Kerstpakket
zaterdag 14 december 2013 om 20:02
Het kerstpakket. Hoe bezien jullie die? Iets wat heel normaal is want je hebt het hele jaar ervoor gewerkt, of een extra waardering van je werkgever?
Ik merk in mijn omgeving dat een aantal mensen deze niet krijgen i.v.m. de crisis en dit best jammer vinden. Het is toch een soort extraatje.
Maar tegelijkertijd hoor ik van een aantal mensen die deze wel krijgen, het extraatje niet waarderen maar zoiets hebben van: ik heb daarvoor gewerkt, dus ik vind het heel normaal dat ik dit krijg.
Gelukkig zijn er ook mensen die het wel waarderen, maar die groep hoor je niet zo gauw
Wat is jullie visie hierop?
Ik merk in mijn omgeving dat een aantal mensen deze niet krijgen i.v.m. de crisis en dit best jammer vinden. Het is toch een soort extraatje.
Maar tegelijkertijd hoor ik van een aantal mensen die deze wel krijgen, het extraatje niet waarderen maar zoiets hebben van: ik heb daarvoor gewerkt, dus ik vind het heel normaal dat ik dit krijg.
Gelukkig zijn er ook mensen die het wel waarderen, maar die groep hoor je niet zo gauw
Wat is jullie visie hierop?
zaterdag 14 december 2013 om 22:14
Wij worden eigenlijk altijd heel blij van het pakket, ook al zit er regelmatig genoeg in waar we niks mee kunnen. Maar het is toch een kadootje, een extraatje en wat wij niet willen, ach, de familie is groot genoeg dus er is altijd wel iemand die de wijn wel lust .
Maar hard werken doen we voor ons salaris, het kerstpakket is een gewaardeerd extraatje.
Maar hard werken doen we voor ons salaris, het kerstpakket is een gewaardeerd extraatje.
zondag 15 december 2013 om 17:55
Op mijn vorige werk kregen we geen kerstpakket, en ook geen kerstkaart of zoiets. We kregen dan weer wel een chic kerstdiner met alles erop en eraan. Dat vond ik eigenlijk ook hartstikke leuk.
Ik weet niet wat ik bij mijn huidige werk krijg, maar ik hoop toch wel op een pakket, of anders zo'n bon dat je zelf iets kunt kiezen. Het is altijd leuk om cadeautjes te krijgen
Ik weet niet wat ik bij mijn huidige werk krijg, maar ik hoop toch wel op een pakket, of anders zo'n bon dat je zelf iets kunt kiezen. Het is altijd leuk om cadeautjes te krijgen
zondag 15 december 2013 om 18:31
maandag 16 december 2013 om 01:35
quote:Ginevra schreef op zondag 15 december 2013 22:27 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Galileo in "Kerstpakket"" class="messagelink">Galileo schreef op 15 december 2013 @ 18:31</a>:</b>
Vind het achterhaald. In sommige CAO's is het zelfs uitonderhandeld met de vakbonden. Een koekje van eigen deeg.</div></blockquote>
Ik denk dat je bedoelt: een sigaar uit eigen doos
Een koekje van eigen deeg is wat anders "quote:
Een koekje van eigen deeg is wat anders"
Ojee. Een echte EAUSM. *schaam*
Nooit gedacht dat het mij zou overkomen.
Vind het achterhaald. In sommige CAO's is het zelfs uitonderhandeld met de vakbonden. Een koekje van eigen deeg.</div></blockquote>
Een koekje van eigen deeg is wat anders "quote:
Een koekje van eigen deeg is wat anders"
Ojee. Een echte EAUSM. *schaam*
Nooit gedacht dat het mij zou overkomen.
Power to the people
maandag 16 december 2013 om 07:09
Ik krijg van mijn werkgever altijd een cadeaubon en dat vind ik prima. Maar van mijn eigen bedrijf krijg ik wel altijd een pakket, en dat vind ik eigenlijk nog veel leuker. Gewoon het idee van uitpakken, heerlijk En het is ook altijd een pakket waar je echt iets aan hebt en niets van hoeft weg te gooien, wat het extra leuk maakt. Ik ben een pakkettenfan!
maandag 16 december 2013 om 09:41
Ik kreeg vorig jaar een echt ouderwets pakket met allemaal lekkernijen en producten die ik toch voor mezelf niet zo snel zou kopen (luxe chocolaatjes, mokkahagelslag, flesjes speciaalbier, luxe jam, ambachtelijke honing etc) en ik hoop erg dat we dit jaar weer zo'n mooi pakket krijgen.
Ik kan me al helemaal verheugen op het uitpakken ervan
Mijn man krijgt ieder jaar een bon waar hij op een website zelf iets voor mag utizoeken (saunakaarten, badjas, koffiepakket of een kerstpakket naar keuze van de Macro)
maar je eigen kerstpakket uitzoeken haalt wel de verrassing eraf natuurlijk.
Dus dit jaar geeft hij de bon zonder te kijken aan mij en zoek ik voor hem iets uit waarvan ik weet dat hij er blij van wordt.
Ik kan me al helemaal verheugen op het uitpakken ervan
Mijn man krijgt ieder jaar een bon waar hij op een website zelf iets voor mag utizoeken (saunakaarten, badjas, koffiepakket of een kerstpakket naar keuze van de Macro)
maar je eigen kerstpakket uitzoeken haalt wel de verrassing eraf natuurlijk.
Dus dit jaar geeft hij de bon zonder te kijken aan mij en zoek ik voor hem iets uit waarvan ik weet dat hij er blij van wordt.
maandag 16 december 2013 om 09:42
Mijn werkgever geeft geen kerstpakket, maar een geldbedrag aan iedere werknemer. Wel met een lekkere kerststol van een goede banketbakker erbij o.i.d.
Maar gesteld dat ik een kerstpakket zou ontvangen, dan zou ik het gebaar waarderen (de gedachte die erachter zit). Maar ik zit echt niet om zo'n pakket te springen. Er zitten meestal allerlei dingen in waar je niks aan hebt of waar je niet echt gelukkig van wordt. Dan ga je na een jaar je keukenkast opruimen en dan vind je achterin nog van die blikjes met hertenpaté van een onbekend merk en dergelijke, waarvan je eigenlijk direct al wist dat je ze nooit ging gebruiken, maar vooruit, zet maar even in de kast. En dan verdwijnt de meuk alsnog in de vuilnisbak. Of er zit zo'n leuke creatieve set kandelaars in die op geen enkele wijze in je interieur past. Dus het gebaar zelf: ja leuk. Maar die pakketten op zich kunnen me doorgaans gestolen worden.
Maar gesteld dat ik een kerstpakket zou ontvangen, dan zou ik het gebaar waarderen (de gedachte die erachter zit). Maar ik zit echt niet om zo'n pakket te springen. Er zitten meestal allerlei dingen in waar je niks aan hebt of waar je niet echt gelukkig van wordt. Dan ga je na een jaar je keukenkast opruimen en dan vind je achterin nog van die blikjes met hertenpaté van een onbekend merk en dergelijke, waarvan je eigenlijk direct al wist dat je ze nooit ging gebruiken, maar vooruit, zet maar even in de kast. En dan verdwijnt de meuk alsnog in de vuilnisbak. Of er zit zo'n leuke creatieve set kandelaars in die op geen enkele wijze in je interieur past. Dus het gebaar zelf: ja leuk. Maar die pakketten op zich kunnen me doorgaans gestolen worden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 16 december 2013 om 09:46
Ik krijg meestal nooit een kerstpakket (verhuur mezelf), maar ik krijg wel relatiegeschenken van bedrijven waar ik mee werk. Bv een locatie waar het evenement plaatsvindt.
Mijn partner had wel een kerstpakket en hij was er niet heel enthousiast over. Geeft niets: gaan we iemand anders blij mee maken. We zullen wel eerlijk vertellen hoe we het hebben gekregen. Geen zin om het in de kast te zetten!
Mijn partner had wel een kerstpakket en hij was er niet heel enthousiast over. Geeft niets: gaan we iemand anders blij mee maken. We zullen wel eerlijk vertellen hoe we het hebben gekregen. Geen zin om het in de kast te zetten!
maandag 16 december 2013 om 12:03
Ik heb dit jaar een paar maanden op een inkoopafdeling van een grote organisatie gewerkt, maar het is gewoon sneu hoeveel mensen klagen over kerstpakketten. Je kan het nooit goed doen bij iedereen. Zelfs al vind ik het niet zo leuk, ik zou het nooit in mijn hoofd halen om te klagen.
De andere organisatie waar ik nog steeds werk houdt een kerstpakkettenmarkt. Mag je zelf wat uitzoeken onder het genot van een kopje erwtensoep en een gluhwijntje... Best wel leuk.
De andere organisatie waar ik nog steeds werk houdt een kerstpakkettenmarkt. Mag je zelf wat uitzoeken onder het genot van een kopje erwtensoep en een gluhwijntje... Best wel leuk.
maandag 16 december 2013 om 15:40
Weten jullie ook of er ergens kerstpakketten ingezameld worden? Als ik nou een pakket krijg waar ik persoonlijk geen hol aan vind, kan ik het dan ergens inleveren voor het goede doel ofzo?
Zou de voedselbank er iets mee doen?
Ik heb (gelukkig) in mijn directe omgeving geen mensen die financieel in de problemen zitten oid, die ik blij kan maken met mijn 'tweedehands' kerstpakket. Maar als ik hier lees hoeveel er ook gemopperd wordt op stomme kerstpakketten, dan zou ik willen dat ze ergens ingezameld en herverdeeld zouden worden.
Zou de voedselbank er iets mee doen?
Ik heb (gelukkig) in mijn directe omgeving geen mensen die financieel in de problemen zitten oid, die ik blij kan maken met mijn 'tweedehands' kerstpakket. Maar als ik hier lees hoeveel er ook gemopperd wordt op stomme kerstpakketten, dan zou ik willen dat ze ergens ingezameld en herverdeeld zouden worden.
maandag 16 december 2013 om 15:52
maandag 16 december 2013 om 16:00
quote:laylalala schreef op 16 december 2013 @ 15:40:
Weten jullie ook of er ergens kerstpakketten ingezameld worden? Als ik nou een pakket krijg waar ik persoonlijk geen hol aan vind, kan ik het dan ergens inleveren voor het goede doel ofzo?
Zou de voedselbank er iets mee doen?De voedselbank in mijn woonplaats in ieder geval wel, maar ik weet niet of dat dat algemeen geldend is. Even kijken op de website dus of zo nodig contact met ze opnemen.
Zou de voedselbank er iets mee doen?De voedselbank in mijn woonplaats in ieder geval wel, maar ik weet niet of dat dat algemeen geldend is. Even kijken op de website dus of zo nodig contact met ze opnemen.
maandag 16 december 2013 om 16:02
ik kreeg vorig jaar een heel leuk kerstpakket met een wijnkoeler die ik al een aantal keer heb gebruikt. weet niet zeker of we er dit jaar ook een krijgen, onze branche heeft het nogal moeilijk. mocht ik er wel een krijgen ben ik daar oprecht blij mee, ook al vinden collega's het 'karig'. bijna alle etenswaren gaan hier wel op, of ik neem eens een flesje wijn of zoutjes uit het pakket mee naar iemand toe, dat kan ook.
maandag 16 december 2013 om 17:22
Vorig jaar kreeg ik dingen die ik niet gebruik en het zou niks opleveren als ik het op markplaats zou verkopen. Dus hup de container in...
Vanmorgen weer een pakket gekregen. Deze is beter: chips en wat versnaperingen. Verder een soort vaas. Geen idee wat ik er mee moet.
Tot een paar jaar geleden kregen we altijd een waardebon en kon je op internet wat uitzoeken. Dat heb ik veel liever...
Vanmorgen weer een pakket gekregen. Deze is beter: chips en wat versnaperingen. Verder een soort vaas. Geen idee wat ik er mee moet.
Tot een paar jaar geleden kregen we altijd een waardebon en kon je op internet wat uitzoeken. Dat heb ik veel liever...
maandag 16 december 2013 om 18:58
Vorig jaar kregen wij een heel mooi pakket met van alles en nog wat, dit jaar.... Een kadobon van onze eigen zaak (werk in een winkel). Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het inderdaad een stuke waardering en waardeer het ook gewoon. Maar ik vind het wel jammer dat we dan een bon krijgen die alleen bij onze eigen winkels (is een keten) in te leveren is. Zelf vind ik een VVV bon in zo'n geval ietsie toepasselijker. Tevens een mooie fles wijn Die gaat wel op!
maandag 16 december 2013 om 19:06
maandag 16 december 2013 om 19:11
Een paar jaar geleden werd er 1 dag in het jaar een ontmoetingsdag georganiseerd door mijn werkgever bij een tuincentrum. Er stonden dan kraampjes, er was muziek en we mochten dan voor 25 euro wat uitzoeken daar. Was altijd erg leuk! inmiddels is er veel veranderd, er zijn al wat verschillende dingen georganiseerd wat toch allemaal niet je van het was, dit jaar mochten we vooraf een pakket uitzoeken en dit dan ophalen. Die pakketten waren niet veel soeps... Gelukkig kon je ook voor een schenking aan een goed doel kiezen dus dat heb ik gedaan, vind ik erg fijn om te doen en fijn om die keuze te hebben!
Mijn man krijgt elk jaar een ouderwets kerstpakket, altijd een feestje vorige week kreeg hij ook al een VVV bon als dank voor zijn inzet vanwege bepaalde veranderingen, was verpakt als sinterklaaskado, vond ik echt leuk! Sowieso is zijn werkgever erg attent en worden er erg veel leuke dingen georganiseerd. Ik merk dat dat soort dingen altijd wel heel erg goed doen voor alle medewerkers.
Mijn man krijgt elk jaar een ouderwets kerstpakket, altijd een feestje vorige week kreeg hij ook al een VVV bon als dank voor zijn inzet vanwege bepaalde veranderingen, was verpakt als sinterklaaskado, vond ik echt leuk! Sowieso is zijn werkgever erg attent en worden er erg veel leuke dingen georganiseerd. Ik merk dat dat soort dingen altijd wel heel erg goed doen voor alle medewerkers.