Kerstpakket
zaterdag 14 december 2013 om 20:02
Het kerstpakket. Hoe bezien jullie die? Iets wat heel normaal is want je hebt het hele jaar ervoor gewerkt, of een extra waardering van je werkgever?
Ik merk in mijn omgeving dat een aantal mensen deze niet krijgen i.v.m. de crisis en dit best jammer vinden. Het is toch een soort extraatje.
Maar tegelijkertijd hoor ik van een aantal mensen die deze wel krijgen, het extraatje niet waarderen maar zoiets hebben van: ik heb daarvoor gewerkt, dus ik vind het heel normaal dat ik dit krijg.
Gelukkig zijn er ook mensen die het wel waarderen, maar die groep hoor je niet zo gauw
Wat is jullie visie hierop?
Ik merk in mijn omgeving dat een aantal mensen deze niet krijgen i.v.m. de crisis en dit best jammer vinden. Het is toch een soort extraatje.
Maar tegelijkertijd hoor ik van een aantal mensen die deze wel krijgen, het extraatje niet waarderen maar zoiets hebben van: ik heb daarvoor gewerkt, dus ik vind het heel normaal dat ik dit krijg.
Gelukkig zijn er ook mensen die het wel waarderen, maar die groep hoor je niet zo gauw
Wat is jullie visie hierop?
zaterdag 14 december 2013 om 20:05
Ik vind het leuk, een doos vol kadootjes. En ik zie het als een extraatje. Ik kan me voorstellen dat er op bezuinigd wordt, en al snap ik het ik zou het jammer vinden...maar zie het niet als een recht.
Mijn werkgever geeft mensen de mogelijkheid om ipv het pakket, het geld te doneren aan een goed doel waarbij zij het bedrag verdubbelen. Vind ik ook een erg goed initiatief!
Mijn werkgever geeft mensen de mogelijkheid om ipv het pakket, het geld te doneren aan een goed doel waarbij zij het bedrag verdubbelen. Vind ik ook een erg goed initiatief!
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
zaterdag 14 december 2013 om 20:07
Ik ben altijd blij als ik iets krijg. Een stukje waardering. Echt een kerstpakket vind ik het leukst, maar bonnen ofzo ook prima, in deze tijden is het niet vanzelfsprekend dat je iets krijgt. Bij ons wordt er meestal wel gezeurd over dat een pluim niet leuk is, een pakket is niet leul etc. Ik vind dat ontzettend ondankbaar. Een werkgever hoeft het niet te doen
zaterdag 14 december 2013 om 20:15
@gruffalo: Leuk die optie van je werkgever dat ze het bedrag verdubbelen bij gift aan een goed doel!
@gizz: ikzelf vind het ook ondankbaar als je zeurt over je pakket. Een werkgever doet het volgens mij nooit goed voor iedereen. Wat de een leuk vindt, vindt de ander helemaal niets.
Ook heb ik het idee dat vooral de jongere generatie het als heel normaal beschouwt dat ze een pakket of waardebon of iets dergelijks krijgen.
@gizz: ikzelf vind het ook ondankbaar als je zeurt over je pakket. Een werkgever doet het volgens mij nooit goed voor iedereen. Wat de een leuk vindt, vindt de ander helemaal niets.
Ook heb ik het idee dat vooral de jongere generatie het als heel normaal beschouwt dat ze een pakket of waardebon of iets dergelijks krijgen.
zaterdag 14 december 2013 om 20:15
zaterdag 14 december 2013 om 20:25
Ik moet eerlijk zeggen dat je mij ook niet blij maakt met een pluim. Ooit gehad voor ons huwelijk...moeite gehad om er wat leuks voor te vinden.
Verder vind ik een kerstpakket een fijne geste van mijn werkgever. Als je ziet wat het kost....bij ons ruim 11.000 euro. Dit jaar geen traditioneel pakket maar bonnen voor de schouwburg. Lijkt mij erg leuk. We krijgen het aankomende week uitgereikt.
Verder vind ik een kerstpakket een fijne geste van mijn werkgever. Als je ziet wat het kost....bij ons ruim 11.000 euro. Dit jaar geen traditioneel pakket maar bonnen voor de schouwburg. Lijkt mij erg leuk. We krijgen het aankomende week uitgereikt.
zaterdag 14 december 2013 om 20:26
Als ik eerlijk moet zijn heb ik wel verwachtingen. Werk in de zorg, en we werken ontzettend hard. Nu helemaal nu iedereen weg bezuinigd wordt. Maar goed, daarin tegen verwacht ik wel iets. Het hoeft niks groots te zijn. Al is het maar een doosje kerst chocolade van 0,50 cent.
Het gaat om het gebaar voor mij dat we gewaardeerd worden.
Maar goed, dat zal voor iedereen anders zijn denk ik.
Het gaat om het gebaar voor mij dat we gewaardeerd worden.
Maar goed, dat zal voor iedereen anders zijn denk ik.
zaterdag 14 december 2013 om 20:29
zaterdag 14 december 2013 om 20:32
quote:Zinook schreef op 14 december 2013 @ 20:26:
@Tuorrebout: Daar moet ook wel iedereen van houden hoor, de schouwburg. Maar wel een origineel cadeau!Heb je gelijk in hoor. Er waren ook geluiden dat je mensen dan dwingt om bij te moeten betalen. Er zit echter ook consumptie bonnen en uitrijkaart bij. Ben benieuwd naar de reacties van mijn collega's.
@Tuorrebout: Daar moet ook wel iedereen van houden hoor, de schouwburg. Maar wel een origineel cadeau!Heb je gelijk in hoor. Er waren ook geluiden dat je mensen dan dwingt om bij te moeten betalen. Er zit echter ook consumptie bonnen en uitrijkaart bij. Ben benieuwd naar de reacties van mijn collega's.
zaterdag 14 december 2013 om 20:38
Krijgen jullie nog allemaal pakketten? Steeds meer hoor en merk ik dat (in de zorg) we vouchers krijgen, waarmee allerlei verschillende dingen besteld kunnen worden. Speelgoed, tijdschriften, huishoudapparaten, beautyproducten, sieraden etc. Ik waardeer het zeker en vindt het leuker dan een exotisch pakket van de Wereldwinkel wat ik na een tijdje weg gooi.
zaterdag 14 december 2013 om 20:39
Ik vind het ontzettend leuk om een kerstpakket te krijgen. Niet omdat ik vind dat ik het verdien of dat ik er recht op heb, maar gewoon om een doos vol hebbedingetjes te krijgen (waarvan meer dan de helft overigens helemaal niks voor mij is!). Cadeautjes krijgen is nou eenmaal iets waar ik heeeel blij van word
Overigens maakt de inhoud me echt weinig uit. Gewoon leuk om iets te krijgen maar ook niet meer.
Overigens maakt de inhoud me echt weinig uit. Gewoon leuk om iets te krijgen maar ook niet meer.