Werk & Studie alle pijlers

Wajong en bijbaan

02-12-2013 23:52 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik zit in de Wajong en heb momenteel geen werk. Nu kan ik een tijdelijk bijbaantje krijgen als afwasser in een hotel, voor ongeveer 2 weken. Ik krijg dan het minimumloon.

Weet iemand of ik dan gekort wordt op mijn uitkering?
Mag ik toch wel hopen ja....
www.weethoehetzit.nl
Ja. Zodra je zelfstandig het minimumloon verdient krijg je niets van het UWV, voor zover ik weet.

Je kan het zelf uitrekenen via de rekenhulp van het UWV.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
https://www.werk.nl/wajong/werknemer/me ... nbaanendan
Ja.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
quote:Mydwryl schreef op 03 december 2013 @ 00:10:

Ja. Zodra je zelfstandig het minimumloon verdient krijg je niets van het UWV, voor zover ik weet.

Je kan het zelf uitrekenen via de rekenhulp van het UWV.Als ik invul dat ik 800 verdien krijg ik anders ook nog 400 euro WAJONG erbij.
quote:Koettie schreef op 03 december 2013 @ 00:12:

[...]

Als ik invul dat ik 800 verdien krijg ik anders ook nog 400 euro WAJONG erbij.Kleine kans dat ¤800,- je minimumloon is, of je bent wel héél jong.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Stuur gewoon je loonspecificatie mee
Ik heb nog geen loonspecificaitie, het gaat om een tijdelijke klus van max. 10 dagen. Ik ben 33 en zou dan het geldende miniumloon voor de horeca verdienen deze maand.
quote:Koettie schreef op 03 december 2013 @ 00:12:

[...]

Als ik invul dat ik 800 verdien krijg ik anders ook nog 400 euro WAJONG erbij.Lijkt me stug.
Het gaat dus om een uur of 4 werken per keer. Dus in totaal ongeveer 45 uur.
Mijn vraag dus: wordt het salaris dat ik zou verdienen volledig gekort op mijn Wajong? Want in feite 'loont' het dan uberhaupt niet om te werken..Stel ik zou 300 verdienen, krijg ik dan ook 300 minder Wajong in december?
quote:Snoopy80 schreef op 03 december 2013 @ 00:23:

Mijn vraag dus: wordt het salaris dat ik zou verdienen volledig gekort op mijn Wajong? Want in feite 'loont' het dan uberhaupt niet om te werken..Stel ik zou 300 verdienen, krijg ik dan ook 300 minder Wajong in december?Yep.
Dan heb ik dus helemaal niks aan dit baantje :(...
quote:Snoopy80 schreef op 03 december 2013 @ 00:26:

Dan heb ik dus helemaal niks aan dit baantje :(...

Jawel hoor. Je voorziet voor een deel in je eigen levensonderhoud, zonder dat je een beroep hoeft te doen op gemeenschapsgeld.

Uhm..ik ben niet voor niets voor meer dan 75 afgekeurd he...ook al heb ik een Hbo diploma op zak..
75 procent dus
quote:Snoopy80 schreef op 03 december 2013 @ 00:34:

Uhm..ik ben niet voor niets voor meer dan 75 afgekeurd he...ook al heb ik een Hbo diploma op zak..Maar je kunt wel afwassen? Mooi toch!
En jij weet exact waarom ik afgekeurd ben ?!
Goh wat een gezelligheid.

To, als je kan werken dan doe je dat toch gewoon??? En ja dan wordt je gekort op je uitkering. Maar je hebt dat geld wel zelf verdiend! Ipv je hand ophouden...
Plofkipje : ik solliciteer al 2 jaar, op Mbo en Hbo banen. Zonder enig succes. Ik zit dus echt niet voor mijn lol thuis..als ik mijn hand wilde ophouden had ik niet 7 jaar lang mijn stinkende best gedaan om mijn Hbo diploma te behalen....
Dus wil je graag een baantje, hoe kort ook, om fijn je eigen geld te verdienen. Zuur hoor, je opleiding gedaan en niet aan de baan, snap ik heus. Maar daar hoeft de Wajong niet in tegemoet te komen.
Je komt toch in de wajong als je niet kunt werken? En TO kan wel werken?
quote:Rapunzel27 schreef op 03 december 2013 @ 01:09:

Dus wil je graag een baantje, hoe kort ook, om fijn je eigen geld te verdienen. Zuur hoor, je opleiding gedaan en niet aan de baan, snap ik heus. Maar daar hoeft de Wajong niet in tegemoet te komen.

Absoluut eens.

Ik snap ook je frustratie wat betreft welke baan je krijgt TO. Maar het is toch nog altijd fijner om bij te dragen voor zo ver je kunt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven