met yogurt
Rijst met Ei en spinazie
wortels om te snacken
omelet met spinazie
red je het geen 3 weken mee maar je komt wel even vooruit Ook erg goed bedacht idd
.
dinsdag 3 december 2013 om 09:58
dinsdag 3 december 2013 om 14:47
dinsdag 3 december 2013 om 15:29
dinsdag 3 december 2013 om 15:33
quote:pareltje93 schreef op dinsdag 03 december 2013 14:23 Ik woon in Amsterdam.Oh dan wil ik ook wel een hapje met je eten hoor, dan trakteer ik je wel op n lekkere maaltijd. Heb je in ieder geval 1 avond iets lekkers in je buik. Ik kan ook wel wat brengen, werk in centrum Amsterdam en woon er vlakbij
.
dinsdag 3 december 2013 om 15:47
Niemand redt het toc 3 weken van 10 euro??! Dat kan gewoon niet. Niet als je 3 keer per dag moet eten. Met zon budget is het zelfs in Azië nog lastig rondkomen voor zon lange tijd.
TO ik zou echt goed kijken naar wat je zelf kunt missen. Heel lief dat je je ouders wilt helpen maar als je daardoor zelf nauwelijks kunt overleven vind ik dat geen gezonde situatie.
Ik woon zelf in Rotterdam en heb ng wat potjes groente staan die ik eigenlijk nooit gebruik. Maar ja de reiskosten die je moet maken om hier te komen zijn al meer dan 10 euro dus daar kan ok je helaas ook niet mee helpen
TO ik zou echt goed kijken naar wat je zelf kunt missen. Heel lief dat je je ouders wilt helpen maar als je daardoor zelf nauwelijks kunt overleven vind ik dat geen gezonde situatie.
Ik woon zelf in Rotterdam en heb ng wat potjes groente staan die ik eigenlijk nooit gebruik. Maar ja de reiskosten die je moet maken om hier te komen zijn al meer dan 10 euro dus daar kan ok je helaas ook niet mee helpen