Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
zondag 8 december 2013 om 13:01
@zoeter ja, zo probeer ik het ook te zien hoor, maar lukt niet altijd, wist niet dat een mens zó moe kon zijn!
@Gavia Ik hoe dus helemaal (nog) niet over te geven, maar het voelt de hele dag alsof het er wel aan zit te komen... Ik zat ook al te denken de dokter te bellen. Ik voel me slapjes en ben soms erg duizelig. Donderdag eerste keer verloskundige, dus als het tot die tijd nog een beetje gaat, bespreek ik het daar wel.
Ben nu kippensoep aan het maken, hoop dat dat wel makkelijk naar binnen gaat
@tessado hahaha, ja raar verhaal hè! Ik was bezig met ivf, maar m'n eisprong was al geweest, dus kon terugplaatsing niet doorgaan. Maar ik kon wel een KID doen; elke kans is nou eenmaal een kans. Snel nieuwe donor uitgekozen en snel de inseminatie gedaan. Was eigenlijk erg grappig.
Dus ik zeg nog tegen de arts; dit zou écht iets voor mij zijn om nu zwanger te raken.... Zij vond het ook een goeie bak.
Weken daarna helemaal niet bezig geweest echt ermee, want kans was hoogstens 5%! Dus wijntje gedronken, kattenbak schoongemaakt... Totdat ik me besefte dat ik eigenlijk al ongesteld had moeten worden.... En toen was het dus raak! Moet er weer om lachen nu ik dit schrijf.
@Gavia Ik hoe dus helemaal (nog) niet over te geven, maar het voelt de hele dag alsof het er wel aan zit te komen... Ik zat ook al te denken de dokter te bellen. Ik voel me slapjes en ben soms erg duizelig. Donderdag eerste keer verloskundige, dus als het tot die tijd nog een beetje gaat, bespreek ik het daar wel.
Ben nu kippensoep aan het maken, hoop dat dat wel makkelijk naar binnen gaat

@tessado hahaha, ja raar verhaal hè! Ik was bezig met ivf, maar m'n eisprong was al geweest, dus kon terugplaatsing niet doorgaan. Maar ik kon wel een KID doen; elke kans is nou eenmaal een kans. Snel nieuwe donor uitgekozen en snel de inseminatie gedaan. Was eigenlijk erg grappig.
Dus ik zeg nog tegen de arts; dit zou écht iets voor mij zijn om nu zwanger te raken.... Zij vond het ook een goeie bak.
Weken daarna helemaal niet bezig geweest echt ermee, want kans was hoogstens 5%! Dus wijntje gedronken, kattenbak schoongemaakt... Totdat ik me besefte dat ik eigenlijk al ongesteld had moeten worden.... En toen was het dus raak! Moet er weer om lachen nu ik dit schrijf.
zondag 8 december 2013 om 19:49
@Gavia: idd ff kijken in je CAO. Maar google staat er ook vol mee. Ik weet eigenlijk niet of het een standaard wettelijk "iets" is of dat het CAO afhankelijk. Maar ff uitzoeken of P&O vragen, die weten het ook vast wel.
@Mammienator: Jeetje hoe raar kan het lopen dan haha! Je bent trouwens wel een goed voorbeeld voor de dames hier, dat het na zo'n lang traject waarbij je bijna de moed opgeeft, het toch is gelukt!!
Het "niet willen eten gevoel" is niet herkenbaar hier hahaha.. maar de moeheid wel.. pfff ik was kapot in het begin! Maar dat knapte zienderogen op toen ik de 3 mnd was gepasseerd.
Dus nog ff volhouden haha!!
@Zoeter: oh wauw.. augustus!!! Spannenddddd!!!
Waarschijnlijk dat ik rond maart weer een afspraak maak in het ziekenhuis met de gynaecoloog en dan kan ik waarschijnlijk een maand later weer beginnen. Dus... ik ben benieuwd!
@Tammy: zet hem op!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Mammienator: Jeetje hoe raar kan het lopen dan haha! Je bent trouwens wel een goed voorbeeld voor de dames hier, dat het na zo'n lang traject waarbij je bijna de moed opgeeft, het toch is gelukt!!
Het "niet willen eten gevoel" is niet herkenbaar hier hahaha.. maar de moeheid wel.. pfff ik was kapot in het begin! Maar dat knapte zienderogen op toen ik de 3 mnd was gepasseerd.
Dus nog ff volhouden haha!!
@Zoeter: oh wauw.. augustus!!! Spannenddddd!!!
Waarschijnlijk dat ik rond maart weer een afspraak maak in het ziekenhuis met de gynaecoloog en dan kan ik waarschijnlijk een maand later weer beginnen. Dus... ik ben benieuwd!
@Tammy: zet hem op!!!!!!!!!!!!!!!!!!
maandag 9 december 2013 om 16:46
Vanmiddag gesprek gehad bij de HA, in januari gaan we nog eens een gesprek aan en dan ook de verwijsbrief samen maken.
De HA moest even aan het idee wennen, heeft mij ook gevraagd informatie te regelen over het hoe en wat.
En ik dacht dat ik zo een verwijsbrief zou krijgen .
Had niet gedacht dat het gesprek eigenlijk zo makkelijk zou gaan tot nu toe, wel kritisch maar niet te.
@Tammy Succes!
@Mammienator Gefeliciteerd! Wat een mooie wending is dit.
De HA moest even aan het idee wennen, heeft mij ook gevraagd informatie te regelen over het hoe en wat.
En ik dacht dat ik zo een verwijsbrief zou krijgen .
Had niet gedacht dat het gesprek eigenlijk zo makkelijk zou gaan tot nu toe, wel kritisch maar niet te.
@Tammy Succes!
@Mammienator Gefeliciteerd! Wat een mooie wending is dit.
maandag 9 december 2013 om 18:04
Hmm, ik vind het wel vreemd hoor Noa_Lynn: De HA moet er even aan wennen. Die heeft m.i. helemaal niets om aan te wennen.
Maar goed, mijn verwijzing bestond uit de tekst:
Deze mevrouw wil graag een baby (of iets in die trant)
Maar heb je al wel een afspraak kunnen maken in een van de ziekenhuizen/klinieken?
Maar goed, mijn verwijzing bestond uit de tekst:
Deze mevrouw wil graag een baby (of iets in die trant)
Maar heb je al wel een afspraak kunnen maken in een van de ziekenhuizen/klinieken?
maandag 9 december 2013 om 18:13
maandag 9 december 2013 om 18:24
@Noa-Lynn, ik vind het ook raar dat je HA eraan moet wennen. Hij hoeft er helemaal niet aan te wennen!!!!! Dus je hebt de verwijsbrief (nog) niet gekregen? Hij moet daar zitten als arts en niet als persoon die het er misschien moeilijk mee heeft.
Gavia, leg het naast je neer. Het is beter voor jezelf en de baby dat je minder gaat werken.
Ik ga deze laatste 2 weken halve dagen werken en ik ben er blij om. De werkdagen duren me veel te lang en dan heb ik ook nog allemaal ziekenhuisbezoeken.
Tammy, heel veel succes!!!
Gavia, leg het naast je neer. Het is beter voor jezelf en de baby dat je minder gaat werken.
Ik ga deze laatste 2 weken halve dagen werken en ik ben er blij om. De werkdagen duren me veel te lang en dan heb ik ook nog allemaal ziekenhuisbezoeken.
Tammy, heel veel succes!!!
maandag 9 december 2013 om 18:47
Nee, jullie hebben ook helemaal gelijk, dat weet ik rationeel ook heel goed. Ik ga er ook niet wakker van liggen en als het zover is dan kan ik waarschijnlijk alles ook gewoon de boel laten hoor. Dus ik ga het over me heen laten komen. Ik vind het alleen jammer. Ik vind mijn werk erg leuk en ik vind het jammer dat ik mijn leerlingen dan minder zie.
En ik moet nog even toegeven aan die vermoeidheid. Mezelf niet groot houden.
Houston, hoe gaat het nu? Ik leef met je mee hoor! Het is je onwijs gegund!
En ik moet nog even toegeven aan die vermoeidheid. Mezelf niet groot houden.
Houston, hoe gaat het nu? Ik leef met je mee hoor! Het is je onwijs gegund!
maandag 9 december 2013 om 19:39
@ Noa_Lynn, vreemd van je HA. Ik kreeg een briefje waar alleen op stond "roken afgeraden"
@Tammy; succes!!
@Gavia, goed van je dat je toch gaat minderen, jezelf en baby op 1ste plaats, luisteren naar je lijf
@ Zojo; jij had vandaag toch ook het gesprek met de verpleegkundige? Hoe vond je het? Naar mijn idee heb ik niet veel nieuws gehoord, behalve de hoogte van de kosten. . De volgende afspraak wordt wel weer een spannende!
@Tammy; succes!!
@Gavia, goed van je dat je toch gaat minderen, jezelf en baby op 1ste plaats, luisteren naar je lijf
@ Zojo; jij had vandaag toch ook het gesprek met de verpleegkundige? Hoe vond je het? Naar mijn idee heb ik niet veel nieuws gehoord, behalve de hoogte van de kosten. . De volgende afspraak wordt wel weer een spannende!
maandag 9 december 2013 om 20:43
Gavia, eigenlijk gaat het niet zo goed. Ik zal op FB wel wat meer over het hoe en waarom schrijven. Maar feitelijk komt het erop neer dat ik gewoon verdrietig ben en bang voor de ivf toekomst.
Mijn leven is al geen feestje geweest en ik had met die snelle zwangerschap vorig jaar gehoopt dat de dingen eens soepel zouden verlopen. Niets blijkt minder waar. Vind het soms moeilijk om positief te blijven. Soms is nu. Nu is soms.
Mijn leven is al geen feestje geweest en ik had met die snelle zwangerschap vorig jaar gehoopt dat de dingen eens soepel zouden verlopen. Niets blijkt minder waar. Vind het soms moeilijk om positief te blijven. Soms is nu. Nu is soms.
Waar zit de any-key?
maandag 9 december 2013 om 22:28
@Gavia, mijn doorverwijzing zal daar ook uit bestaan.. voor wat mij nu is verteld.
De situatie was nieuw voor hem vandaar dat hij dr aan moet wennen.
In principe heeft hij toegezegd de verwijsbrief in januari te schrijven.
Op dit moment sta ik op de wachtlijst bij het amc.
Het umcu wil ik gaan bellen voor een afspraak.
De situatie was nieuw voor hem vandaar dat hij dr aan moet wennen.
In principe heeft hij toegezegd de verwijsbrief in januari te schrijven.
Op dit moment sta ik op de wachtlijst bij het amc.
Het umcu wil ik gaan bellen voor een afspraak.
maandag 9 december 2013 om 22:30
"In principe heeft hij toegezegd"... wat een l*lkoek. En daarom vind ik dus principieel dat huisartsen hier niets mee te maken hebben, en snap ik instituten niet die een verwijsbrief vragen.
Geen aanval op jou, Noa_lynn, maar op die halfbakken huisarts van je, die kennelijk denkt dat hij er ook iets over te zeggen heeft.
Geen aanval op jou, Noa_lynn, maar op die halfbakken huisarts van je, die kennelijk denkt dat hij er ook iets over te zeggen heeft.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
maandag 9 december 2013 om 22:36
@Gavia, goed dat je het gesprek bent aangegaan, en ik denk dat het heel verstandig is om te minderen. Snap dat dat even moeilijk voelt, maar hopelijk kun je dat snel loslaten en de tijd gebruiken om helemaal niets te doen, zonder schuldgevoel. Je doet trouwens niet niks als je op de bank ligt, je bent een mens aan het fabrieken.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

dinsdag 10 december 2013 om 06:24
Houston
Noa_lynn: ik vind het ook wel een bijzondere reactie van je huisarts hoor. Die van mijn had het ook nog niet meegemaakt, maar wat is er voor hem nou te wennen? En hij kan toch ook wennen nadat hij de verwijsbrief heeft geschreven
?!
@sammie Inderdaad ook gisteren naar de verpleegkundige geweest. Was een lang gesprek; ben in het verleden veel ziek geweest, ben te zwaar en heb in mijn familie een zeer zeldzame erfelijke afwijking, dus genoeg te bespreken. Over het laatste zou het kunnen zijn dat ze dat verder uit willen zoeken (al valt er met 100 bekende gevallen wereldwijd niet veel te vinden). En mijn gewicht zou nog een issue kunnen zijn, maar ze gaf aan niet te weten of ik daarop 'afgekeurd' zou worden. Op naar de afspraak in januari dan maar!
Noa_lynn: ik vind het ook wel een bijzondere reactie van je huisarts hoor. Die van mijn had het ook nog niet meegemaakt, maar wat is er voor hem nou te wennen? En hij kan toch ook wennen nadat hij de verwijsbrief heeft geschreven

@sammie Inderdaad ook gisteren naar de verpleegkundige geweest. Was een lang gesprek; ben in het verleden veel ziek geweest, ben te zwaar en heb in mijn familie een zeer zeldzame erfelijke afwijking, dus genoeg te bespreken. Over het laatste zou het kunnen zijn dat ze dat verder uit willen zoeken (al valt er met 100 bekende gevallen wereldwijd niet veel te vinden). En mijn gewicht zou nog een issue kunnen zijn, maar ze gaf aan niet te weten of ik daarop 'afgekeurd' zou worden. Op naar de afspraak in januari dan maar!