Geld & Recht alle pijlers

korting vragen?

11-12-2013 11:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie het weleens? Bijvoorbeeld bellen met je internetprovider dat je ergens anders goedkoper uit bent en erover denkt om over te stappen, om op die manier een korting te bedingen? Ik vraag dit omdat ik baal van de ANWB. Mij vriend is inmiddels platinum lid (meer dan 25 jaar) en nu las ik dat je dan 17,5 % korting krijgt op een autoverzekering. Ik nakijken: wij krijgen maar 5%. Blijkt het alleen voor nieuwe verzekerden te gelden, vertelde de dame aan de telefoon mij... Ik wil die korting ook! Mailtje eraan wagen?

Sowieso heb ik het gevoel dat er op veel tarieven gewoon een marge zit en dat als je teveel betaalt, je een dief bent van je eigen portemonnee, maar misschien is dat de zwart-wit gedacht van mij.
Gewoon mailen, niet geschoten is altijd mis!

Heb op die manier ook korting bij mijn huidige energie leverancier gekregen. Ik had allemaal aanbiedingen (via collectief van Eigen huis en de Consumentenbond) voor energie, leverancier gebeld en uitgelegd dat ik daarom wilde gaan overstappen. Hebben zij een goed tegenbod gedaan en ben ik (vooralsnog voor één jaar) gebleven.
Er stond een heel stuk in de nrcnext van afgelopen zaterdag over afdingen. Als je digitaal kijkt kan je dat nog wel teruglezen.
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op 11 december 2013 @ 11:42:

Er stond een heel stuk in de nrcnext van afgelopen zaterdag over afdingen. Als je digitaal kijkt kan je dat nog wel teruglezen.Thanks Spijker, ga ik doen! (als ik het kan vinden tenminste )
Gewoon doen. Doen wij ook altijd met tv/telefonie/internet en wij krijgen elk jaar de prijs van de goedkoopste aanbieder.
dubbel
Mail verstuurd, afwachten maar.
Ja, niet geschoten is altijd mis.

Ik vraag ook weleens om korting. Zo kreeg ik eens korting op een wasdroger, kreeg ik ergens een weegschaal gratis bij en kreeg ik korting op een hometrainer.
Ga het denk ik ook maar doen.

Al weet ik nooit zo goed hoe ik zoiets moet vragen/aangeven.

Eerst maar eens de prijzen van andere aanbieders erbij zoeken lijkt mij.

Leuk werkje voor mijn vrije dag (morgen
.
Zeker doen. Wat heb je te verliezen?
Die gene kan ik me heel goed voorstellen, heb ik ook flink last van gehad. In Nederlan is het "niet gepast" lijkt het wel om korting te vragen of te onderhandelen in winkels terwijl ook hier vaak ruimte voor is.

Je hebt niks te verliezen eigenlijk. Een Nee heb je, een Ja kan je krijgen. Nu ik zelf minder uit te geven heb per maand kijk ik vaak bij de aankopen of ik een mooi prijsje kan afspreken met de winkelier waar we allebei happy mee zijn. Ook de winkelier heeft er baat bij dat ik bij hem koop en niet bij zijn concurrent. Dan is zijn marge misschien wel lager, hij verdient er nog steeds op

Ik zou sowieso eens een mailje sturen, of via facebook een berichtje... soms wil social media ook wel eens helpen Webcare teams zijn vaak meer servicegericht
Ja, dat doe ik altijd. Waarom zou je dat niet doen en bewust meer betalen?

Houd dit in je achterhoofd bij het bellen naar een bedrijf: het is voor een bedrijf ALTIJD beter je te houden als klant (zelfs als ze geen winst op je maken) dan je te verliezen als klant.
Life is fun. Live it.
quote:Zebraa schreef op 12 december 2013 @ 21:41:

Houd dit in je achterhoofd bij het bellen naar een bedrijf: het is voor een bedrijf ALTIJD beter je te houden als klant (zelfs als ze geen winst op je maken) dan je te verliezen als klant.Ja, dat dacht ik ook. Bestaande klanten shoppen ook bij de concurrent, dus daar moet je ook moeite voor doen als bedrijf.
ja hoor ik heb afgelopen zomer UPC gebeld met de vraag hoe lang mijn contract nog liep, ik betaalde 50 per maand + belkosten

Hoezo?

nou, ik zie op TV dat ik bij Online maar de helft betaal van wat ik bij jullie betaal....

oh, als u nu voor 18,- per maand onbeperkt bellen erbij doet, scheelt dat wel

meneer, ik zeg net dat ik minder wil betalen en niet méér.....

oh, ik kan u niks beters aanbieden, helaas, het zou jammer zijn als u bij ons weg gaat

het zou jammer zijn als ik het dubbele blijf betalen dus bij deze zeg ik op.....

oh, ik verbind u door naar een andere afdeling die misschien nog een goed aanbod heeft

.....................

ik mag u de dubbele snelheid internet + digitale TV + onbeperkt bellen aanbieden voor 38 per maand

oké (en weer een tevreden UPC-klant )
Gewoon doen, bij aanschaf van een auto, electronica, afdingen bij het kopen van een huis, bij een winterjas die ik wel heel mooi vond maar te duur (50 euro korting), bij een stel kleding, de riem etc bij afdwingen, let op altijd vriendelijk en vrijblijvend zijn! Bij meubels etc. Bij je provider etc. Nee heb je, ja kun je krijgen!
Bijdehand opbellen met : wat krijg ik voor korting als ik bij jullie blijf? Hebben wij met de nuon gedaan! Flinke korting gekregen
Trots!
Ik heb een abonnement op een blad, en heb al een aantal jaar achter elkaar tegen het einde van de abonnementsperiode gebeld dat ik het abonnement wil opzeggen, en dan doen ze een leuke aanbieding om nog een jaar te verlengen. Zo ben ik 20 á 30 euro goedkoper uit dan als ik het abonnement gewoon zou hebben laten doorlopen. Dus gewoon doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven