Geld & Recht alle pijlers

#HELP HELP HELP!

02-12-2013 12:54 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een studente van 20 en zit met een probleem. Ik moet tot de 25ste van de maand rondkomen met 10 euro. (Alleen eten en drinken)

Kan van niemand wat lenen. Wat raden jullie me aan om te kopen dat lang meegaat en goed vult?
Ik zou persoonlijk liever een noodpakket bij de voedselb halen, dan bij vreemde mensen aan tafel schuiven..

(alhoewel ik het super lief vindt)
Ja maar nu kan iedereen zeggen ik ben pareltje..

Wie weet zie ik je straks
.
ben je ook 20 met een hongaars uiterlijk?

En je moet het ervoor over hebben om misschien langer dan een uur te wachten.
quote:isa__88 schreef op 05 december 2013 @ 12:17:

Ja maar nu kan iedereen zeggen ik ben pareltje..

Wie weet zie ik je straks

Zullen we samen gaan? Nog iemand die mee wil rijden?

Even serieus, ik vind het fijn dat je dat aanbiedt en dat die mogelijkheid er is.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 05 december 2013 @ 12:21:

[...]

Zullen we samen gaan? Nog iemand die mee wil rijden?

Even serieus, ik vind het fijn dat je dat aanbiedt en dat die mogelijkheid er is.

Ja carpoolen en dan verdelen we het pakketje, jij mag de chocola wel

En even een serieuze reactie ; Ik vind het ook heel lief dat je het aanbiedt aan TO!!
.
Maar ik zit ook in Amsterdam ik had ook aangeboden om iets langs te brengen maar volgens mij is het opgelost aangezien ze ook niet meer reageert
.
quote:isa__88 schreef op 05 december 2013 @ 12:22:

[...]

Ja carpoolen en dan verdelen we het pakketje, jij mag de chocola wel

En even een serieuze reactie ; Ik vind het ook heel lief dat je het aanbiedt aan TO!!
quote:Doreia schreef op 03 december 2013 @ 15:52:

Heb het ook al eerder gevraagd maar:

Overkomt je dit vaker, dat je te weinig geld overhoudt om eten van te kopen? Kan ik je helpen met eens te kijken naar je begroting en wellicht tips of adviezen geven om slimmere keuzes te maken?Heeft ze al antwoord op gegeven. Normaal niet, maar nu veel uitgaves als eindafrekening eigen risico e.d.
quote:Fame schreef op woensdag 04 december 2013 19:23 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "#HELP HELP HELP!"" class="messagelink">masque schreef op 04 december 2013 @ 18:18</a>:</b>

[...]

Toch raar want ik bood to dat aan, geld... Maar tot eden niks geen pb bericht gehad... Stomme aanname, stomme post</div></blockquote>Jij kan ook geen PB's krijgen, jij hebt die functie niet aan staan. Crap! Ff uitvogelen hoe ik dat aanzet:)
quote:saffietje schreef op 05 december 2013 @ 12:20:

ben je ook 20 met een hongaars uiterlijk?

En je moet het ervoor over hebben om misschien langer dan een uur te wachten.

Weet jij hoe Hongaren eruit zien? Denk je dat ze een grote zwarte snor heeft of zo?

En nee, noodpakketten weggeven aan anonieme forummers, terwijl ze bedoeld zijn voor mensen die echt in nood zitten, is geen goed idee. Je hebt geen idee van hoe waar of niet dit topic is. Bewaar die pakketten alsjeblieft voor mensen van wie zeker is dat ze ze nodig hebben.

Echt, de naiviteit vind ik best stuitend. Dat mensen hun eigen geld en goed weg willen geven, prima. Maar als je bij een voedselbank werkt, gaat het niet om je eigen goederen. En heb je daar zorgvuldig mee om te gaan.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Eens met ClaudeFiolle. Die spullen zijn niet van jou, maar van de Voedselbank. Voor mensen die het echt nodig hebben ipv anonieme bedelforummers. Maar desondanks snap ik je goede bedoelingen wel.
Maar hoe weet je dat iemand die bij de Voedselbank komt wel echt in nood zit? Of moet je daar tig formulieren invullen ofzo? Hoe werkt dat?
quote:saffietje schreef op 05 december 2013 @ 12:12:

Wij hebben idd wachtlijsten. maar mensen in nood krijgen een noodpakket mee.Hoe controleren jullie of iemand echt in nood zit
We schijnen niet meer "Goede Samaritanen" mogen zijn. Nou ja, als we een goede Samaritanen film kijken huilen we allemaal. Niet?
Goede samaritaan zijn met spullen van een ander vind ik niet kunnen.
Die formulieren zijn voor mij in elk geval drempel genoeg om af te zien van een aanvraag. Dan maar droog brood en einde-van-de-markt-groenten.

Alleen als uitkeringsgerechtigde "lijkt" het gemakkelijk invulbaar te zijn.
quote:bankje schreef op 05 december 2013 @ 15:31:

Goede samaritaan zijn met spullen van een ander vind ik niet kunnen.Volgens mij kan beter niemand op een goede daad van jou zitten wachten.
quote:bankje schreef op 05 december 2013 @ 15:31:

Goede samaritaan zijn met spullen van een ander vind ik niet kunnen.Maar Saffietje werkt toch bij de Voedselbank? Er zullen heus regels zijn waar werknemers/vrijwilligers zich aan moeten houden. En regels dat ze bij nood een pakket mogen uitreiken.
Waarschijnlijk is Saffietje zelf vrijwillig daar aan het werk voor anderen.
quote:Ikhierhuh schreef op 05 december 2013 @ 15:33:

[...]

Volgens mij kan beter niemand op een goede daad van jou zitten wachten.Dat doe ik bij mensen die ik ken en niet bij een anonieme forummer. Er zijn TO zoveel dingen aangeboden waar ze niet op ingaat.
Iedereen help een ander zoals hem zelf uitmaakt. Of niet?

TO had al lang geleden aangegeven waarom zij niet wil ingaan, zij wil namelijk niet bedelen. Haar goede recht!
quote:bankje schreef op 05 december 2013 @ 15:39:

[...]

Dat doe ik bij mensen die ik ken en niet bij een anonieme forummer. Er zijn TO zoveel dingen aangeboden waar ze niet op ingaat.

Ze zegt het ook niet te willen, ook geen voedsel.

Maar stel dat ze wel bij Saffietje langs gaat en Saffietje meent dat TO oprecht is en oprecht in de shit zit, dan is het aan haar om te bepalen hoe en wat.
Erg lief allemaal! Ik heb al vaker een topic als dit voorbij zien komen en wat fijn dat er zoveel mensen zo behulpzaam zijn.

De wondere wereld van internet, geweldig.

Ik woon in Utrecht, mocht je er nog komen toevallig ben je ook bij mij van harte welkom voor wat producten om het te redden tot de 21ste.

Hopelijk ga je in op een aanbieding hier, want zoveel liefs kan je toch niet afslaan? En waarom, omdat sommigen mogelijk denken dat je misbruik maakt?

So what, als jij maar weet dat het niet zo is.
Nou wordt er net gedaan of Saffietje aan verduistering doet. Kom op, ze werkt daar vrijwillig, dan ben je sowieso al barmhartig vind ik.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 05 december 2013 @ 15:58:

Nou wordt er net gedaan of Saffietje aan verduistering doet. Kom op, ze werkt daar vrijwillig, dan ben je sowieso al barmhartig vind ik.Helemaal mee eens.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven