Naar gevoel bij kinderdagverblijf..help

20-06-2008 18:25 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 4 maanden zit sinds een week of 3 op een kinderdagverblijf. Ze is erg lief daar en zeer tevreden. De juffies zijn erg gek met haar.

Maar....het begon eigenlijk al dat ik niet kon borstvoeden daar. Ok, daar ben ik overheen gestapt omdat het uiteindelijk ook niet haalbaar was om daar steeds naar toe te rijden, dus kolven maar.

De eerste week toen ik haar kwam ophalen zag ik in mijn ooghoek een klein mannetje op de grond liggen op zijn buik. Hij kon niet meer terug draaien. Hij lag met zijn hoofdje tegen een of ander speeltoestel aan, en lag te huilen. die leidster keek ernaar en deed niets. ik kreeg er buikpijn van om zo mijn kind misschien eens aan te treffen. Ik heb gevraagd het kindje even te helpen, en misschien onder dat toestel vandaan te halen en op een grotere plek neer te leggen waar hij lekker kon draaien. nou, dat kon dan wel na even te aarzelen..

Vorige week belde ze naar mijn moboel. Ik schrok me kapot natuurlijk. Ze hadden per ongeluk mijn moedermelk aan een ander kindje gegeven (het kolven is al best een hele klus, en zeker om de hoeveelheid cc bij elkaar te sprokkelen elke dag) Of ze mijn dochter flesvoeding mochten geven. Nou, ik was best kwaad, want op alle potjes staat haar naam. Tja, in de hectiek per ongeluk mis gegaan... Ik heb buiten op de parkeerplaats in de auto mijn dochter gevoed uiteindelijk.

Nu afgelopen week, mijn dochter had een ontzettende poepbroek gehad, en doorgelekt zeg maar. Nu hadden ze haar kleertjes in een plastic zakje gedaan, maar niet uitgespoeld dus.. Pffffffffffffff ik wordt er een beetje naar van onderhand.

Stel ik zulke hoge eisen of is het normaal dat ik me zorgen maak...?

iemand een idee hoe ik hier mee om moet gaan?

Ik heb het ze al gemeld van die poepbroek, en normaal gebeurd dat niet hoor, vertelden ze me...ja, dat was hetzelfde met die verwisseling van de borstvoeding...gebeurd nooit!

Wat te doen???

Ik heb me ook al aangemeld bij een ander KDV, daar stond ik nog op de wachtlijst.
Wat betreft de poepkleertjes: op mijn kdv worden die ook nooit uitgespoeld en ik vind dat niet zo`n probleem. Maar de rest klinkt toch wel een beetje naar, kan me je gevoel voorstellen. Kan het andere kdv iets over de verwachte wachttijd zeggen?
.
Ook ik vind je best veeleisend; op het kdv van mijn dochter spoelen ze de vieze kleertjes ook niet uit, en het komt ook wel eens voor dat ze idd iets over het hoofd zien (een kindje wat op de rug gerolt is en niet terug kan).

Ze hebben maar 1 paar ogen en 1 paar handen.

Misschien een idee om je dochter naar een gastouder te brengen?
Zo goed als je zelf voor je kindje zorgt, kan een ander nooit bij in de buurt komen.......

Als je wat langer moeder bent zul je merken dat je zelf ook wel eens een steekje laat vallen, dat jou kindje ook wel eens in een ongelukkige positie verkeerd terwijl je even niet op zat te letten (en vervolgens eerst je telefoongesprek af maakt voor je je kindje helpt....)ofzo.

Dat van die moedermelk is wel een beetje dom, maar lees voor de aardigheid eens het topic over wat moeders voor suffe dingen doen uit slaapgebrek (staat ergens ver onder op deze pijler).

Kortom, ik vind dat je je nogal druk maakt om iets niet zo héél afschuwelijks.
Eens met AnAn; niet dat je daar wat aan hebt ofzo.
Het uitspoelen doen ze bij ons ook niet. Het is 1 keer voorgekomen dat ze zulke erge okselpoep had dat ze haar wel even in bad hadden gedaan, dat vond ik wel heel netjes.

Dat flesje is inderdaad stom en zou ik ook heel erg van gebaald hebben. Ik heb ook maandenlang gekolfd en ik weet hoe moeilijk het is om alles bij elkaar te krijgen.

Maar goed, het kan een keer gebeuren natuurlijk.

Als je je echt niet prettig voelt bij dit KDV is een ander dagverblijf inderdaad een optie.

Maar ik vind de dingen die jij noemt niet heel schrikbarend en ze hebben ook meteen gebeld toen ze per ongeluk de melk aan een ander hadden gegeven.

Als je merkt dat jouw dochter en de andere kindjes tevreden zijn is het nog wel de moeite waard om het nog even aan te kijken.

In het begin ben je zelf denk ik ook wat moeilijker met je dochter uit handen geven. Dat wordt vanzelf makkelijker.
Hallo Peppie,

Weet je wat het is, je betaald een hele hoop geld aan hun, en even onder de kraan is volgens mij niet de moeite..maar goed dat vind ik uiteraard.

Blij dat je mijn gevoel kunt voorstellen, dank je.

Nou, ik hoor uiterlijk maandag of ze bij dat andere KDV terecht kan.

Ik wacht het even af.
Ik vind het ook nog wel meevallen hoor. Hier worden kleertjes ook niet uitgespoeld door het kdv bij een poepluier hoor, ze hebben wel meer te doen. En wat Pebbles al zei, je wordt vanzelf ook makkelijker met je dochter, in het begin is het gewoon wennen om de zorg van je kind uit handen te geven. Ik vind dat verwisselen van die melk wel slordig, maar kan me er wel iets bij voorstellen bij een nieuw kindje. De leidsters zien zoveel kindjes per week dat ze in het begin misschien niet alle babies goed bij naam kennen en dan kan je wel je potjes labelen maar dan nog kunnen ze zich vergissen. Ik denk dat je het even de tijd moet geven.
Dank jullie wel voor de reacties.

Misschien los van elkaar zijn deze dingen absoluut niet het ergste van het ergste, maar het is een combinatie van mijn eigen gevoel en wat ik zie...en daar ga ik maar op af.
Toch nog even.. :-)

Het verbaasd me echt dat de meeste van jullie er zo over denken..

Zouden jullie het niet fijn vinden dan als je je kleintje komt ophalen en ze hebben gewoon alles even snel gespoeld. Natuurlijk zijn ze druk, maar daar betalen we ze ook voor toch? Als we het accepteren allemaal dan gaat volgens mij het niveau sterk omlaag van zon KDV.

En ja, ze zien veel nieuwe kindjes, maar dat gebeurd het hele jaar door. en die hectiek is er toch elke dag?
je betaald ze om voor je kind te zorgen, niet om kleding uit te spoelen. Verder vind ik t inderdaad erg slordig dat ze je melk aan een ander kind hebben gegeven en dat er niet gereageerd werd op t huilende kind.
Nee daar betaal je die leidsters helemaal niet voor. Het zijn kinderverzorgsters, geen wasvrouwen/schoonmaaksters.

Van die moedermelk vind ik wel erg slordig maar zou dat 1x gebeuren dan zou ik er niet zo'n probleem van maken.

Ze hebben het gelukkig nog wel eerlijk verteld.

Voor het zelfde geld denken ze ach maakt niets uit als ze een keer andere melk krijgt.

Dat kindje wat niet terug kon rollen daar zou ik me echt niet prettig bij voelen. Hoe lang zou zo'n kindje daar al liggen? Stel dat er echt wat ernstigs was zien ze dat dan wel?
Ik denk dat het kdv ook gewoon niet zit te wachten op de meest 'vieze' klusjes. En dat vind ik het uitspoelen van een poepbroek wel. Ik denk dat als je dat soort klusjes gaat verwachten dat je uurtarief dan ook wel omhoog mag.

Ze zijn er om voor je kindje te zorgen, dus je kind voeden, schoonmaken, verzorgen, in de gaten houden, spelen, etc. en niet om je wasprogramma makkelijker te maken.

Ik vind inderdaad dat je een olifant maakt van veel mugjes bij elkaar dus, maar goed, je gevoel is je gevoel!

En daar moet je dan inderdaad naar luisteren, anders blijft het je denk ik niet lekker zitten.

Ik denk alleen dat je met jouw standaard dezelfde problemen gaat krijgen met het nieuwe kinderdagverblijf.
Misschien is een oppas thuis een beter optie?
Als je af gaat op de feiten, dan zal het misschien wel wat meevallen. Maar het gaat om jouw gevoel, je kunt het nog even aanzien, maar als het niet verbetert zou ik wel naar een ander dagverblijf uitkijken. Je moet wel met een goed gevoel je kind achter kunnen laten. Je gevoel zegt je niet zomaar iets. Als je van jezelf weet dat je erg pietluttig bent, tja, hou dan nog een slag om de arm, maar goed, ik denk dat ik wel duidelijk ben geweest zo. Dat met die melk...vreselijk toch?
NOu ja, vreselijk, vreselijk, je kunt er ook een drama van maken. Ze hebben eerlijk gezegd wat er gebeurd was, er niet over gelogen. Dat het vervelend is, alla, maar ik vind het ook niet meer dan dat, het is een incident geweest waar ze hunh excuses voor hebbben aangeboden.

Ik zou het trouwens als de moeder van dat andere kindje denk ik net zo, al dan niet vreselijker vinden, dat mijn kind dus melk van een andere moeder heeft zitten wegklokken!
Ja, brrrrrrr.
Kom naar mijn kinderdagverblijf zou ik zeggen. Hier is een apart kamertje om te voeden, en dat mag je dan ook de hele dag door op elk gewenst tijdstip komen doen, ze hebben mijn gekolfde melk nog nooit aan een ander kind gegeven en vieze kleertjes krijg ik regelmatig gewassen en soms zelfs gedroogd (!) weer mee naar huis.

Omdanks dat ik zelf deze luxe heb ben ik het met de rest eens dat je wel een beetje van een mug een olifant maakt. Helemaal top is het natuurlijk niet, maar ik zou het zeker geen reden vinden om mijn kind er weg te halen. Ik ben altijd weer heel blij met alle extra service van mijn kinderdagverblijf, misschien doen ze het daarom wel, omdat ik nooit zeur .
Je laat je kostbaarste bezit daar achter, als je er geen goed gevoel bij hebt door wat je ziet/voelt kun je volgens mij 2 dingen doen. 1 PRATEN.. vertellen wat je ziet, wat je dwars zit en wat je verwachtingen waren (kloppen die wel met de realiteit), kijken hoe er gereageert word en of er dingen (kunnen) veranderen (misschien moet jij je beeld bijstellen). En 2.. kijken naar een ander kdv en tot die tijd je kindje thuis houden..
quote:Avril schreef op 20 juni 2008 @ 18:25:

Mijn dochter van 4 maanden zit sinds een week of 3 op een kinderdagverblijf. Ze is erg lief daar en zeer tevreden. De juffies zijn erg gek met haar.

Maar....het begon eigenlijk al dat ik niet kon borstvoeden daar. Ok, daar ben ik overheen gestapt omdat het uiteindelijk ook niet haalbaar was om daar steeds naar toe te rijden, dus kolven maar.

De eerste week toen ik haar kwam ophalen zag ik in mijn ooghoek een klein mannetje op de grond liggen op zijn buik. Hij kon niet meer terug draaien. Hij lag met zijn hoofdje tegen een of ander speeltoestel aan, en lag te huilen. die leidster keek ernaar en deed niets. ik kreeg er buikpijn van om zo mijn kind misschien eens aan te treffen. Ik heb gevraagd het kindje even te helpen, en misschien onder dat toestel vandaan te halen en op een grotere plek neer te leggen waar hij lekker kon draaien. nou, dat kon dan wel na even te aarzelen..

Vorige week belde ze naar mijn moboel. Ik schrok me kapot natuurlijk. Ze hadden per ongeluk mijn moedermelk aan een ander kindje gegeven (het kolven is al best een hele klus, en zeker om de hoeveelheid cc bij elkaar te sprokkelen elke dag) Of ze mijn dochter flesvoeding mochten geven. Nou, ik was best kwaad, want op alle potjes staat haar naam. Tja, in de hectiek per ongeluk mis gegaan... Ik heb buiten op de parkeerplaats in de auto mijn dochter gevoed uiteindelijk.

Nu afgelopen week, mijn dochter had een ontzettende poepbroek gehad, en doorgelekt zeg maar. Nu hadden ze haar kleertjes in een plastic zakje gedaan, maar niet uitgespoeld dus.. Pffffffffffffff ik wordt er een beetje naar van onderhand.

Stel ik zulke hoge eisen of is het normaal dat ik me zorgen maak...?

iemand een idee hoe ik hier mee om moet gaan?

Ik heb het ze al gemeld van die poepbroek, en normaal gebeurd dat niet hoor, vertelden ze me...ja, dat was hetzelfde met die verwisseling van de borstvoeding...gebeurd nooit!

Wat te doen???

Ik heb me ook al aangemeld bij een ander KDV, daar stond ik nog op de wachtlijst.Dit is toch het belangrijkste? (de dikgedrukte zin)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Gewoon op je intuïtie blijven vertrouwen, Avril! Als jij er geen goed gevoel bij hebt, niet negeren. Dat is het allerbelangrijkste instrument dat je als moeder hebt.

Voel en zoek net zolang tot het klopt.
Beste Suusenco,

Dat wilde ik even horen. Dank je wel, ik heb er ook altijd op vertrouwd.

Andere meiden ook bedankt voor de discussie.
Heb je nou echt zitten wachten tot er iemand zei wat je wilde horen? Had je dat niet gewoon even tegen jezelf kunnen zeggen, en dan de hele discussie achterwege laten?
Avril, gewoon benieuwd, aangezien je er blijkbaar na de opmerking van ssusenco uitbent voor jezelf: ga je nu zoeken naar een kinderdagverblijf dat aan al je wensen voldoet, of ga je misschien de lat iets lager leggen qua wensen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven