Werk & Studie alle pijlers

Ontslag/eigen bedrijf/WW

15-12-2013 12:47 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel heb ik een fulltime baan met daarnaast een eigen bedrijf waarin ik een wisselend aantal uren maak.

Per 1 januari word ik helaas ontslagen uit mijn vaste baan, vanwege gebrek aan opdrachten (detachering). Daarom heb ik WW aangevraagd.

Ik zou graag met mijn eigen bedrijf de volledige kost willen verdienen, maar op dit moment is dat nog niet haalbaar.

Wat kan ik van het UWV verwachten? Heb ik recht op WW (aangezien mijn baan van 40 uur per week wegvalt)? Heb ik recht om nog uren in mijn eigen bedrijf te steken of zal ik die moeten gaan opheffen?

Iemand ervaring hiermee?
vraag het aan het uwv
Je krijgt ww voor de 40 uur, en wat je verdient met je eigen bedrijf wordt daar weer op in mindering gebracht. Maar lees je eens in op de site van het UWV. Daar staat duidelijke info.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nee dat klopt niet, dat eigen bedrijf en de verdiensten had je al naast je baan van 40 uur per week. De uren die je al in je eigen bedrijf stak voordat je in de WW kwam worden niet gekort.

Om voor 40 uur per week WW te ontvangen moet je wel voor 40 uur per week beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Uren die je meer in je eigen bedrijf steekt worden wel afgetrokken.

Bespreek het verder uitbouwen van je eigen bedrijf en de regels daar omtrent met het UWV.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dankje Amber, daar heb ik wat aan!
Kijk ook even op de site van het UWV

linkje
Hoi Fruittypje. Ik zit in dezelfde situatie. Alleen werkte ik minder uren bij mijn werkgever. nl 24 uur. Als je een ww-uitkering aanvraagt moet je invullen hoeveel uren je voor je werkgever werkte en ook hoeveel uren je voor jezelf werkte.

Volgens mij gaan ze wel controleren of je niet extra uren in je eigen bedrijf gaat steken, als je dat doet wordt je gekort op je uitkering.

Mijn contract loopt ook op 1 januari af, dus heb verder nog geen ervaring en hoop eigenlijk dat ik op 1 januari weer ergens anders aan het werk kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven