Storm

05-12-2013 13:04 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Wat merken jullie tot nu toe van de storm? Ik ben eerder naar huis gegaan, want ik moet met de trein naar het noorden. Ik ben benieuwd hoe het in de rest van het land er aan toe gaat. Volgens mij valt het tot nu toe allemaal nog wel mee.
Hier, midden/west Nederland valt het nu nog mee, waait wel flink en het begint nu wel te regenen!
Is al een topic over trouwens :-)

Hier waait het alleen , verder nog weinig (amsterdam)
.
Hier vlak bij Amsterdam stormt het aan het water aardig. Katten zijn onrustig door het gieren van de wind.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
In Brabant nog niet veel aan de hand. Maar ik las ook dat het ergste verwacht wordt rond drie uur. En dan het ergst in Noord Holland, Friesland en Groningen.
In Rotterdam begint het langzamerhand wat heftiger te worden. Ik zit met argusogen naar mijn dekbed te kijken die buiten hangt te drogen. Ook weer een handige dag voor uitgekozen om dat ding te wassen. Maar goed, hoe harder de wind, hoe eerder droog, zullen we maar zeggen.
quote:Cateautje schreef op 05 december 2013 @ 13:12:

In Rotterdam begint het langzamerhand wat heftiger te worden. Ik zit met argusogen naar mijn dekbed te kijken die buiten hangt te drogen. Ook weer een handige dag voor uitgekozen om dat ding te wassen. Maar goed, hoe harder de wind, hoe eerder droog, zullen we maar zeggen.Hier regent het, dus hou het wel goed in de gaten
.
In Enschede alleen een beetje wind, niks bijzonders. Maar dat was de vorige storm ook zo. Overal in Nl chaos en hier was alleen een lege ton omgewaaid.

Heb net nog heel ontkennend met dochter voerbollen voor de vogeltjes opgehangen. Ik zie wel of ze er morgen nog hangen.

Ik heb wel (omdat het nog droog is) vast de sintcadeaus in de auto gezet.

Ik hoop niet dat het hier echt los gaat, ze hebben 2 weken terug nieuwe bomen geplant voor ons huis (minstens 4 meter hoog met kleine kluit) en ik denk dat die er zo uit waaien.
Nog niets gemerkt! alleen code oranje voor het noorden en westen toch? Hier in braboland dus niets te vrezen (nog) :]
Hier (Arnhem) is helemaal niets te merken. We hebben vanavond pakjesavond in Almere en gaan rond 17.00uur die kant op. Hopelijk hebben we dan niet al te veel file....
Ik woon in het noorden, hier hebben ze het al over code rood. Het waait en regent hier idd flink! De papiercontainer kwam net al langswaaien (nouja, rijden dan ) Gelukkig vlak langs de geparkeerde auto's gegaan en niks geraakt!
quote:isa__88 schreef op 05 december 2013 @ 13:14:

[...]

Hier regent het, dus hou het wel goed in de gaten Het balkon is overdekt en het hangt zoveel mogelijk aan de binnenkant, dus daar heb ik geen last van.
Sorry, niet gezien dat hier al een topic over was! In Groningen, Drenthe en Overijssel laten de meeste scholen de leerlingen naar huis gaan. Mijn school in Overijssel niet, maar omdat ik naar het noorden (noord-oosten) moet mocht ik gaan. Prima!
Hier in Drenthe waait en regent het trouwens, maar niet dat je zegt van: wow!
Hier in ZH nog niks. Er vliegen wel wat meeuwen in de lucht, maar die zien er niet uit alsof ze het zwaar hebben.
Ik heb al schade aan mijn huis, iets wat van het huis is afgewaaid en dat gaat niet om iets lichts....dus gaat behoorlijk tekeer. Hou mijn hart vast. Woon in Z.H.
Twente! Helemaal niets, waait een beetje zachtjes. No rain.
Het is gaan regenen. Het komt mij wel goed uit dat de storm uit het noordwesten komt. Ik zit pal op het zuiden en wordt beschermd door een heel groot gebouw, dus het zal hier wel meevallen, denk ik.
Hier in Zuid Oost Groningen regent en waait het wel hard, maar geen extreme dingen tot nu toe.

Hopelijk blijft het meevallen, want zou zonde zijn als mijn ouders niet kunnen komen om Sinterklaas te vieren.
Hier op de grens van Noord en Zuid Holland, klein stukje van de kust, begint de wind nu erg aan te trekken. Op school met de kinderen nog buiten gespeeld, om half twaalf. Maar sindsdien is de wind echt flink harder gaan waaien. Mijn pubers zijn nu net uit of bijna uit. Hoop dat zoon er goed doorkomt, moet door de weilanden fietsen, erg onbeschut. Dochter komt door de bebouwing naar huis, zal wel lukken! Jongste ga ik zo halen, met de auto, die moet nog naar een clubje aan de andere kant van ons dorp én heeft hopelijk een leuke surprise mee. Beetje sneu als dat stuk waait, of erger als hij er echt mee van de weg waait.
quote:Marloes85 schreef op 05 december 2013 @ 13:17:

Hier (Arnhem) is helemaal niets te merken. We hebben vanavond pakjesavond in Almere en gaan rond 17.00uur die kant op. Hopelijk hebben we dan niet al te veel file....Hier ook Arnhem, maar het waait toch echt wel flink harder dan normaal. Kan ook zijn dat ik het meer merk, omdat ik op zolder aan het werk ben.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Kijk even op arriva. Lees net op nu.nl dat ze vanaf 14:00 stoppen met treinverkeer naar het noorden.

hier in drachten veel harde wind en regen.
Achterhoek meldt zich! Flinke bries en regen. Ik heb de ramen boven zowaar dichtgedaan, want de bezittingen van mijn bloedjes vlogen door de kamers. En ik zeg ze altijd nog zo dat ze hun vensterbanken niet zo vol moeten plempen .
Het waait in Rotterdam behoorlijk, gelukkig staat de wind aan de achterkant en niet op de ramen van de kamer, de glazenwasser is vanochtend geweest, hoe kan die man het bedenken?
verba volant, scripta manent.
Hier in Vianen weinig te merken van storm. Wat hardere wind af en toe en het regent, maar niks ergs. Vorige keer was mijn grasmat weggewaaid tegen de schuur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven