Gemiddeld verbruik éénpersoons
dinsdag 3 december 2013 om 17:45
Ik heb een vraag: ik ben mijn Gas en Energie aan het vergelijken. Ik heb echter nooit eerder alleen gewoond en weet dus niet exact wat mijn verbruik zal zijn.
Op de vergelijkingssites wordt op basis van 1 persoon steeds van een ander verbruik uitgegaan.
De Consumentenbond spreekt bijvoorbeeld van een verbruik van elektriciteit van 1500KWH per jaar en een verbruik van 1100m3 gas per jaar.
Op gaslicht.com gaan ze uit van 2000KWH en 1400m3.
Wat is een redelijk gemiddelde voor 1 persoon?
Op de vergelijkingssites wordt op basis van 1 persoon steeds van een ander verbruik uitgegaan.
De Consumentenbond spreekt bijvoorbeeld van een verbruik van elektriciteit van 1500KWH per jaar en een verbruik van 1100m3 gas per jaar.
Op gaslicht.com gaan ze uit van 2000KWH en 1400m3.
Wat is een redelijk gemiddelde voor 1 persoon?
dinsdag 3 december 2013 om 18:18
Heb je apparatuur die veel stroom verbruikt zoals electrisch/keramisch/inductie fornuis, electrisch kacheltje, airo, oude koelkast/vriezer? Heb je veel lampen aan staan. Ben je vaak thuis en hoelang per dag? Was je veel en heb je een droger en hoe vaak zet je deze aan? En de computer, tv, hoe vaak aan en op standby of helemaal uit als je naar bed gaat?
Mbt. gas, douche je elke dag kort of lang en hoe vaak per dag, heb je de verwarming vaak aan staan, ook snachts en hoe hoog. Dat is per persoon verschillend en dus bijna niet te vergelijken.
Ik doe bijna alles electrisch en mijn vorige verbruik was rond de 3000,-- M. Dit jaar geprobeerd te bezuinigen dus ben benieuwd. Gas gaat via de verhuurder en is lastig te berekenen omdat ik op elke kachel een metertje heb zitten (blokverwarming.
Mbt. gas, douche je elke dag kort of lang en hoe vaak per dag, heb je de verwarming vaak aan staan, ook snachts en hoe hoog. Dat is per persoon verschillend en dus bijna niet te vergelijken.
Ik doe bijna alles electrisch en mijn vorige verbruik was rond de 3000,-- M. Dit jaar geprobeerd te bezuinigen dus ben benieuwd. Gas gaat via de verhuurder en is lastig te berekenen omdat ik op elke kachel een metertje heb zitten (blokverwarming.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
woensdag 4 december 2013 om 09:58
quote:gismo72 schreef op 03 december 2013 @ 18:38:
Wij zijn met zijn 2-en. Regelmatig thuis, tv laptop, tablet aan en een grote koelkast, geen droger. Energie per jaar 3600.
Vrij zuinig met stoken door HR ketel, cirva 1000 kuub per jaar.3600 kWh vind ik veel. Wij zijn ook met twee personen, waarvan 1 regelmatig thuis. Geen droger en vaatwasser. TV, laptop en PC worden regelmatig gebruikt (met name 's avonds) wij zitten nu bijna aan 1500 kWh. Gas zitten we nu +/- op 550 kuub.
Wij zijn met zijn 2-en. Regelmatig thuis, tv laptop, tablet aan en een grote koelkast, geen droger. Energie per jaar 3600.
Vrij zuinig met stoken door HR ketel, cirva 1000 kuub per jaar.3600 kWh vind ik veel. Wij zijn ook met twee personen, waarvan 1 regelmatig thuis. Geen droger en vaatwasser. TV, laptop en PC worden regelmatig gebruikt (met name 's avonds) wij zitten nu bijna aan 1500 kWh. Gas zitten we nu +/- op 550 kuub.
woensdag 4 december 2013 om 11:24
Wij zijn ook met zijn tweetjes, hebben een droger, niet echt heel energiezuinig en verbruiken net geen 1700 Kwh, gas 317 m3.
Appartement van 80 m2 met blokverwarming, dat dan weer wel.
Appartement van 80 m2 met blokverwarming, dat dan weer wel.
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
woensdag 4 december 2013 om 16:53
Ik woon in mn up in een jaren 80 appartement (1e verdieping direct boven de onverwarmde garageboxen). Momenteel ben ik werkloos dus vaker thuis. Ik verbruik vrij veel (oudere ketel/overal hr++glas) en mijn verbruik was vorig jaar 2075 kwh en 900m3. Ik douche trouwens dagelijks en draai wekelijks 6 wasjes (en droog er daarva ook 4 met de droger).
vrijdag 6 december 2013 om 14:28
zaterdag 7 december 2013 om 19:25
quote:dobermann schreef op 06 december 2013 @ 11:36:
Je kunt beter een droogrek kopen, scheelt elektriciteit.Dan moet je er wel de ruimte voor hebben. En bij mij droogt het binnen ook nog eens super sloom. (Heb eens een tijdje wat was op een rek gedroogd. Al mijn was zo drogen is voor mij geen optie.)
Je kunt beter een droogrek kopen, scheelt elektriciteit.Dan moet je er wel de ruimte voor hebben. En bij mij droogt het binnen ook nog eens super sloom. (Heb eens een tijdje wat was op een rek gedroogd. Al mijn was zo drogen is voor mij geen optie.)