Werk & Studie alle pijlers

Kerstpakket

14-12-2013 20:02 80 berichten
Het kerstpakket. Hoe bezien jullie die? Iets wat heel normaal is want je hebt het hele jaar ervoor gewerkt, of een extra waardering van je werkgever?

Ik merk in mijn omgeving dat een aantal mensen deze niet krijgen i.v.m. de crisis en dit best jammer vinden. Het is toch een soort extraatje.

Maar tegelijkertijd hoor ik van een aantal mensen die deze wel krijgen, het extraatje niet waarderen maar zoiets hebben van: ik heb daarvoor gewerkt, dus ik vind het heel normaal dat ik dit krijg.

Gelukkig zijn er ook mensen die het wel waarderen, maar die groep hoor je niet zo gauw

Wat is jullie visie hierop?

Kerstpakket

Totaal aantal stemmen: 44

- Ik heb er heel hard voor gewerkt, dus ik verdien dat pakke (11%)
- Fijn dat ik deze krijg en waardeer het dat ik dit pakket i (89%)
Waarom worden mijn polls afgekapt....

De eerst optie is: Fijn dat ik deze krijg en waardeer het dat ik dit pakket mag ontvangen

De tweede optie is: .Ik heb er heel hard voor gewerkt, dus ik verdien dat pakket.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk, een doos vol kadootjes. En ik zie het als een extraatje. Ik kan me voorstellen dat er op bezuinigd wordt, en al snap ik het ik zou het jammer vinden...maar zie het niet als een recht.

Mijn werkgever geeft mensen de mogelijkheid om ipv het pakket, het geld te doneren aan een goed doel waarbij zij het bedrag verdubbelen. Vind ik ook een erg goed initiatief!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik ben altijd blij als ik iets krijg. Een stukje waardering. Echt een kerstpakket vind ik het leukst, maar bonnen ofzo ook prima, in deze tijden is het niet vanzelfsprekend dat je iets krijgt. Bij ons wordt er meestal wel gezeurd over dat een pluim niet leuk is, een pakket is niet leul etc. Ik vind dat ontzettend ondankbaar. Een werkgever hoeft het niet te doen
@gruffalo: Leuk die optie van je werkgever dat ze het bedrag verdubbelen bij gift aan een goed doel!

@gizz: ikzelf vind het ook ondankbaar als je zeurt over je pakket. Een werkgever doet het volgens mij nooit goed voor iedereen. Wat de een leuk vindt, vindt de ander helemaal niets.

Ook heb ik het idee dat vooral de jongere generatie het als heel normaal beschouwt dat ze een pakket of waardebon of iets dergelijks krijgen.
quote:Zinook schreef op 14 december 2013 @ 20:04:

Waarom worden mijn polls afgekapt....

De eerst optie is: Ik heb er heel hard voor gewerkt, dus ik verdien dat pakket.

De tweede optie is: Fijn dat ik deze krijg en waardeer het dat ik dit pakket mag ontvangen.VF bezuinigd op letters
Een extraatje. En extraatjes zijn leuk
Optie 2.

"op je volgende post bedoel ik dan"

Ik heb geen verwachtingen en als ik toch iets krijg, ben ik daar heel dankbaar voor.
Hier waakt de enige echte Barones
Ik krijg er 2 t enige voordeel van werken via n uitzendbureau.

Die van t bureau is n doos met. Ik hoop dat t werk nbon geeft of de keus voor een doos of een goed doel.
Been there, done that, got the T-shirt.
@ Barones: O ik zie nu dat ik de antwoorden fijn omgedraaid had...Stupid me. Ik heb ze nu goed gezet :-)
Ik moet eerlijk zeggen dat je mij ook niet blij maakt met een pluim. Ooit gehad voor ons huwelijk...moeite gehad om er wat leuks voor te vinden.

Verder vind ik een kerstpakket een fijne geste van mijn werkgever. Als je ziet wat het kost....bij ons ruim 11.000 euro. Dit jaar geen traditioneel pakket maar bonnen voor de schouwburg. Lijkt mij erg leuk. We krijgen het aankomende week uitgereikt.
@Apatura: Toe maar! Twee nogwel. :-)
@Tuorrebout: Daar moet ook wel iedereen van houden hoor, de schouwburg. Maar wel een origineel cadeau!
Als ik eerlijk moet zijn heb ik wel verwachtingen. Werk in de zorg, en we werken ontzettend hard. Nu helemaal nu iedereen weg bezuinigd wordt. Maar goed, daarin tegen verwacht ik wel iets. Het hoeft niks groots te zijn. Al is het maar een doosje kerst chocolade van 0,50 cent.

Het gaat om het gebaar voor mij dat we gewaardeerd worden.

Maar goed, dat zal voor iedereen anders zijn denk ik.
Ik vind het leuk om een kerstpakket te krijgen en om het open te maken. Altijd weer spannend! Maar het is gewoon een extra, is niet dat het moet.
quote:Zinook schreef op 14 december 2013 @ 20:24:

@ Barones: O ik zie nu dat ik de antwoorden fijn omgedraaid had...Stupid me. Ik heb ze nu goed gezet :-)Ik had um al in de smiezen (met een halve fles wijn achter mijn kiezen, knap staaltje van mezelf)
Hier waakt de enige echte Barones
@fasjon: Dat zeg je goed: Het hoeft niet veel te zijn maar het is om het feit dat je gewaardeerd wordt. Dat doet dan goed ja.
@Barones: Idd. Proost! :-)
Ik vind het er wel een beetje bij horen ja. Ook als het crisis is. Presentje hoeft niet duur te zijn. Iets van Lidl is ook goed bij wijze van...Maar iets kleins als teken van waardering is wel zo goed voor de spirit op het werk.
Mensen, ik ben er even tussenuit. Ik ben benieuwd naar de reacties van de overige forummers.

Toedeledoki voor zolang!
quote:Zinook schreef op 14 december 2013 @ 20:26:

@Tuorrebout: Daar moet ook wel iedereen van houden hoor, de schouwburg. Maar wel een origineel cadeau!Heb je gelijk in hoor. Er waren ook geluiden dat je mensen dan dwingt om bij te moeten betalen. Er zit echter ook consumptie bonnen en uitrijkaart bij. Ben benieuwd naar de reacties van mijn collega's.
Krijgen jullie nog allemaal pakketten? Steeds meer hoor en merk ik dat (in de zorg) we vouchers krijgen, waarmee allerlei verschillende dingen besteld kunnen worden. Speelgoed, tijdschriften, huishoudapparaten, beautyproducten, sieraden etc. Ik waardeer het zeker en vindt het leuker dan een exotisch pakket van de Wereldwinkel wat ik na een tijdje weg gooi.
Krijg je dan maar één kaart voor de schouwburg?
Ik vind het ontzettend leuk om een kerstpakket te krijgen. Niet omdat ik vind dat ik het verdien of dat ik er recht op heb, maar gewoon om een doos vol hebbedingetjes te krijgen (waarvan meer dan de helft overigens helemaal niks voor mij is!). Cadeautjes krijgen is nou eenmaal iets waar ik heeeel blij van word

Overigens maakt de inhoud me echt weinig uit. Gewoon leuk om iets te krijgen maar ook niet meer.
Noah88: nee geen kerstpakket, vaak een bon van 30,- euro die we eigenlijk overal kunnen inleveren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven