Het psychologisch effect van de avatar

09-12-2013 21:38 1357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......

Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.

Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......

Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.

Wat vinden jullie ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Ben ik al weer zichtbaar?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Vraag me af wat voor beeld mijn avatar oproept. Iemand met een uitgestreken gezicht?
quote:Fame schreef op dinsdag 10 december 2013 22:53 Ben ik al weer zichtbaar?Vrouw met sigaret?
quote:Fame schreef op 10 december 2013 @ 22:53:

Ben ik al weer zichtbaar?

Nee, wat vreemd.

Misschien even opnieuw proberen? Het is Fiorah en mij vanmiddag wel gelukt.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Egidius schreef op 10 december 2013 @ 22:58:

[...]

Vrouw met sigaret?Nee, Zwarte Magica.
quote:Fame schreef op 10 december 2013 @ 22:53:

Ben ik al weer zichtbaar?Grijs poppetje.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Fame schreef op 10 december 2013 @ 22:59:

[...]

Nee, Zwarte Magica.hap
quote:Fame schreef op dinsdag 10 december 2013 22:53 Ben ik al weer zichtbaar?Nu zie ik het. Op een bezemsteel, gele achtergrond.
JAAAAAA!!!! Ik ben er weer! Nieuw jasje, dat wel, maar ik ben er weer!
Dat heeft nondeju bijna 24 uur gekost om weer zichtbaar te zijn! Ik verander niet meer!
Ik kom er ook nu achter dat Murdoch een man is. Geen wonder dat ik altijd zo om hem moet lachen. Dat kan bijna niet door een vrouw komen!
Ik merk ook een psychologisch effect van avatars en nicknames. Iemand met een mooie nick en avatar schrijf ik sneller positieve eigenschappen toe dan wanneer ik de nick/avatar niet leuk vind. Wat bij nader inzien lang niet altijd klopt, net als in het echt.

Verder heb ik een collega die enorm lijkt op de avatar van een forummer. Best raar, ik zie dan steeds die collega voor me en dat strookt niet met wat ik lees. Raak er soms gewoon van in de war
quote:zomerfreak schreef op 10 december 2013 @ 23:18:

Ik kom er ook nu achter dat Murdoch een man is. Geen wonder dat ik altijd zo om hem moet lachen. Dat kan bijna niet door een vrouw komen!Ga jij eens even je mond spoelen met zeep!
maar Murdoch een man? Serieus? Volgens mij zag ik je weleens plaatjes posten met een damesjas waar je naar op zoek was. Niet dat mannen die niet kunnen dragen, maar het is wel verrassend dan. Qua schrijven vind ik je wel meer mannelijk. Man of vrouw maakt mij verder niet uit, dat niet :-)
Excuses Dickens.
quote:zomerfreak schreef op 10 december 2013 @ 23:18:

Ik kom er ook nu achter dat Murdoch een man is. Geen wonder dat ik altijd zo om hem moet lachen. Dat kan bijna niet door een vrouw komen!
quote:adnama schreef op 10 december 2013 @ 23:23:

maar Murdoch een man? Serieus? Volgens mij zag ik je weleens plaatjes posten met een damesjas waar je naar op zoek was. Niet dat mannen die niet kunnen dragen, maar het is wel verrassend dan. Qua schrijven vind ik je wel meer mannelijk. Man of vrouw maakt mij verder niet uit, dat niet :-)Denk aan je omzet!
quote:Amand schreef op 10 december 2013 @ 23:26:

[...]

Denk aan je omzet!haha, ik ben vrij vanavond :-)
Ik zag net de nick tepelsteeltje blij dat het plaatje niet werkte.
quote:adnama schreef op 10 december 2013 @ 23:27:

[...]

haha, ik ben vrij vanavond :-)Ik vind jou leuk
quote:Murdoch schreef op 10 december 2013 @ 20:13:

Ja, we hadden allang vastgesteld dat ik een tikkeltje verwijfd ben.

ik schijn ook een kale vent te zijn.

Kaal!!!
Nee Meds, bij jou denk ik aan een heel schattig vrouwtje. Mevrouwtje theelepel achtig.
quote:zomerfreak schreef op 10 december 2013 @ 23:32:

Nee Meds, bij jou denk ik aan een heel schattig vrouwtje. Mevrouwtje theelepel achtig.En jou vind ik ook leuk
Dank Amand. Blij om te zien dat ik eindelijk waardering krijg hier. Jij weet vast hoe dat voelt.
Het lijkt hier wel een hengelontmoetingsplaats

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven