Naar gevoel bij kinderdagverblijf..help

20-06-2008 18:25 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 4 maanden zit sinds een week of 3 op een kinderdagverblijf. Ze is erg lief daar en zeer tevreden. De juffies zijn erg gek met haar.

Maar....het begon eigenlijk al dat ik niet kon borstvoeden daar. Ok, daar ben ik overheen gestapt omdat het uiteindelijk ook niet haalbaar was om daar steeds naar toe te rijden, dus kolven maar.

De eerste week toen ik haar kwam ophalen zag ik in mijn ooghoek een klein mannetje op de grond liggen op zijn buik. Hij kon niet meer terug draaien. Hij lag met zijn hoofdje tegen een of ander speeltoestel aan, en lag te huilen. die leidster keek ernaar en deed niets. ik kreeg er buikpijn van om zo mijn kind misschien eens aan te treffen. Ik heb gevraagd het kindje even te helpen, en misschien onder dat toestel vandaan te halen en op een grotere plek neer te leggen waar hij lekker kon draaien. nou, dat kon dan wel na even te aarzelen..

Vorige week belde ze naar mijn moboel. Ik schrok me kapot natuurlijk. Ze hadden per ongeluk mijn moedermelk aan een ander kindje gegeven (het kolven is al best een hele klus, en zeker om de hoeveelheid cc bij elkaar te sprokkelen elke dag) Of ze mijn dochter flesvoeding mochten geven. Nou, ik was best kwaad, want op alle potjes staat haar naam. Tja, in de hectiek per ongeluk mis gegaan... Ik heb buiten op de parkeerplaats in de auto mijn dochter gevoed uiteindelijk.

Nu afgelopen week, mijn dochter had een ontzettende poepbroek gehad, en doorgelekt zeg maar. Nu hadden ze haar kleertjes in een plastic zakje gedaan, maar niet uitgespoeld dus.. Pffffffffffffff ik wordt er een beetje naar van onderhand.

Stel ik zulke hoge eisen of is het normaal dat ik me zorgen maak...?

iemand een idee hoe ik hier mee om moet gaan?

Ik heb het ze al gemeld van die poepbroek, en normaal gebeurd dat niet hoor, vertelden ze me...ja, dat was hetzelfde met die verwisseling van de borstvoeding...gebeurd nooit!

Wat te doen???

Ik heb me ook al aangemeld bij een ander KDV, daar stond ik nog op de wachtlijst.
Nogmaals bedankt, ik stop ermee want het gaat nu niet meer leuk worden.
quote:Yamuna schreef op 20 juni 2008 @ 21:27:

[...]

valt wel mee denk ik , er zijn hele volksstammen waar het volstrekt normaal is elkanders kinderen aan de borst te leggen.

vroeger werd er in rijke families voor de borstvoeding taak zelfs een min ingehuurd.Ik werd 42 jaar geleden in het ziekenhuis geboren,mijn moeder had niet genoeg borstvoeding en ik werd bij een ander aan de borst gelegd
quote:Avril schreef op 20 juni 2008 @ 21:36:

Nogmaals bedankt, ik stop ermee want het gaat nu niet meer leuk worden.

Wat vreselijk onvolwassen zeg.

Er wordt hier hartstikke met je meegedacht, maar jij bent toch degene die uiteindelijk beslist?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:ElleMichelle schreef op 20 juni 2008 @ 21:36:

[...]

Ik werd 42 jaar geleden in het ziekenhuis geboren,mijn moeder had niet genoeg borstvoeding en ik werd bij een ander aan de borst gelegd zie je wel zo vreselijk vies is dat nog niet.
En yamuna, het zou me niet zo zeer gaan om vies qua hygiene regels, een keertje melk die niet in een heel schoon flesje zit vind ik niet zo erg, maar heel veel virussen en ziektekiemen gaan ook via de melk en dat zou ik een heel onprettig idee vinden. Natuurlijk is de kans heel klein, maar toch.
En de BV aan een ander kind geven helemaal.

Pasgeleden is dit ook gebeurt op het KDV waar mijn dochter heen gaat (niet mijn kind of B gelukkig)

Dat is een heel drama geworden met woeste ouders en HIV testen bij de moeder van wie de BV was enzo...

Jeetje

Vervelend.

Zou het zelf ook niet zo fris vinden, maar kan het echt kwaad dan?
Haha mijn moeder kolfde geloof ik voor de couveuseasfdeling inderdaad, niet 42 jaar geleden maar toch die was een soort Bertha van kamer 12, hing de hele dag in de touwen met zuignapjes
quote:ElleMichelle schreef op 20 juni 2008 @ 21:36:

[...]

Ik werd 42 jaar geleden in het ziekenhuis geboren,mijn moeder had niet genoeg borstvoeding en ik werd bij een ander aan de borst gelegd Ik zou ook zo het kindje van een vriendin voeden of mijn kindje bij een vriendin laten drinken als ik zou weten dat die vriendin gezond is, maar bij een vreemde moeder van het kdv weet ik dat niet, en dat zou ik een heel vies idee vinden. Of vies is niet het goede woord, een eng idee is beter. Ook al is de kans heel klein, ik vind dat toch een naar idee.
quote:Yamuna schreef op 20 juni 2008 @ 21:39:

[...]

zie je wel zo vreselijk vies is dat nog niet.Wel mooi dat het kon.
En ik gruwel dus echt bij het idee dat mijn kind een andere vrouw haar melk zou binnenkrijgen, ieks. Nee. Ik weet niet wat voor tiep dat is, wat voor ziekten ze misschien heeft, en het hele idee, nee dank u.
quote:calvijn1 schreef op 20 juni 2008 @ 21:39:

En de BV aan een ander kind geven helemaal.

Pasgeleden is dit ook gebeurt op het KDV waar mijn dochter heen gaat (niet mijn kind of B gelukkig)

Dat is een heel drama geworden met woeste ouders en HIV testen bij de moeder van wie de BV was enzo...

Jeetje

Vervelend.

Zou het zelf ook niet zo fris vinden, maar kan het echt kwaad dan?Puur theoretisch kan het heel veel kwaad, je kan er namelijk hiv mee overdragen. Nou zal dat wel loslopen maar als dit gebeurt in het ziekenhuis, moet de gevende moeder op hiv getest worden, dan gaat hetzelfde protocol in werking alsdat ik mij aan een naald prik van een willekeurige patient.
vriendin is idd anders, Arwen, daar zou ik ook geen moeite mee hebben! MIsschien kan ik mijn vriendin straks 'lenen' als bij mij de bv weer niet lukt ga t haar wel even vragen
quote:sunlight schreef op 20 juni 2008 @ 21:40:

Haha mijn moeder kolfde geloof ik voor de couveuseasfdeling inderdaad, niet 42 jaar geleden maar toch die was een soort Bertha van kamer 12, hing de hele dag in de touwen met zuignapjes

ik las laatst ergens dat je ook je moedermelk kan doneren ....
Dat wist ik dus niet.

Weer wat geleerd. Bedankt!

Moet er zelf ook niet aandenken dat mijn kind melk van een andere vrouw zou drinken.

Inderdaad heel slordig van het KDV
OOk een soort moeders voor moeders?
quote:Yamuna schreef op 20 juni 2008 @ 21:43:

[...]

ik las laatst ergens dat je ook je moedermelk kan doneren ....Ja dat klopt, er is een moedermelkbank voor babies van moeders die zelf geen borstvoeding kunnen geven. Toch een mooi inititief? Er zijn genoeg babies die die afweerstoffen heel goed kunnen gebruiken (bijv. prematuurtjes)
Op mijn zoons kdv hebben ze ook wel eens per ongeluk zijn melk aan een ander kindje gegeven kan ik me herinneren, tja, kan gebeuren hoor. Of hij had de melk van een ander kind gekregen, ik weet het niet meer precies.

Ik had daar verder niet zoveel problemen mee en als de ouders war het om ging me gevraagd hadden om een HIV test te doen had ik ze gevraagd of ze niet helemaal goed bij hun hoofd waren.

Ik heb zelf mijn zoon ooit laten voeden door een ander en was heel blij geweest als in die tijd iemand dat voor langere tijd had willen of kunnen doen want het feit dat mijn eigen productie van het een op het andere moment ermee ophield was voor hem een stuk gevaarlijker dan melk van een ander.

Maar goed, het is toen allemaal met een sisser afgelopen dus niks aan de hand verder. Wat ik er maar mee zeggen wil: in de meeste gevallen is het beter om melk van een vreemde te krijgen dan om flesvoeding te krijgen, dus als het een keer fout gaat hoef je echt niet gelijk heel hysterisch te doen hoor. Het is maar melk, wie weet wat die koeien wel niet allemaal hebben (in ieder geval een vingerhoedje pus per pak melk,

, drink je ook gewoon op dus tja).
Am Yisrael Chai!
quote:layla1969 schreef op 20 juni 2008 @ 21:45:

[...]

Ja dat klopt, er is een moedermelkbank voor babies van moeders die zelf geen borstvoeding kunnen geven. Toch een mooi inititief? Er zijn genoeg babies die die afweerstoffen heel goed kunnen gebruiken (bijv. prematuurtjes)

die smiley was voor de opmerking van sunlight over bertha van kamer 12

absoluut een goed initiatief !
quote:fashionvictim schreef op 20 juni 2008 @ 21:46:

Op mijn zoons kdv hebben ze ook wel eens per ongeluk zijn melk aan een ander kindje gegeven kan ik me herinneren, tja, kan gebeuren hoor. Of hij had de melk van een ander kind gekregen, ik weet het niet meer precies.

Ik had daar verder niet zoveel problemen mee en als de ouders war het om ging me gevraagd hadden om een HIV test te doen had ik ze gevraagd of ze niet helemaal goed bij hun hoofd waren.

Ik heb zelf mijn zoon ooit laten voeden door een ander en was heel blij geweest als in die tijd iemand dat voor langere tijd had willen of kunnen doen want het feit dat mijn eigen productie van het een op het andere moment ermee ophield was voor hem een stuk gevaarlijker dan melk van een ander.

Maar goed, het is toen allemaal met een sisser afgelopen dus niks aan de hand verder. Wat ik er maar mee zeggen wil: in de meeste gevallen is het beter om melk van een vreemde te krijgen dan om flesvoeding te krijgen, dus als het een keer fout gaat hoef je echt niet gelijk heel hysterisch te doen hoor. Het is maar melk, wie weet wat die koeien wel niet allemaal hebben (in ieder geval een vingerhoedje pus per pak melk,

, drink je ook gewoon op dus tja). Ooooh niet weer dat pusverhaal
Ik leidster op een kinderdag verblijf vind dat je de verantwoording moet dragen als leidster.

Zo is die fles echt not done! Dat mag gewoon niet gebeuren, kind heeft eigen fles met eigen voeding hoop ik!

en die luiers tjah.....daar zijn de meesten niet voor gemaakt om dat uit te spoelen. Trouwens als er een keer per ongeluk verf op komt doen we hem ook niet in de waschmachine!

Merk wel dat er steeds meer wrijvingen zijn tussen ouders en kdv. uiteindelijk is het de bedoeling dat jullie samen op 1 lijn zitten.
Merk wel dat er steeds meer wrijvingen zijn tussen ouders en kdv. uiteindelijk is het de bedoeling dat jullie samen op 1 lijn zitten.

Hoe komt dat denk je?

Zijn ouders mondiger/veeleisender geworden?
Bij ons kinderdagverblijf worden kleertjes ook niet uitgespoeld als ze vies zijn.

OK, het is vervelend dat ze jouw melk aan een ander kindje hebben gegeven, maar ze zit nog maar 3 weken op het kinderdagverblijf.

Ik zou ze nog even de kans geven om jouw vertrouwen te winnen, je schrijft zelf dat je dochter tevreden is als ze daar is.
fashion, ik heb dat niet verzonnen van die hiv test, het is echt ziekenhuis protocol en met een reden denk ik. Natuurlijk weet ik ook wel dat de kans klein is, heel klein, maar doe mij maar 1000 keer liever een flesje flesvoeding dan een flesje melk van iemand die ik niet ken.
oh ja het gaat niet zomaar om melk van een ander, zoals je kan lezen zou ik er geen enkel probleem mee hebben om een kind van een vriendin te voeden of mijn kind door een vriendin te laten voeden, maar wel als ik weet dat die vriendin gezond is.
quote:arwen173 schreef op 20 juni 2008 @ 21:59:

fashion, ik heb dat niet verzonnen van die hiv test, het is echt ziekenhuis protocol en met een reden denk ik. Natuurlijk weet ik ook wel dat de kans klein is, heel klein, maar doe mij maar 1000 keer liever een flesje flesvoeding dan een flesje melk van iemand die ik niet ken.Arwen, je vergeleek het met een prikincident, en daarmee is het vast ook wat het risico betreft wel een beetje vergelijkbaar, al zal het risico dat iemand in een ziekenhuis een vervelende ziekte heeft wel groter zijn dan de kans dat een moeder dat heeft. Moeders worden in principe toch ook bij het begin van de zwangerschap op HIV getest?

Ik heb een keer op de dochter van vrienden gepast, en haar toen ook afgekolfde melk gegeven. Dat vond ik helemaal niet zo'n prettig idee, andermans lichaamsvloeistof (iemand een beter woord?) in mijn handen. Ondertussen laat ik de kdv leidsters wel al maanden mijn zoon afgekolfde melk geven, en met koemelk heb ik dan weer helemaal geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven