Het psychologisch effect van de avatar

09-12-2013 21:38 1357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......

Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.

Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......

Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.

Wat vinden jullie ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
quote:boogster schreef op 10 december 2013 @ 12:49:

wat irritant dat Murdoch een man blijkt te zijn.. vond "haar" wel leuk.. ..

Ik vind hem nog steeds leuk.

Op een ander forum (waar het niet zo vaak over zwangerschappen ging) werd ik trouwens altijd voor een man versleten. Meestal liet ik het maar zo .
quote:Yulia schreef op 10 december 2013 @ 13:07:

Zag 'haar' ook altijd zo'n beetje als die moeder uit die serie die al heel jong een dochter had en die in zo'n amerikaans stadje wonen. Geen idee meer hoe die dat heet.

Gillmore Girls?
line]boerderijgeit028 schreef op 10 december 2013 @ 12:54[/message]:[/b]

Maar mannen nu jullie op een voornamelijk vrouwenforum rondhangen, jullie de perikelen van de vrouw voor jullie kiezen krijgen, begrijpen jullie de vrouw dan beter? Passen jullie bepaalde adviezen toe in jullie eigen relatie of wat is t doel dat jullie hier zijn?

[/quote]

Na 2 jaar intensieve topic-studie durf ik nu voorzichtig de eerste hetero-sexuele contacten aan te gaan. op m'n 44e.
quote:boerderijgeit028 schreef op dinsdag 10 december 2013 12:54 Maar mannen nu jullie op een voornamelijk vrouwenforum rondhangen, jullie de perikelen van de vrouw voor jullie kiezen krijgen, begrijpen jullie de vrouw dan beter? Passen jullie bepaalde adviezen toe in jullie eigen relatie of wat is t doel dat jullie hier zijn?

(Oprechte vraag)

Oh ja Ondernemer is ook een man Nee, ik vind het hier wel leuk. Dat is alles.
LV, je bent hier ook al een paar keer genoemd als twijfelgeval. Door Impala geloof ik. Die laat zich niks wijsmaken hoor.
Heerlijk topic dit
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jammer dat jij geen PB's ontvangt Noes. Anders kon het nog best wat worden.
quote:Amand schreef op 10 december 2013 @ 13:13:

line]boerderijgeit028 schreef op 10 december 2013 @ 12:54[/message]:[/b]

Maar mannen nu jullie op een voornamelijk vrouwenforum rondhangen,

Voornamelijk vrouwenforum !? .............

Niet slijmen, Amand ........

Maar eerlij is eerlijk, we kunnen meestal veel van ze leren.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Hoeveel mannen hangen hier nu precies op het forum rond dan? Volgens mij ondertussen aardig wat.
Dacht dat Murdoch en churro van het vrouwelijk geslacht waren
quote:Murdoch schreef op 10 december 2013 @ 13:14:

LV, je bent hier ook al een paar keer genoemd als twijfelgeval. Door Impala geloof ik. Die laat zich niks wijsmaken hoor.

Oh ja ?

Dan zal het mijn lot wel zijn. Ik werd op mijn 29e nog uitgemaakt voor 'jongeman', ondanks mijn niet mis te verstane D-cup. Dus ik ben wel wat gewend.
quote:Murdoch schreef op 10 december 2013 @ 13:17:

Jammer dat jij geen PB's ontvangt Noes. Anders kon het nog best wat worden.Ik val niet op verwijfde mannen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja klopt, Gilmore Girls! Nu was ik daar geen fan van of trouwe kijker, maar daar deed Murdoch dus mij aan denken....

Van de meeste mannen weet ik wel dat ze mannen zijn, dit kwam als een verrassing!
quote:_isis_ schreef op 10 december 2013 @ 13:22:

Dacht dat Murdoch en churro van het vrouwelijk geslacht waren

Zeker omdat wij belangstelling hebben in andere zaken dan alleen seks ......

Het is toch wat ......
quote:Ginnyy schreef op 10 december 2013 @ 13:22:

Hoeveel mannen hangen hier nu precies op het forum rond dan? Volgens mij ondertussen aardig wat.

Vul aan..

Murdoch

LV

Egidius

Armeman

Willem

Rob

Hans

Tam

Geve

Churro

Xander

Qtee

Boogje

Die net getrouwd is en een huis wil kopen in R'dam of is dat Rob?
Murdoch een man, die had ik ook niet zien aankomen.

De andere mannelijke forummers waren mij wel bekend.

Gek genoeg werd ik vorige week ook nog aangesproken alsof ik een man was. Vond ik totaal onlogisch met mijn nick en avatar.

Welke vent neemt nou een roze plaatje?
Is Willem een man?!
Maar hier was ook altijd een Viola Holt met bijbehorende avatar. Soms dacht ik echt dat zij het zelf was, want anders pleeg je toch wel een beetje identiteitsfraude, of niet?
Goh, we kunnen onderhand steeds lastiger stellen dat dit een vrouwenforum is. Het testosteron druipt onderhand via mijn monitor mijn bureau op

Tot zover iemands psyche aflezen aan de avatar, gaat dus in een aantal gevallen ook niet helemaal op.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
quote:churrro schreef op 10 december 2013 @ 13:26:

[...]

Het is toch wat ......Nee, je schrijft meer verwijfd, dat is het.
quote:Murdoch schreef op 10 december 2013 @ 13:27:

Is Willem een man?! Zou je niet zeggen hè. Zo zie je maar.
quote:churrro schreef op 10 december 2013 @ 13:26:

[...]

Het is toch wat ......

Inderdaad Chur, de oppervlakkigheid van het vrouwvolk hier valt me negatief op.

Is dit wat?

quote:Nouschi schreef op 10 december 2013 @ 13:26:

[...]

Vul aan..

Die net getrouwd is en een huis wil kopen in R'dam of is dat Rob?Badmeester
quote:Yulia schreef op 10 december 2013 @ 13:27:

Maar hier was ook altijd een Viola Holt met bijbehorende avatar. Soms dacht ik echt dat zij het zelf was, want anders pleeg je toch wel een beetje identiteitsfraude, of niet?Ja laten we het daar eens over hebben.
Badmeester kan toch ook nog in het rijtje? Of zou dat een vrouw zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven