Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
zondag 15 december 2013 om 17:34
Vaste contracten zijn zeldzaam tegenwoordig en ook toch wel soort schijn zekerheid, als je ziet hoeveel gedwongen ontslagen er vallen.
Ik heb na veel nadenken,uitzoeken en praten deze keuze gemaakt. Ik snap dat mensen hierin een hele andere keuze zouden maken en mijn keuze onverantwoordelijk zouden kunnen vinden. Maar dit gevoel is erg sterk en niet langer te onderdrukken.
Ik heb na veel nadenken,uitzoeken en praten deze keuze gemaakt. Ik snap dat mensen hierin een hele andere keuze zouden maken en mijn keuze onverantwoordelijk zouden kunnen vinden. Maar dit gevoel is erg sterk en niet langer te onderdrukken.
zondag 15 december 2013 om 18:08
Mevrouwr, welkom terug! Fijn weer iets van je te lezen!! Jammer dat je door een moeilijke periode bent gegaan. Sterkte!
CF, leuk je reactie! Dat had ik idd gevraagd! Welke kinderwagen heb je uiteindelijk gekocht? Ik wil idd ook draagdoek en wandelwagen gaan combineren, dus fijn om te lezen dat jij blij bent dat je beide hebt.
@vast contract, ja ik heb een vast contract en daar ben ik heel blij mee. Ik weet niet wat ik zou doen, als ik alleen was. Een vriendin heb ik aangeraden er wel voor te gaan, maar die heeft een relatie. In mijn eentje zou ik er wellicht een beetje zenuwachtig van worden. Daarbij zit ik wel in een sector waarbij een vast contract ook nog echt iets betekent. Was dat niet zo, dan stond ik er misschien anders in.
@Noa-lynn, wat leuk, al die spulletjes! Ik zou inderdaad ook bekleding binnen bewaren. Heb je niet nog ergens een plekje in een kast vrij? Of een plekje op een zolder (bij eventueel iemand anders)
CF, leuk je reactie! Dat had ik idd gevraagd! Welke kinderwagen heb je uiteindelijk gekocht? Ik wil idd ook draagdoek en wandelwagen gaan combineren, dus fijn om te lezen dat jij blij bent dat je beide hebt.
@vast contract, ja ik heb een vast contract en daar ben ik heel blij mee. Ik weet niet wat ik zou doen, als ik alleen was. Een vriendin heb ik aangeraden er wel voor te gaan, maar die heeft een relatie. In mijn eentje zou ik er wellicht een beetje zenuwachtig van worden. Daarbij zit ik wel in een sector waarbij een vast contract ook nog echt iets betekent. Was dat niet zo, dan stond ik er misschien anders in.
@Noa-lynn, wat leuk, al die spulletjes! Ik zou inderdaad ook bekleding binnen bewaren. Heb je niet nog ergens een plekje in een kast vrij? Of een plekje op een zolder (bij eventueel iemand anders)
zondag 15 december 2013 om 21:16
Ik heb ook een vast contract maar ben niet heul blij met mijn werk op het moment. Daarbij wil ik graag binnen nu en drie jaar verhuizen naar mijn geboortedorp. Daar woont meer familie en vrienden. Dat zou betekenen dat ik ook ander werk moet zoeken.
Ik bekijk alles zoals het nu komt, weet ondertussen ook dat het heel anders kan lopen dan je had verwacht. Een vast contract zegt idd niet veel meer, helaas. Maar gevoelsmatig is het wel prettiger, dat klopt.
Ik bekijk alles zoals het nu komt, weet ondertussen ook dat het heel anders kan lopen dan je had verwacht. Een vast contract zegt idd niet veel meer, helaas. Maar gevoelsmatig is het wel prettiger, dat klopt.
maandag 16 december 2013 om 00:52
Dames, bedankt voor de welkom terug..
Ik wil echt nog even bijlezen en dan zal ik hopelijk weer op iedereen wat meer kunnen reageren.
aan alle (voor mij) nieuwe dames, veel succes!
Houston, Succes.. ik duim voor je! En wil ik meer over vertellen, jazeker, maar dan schrijf ik miss wel 10 pagina's vol..
Miss nog eens onder het genot van een kopje thee (of 2) hahah
voor iedereen die hem nodig heeft!
Ik wil echt nog even bijlezen en dan zal ik hopelijk weer op iedereen wat meer kunnen reageren.
aan alle (voor mij) nieuwe dames, veel succes!
Houston, Succes.. ik duim voor je! En wil ik meer over vertellen, jazeker, maar dan schrijf ik miss wel 10 pagina's vol..
Miss nog eens onder het genot van een kopje thee (of 2) hahah
voor iedereen die hem nodig heeft!
maandag 16 december 2013 om 12:46
Dank jullie dames!
CF, ik heb eigenlijk geen hulp op emo vlak. Doordat ik precies weet wat het is, probeer ik altijd, na een paar dagen waterlanders en frustratie, oplossingsgericht te kijken naar de volgende cyclus. Ik heb een fantastische arts in DD, dat helpt, en een waanzinnige familie die het snappen, want ik weet hoe bizar het klinkt voor anderen, zelfs vriendinnen. Waar ik er al een paar van ben kwijtgeraakt.
Meiden, wat betreft vaste contracten, ik zou me daar zeker niet door tegen laten houden. Je weet nooit wat je op je eigen babypad tegenkomt of hoelang het duurt voor je zwanger mag worden. Ook al had ik de oplossingen niet zoals nu, soms wilde ik dat ik eerder was begonnen. Eenvoudigweg, dat ik dan meer tijd zou hebben gehad.
CF, ik heb eigenlijk geen hulp op emo vlak. Doordat ik precies weet wat het is, probeer ik altijd, na een paar dagen waterlanders en frustratie, oplossingsgericht te kijken naar de volgende cyclus. Ik heb een fantastische arts in DD, dat helpt, en een waanzinnige familie die het snappen, want ik weet hoe bizar het klinkt voor anderen, zelfs vriendinnen. Waar ik er al een paar van ben kwijtgeraakt.
Meiden, wat betreft vaste contracten, ik zou me daar zeker niet door tegen laten houden. Je weet nooit wat je op je eigen babypad tegenkomt of hoelang het duurt voor je zwanger mag worden. Ook al had ik de oplossingen niet zoals nu, soms wilde ik dat ik eerder was begonnen. Eenvoudigweg, dat ik dan meer tijd zou hebben gehad.
maandag 16 december 2013 om 12:51

maandag 16 december 2013 om 13:17
Ook hier een vast contract, maar de afgelopen maanden bij collega's gezien dat dat ook niet alles zegt. En wie weet hoe het leven loopt en of ik tegen die tijd nog in deze baan wil blijven... Baan is heel fijn qua flexibiliteit, maar soms ook wel veeleisend en vraag me wel eens af of dat te combineren gaat zijn. Zie collega's het doen, maar die kunnen dan wel afwisselen in halen/brengen van kinderopvang. Dus wie weet komt er nog wel een switch aan
Frizz, spannend dat je je nu ook hebt aangemeld! Begint dan 'echt' te worden he?!
Sammie, wat me nog te binnen schoot: is er bij jou bij de verpleegkundige nog gesproken over wachttijden? Ze vertelde me dat het nu zo'n 8-9 maanden is (toch wel korter dan in Amsterdam!)
Frizz, spannend dat je je nu ook hebt aangemeld! Begint dan 'echt' te worden he?!
Sammie, wat me nog te binnen schoot: is er bij jou bij de verpleegkundige nog gesproken over wachttijden? Ze vertelde me dat het nu zo'n 8-9 maanden is (toch wel korter dan in Amsterdam!)
maandag 16 december 2013 om 13:21
quote:zojo83 schreef op 16 december 2013 @ 13:17:
Ook hier een vast contract, maar de afgelopen maanden bij collega's gezien dat dat ook niet alles zegt. En wie weet hoe het leven loopt en of ik tegen die tijd nog in deze baan wil blijven... Baan is heel fijn qua flexibiliteit, maar soms ook wel veeleisend en vraag me wel eens af of dat te combineren gaat zijn. Zie collega's het doen, maar die kunnen dan wel afwisselen in halen/brengen van kinderopvang. Dus wie weet komt er nog wel een switch aan
Ja lastig is dat hè. Ik heb een baan die als moeder echt verschrikkelijk lastig is en alleen haalbaar met een flexibele partner. Nu moet ik er sowieso uit na mijn derde contract, maar ik vind het wel oneerlijk eigenlijk dat sommige banen gewoon niet haalbaar zijn als alleenstaande ouder.
En ja het wordt nu echt. Brrr. Ik heb af en toe echt nog wel schrik van alles, maar ik ben ook mijn leven ernaar aan het inrichten.
Ja lastig is dat hè. Ik heb een baan die als moeder echt verschrikkelijk lastig is en alleen haalbaar met een flexibele partner. Nu moet ik er sowieso uit na mijn derde contract, maar ik vind het wel oneerlijk eigenlijk dat sommige banen gewoon niet haalbaar zijn als alleenstaande ouder.
En ja het wordt nu echt. Brrr. Ik heb af en toe echt nog wel schrik van alles, maar ik ben ook mijn leven ernaar aan het inrichten.
•
maandag 16 december 2013 om 15:04
@zojo; ik kan het me niet meer herinneren Ik zit er sterk over na te denken alleen verder te gaan met het KID centrum in A'dam. Ten eerste omdat dat dichter bij is en dus makkelijk. Ten tweede omdat ik toch een beetje een onderbuikgevoel heb met hoe het in Utrecht gaat. Het is allemaal zo 'ziekenhuis' haha, weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Ik kom steeds een beetje down van zo'n gesprek af. Ten derde omdat hun toch wel veel goedkoper zijn dan Utrecht. Dat is misschien een bagger reden, maar ik kan het geld wel goed gebruiken voor babyspul. Ik sta nu al bijna twee maanden ingeschreven in A'dam dus qua wachttijd zal het niet veel uitmaken.
@frizz; mijn eerste rompers en babysteps zijn ook al binnen
@frizz; mijn eerste rompers en babysteps zijn ook al binnen

maandag 16 december 2013 om 15:18
Ja, het is wel ziekenhuis ja . Op zich heb ik wel een goed gevoel bij ze. Vind het zo lastig dat je dat in Amsterdam nog helemaal niet kunt peilen omdat je er nog geen gesprekken hebt. Verder sta ik in Amsterdam nog geen maand ingeschreven (zelfde aanmelding als Utrecht, 21 november). Mag ik vragen hoeveel de kosten in Amsterdam zijn?
En ik vind het lastig om helemaal in te zetten op Amsterdam omdat er (zeker gezien gewicht en erfelijke afwijking in familie) altijd een kans is dat ze mij niet in het traject zetten. En dan zou ik het zonde vinden opnieuw te moeten beginnen. Amsterdam zou handiger zijn omdat het dichterbij is qua werk (10 minuten), vanaf huis is er geen verschil voor mij.
Maar als je er steeds down vandaan komt, lijkt me dat een goede reden om in Amsterdam verder te kijken
En jullie al de eerste babyspullen..! Ik durf nog niet, het is nog allemaal zo onzeker (al heb ik er wel aan gedacht, wat een schijterd ben ik
!)
En ik vind het lastig om helemaal in te zetten op Amsterdam omdat er (zeker gezien gewicht en erfelijke afwijking in familie) altijd een kans is dat ze mij niet in het traject zetten. En dan zou ik het zonde vinden opnieuw te moeten beginnen. Amsterdam zou handiger zijn omdat het dichterbij is qua werk (10 minuten), vanaf huis is er geen verschil voor mij.
Maar als je er steeds down vandaan komt, lijkt me dat een goede reden om in Amsterdam verder te kijken
En jullie al de eerste babyspullen..! Ik durf nog niet, het is nog allemaal zo onzeker (al heb ik er wel aan gedacht, wat een schijterd ben ik

maandag 16 december 2013 om 15:32
maandag 16 december 2013 om 16:39
maandag 16 december 2013 om 20:43
Maar de intake heb je in Amsterdam pas aan het einde van de wachtlijst, in Utrecht aan het begin. Ik zou er sowieso vanuit gaan dat je volgend jaar, als je dan echt kunt beginnen, je eigen risico al voor een goed deel kwijt raakt aan bv bloedonderzoeken en zo. Dat kost al rond de 150 euro, als ik me goed herinner.
Sammie, als je het UMCU zo "ziekenhuis" vindt, bedenk dan wel dat het Kidcentrum per januari niet meer bestaat, maar dat alles in het AMC gebeurt. Ook behoorlijk "ziekenhuis", lijkt me.
Sammie, als je het UMCU zo "ziekenhuis" vindt, bedenk dan wel dat het Kidcentrum per januari niet meer bestaat, maar dat alles in het AMC gebeurt. Ook behoorlijk "ziekenhuis", lijkt me.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
maandag 16 december 2013 om 20:59
quote:ClaudeFiolle schreef op 16 december 2013 @ 20:43:
Maar de intake heb je in Amsterdam pas aan het einde van de wachtlijst, in Utrecht aan het begin. Ik zou er sowieso vanuit gaan dat je volgend jaar, als je dan echt kunt beginnen, je eigen risico al voor een goed deel kwijt raakt aan bv bloedonderzoeken en zo. Dat kost al rond de 150 euro, als ik me goed herinner.
Das ook waar, als het allemaal binnen één kalenderjaar valt kosten alle intakes je alleen je eigen risico, dus of je dan één traject doet of twee, het kost je hetzelfde. Toch? Zeg ik het nu goed?
Das ook waar, als het allemaal binnen één kalenderjaar valt kosten alle intakes je alleen je eigen risico, dus of je dan één traject doet of twee, het kost je hetzelfde. Toch? Zeg ik het nu goed?
•
maandag 16 december 2013 om 21:59
Oh dear, niet twijfelen Frizz! Haha, voor mij is KID centrum misschien handiger, gevoelsmatig. En inderdaad Claude, dat is dan ook 'ziekenhuis'. Ik moet nog erg wennen aan deze molen merk ik, het ene moment voel me zekerder en sterker terwijl het andere moment ieder vraag of opmerking over dit traject me teveel is. Geïrriteerd raak ik als ik weeeeer moet gaan uitleggen waarom, en hoe ik het allemaal denk te gaan doen, en of ik niet te klein woon blabla. Alsof ik er niet goed over heb nagedacht! Maar ik zal vast niet de enige zijn, ik moet nog een wat dikkere huid creëeren voordat ik zo echt kan beginnen