naaldangst
donderdag 12 december 2013 om 11:58
Ik moet straks naar de verloskundige en daarna bloedprikken. Ik heb heel erg naaldangst, maar probeer wel rustig te blijven voor de baby in mijn buik. Ik ben bang dat hij er anders ook last van krijgt. Ik ben ooit naar de prikangstdokter geweest, maar ik heb er nog steeds last van.
Heeft er iemand een goede tip? Alvast bedankt.
Heeft er iemand een goede tip? Alvast bedankt.
donderdag 12 december 2013 om 13:36
donderdag 12 december 2013 om 13:46
quote:Fame schreef op 12 december 2013 @ 13:27:
[...]
Dat is echt gek! Een ongeboren baby de angsten overneemt! Dat zo de eerste zijn denk ik!
En toch zou het zomaar kunnen volgens dit artikel:
http://www.nu.nl/wetensch ... ngen-kunnen-erfelijk.html
[...]
Dat is echt gek! Een ongeboren baby de angsten overneemt! Dat zo de eerste zijn denk ik!
En toch zou het zomaar kunnen volgens dit artikel:
http://www.nu.nl/wetensch ... ngen-kunnen-erfelijk.html
donderdag 12 december 2013 om 14:04
Ik kijk altijd de andere kant op, concentreer me heel erg op de arm die juist niet wordt geprikt, en het belangrijkste: Ik let er goed op dat ik rustig in en uit blijf ademen. Om te voorkomen dat ik licht in m'n hoofd wordt.
Het blijft geen pretje, maar op die manier ben ik tegenwoordig goed te prikken.
Het blijft geen pretje, maar op die manier ben ik tegenwoordig goed te prikken.
donderdag 12 december 2013 om 14:20
quote:Mylene_Valerie schreef op donderdag 12 december 2013 12:42 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="yasuko in "naaldangst"" class="messagelink">yasuko schreef op 12 december 2013 @ 12:13</a>:</b>
Ben je ook bang voor de prik van een mug?</div></blockquote>
Nou die weten je altijd in 1x raak te prikken als je slaapt.
En er zijn gewoon mensen die moeilijker te prikken zijn en er zijn mensen die niet goed kunnen prikken.
Maar goed. Zinloze discussie.
TO, ik was nog vergeten te zeggen, heel veel sterkte en het komt goed. .
Ben je ook bang voor de prik van een mug?</div></blockquote>
Nou die weten je altijd in 1x raak te prikken als je slaapt.
En er zijn gewoon mensen die moeilijker te prikken zijn en er zijn mensen die niet goed kunnen prikken.
Maar goed. Zinloze discussie.
TO, ik was nog vergeten te zeggen, heel veel sterkte en het komt goed. .
donderdag 12 december 2013 om 14:28
quote:yasuko schreef op 12 december 2013 @ 14:20:
[...]
Doe niet zo kort door de bocht.
Ik kan zelf uitstekend prikken ook al is het mijn beroep niet.
Je voelt je toch aangesproken.
Zoals je kan lezen, niet iedereen kan goed prikken of is goed te prikken.
Dat hoeft idd niet aan jou te liggen. Maar wel een grondslag voor een angst als het al ontelbare keren fout is gegaan. Niemand zegt dat jij niet begripvol om gaat mensen die angst hebben voor het prikken maar omgekeerd komt het dus toch vaker voor dat het niet altijd goed gaat.
Voel je niet aangesproken door dingen die door (semi) collega`s zijn gebeurd.
[...]
Doe niet zo kort door de bocht.
Ik kan zelf uitstekend prikken ook al is het mijn beroep niet.
Je voelt je toch aangesproken.
Zoals je kan lezen, niet iedereen kan goed prikken of is goed te prikken.
Dat hoeft idd niet aan jou te liggen. Maar wel een grondslag voor een angst als het al ontelbare keren fout is gegaan. Niemand zegt dat jij niet begripvol om gaat mensen die angst hebben voor het prikken maar omgekeerd komt het dus toch vaker voor dat het niet altijd goed gaat.
Voel je niet aangesproken door dingen die door (semi) collega`s zijn gebeurd.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

donderdag 12 december 2013 om 14:36
Zelf ook heel bang geweest, tot ik niet zwanger werd. Sindsdien moest er zo vaak bloed geprikt worden, dat ik boos op mezelf geworden ben. Ik kon toch niet elke keer iemand meenemen? Man, moeder, zus, vriendin maar soms moest ik wel vijf keer in één week! Dus schop onder mijn kont en gáán.
Besloten dat het niks voorstelt en dat was ook zo. Ik ben links niet makkelijk te prikken, maar rechts nog lastiger. Ik weet ook wel vat wél en wel vat níet handig is. Bij één van de twee, bijna altijd nabloeding. Ik vertel het zelf altijd aan de prikkerT. En heel assertief, als hij/zij vindt dat ze toch het andere vat moet nemen, vraag ik of ik op een collega mag wachten. of dat ze gewoon toch prikken wil volgens mijn voorkeur. Baas over mijn eigen lijf. Ik vind het nu zelf zo niet eng meer, dat ik pas zelf de griepprik bij mijn zoon heb gezet! Hij durfde niet sinds er ooit bij hem twee keer is mis geprikt.
Succes er mee! En onthoudt dat je recht heb op een angst, maar je kunt natuurlijk ook iets anders kiezen om bang voor te zijn.
Toen ik mijn prikangst overwonnen had, heb ik hoogtevrees ontwikkeld
Besloten dat het niks voorstelt en dat was ook zo. Ik ben links niet makkelijk te prikken, maar rechts nog lastiger. Ik weet ook wel vat wél en wel vat níet handig is. Bij één van de twee, bijna altijd nabloeding. Ik vertel het zelf altijd aan de prikkerT. En heel assertief, als hij/zij vindt dat ze toch het andere vat moet nemen, vraag ik of ik op een collega mag wachten. of dat ze gewoon toch prikken wil volgens mijn voorkeur. Baas over mijn eigen lijf. Ik vind het nu zelf zo niet eng meer, dat ik pas zelf de griepprik bij mijn zoon heb gezet! Hij durfde niet sinds er ooit bij hem twee keer is mis geprikt.
Succes er mee! En onthoudt dat je recht heb op een angst, maar je kunt natuurlijk ook iets anders kiezen om bang voor te zijn.
Toen ik mijn prikangst overwonnen had, heb ik hoogtevrees ontwikkeld

donderdag 12 december 2013 om 14:36
quote:kadanz schreef op 12 december 2013 @ 12:36:
Je schrijft nog steeds niet wat precies het probleem is. Er zullen maar heel weinig mensen zijn die er naar uitkijken om een naald in hun aderen te prikken, maar ja, soms moet het gewoon.
Dus wat is eigenlijk het probleem? En wat kan je vriend er aan doen dat hij mee moet? Die zijn er wel, maar die hebben hele andere problemen.
Je schrijft nog steeds niet wat precies het probleem is. Er zullen maar heel weinig mensen zijn die er naar uitkijken om een naald in hun aderen te prikken, maar ja, soms moet het gewoon.
Dus wat is eigenlijk het probleem? En wat kan je vriend er aan doen dat hij mee moet? Die zijn er wel, maar die hebben hele andere problemen.

donderdag 12 december 2013 om 14:40
donderdag 12 december 2013 om 17:25
Bedankt voor de reactie lieve mensen, ik merk dat ik niet de enige ben die dit heeft.
Nou ik ben dus inmiddels geprikt, ik vond het doodeng, maar ik mocht liggen op een ligstoel en ik had heel veel steun aan mijn vriend. Die zei allemaal lieve dingen tegen mij en ik heb hem goed vast gehouden.
Ik voelde de naald in mijn arm gaan en af en toe bewoog hij ook, dat voelde ik, maar ik heb niet gekeken.
@nlies, jouw tip ga ik de volgende keer doen,
@jubelientje, daar ga ik ook aan denken de volgende keer, in ieder geval iedereen bedankt
Nou ik ben dus inmiddels geprikt, ik vond het doodeng, maar ik mocht liggen op een ligstoel en ik had heel veel steun aan mijn vriend. Die zei allemaal lieve dingen tegen mij en ik heb hem goed vast gehouden.
Ik voelde de naald in mijn arm gaan en af en toe bewoog hij ook, dat voelde ik, maar ik heb niet gekeken.
@nlies, jouw tip ga ik de volgende keer doen,
@jubelientje, daar ga ik ook aan denken de volgende keer, in ieder geval iedereen bedankt