Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
dinsdag 17 december 2013 om 19:33
quote:ClaudeFiolle schreef op 16 december 2013 @ 21:04:
Volgens mij wel. En die kosten voor het donorsperma (dus ruim 400 euro voor 6 cyclussen bij het Kidcentrum, of 170 per cyclus bij het UMCU) vallen sowieso buiten je verzekering.
Mij werd vorige week door iemand van de zorgverzekering verteld dat er een vergoeding is voor de donorselectie.
Zelf ben ik dit nog niet tegengekomen.
Volgens mij wel. En die kosten voor het donorsperma (dus ruim 400 euro voor 6 cyclussen bij het Kidcentrum, of 170 per cyclus bij het UMCU) vallen sowieso buiten je verzekering.
Mij werd vorige week door iemand van de zorgverzekering verteld dat er een vergoeding is voor de donorselectie.
Zelf ben ik dit nog niet tegengekomen.
dinsdag 17 december 2013 om 19:48
dinsdag 17 december 2013 om 19:59
quote:noa_lynn schreef op 17 december 2013 @ 19:33:
[...]
Zelf ben ik dit nog niet tegengekomen.Mij is verteld dat juist die kosten voor eigen rekening komen. De selectie en het bewaren van het zaad.
[...]
Zelf ben ik dit nog niet tegengekomen.Mij is verteld dat juist die kosten voor eigen rekening komen. De selectie en het bewaren van het zaad.
•

dinsdag 17 december 2013 om 20:46
Ik vind het ook wel logisch, had er alleen niet bij stil gestaan
Momenteel twijfel ik weer heel erg; wil ik nou een homo vinden? toch als een malle gaan daten? (en daardoor misschien voor een relatie gaan die het niet helemaal is?) via een kliniek? Of via een zelf gevonden donor?
Ik vind het even lastig weer. Nou ja, even over nadenken maar. lijstjes maken
Momenteel twijfel ik weer heel erg; wil ik nou een homo vinden? toch als een malle gaan daten? (en daardoor misschien voor een relatie gaan die het niet helemaal is?) via een kliniek? Of via een zelf gevonden donor?
Ik vind het even lastig weer. Nou ja, even over nadenken maar. lijstjes maken
dinsdag 17 december 2013 om 21:06
Rosings ik denk dat daten met als doel een gezin met zo'n man te stichten niet werkt. Date omdat je het leuk vind, omdat je openstaat voor liefde, of omdat je denkt dat bewuste man iets toevoegt aan je leven. Maar niet omdat je er zsm een kind van wil, dat is gedoemd om te mislukken.
Ik date wel. Met plezier ook. Zodra de lol eraf is laat ik het lekker zitten, juist omdat ik geen man nodig heb, ook niet om een kind te krijgen. Maar goed, het blijft allemaal bij een beetje daten. Ik denk dat als ik seks zou hebben met een man dat ik me veel bewuster wordt van de kinderwens-met-man.
Een niet-anonieme donor lijkt me eng. Wat als zo'n man later ineens toch nog aanspraak wil maken op van alles, of een rare vogel blijkt te zijn?
Ik date wel. Met plezier ook. Zodra de lol eraf is laat ik het lekker zitten, juist omdat ik geen man nodig heb, ook niet om een kind te krijgen. Maar goed, het blijft allemaal bij een beetje daten. Ik denk dat als ik seks zou hebben met een man dat ik me veel bewuster wordt van de kinderwens-met-man.
Een niet-anonieme donor lijkt me eng. Wat als zo'n man later ineens toch nog aanspraak wil maken op van alles, of een rare vogel blijkt te zijn?
•
dinsdag 17 december 2013 om 21:11
Ja, ik zou zelf voor een niet-anonieme donor zijn gegaan als ik een geschikt persoon had gekend. Zo maar iemand "van internet plukken" was niks voor mij. De risico's die Frizz noemt lijken me te groot. Aan de andere kant: je weet dan wel met wie/welke genen je in zee gaat, dat weet je niet bij de Nederlandse spermabank.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

dinsdag 17 december 2013 om 21:14
Ik zie momenteel van alle opties vooral de nadelen, rare vogels, verkeerde relaties, co-ouder gedoe wat evt niet goed loopt, nog lang wachten om te kunnen beginnen bij een kliniek.
Misschien is het beter om het even te laten rusten zo tijdens de feestdagen (die best confronterend zijn, vorig jaar waren we nog samen) en volgend jaar met frisse blik te kijken.
Misschien is het beter om het even te laten rusten zo tijdens de feestdagen (die best confronterend zijn, vorig jaar waren we nog samen) en volgend jaar met frisse blik te kijken.
dinsdag 17 december 2013 om 21:17
quote:rosings schreef op 17 december 2013 @ 21:14:
Ik zie momenteel van alle opties vooral de nadelen, rare vogels, verkeerde relaties, co-ouder gedoe wat evt niet goed loopt, nog lang wachten om te kunnen beginnen bij een kliniek.
Dat kan ik me voorstellen. Het is ook niet niks. Neem je tijd. Of nou ja, weet niet hoe oud je bent... Misschien niet teveel tijd nemen gezien de situatie. Maar in januari nog eens de boel bekijken lijkt me geen slechte.
Ik geloof trouwens dat antwoorden altijd vanzelf wel komen. Als je de boel niet forceert kom je vanzelf in contact met je gevoel en op een dag weet je wat je wil.
Dat kan ik me voorstellen. Het is ook niet niks. Neem je tijd. Of nou ja, weet niet hoe oud je bent... Misschien niet teveel tijd nemen gezien de situatie. Maar in januari nog eens de boel bekijken lijkt me geen slechte.
Ik geloof trouwens dat antwoorden altijd vanzelf wel komen. Als je de boel niet forceert kom je vanzelf in contact met je gevoel en op een dag weet je wat je wil.
•

dinsdag 17 december 2013 om 21:22
quote:Frizz schreef op 17 december 2013 @ 19:59:
[...]
Mij is verteld dat juist die kosten voor eigen rekening komen. De selectie en het bewaren van het zaad.
Dat had ik ook zo begrepen, die vergoeding voor de selectie was nieuw voor mij.
De man noemde ook een bedrag, die heb ik wel even opgeschreven.
Jammer genoeg heb ik het niet op papier gekregen van hm, vergeten te vragen.
[...]
Mij is verteld dat juist die kosten voor eigen rekening komen. De selectie en het bewaren van het zaad.
Dat had ik ook zo begrepen, die vergoeding voor de selectie was nieuw voor mij.
De man noemde ook een bedrag, die heb ik wel even opgeschreven.
Jammer genoeg heb ik het niet op papier gekregen van hm, vergeten te vragen.
dinsdag 17 december 2013 om 21:31
quote:Frizz schreef op 17 december 2013 @ 21:13:
Ja das inderdaad het nadeel Claude. Ik betrap mezelf op de gedachte dat ik een knappe en intelligente donor wil.Je kunt ook voor de Denen gaan, dan kun je veel zelf bepalen. Kost wel meer geld, en die donoren doen het zelf voor het geld.
Ja das inderdaad het nadeel Claude. Ik betrap mezelf op de gedachte dat ik een knappe en intelligente donor wil.Je kunt ook voor de Denen gaan, dan kun je veel zelf bepalen. Kost wel meer geld, en die donoren doen het zelf voor het geld.
dinsdag 17 december 2013 om 21:33
Sterkte, Rosings! Deze keuzes zijn niet makkelijk, en voor velen hier niet uit eigen vrije wil zo gemaakt. Ik bedoel: ik had ook liever een vader voor mijn kind gehad, en een fijne relatie. Het heeft tot nu toe nog niet zo mogen zijn.
Die eerste kerst zal best moeilijk voor je zijn
Die eerste kerst zal best moeilijk voor je zijn
dinsdag 17 december 2013 om 22:29
quote:rosings schreef op 17 december 2013 @ 21:21:
Ik ben 36,5 Frizz, ik zou zo graag in 2014 beginnen met zwanger worden. De keuze dat ik voor moederschap ga is iig gemaakt. Ga ik nu even cocoonen en nog een beetje uithuilen en dan na de feestdagen weer verder kijken.
Fijn dat ik hier even m'n ei kwijt kon
Ik ben 36,5 Frizz, ik zou zo graag in 2014 beginnen met zwanger worden. De keuze dat ik voor moederschap ga is iig gemaakt. Ga ik nu even cocoonen en nog een beetje uithuilen en dan na de feestdagen weer verder kijken.
Fijn dat ik hier even m'n ei kwijt kon
•
dinsdag 17 december 2013 om 22:31
woensdag 18 december 2013 om 11:30
Ik vind het juist fijn dat ik voor de Denen gekozen heb. Ik wilde zelf de volledige controle hebben en alles getest. Bij de donor en bij mij. Ik heb van alles nu op de computer. Ook een interview en een babyfoto. Ik vond dat deze donor erg oprecht overkwam en er zelf goed over nagedacht had. Hij heeft zelf nooit ergens recht op, maar is wel verplicht tot een face to face ontmoeting als het kind het wil. En ik heb een niet zo'n piepjonge donor geselecteerd. Die het dus hopelijk heel goed heeft overdacht. En je kunt uit heel veel uiterlijkheden en karakters kiezen. Het zijn niet alleen Denen. Voor mij was deze mogelijkheid een uitkomst, zo hoefde ik niet op de wachtlijst in Nederland. Handig want ik was al wat ouder en kon zo bijna direct beginnen. Succes met de beslissingen, ik weet hoe moeilijk het kan zijn.