Geld & Recht alle pijlers

december dure maand

10-12-2013 20:29 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik dacht ik ben goed op weg met sparen de afgelopen maanden, maar dat lukt nu niet, tsjee we zitten pas op 10 december maar wat een uitgaven, nu al!!!

wie heeft er zuinige december tips?!!!
Het is ook hier een duurdere maand maar daar kan je rekening mee houden. Cadeaus ruim van tevoren kopen met allerlei aanbiedingen en id kast leggen.

Koop een nepboom dag of twee voor kerst zodat ze lekker goedkoop zijn en je er de komende tig jaar geen omkijken meer naar hebt. Zelfde met al het andere kerstmeuk. Je kan ook gewoon geen boom doen. Nog goedkoper.

Qua eten kan je het zo duur maken als je zelf wil. Koop wat van tevoren in, verschillende aanbiedingen en gta acties. En als je een kerstpakket hebt heb je extra voer en vaak een flesje wijn.
Hier ook dure maand...

Sinterklaas wel met kleine cadeautjes maar toch heel wat nichtjes en onze kinderen die iets willen. Onze zoon zijn verjaardag. Kerstboom. Kerst , oud en nieuw. Kraamvisites , andere verjaardagen dus toch heel wat
Cadeautjes koop ik het hele jaar door in de aanbieding en gaan in de Geheime Doos. De kringloop is gewillig voor spellen, vaak nog nieuw in cellofaan. Boonanza voor 60 cent, Biggen voor 40 cent.

Lootjes trekken op school ? Kostte bijna niets. Chocoladeletter van mijn schoonmoeder, zelfs de goede, plus een Hotwheels-autootje van maar liefst 50 cent uit de Geheime Doos. Ingeslagen bij een faillissementsverkoop, keurig in de verpakking, daar heb ik me een paar jaar mee kunnen redden. Nu zijn ze op, in groep 8. Precies op tijd.

Kerstboom heb ik een nepperT gekocht op Derde Kerstdag en nu al 15 jaar plezier van die 60 gulden, ongeveer 27 euro. De boom is VOL, dus versiersels hoeven niet meer gekocht te worden.

Bibliotheek voor boeken, e-books, tijdschriften, dvd's.

Bij de Lidl eten we nu al weken heerlijk luxe, eendenborstfilet, wildzwijnmedaillons etc. Dit is de fijnste maand qua voedselaanbod.

Mijn grootste uitgaven deze maand had ik al gespaard, terugbetaling teveel ontvangen geld van de Belastingdienst, direct op spaarrekening gezet, ik kon er zeker van zijn dat ze iets terug kwamen halen, en de ziektekostenverzekering, waarop ik premiekorting krijg (veel meer dan rente op een spaarrekening) als ik in één keer betaal.

Maar je weet het hele jaar dat dat er aan zit te komen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Jong zijn december is dan juist super goedkope maand omdat je allerlei familieverplichtingen hebt! Dus veel uit eten, in het weekend niet op stap en veel logeren bij de ouders, scheelt bakken met geld.
Same here, deze maand niet sparen. Rekening eigen risico, NS kortingskaart wordt afgeschreven, keer extra naar vriend (reiskosten), sinterklaas. Pfft.
quote:love2dance schreef op 11 december 2013 @ 07:35:

Ik ben het wel met je eens hoor dat december een dure maand is.

Niet iedereen heeft een eindejaaruitkering of bonus van het werk. Sterker nog niet eens een kerstpakket gehad de afgelopen jaren. Tel daarbij op 2 kinderen en man jarig in december en kerst/ Sint kadootjes....

En ja je kan dat zelf zo duur maken als je wilt. Maar ook eters krijgen kost meer geld dan met 4 man aan tafel zitten. Wat je ook eet.

Ik verzamelde voor de kado's al heel het jaar door wat bij elkaar. En ik zet nog steeds iedere maand een bedrag opzij voor december als extra. Soms gebruik ik er wat van soms niet meer ( iets ruimer budget dan paar jaar geleden) dan gaat het terug op de gewone spaarrekening.

Misschien de idee voor volgend jaar?

Voor nu.... Zuinig inkopen met eten letten op aanbiedingen etc maar als dat soort tips zijn wel te vinden op andere bezuinigingstopics.Maar wat is er dan duurder in december? Je bent nog steeds 1x per jaar jarig. Waarom geef je veel geld uit aan kado'tjes? Krijg je de andere maanden nooit eters?
Life is fun. Live it.
De zomer is bij ons inderdaad duur. Dagje strand, ijsjes, daarna ergens eten.

Soms doen we dat cheap en haalt Snoezeman een portie chinees ergens in de buurt om vervolgens provisorisch te picknicken, we hebben altijd bestek in de auto liggen hiervoor.
Hier ook de 19 jaar oude kerstboom (meer: kersttak) van de zolder gehaald en opgetuigd met een selectie uit de kerst bling-bling die er nog was. Ik had het opeens helemaal gehad met: naar tuincentrum gaan, stervende boom uitkiezen (gedoe), veel geld betalen, boom naar huis sleuren, overal naalden, boom afzagen want scheef, zand uit zandbak naar binnen sleuren om boom enigszins recht te krijgen. Boom is scheef. Schop tegen boom geven. Boom blijft scheef... Lampjes erin (en dan overal jeuk en blazen, want: allergisch voor naaldenzooi). Urenlang veel te veel kerstdingen erin en natuurlijk eerst de lampjes erin. Water in bak en uiteindelijk op de houten vloer => kringen. Naalden opzuigen + in de weg staand boomding, in de kersttijd. En dan ineens na oud en nieuw die hele rare nieuwe boomschemerlamp (want dat is het eigenlijk toch?) weer aftuigen, weer overal naalden en met dode boom naar stort. Wat een ruimte, bedenk je dan En wat een rust geeft het om dat allemaal lekker niet te doen! Scheelt uren tijd en moeite.
Het is dat deze boom niet slijt, maar tegenwoordig heb je kunstbomen met ingebouwde lampjes. Helemaal handig !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven